Škoda Octavia: kompletní a podrobné informace

Škoda zveřejnila k nové Octavii kompletní informace v přehledné tiskové mapě. Případní zájemci zde všechny podrobnosti vč. seznamu odkládacích ploch, výbav, přehledu převodovek, funkce sedadel a klimatizace, seznamu barev apod.
Škoda Octavia: kompletní a podrobné informace
Seznam kapitol
  1. Světová premiéra Škody Octavia
  2. Design extriéru a interiéru, konstrukce
  3. Interiér, barvy, potahy, sedadla, větrání
  4. Standardní a mimořádná výbava
  5. Aktivní a pasivní bezpečnost
  6. Motory, převodovky
  7. Podvozek, posilovač, brzdy

Poznámka: Text byl převzat z tiskové mapy Škody Auto a neprošel redakční úpravou.

Další informace o nové Škodě Octavii:


Na letošním ženevském autosalonu představuje Škoda Auto ve světové premiéře nový vůz Škoda Octavia. Škoda Octavia je nástupcem úspěšného modelu stejného jména a zachovává všechny jeho přednosti – elegantní nadčasový design, vysokou kvalitu a vynikající zpracování. Také nová Škoda Octavia nabízí zákazníkům objemný a velmi dobře přístupný zavazadlový prostor. Útulný interiér nového modelu poskytuje zejména na zadních sedadlech více prostoru. Do výrazu nového vozu bylo novými designovými prvky (např. ztvárnění kapoty, sloupku B, koncových světel) zakomponováno více dynamičnosti, ale i důstojnosti.

Nový vůz Škoda Octavia disponuje moderními technologiemi, jako jsou například přímé vstřikování paliva u benzinových motorů, šestistupňová převodovka DSG nebo nová víceprvková zadní náprava. V nabídce výbav nechybí například dvouzónová klimatizace Climatronic, Light Assistant s funkcí automatického rozsvěcování světel při setmění nebo systém kontroly tlaku v pneumatikách TPM. O bezpečnost posádky se kromě jiného stará standardně dodávaný protiblokovací brzdový systém ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (standardně na trzích zemí EU) nebo aktivní opěrky hlavy.

Souhrnem vnějších rozměrů, nabídky vnitřního prostoru, technických parametrů a rozsahem výbavy tak Škoda Octavia nové generace podobně jako její předchůdce zřetelně vybočuje ze zavedených měřítek pro vozy nižší střední třídy. V mnoha parametrech se řadí mezi vozy střední třídy. Zvláště objemem zavazadlového prostoru 560 l Škoda Octavia nejen významně překračuje obvyklé hodnoty v nižší střední třídě, ale překonává i mnohé vozy střední třídy. Škoda Octavia nové generace tak beze zbytku naplňuje záměr značky Škoda nabízet svým zákazníkům automobily s výhodným poměrem hodnoty a ceny.

Dosavadní model Škoda Octavia zůstává souběžně s novým vozem i nadále ve výrobě. Díky své spolehlivosti, kvalitnímu zpracování a hospodárnosti je u zákazníků stále velmi oblíbený, o čemž svědčí jeho úspěšný prodej. Od počátku výroby v roce 1996 se již prodal téměř jeden milion vozů modelové řady Octavia. Dosavadní model Škoda Octavia se i nadále nabízí také ve speciálních verzích, jako je například sportovně laděná varianta RS, elegantní modely Laurin & Klement nebo všestranné vozy Octavia Combi s pohonem 4x4.

Vedle vozů Škoda Octavia prezentuje Škoda Auto na svém stánku také další modelové řady ze svého výrobního programu. V segmentu malých vozů značku Škoda zastupuje model Fabia, který je nabízen se třemi variantami karoserie – pětidveřovým hatchbackem, prostorným kombi nebo elegantním sedanem. Nabídku v modelové řadě Fabia navíc zpestřuje sportovně zaměřený vůz Škoda Fabia RS s výkonným vznětovým motorem 1.9 TDI PD/96 kW, atraktivním designem, sportovně laděným sníženým podvozkem a bohatou výbavou.

Nabídku značky Škoda završuje prestižní model Škoda Superb, který si získává stále větší oblibu, čehož nejlepším důkazem jsou stále rostoucí prodeje. O jeho kvalitách svědčí také fakt, že vůz Škoda Superb od prosince 2003 používá prezident České republiky. Novinkou v rámci nabídky výbav na přání ve vozech Superb je sklopné dělené opěradlo zadních sedadel, které významným způsobem zvyšuje variabilitu vozu.

Všechny modely Škoda disponují mimořádně vysokou úrovní celkového zpracování a kvality. Díky tomu na ně výrobce může poskytnout doživotní záruku mobility, jejímž předpokladem je absolvování všech předepsaných prohlídek v autorizovaných servisech Škoda. V rámci záruky mobility je zákazníkům poskytnut bezplatně příjezd servisního vozidla na místo poruchy, případný odtah do nejbližšího autorizovaného servisu Škoda a v případě potřeby i další služby pro posádku vozidla (přenocování v hotelu, zapůjčení náhradního vozidla, náhradní doprava). Rozsah poskytovaných služeb v rámci záruky mobility se v jednotlivých zemích může lišit a je upřesněn v palubní literatuře.

Většina nových vozů Škoda je uzpůsobena pro flexibilní servisní interval. U takovýchto vozů jsou servisní intervaly prodlouženy až na max. 30 000 km u vozů se zážehovými motory, max. 35 000 km u šestiválcových vznětových motorů a max. 50 000 km u čtyřválcových vznětových motorů, resp. nejdéle na dva roky. Intervaly servisních prohlídek jsou stanovovány v závislosti na režimu provozu vozidla. Řidič je vždy včas informován prostřednictvím panelu přístrojů o nutnosti provedení servisní prohlídky. Flexibilní servisní interval přináší kromě úspory provozních nákladů také kladný ekologický efekt, neboť prodloužením intervalů mezi jednotlivými servisními prohlídkami se snižuje celkové spotřebované množství motorového oleje za dobu životnosti vozidla.

Světová premiéra – Škoda Octavia

Škoda Auto představuje na ženevském autosalonu ve světové premiéře svůj nový model Škoda Octavia. Jedná se o zcela nový automobil navazující na úspěšného předchůdce stejného jména, který se ovšem bude nadále vyrábět.

Škoda Octavia předchozí generace si pro svůj název sáhla do bohaté historie značky Škoda. První vůz Škoda Octavia byl veřejnosti představen v roce 1959. Vznikl modernizací do té doby vyráběného typu Škoda 440, lidově zvaného Spartak. Škoda Octavia byl dvoudveřový čtyřmístný automobil se stupňovitou zádí, který dosáhl značné obliby nejen u domácích motoristů, ale i v zahraničí – vůz se úspěšně vyvážel nejen na evropské trhy, ale například i do Jižní Ameriky nebo na Nový Zéland. Z vozu Octavia byla odvozena verze Combi a jeden z nejpůvabnějších otevřených automobilů v historii automobilky Škoda – vůz Škoda Felicia. Škoda Octavia se vyráběla do roku 1964, kdy ji nahradil zcela nový automobil Škoda 1000 MB. Verze Combi však zůstala ve výrobě až do roku 1971. V letech 1959 až 1971 tak celkem vzniklo přes 365 000 vozidel Octavia.

Škoda Octavia uvedená v roce 1996 znamenala důležitý mezník v novodobé historii značky Škoda. Představovala novou image a nový výraz značky a zároveň zřetelně ukázala její směřování i cíle do budoucna. V roce 1998 se začala vyrábět také verze Combi, v roce 2000 pak modelová řada Octavia prošla faceliftem. Škoda Octavia vešla do povědomí veřejnosti jako solidní, spolehlivý a hodnotný automobil. Svými kvalitami získává čím dál větší popularitu mezi zákaznickou veřejností, stejně jako respekt odborníků. To se samozřejmě projevilo i na úspěšném prodeji, který předčil všechna původní očekávání – počet vyrobených vozů modelové řady Octavia v blízké budoucnosti překročí jeden milion. Škoda Octavia přispěla k zásadnímu obratu ve vnímání značky Škoda veřejností, a tím i k podstatnému vzrůstu image značky.

Právě představená Škoda Octavia je konstrukčně zcela nový automobil, v němž byly uplatněny nejmodernější technologie. Příkladem mohou být benzinové motory s přímým vstřikováním paliva, které přináší více dynamiky a zároveň hospodárnější provoz. Významnou novinkou je také převodovka DSG, která umožňuje automatické i manuální řazení rychlostních stupňů, a přitom nesnižuje dynamiku vozu a lze s ní dosáhnout příznivé spotřeby paliva. V neposlední řadě je třeba zmínit také nový podvozek s víceprvkovou zadní nápravou, která přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem vozu a k vysokému jízdnímu komfortu.

Stejně jako předchozí model i nová Škoda Octavia stojí na pomezí mezi nižší střední (segment A) a střední třídou (segment B). Zapadá tak do základní filozofie značky Škoda nabídnout za podobné prostředky jako konkurence „kus auta navíc“. Škoda Octavia toho dosahuje kromě jiného velikým zavazadlovým prostorem. Nová Škoda Octavia má zavazadlový prostor ještě větší a k němu přidává již zmíněný moderní design, zejména vzadu prostornější interiér, vyspělé technologie i množství promyšlených detailů, které zpříjemňují běžné užívání vozidla. Součástí nabídky pro nový vůz Škoda Octavia se tak stávají i prvky výbavy dosud používané ve vozech vyšších tříd, jako například dvouzónová klimatizace, přívod vzduchu k zadním sedadlům nastavitelnými výdechy na zadní straně schránky Jumbo Box, aktivní opěrky hlavy integrované do předních sedadel nebo systém kontroly tlaku v pneumatikách TPM (Tyre Pressure Monitoring). Samozřejmostí se pro všechny vozy Škoda Octavia stávají čtyři airbagy (na trzích zemí EU) nebo protiblokovací brzdový systém ABS a brzdový asistent.

Vůz Škoda Octavia nové generace se na jednotlivé trhy začne uvádět od června 2004.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Světová premiéra Škody Octavia
  2. Design extriéru a interiéru, konstrukce
  3. Interiér, barvy, potahy, sedadla, větrání
  4. Standardní a mimořádná výbava
  5. Aktivní a pasivní bezpečnost
  6. Motory, převodovky
  7. Podvozek, posilovač, brzdy

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků