Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

Čtenář Petr nás začátkem tohoto týdne upozornil na omezenou nabídku motorů Škody Octavia. Ta už co nevidět dostane nástupce - podle dřívějších informací bychom se jej měli dočkat ještě před koncem letošního roku. Výpadek se dotknul jednotek 1.5 TSI, 2.0 TSI a 2.0 TDI/135 kW u liftbacku v linii Style. Aktuálně je tedy tento vůz dostupný pouze s motory 1.0 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI/110 kW.

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Podle informací Škodovky je omezení nabídky dočasné a souvisí se změnou vzhledu. Octavia třetí generace se sice pomalu chystá do důchodu, v rámci modelové péče však dojde k nahrazení Chrompaketu, který je standardem od linie Style, černým provedením vybraných dílů karoserie, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek či lišty kolem oken. U kombi bude nadále možné objednat chromované provedení a omezení nabídky se jej netýká.

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Krátkodobý výpadek motorů u verze liftback se projevil jen v konfigurátoru. To z důvodu, aby si zákazník neobjednal vůz, který ale může jít do výroby až po změnách v rámci modelové péče (ta obvykle připadá na přelom května a června) a místo chromovaných dílů nebyl osazen díly černými. Po náběhu vozů nového modelového roku se uvedené agregáty znova vrátí do nabídky.

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Mezitím se rojí další informace o nové generaci nejdůležitějšího modelu Škodovky. Již víme, že rozdělené přední světlomety současné generace byly pouze jednorázovou akcí a novinka je nedostane. Designově by se vůz měl přiblížit Superbu, nevyhnutelně bude elektrifikován a mělo by dojít k nárůstu vnějších rozměrů. Jak by zhruba mohly vypadat zadní partie nové Octavie, se můžete podívat v galerii. Kolegové z Auto.cz je totiž našli tam, kde byste je nehledali – v palubním počítači Superbu.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 67 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků