Škoda Octavia kombi už i s motorem 1.4 55 kW

104 komentářů

lad
12. července • 10:20

Při čtení Vašich příspěvků se docela bavím, ale trochu faktů. Jsem v pozici, že se chystám koupit nový (staronový) rodinný vůz. Po vypracování mnoha tabulek, hodnocení a nastudování recenzí a testů o  "mých kandidátech" , kde porovnávám i O2, jsem se zhrozil, proč Škoda bude dávat do O2 motor 1,4. To není krok zpět, ale jen marketingový tah ---> máme O2 již od....Kč. To auto bude (dle prodejců rodinný vůz) naprosto nepoužitelné !!!!
Jen pro porovnání jednoduché poměry:
pohotovostní hmotnost/výkon    a celková hmotnost/výkon  u tří aut:  
Octavia 2, (1400kg /2000kg/výkon1,4/55kW)Fabia1,2HTP (1100/1600kg 1,2/47kW) Š120  (840/1240kg/37kW) 
poměry:
O2:  25,45 a 36,36 kg/kW
Fabia 1,2 HTP:  23,40 a 34,04 kg/kW
Š 120: 22,70 a 33,51kg/kW
Z porovnání je patrné, že prázdné i plné vozy se budou z hlediska poměru hmotností a výkonů chovat stejně jako 40 let stará Š120. Je ta Š120 tak dobrá (má nejvýhodnější poměr) anebo O2 či Fabka 1,2 tak špatná ? 
Závěr: Pokud mají, dle mého názoru,  O2 či Fabka plnit alespoň v základu funkci rodinného vozu musí být osazeny motory s minimálně 75-80kW výkonu. Pokud se tyto motory do O2 či Fabky dají, přidá se nějaká "základní" výbava, pak jsou tyhle auta z hlediska ceny nekonkurenceschopné a spousta konkurentů je převálcují výbavou, cenou i zárukami, apod.!!! Škod jen, že český človíček se v dnešní džungli stále řídí heslem: MĚ STAČÍ NORMÁLNÍ ŠKODOVKA !!!
Ono kdyby se část těchto lidiček - škodovkářů trošku poohlédli okolo sebe a vybrali si jiný auto, než Škodu, snížil by se podíl prodeje Škody a pak by se zcela jistě změnila i obchodní politika Škody.

štaflík
12. července • 11:14

Obávám se, že Tvoje úvaha má "rafinovanost a chytrost" úvahy "čím větší číslo u procesoru, tím rychlejší počítač". Nebo si snad myslíš, že Š120 zrychlovala na 100km/h kolem 15 sekund? Že dosahovala v pohodě 160 km/h? Ani ne, co? OII s 55kw bych si nekoupil, ale takovéto "znalecké" úvahy zbožňuji. Věci jako točivý moment, reálný výon, zpřevodování, jízdní odpory... Nic?

lad
12. července • 14:00

asi jsme se zcela přesně nepochopili.....já samozřejmě netvrdím, že Š120 je lepší, že má srovnatelné poměry........pomíjím i fakta konfortu jízdy, pasivní bezpečnosti, spolehlivosti a v ne poslední řadě i 40 let vývoje automobilů, což rozhodně není málo....jen chci poukázat, že 1,4 55kW do O2 se mi jeví přece jen málo....
Ta Š120 byla vybrána spíš pro porovnání s ostatními a Fabia 1,2HTP /47kW - to je dle mého názoru auto, které težce a nedostatečně supluje rodinné auto.
co se týče kritizovaného výkonu pro rodinné auto, že by měl být alespoň 70-80kW - za tím si stojím a není to otázka zrychlení, ani maximálky - jel jsi s plně naloženým autem po dálnici třeba 1.200km ? Tam je tento výkon vyloženě potřeba, protože trápit slabý motor někde v táhlých kopcích v Alpách, podřazovat a vytáčet motor jen proto, aby to v daný, konrétní okamžik "jelo" - to rozhodně není to pravé ořechové....

štaflík
12. července • 14:29

Bože co je to za manii poslední dobou neustále argumentovat Alpami? Hmm a jel jsi s nějakým silným silničním autem tajgou? Určitě by to stálo za prd, ergo kladívkou nemůže plnit roli rodinného auta. Nezlob se na mě, ale proč bych si kupoval auto podle toho, jak se s ním naloženým jede v Alpách? Nemyslíš, že je to hodně uhozený parametr či kriterium pro výběr českého rodinného auta? Kolik procent či promile svého provozu to najezdí v Alpách? Pokud si beru rodinné auto, zajímá mě především komfort, bezpečnost a náklady, prostě proto, že svoje prachy raději vrazím do dětí, než do auta. Takže když jedu s rodinou, nemám potřebu závodit, tudíž potřebuji auto, které zvládne předjet extra pomalé a páchnoucí vehikly, což HTP v klidu zvládne. No a když náhodou jednou za čas do těch Alp vyrazím, no tak si holt podřadím, vytočím a pojedu těch pár kilometrů se spotřebou o 0,5l větší, než by jela 1,6tka. To se v celkových nákladech více než ztratí.
Poraď mi auto s dobrou výbavou (řekněme min. 4 airbagy, ABS apod, klimačku) a solidním kufrem tak,aby ho mladá rodina, která nehodlá žít jen pro auto a bere auto jenom jako VĚC a sluhu, nikoliv jako objekt k ukájení frustrací, utáhla. Ono je to pak dost náročné a ve finále většinou skončíš u té pitomé Fabky...

Dusan
12. července • 18:30

Kdyz je tvou prioritou u rodinneho vozu bezpecnost tak nechapu proc navrhujes Skodu Octavia II, ktera je v bezpecnosti o pet let za konkurenci. V dnesni dobe je to jednoznacne nejmene bezpecne auto ve sve tride.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Štaflík
14. července • 7:19

Ale Dušane klídek, nějaký mindráček, viď? S bezpečností je na tom OII v pohodě, pět hvězdiček jí uteklo o méně, než novému BMW 5, o kterém bys asi nevykřikoval, že je pět let za konkurencí.

lad
13. července • 7:55

O2 padla do výběru proto, že se zvětšila oproti O1 a já se do ní vlezu a pak taky proto, že ji kupuje moc lidí, tak zkoumám, proč tomu tak je....

lad
12. července • 15:10

Štaflíku,
děkuji, že jsi mi tvými argumenty nepřímo odpověděl na spoustu mých otázek, které jsem nepřímo v diskusi na cenu O2 1,4 vyprovokoval, a které řeším už asi půl roku (jaké auto a za kolik), ale na jednu, pro mě základní jsi jen ťukl.    dle tvé citace:...ve finále většinou skončíš u té pitomé Fabky-----> říkám si: kéž by, ale já (a konec konců ani moje rodinka) se do té pitomé Fábky prostě nevlezu (měřím198cm, vážím 115kg) manželka je svou velikostí ke mě "přiměřená" naše 3 děti už dorůstají také solidních parametrů hlavně do výšky (to je štěstí, že už nepotřebují dětské sedačky!!).
Prosím, dej mě tip na "větší" rodinnější auto s takovým vhodným motorem, aby to aspoň trochu jelo, přes české velehory, s plným kufrem a třeba se 3 - 4 koly na střeše. Zároveň to musí být auto spolehlivé a schopné přežít dovolenkové cestování Německem, Francií a pod. Za rozumný tip ti budu vděčnej.
Laďa

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Štaflík
12. července • 15:26

Hmm, no to je buď na dost peněz, nebo něco ojetého.Jestli chceš něco hodně laciného, s brutální ztrátou dnoty, ale co by s odřenýma ušima mohlo splnit Tvé požadavky, tak se teď vyprodávají H. Elantry. 1.6, 4 x airbag, alektrika, ABS, manual klima za 360. Já vím, že Elantra rozhodně není zázrak po žádné stránce (kromě ceny), ale pokud Tě škrtí peníze, tak by Ti jakž takž mohla stačit. Víc auta za méně peněz sotva koupíš. Jinak spíš nějaké MPV, nebo maxikombi, které je ale drahé. Možná dorážet na prodejce a zkusit nějakou megaslevu na Megana Kombi, i když jak se zdá, jsou s nimi dost velké problémy s kvalitou... Nevím... kolik do toho chceš dát?

lad
12. července • 16:32

No vidíš! Babo raď !
Mám pod drobnohledem: Chevrolet Lacetti SW, Toyota Corolla Verso, nový Focus kombi, Focus C-max, O2 , Peugeot 307 SW, taky Stilo MW tam vlezlo, Astra combi, Renault Scénic ll, ----> dle toho si i odvodíš i ceny nových aut, ale na takový nový auta asi těžko bude, ---> takže zbývá ojetina - některá z těchto aut (za cca.300.000)Dej mě tip, který auto by jsi volil ty a které určitě ne, a proč.

Dusan
12. července • 18:29

Za 300k se jako ojetina da koupit aktualni model Mondea, ktery je lepsi nez nova O2 ve vsech parametrech.

lad
13. července • 7:54

Obecně mám strach z Forda....co kvalita, spolehlivost ???

štaflík
14. července • 8:32

Fordy šly s kvalitou hodně nahoru, aktuální Mondeo se s poměrně tragickým Escortem nedá srovnávat. Je pravda, že třeba Focisy si vedou excelentně v kategorii do tří let a pak u starších jdou dost dolů, ale rozhodně jsou na tom i tak velice solidně. Obecně si myslím, že dnes u ojetého auta mnohem více áleží na konkrétním autě, jeho údržbě a chování předchozího majitele, než na značce.

lad
12. července • 14:00

asi jsme se zcela přesně nepochopili.....já samozřejmě netvrdím, že Š120 je lepší, že má srovnatelné poměry........pomíjím i fakta konfortu jízdy, pasivní bezpečnosti, spolehlivosti a v ne poslední řadě i 40 let vývoje automobilů, což rozhodně není málo....jen chci poukázat, že 1,4 55kW do O2 se mi jeví přece jen málo....
Ta Š120 byla vybrána spíš pro porovnání s ostatními a Fabia 1,2HTP /47kW - to je dle mého názoru auto, které težce a nedostatečně supluje rodinné auto.
co se týče kritizovaného výkonu pro rodinné auto, že by měl být alespoň 70-80kW - za tím si stojím a není to otázka zrychlení, ani maximálky - jel jsi s plně naloženým autem po dálnici třeba 1.200km ? Tam je tento výkon vyloženě potřeba, protože trápit slabý motor někde v táhlých kopcích v Alpách, podřazovat a vytáčet motor jen proto, aby to v daný, konrétní okamžik "jelo" - to rozhodně není to pravé ořechové....

