Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

Čtenář Petr nás začátkem tohoto týdne upozornil na omezenou nabídku motorů Škody Octavia. Ta už co nevidět dostane nástupce - podle dřívějších informací bychom se jej měli dočkat ještě před koncem letošního roku. Výpadek se dotknul jednotek 1.5 TSI, 2.0 TSI a 2.0 TDI/135 kW u liftbacku v linii Style. Aktuálně je tedy tento vůz dostupný pouze s motory 1.0 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI/110 kW.

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Podle informací Škodovky je omezení nabídky dočasné a souvisí se změnou vzhledu. Octavia třetí generace se sice pomalu chystá do důchodu, v rámci modelové péče však dojde k nahrazení Chrompaketu, který je standardem od linie Style, černým provedením vybraných dílů karoserie, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek či lišty kolem oken. U kombi bude nadále možné objednat chromované provedení a omezení nabídky se jej netýká.

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Krátkodobý výpadek motorů u verze liftback se projevil jen v konfigurátoru. To z důvodu, aby si zákazník neobjednal vůz, který ale může jít do výroby až po změnách v rámci modelové péče (ta obvykle připadá na přelom května a června) a místo chromovaných dílů nebyl osazen díly černými. Po náběhu vozů nového modelového roku se uvedené agregáty znova vrátí do nabídky.

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Mezitím se rojí další informace o nové generaci nejdůležitějšího modelu Škodovky. Již víme, že rozdělené přední světlomety současné generace byly pouze jednorázovou akcí a novinka je nedostane. Designově by se vůz měl přiblížit Superbu, nevyhnutelně bude elektrifikován a mělo by dojít k nárůstu vnějších rozměrů. Jak by zhruba mohly vypadat zadní partie nové Octavie, se můžete podívat v galerii. Kolegové z Auto.cz je totiž našli tam, kde byste je nehledali – v palubním počítači Superbu.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků