Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

Čtenář Petr nás začátkem tohoto týdne upozornil na omezenou nabídku motorů Škody Octavia. Ta už co nevidět dostane nástupce - podle dřívějších informací bychom se jej měli dočkat ještě před koncem letošního roku. Výpadek se dotknul jednotek 1.5 TSI, 2.0 TSI a 2.0 TDI/135 kW u liftbacku v linii Style. Aktuálně je tedy tento vůz dostupný pouze s motory 1.0 TSI, 1.6 TDI a 2.0 TDI/110 kW.

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Podle informací Škodovky je omezení nabídky dočasné a souvisí se změnou vzhledu. Octavia třetí generace se sice pomalu chystá do důchodu, v rámci modelové péče však dojde k nahrazení Chrompaketu, který je standardem od linie Style, černým provedením vybraných dílů karoserie, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek či lišty kolem oken. U kombi bude nadále možné objednat chromované provedení a omezení nabídky se jej netýká.

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Krátkodobý výpadek motorů u verze liftback se projevil jen v konfigurátoru. To z důvodu, aby si zákazník neobjednal vůz, který ale může jít do výroby až po změnách v rámci modelové péče (ta obvykle připadá na přelom května a června) a místo chromovaných dílů nebyl osazen díly černými. Po náběhu vozů nového modelového roku se uvedené agregáty znova vrátí do nabídky.

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Škoda Octavia RS s hybridním pohonem? Dobrý příklad, řekl šéf vývoje

Mezitím se rojí další informace o nové generaci nejdůležitějšího modelu Škodovky. Již víme, že rozdělené přední světlomety současné generace byly pouze jednorázovou akcí a novinka je nedostane. Designově by se vůz měl přiblížit Superbu, nevyhnutelně bude elektrifikován a mělo by dojít k nárůstu vnějších rozměrů. Jak by zhruba mohly vypadat zadní partie nové Octavie, se můžete podívat v galerii. Kolegové z Auto.cz je totiž našli tam, kde byste je nehledali – v palubním počítači Superbu.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků