Škoda Octavia LPG: na plyn nyní i přímo z fabriky

20 komentářů

Miroslav Zubak
2. října • 16:37

V Octavii 1.6 MPI 75 kW s legalne domontovanym LPG so sekvencnym vstrekom plynu som uz najazdil takmer 70 000 km.
Skusenosti mam len kladne. Vyborna spotreba 8 litr. LPG/100km + 1/2 litra benzinu na startovanie. Dynamicke vlastnosti nezmenene (z hladiska subjektivneho vnimania) taha rovnako na benzin aj LPG. Problemy s motorom ziadne, bezny pravidelny servis.
Naklady navyse predstavuju dvojitu emisnu + servisnu prehliadku plynu, raz vymena filtra plynu. Inak v pohode, ziadne dalsie naklady.
Uplna spokojnost, dovoluje mi to dochadzat 80 km roboty (2x40km) bez enormnych vydavkov

CyberVic
7. září • 8:43

...priplatek 35.000kc je skutecne celkej rozumnej. Bohuzel je ale 1.6LPG o 110kg tezsi, nez bezna verze 1.6i, coz bude urcite znat... skoda taky, ze se vlastne jedna o tovarni vestavbu, takze bude sice zaruka, ale zrejme bude chybet uplna integrace LPG. Takze nebude behat palivomer, PP , ukazatele spotreby a dojezdu apod... Alespon tak je to u VW LPG, stejne jako v pripade aftermarket vestavby nekde na dvorku... Taky jsem jeste nezazil prestavbu na LPG (i sekvenci), ktera by se pres vsemozny nastavovani v prechodovych rezimech nechovala jako rozstelovana Skoda 105 (obcas to chcipne, nestaly volnobeh apod...) Kdyby to bylo integrovany jako CNG v pripade VW EcoFuel, bylo by to jiny kafe...

Křemílek
2. února • 19:46

Dosud jezdím s Formanem na LPG. Do dalšího auta na LPG bych šel jen v případě, že bude jezdit výhradně na LPG a bude na toto palivo konstruováno od základu. Jinak se musím připojit k názoru, že jde o tovární bastl. LPG vozy potřebují benzín pouze na start, aby se ohřála voda, která pak ohřívá kapalné LPG a dodává teplo potřebné k expanzi na plyn. Ovšem i toto mi přijde dost podivné, můj automat se přepíná při dosažení 3000 otáček/min. Stačí tedy nastartovat na benzín, sešlápnout plyn a je přepnuto. Myslím, že by konstruktéři měli spíš popřemýšlet nad jiným způsobem ohřevu. Pokud benzín téměř nepoužíváte, dochází k jeho degradaci v nádrži a častým poruchám ne zrovna levného benzínového čerpadla. Pokud jsou výrobci ochotni jít do takových nesmyslů jako jsou hybridní auta, která spotřebují víc než běžný nafťák, pak nechápu, proč dosud nevyvinuli auto jezdící pouze na LPG.

Martin Lonek
8. září • 0:23

Pro me jako pro spokojeneho majitele prestavby na LPG s motorem 1.6 je tohle skvela zprava ! Kdo jiny vam nabidne tovarni prestavbu se zachovanim zaruk za stejnou cenu jako garazista ?
Kilogramy jsou jisty problem, tohle auto si ale koupi lidi, kteri si spocitaji, ze za 50.000 ujetych km budou jezdit v lete za polovinu a v zime za 65% nakladu. Dulezite bude jak se Skoda popere s vyhrivanim systemu, aby se v zime neprepinal na LPg prilis pozde (az nakonci prazackovy pravidelne 10km cesty do prace=uspora nula). Ja osobne nemam problem s dosahovanymi dynamickymi vykony LPG v porovnani s ostatnimi auty na silnici (puvodni vykon motoru 103 k, ted nevim, ale jede to super). Na dalnici nespomalim pod tacho 160 km/h, vuz stale jede max. tacho 195km/h. Pokud mi skodovka nabidne podobny dyn. komfort jako dosavadni auto, jsem ochoten misto do 1.4 TSI jit do za stejnou cenu nabizeneho LPG. Ono to auto totiz pojede taky a zadny snek to nebude. Pozitek z jizdy nabidne urcite nejmene stejny jako 1.6 TDI CR 77 kw, na 1.4 TSI samozrejme hlavne diky tomu, ze ten je uzasne lehounky, nedosahne.

Martin Lonek
8. září • 0:34

Na prestavbe lpg je totiz jedna skvela vec. Zustane vam motor, ktery se necha krasne vytacet, ovsem nemate u toho pocit, ze vam z kasicky utikaji petikoruny jako z roztrzeneho mesce tak, jako u normalniho benzinu. Ukojite navic svoji (hlavne zvukovou) touhu zavodnika (v nezavodnim aute :-).Diesel patri do traktoru, i slavnej common rail je porad smradlavej smrad, zni a pachne jak traktor pod poklickou, neda se za nim jezdit na kole bez bliti, po seslapnuti plynu stejne vypousti smradlave saze a je to proste nechutnej mastnej shit co zabiji lidi pevnymi casticemi v daleko vetsi mire nez moderni benzin, jen si panove z automobilove lobby prosadili, aby se emise pevnych castic radeji nemerily. At zije Skoda Octavia LPG.

Peter
8. září • 7:31

take nieco ako HDi si uz pocul? A FAP resp. nemecka kopia DPF ti nieco hovori? No ak nie, tak kludne si to najdi, nastuduj a potom hovor nieco o sadziach a common rail. Ze ty jazdis na aute vyrobcu , ktoreho aj fungl nove auto s dieslom dymi a smrdi... - ale vsak vsetci sa tesite so skodovky/VW ze ake supr.... , ze kvalita;-)

Martin Lonek
8. září • 19:07

Nemam VW group, ale Fiat Stilo MW. Prestavby jsou si velmi podobne. Nove HDi je bezesporu jeden z kultivovany diesel, mluvim ale o pevnych casticich, ktere porad pri zaberu a plynu na podlaze vypousti o sto sest.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter
9. září • 12:15

poznam par HDi strojov s FAP (fungujucim, neodstranenym) a tie nedymia... Inak vies o tom ze pevne castice sa budu uz merat v EURO5 pokial sa nemylim aj pre benziny?;-) Priamovstrekove benzinove motory maju s pevnymi casticami podla dostupnych informacii tiez problem... zial nenasiel som momentalne link k tej teme:(

Martin Lonek
10. září • 23:35

Az ho najdes, posli, to by me zajimalo.

CyberVic
8. září • 18:16

HDI smrdi uplne stejne, a o ucinnosti FAP/DPF a dalsich drahejch a problemovejch soucasti mam duvodny pochyby. V tomhle je LPG opravdu ekologicka bomba...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter
9. září • 12:11

samozrejme ze LPG je natom v ohlade na ekologiu lepsie! Myslim ale, ze som nepisal o ekologii vobec nic;-) Pisal som o dymiacich a PORIADNE smrdiacich VW AG diesloch...
Akonahle by Peugeot spravil original auto na LPG, kde nadrz na LPG by bola hlavna a benzinova pridavna - nie v mieste pre rezervu, tak som prvy co si to kupi. S plynom som uz jazdil.

Martin Lonek
9. září • 12:21

OK.V pripade LPG si myslim, ze by uz nebyl problem nemit tam celou benzinovou nadrz - samozrejme za predpokladu, ze misto na ni by slo nahradit nadrzi na LPG. Ja osobne najedu se "zbytecne naplnenou" benzinovou nadrzi hodne km a ma to sampozrejme vliv i na spotrebu a bezpecnost v pripade nehody. Stacila by mi max. 20 l dojezdova benz. nadrz. Osobne jsem po 3 letech zkusenosti s LPG presvedcen, ze je bezpecnejsi nez benzin.

Peter
9. září • 12:38

smajlikov tu maju dost, ale take ze "thumb up" nie... Ano, tiez si myslim ze plyn je bezpecnejsi ako benzin, hlavne teda nadrz. Zial plyn je prchavejsi ako benzin, a staci aby neaky magor sa o auto nestaral, nahodou to neako v garazi vysici + buchne... a hned budu titulky "LPG je nebezpecne" bla bla:( predajcovia LPG by mozno mali rozmyslat o väcsom lobovani:-)

Martin Lonek
8. září • 19:11

Kazdopadne je to v tehle dobe skvely tah a prodeje Octavie jen podpori. Uz se tesim na zkusebni jizdu. Nebude to zadny zavodnik, ale ekologictejsi a provozne nejlevnejsi mozny zpusob prepravy.

jiri
8. září • 8:29

FAP kterej odfiltruje jenom nejvetsi viditelne castice, aby ty nejhorsi male v lidu nechal proletet vyfukem ? To jekt vyhra :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
CyberVic
8. září • 18:14

...divny je, ze napriklad vsechny novejsi VW diesely smrdej jako bazenova chemie. Od 1,9TDI do 3.0 TDI...

Antracit
5. září • 20:19

Proč v článku není napsáno, jaký je cenový rozdíl mezi běžnou benzínovou verzí a verzí na LPG? To je snad to co každého zajímá. Teď musím na stránky škodovky, abych zjistil, že příplatek za LPG je 35.000 Kč, což je rozumné.

RedBaron
5. září • 7:24

Znám pár lidí, kterým funguje vstřikovaný plyn v koncernových turbomotorech už celá léta bez problémů a v podstatě jezdí za cenu menší než s TDI. Tohle vypadá opravdu jako špatný vtip.

Pavel
5. září • 15:40

A jsou to přímovstřikové turbomotory ?

homer
8. září • 9:43

Když jezdí celá léta tak to jsou nejspíš 1,8T apod. Odhaduju spotřebu na min.10l/100km LPG takže jsou s přimhouřenýma očima na nákladech ropy - úspora žádná. :-(

Doporučujeme

Články odjinud