Mikeš
12. července • 12:30

Nevím proč hned urážky,ale váhový poměr k výkonu má taky vypovídající fakt.Proč mají sportovní auta tento poměr kolem 7-10 kg/kw?
Že Š120 nezrychlovala na 100km/h kolem 15s v sérii,by mohla být převodovka a maximálku stálý převod.

štaflík
12. července • 12:54

Promiň, nějakou urážku Tvé osoby jsem neměl na mysli. S těmi převody nemáš pravdu. Zjednodušeně - buď to zpřevoduješ na zrychlení, pak máš malou maximálku, nebo obráceně. Udělat převody aby to ani nezrychlovalo, ani nejelo rychle je trochu v rozporu s fyzikou. Obráceným postupem by si pak mohl nahonit zrychlení pod deset vteřin a maximálku kolem 200 u Juniora? Asi ne.
Váhový poměr sice má nějaký význam, ale dost jinak. Uznej, že z Tvého textu jednoznačně vyplývá, že dynamika O2 1,4 či HTP 47 kW je zhruba stejná, ne-li horší, než Š120. A to prostě ani náhodou není.Rovněž domněnka, že rodinné auto musí mít min. X kilowatt je nezdůvodnitelná. Měl jsem auto, které mělo kousek NAD Tvým minimem, nyní mám auto, které je pod minimem a světe div se, ve městě vůbec žádný rozdíl, na okreskách minimální. Horší je to jen na dálnici. I s tím předjížděním je ten argument úplně lichý. Prostě dřív jsem na 100km předjel (řekněme) deset aut, dnes pět, nebo čtyři. Ale aktivní bezpečnost je pořád stejná. Předjíždím tam, kde to stihnu. Ostatně spousta mladých blbců se zabije při předjíždění i v relativně silných lehkých autech )votuněný dvacet starý Kadett GSI apod.). Jsou situace, kdy je 220 kW sakra málo... Takže aktivní bezpečnost je jen na řidiči. Já za minimum pro solidní rodiné auto považuji schopnost předjet smrdící Avii. A to 1,4 nebo HTP celkem v klidu zvládají. No a abych měl chorobnou potřebu předjet někoho, kdo jede na okresce 92 km/h... Mno, panic už nejsem, pro IQ se mi nikdo nesměje a uhry už taky nemám.

ondra
11. července • 21:14

Tk tohle mě pobavilo - SM píše o Octavii (hatch) 1.4: "Octavia zvládne ... slušně akcelerovat a propůjčuje vozu i SPORTOVNÍ CHARAKTER..."  
fakt nezávislý motoristický magazín...

Dusan
11. července • 11:37

Stejne jako stara Octavia i dvojka se s nejnizsi motoraci prodava velmi dobre. Znam nekolik firem pro ktere je O2 Classic 1.4 v uplnem zakladu standardem pro fleetove vozy. Nestoji totiz moc, vypada to ze je firma bohata a to ze je to auto za ktere by mel byt zamestnavatel stihan pro tyrani zamestnancu uz nikomu nevadi. Nejlepsi je, ze to davaji i chudakum co najezdi 80.000km rocne a prevazne po dalnicich. Pro mne osobne by to byl duvod k vypovedi.

Jackk
11. července • 14:19

Motivace firem k nakupu Skodovek je jeste jedna a klicova. a to je CESKA ZAVIST firma radeji koupi pleky od firmy Skoda nez jakekoliv jine lepsi auto, aby nekdo z venci firmu npomluvil ze ma moc penez a v pripade firem ktere "jezdi" za zakazniky, tak aby si zakaznici nerekli jak firmu preplaci ze muze kupovat lepsi auta nez maji oni, ty skvele vozy znacky Skoda. Ze skaly s nima. Takto samozrejme uvazuji i bezni lide, koupim radsi skodovku tu mi nikdo klicem neobjede. Na tomhle ma postavena firma skoda svuj "uspesny" marketing. Cesi jsou v tomto desny dementi a jsem zvedav kdy se z toho seberou, asi az s dalsi generaci ale ne pod vedenim soudruhu z CSSD kteri samozrejme takove mysleni siri a podporuji. Zavist je hrozna vec jak rika reklama na jedno z aut, zrovna tahle reklama ale neni pro CR vhodna...

Dusan
11. července • 14:56

Ne tady to funguje presne obracene. Tedy predstirame, ze jsme dostatecne solventni na to abysme zamestnancum koupili slusna auta, ale protoze nechceme moc utracet tak podle hesla navrch huj vespod fuj jim tam dame 1.4 v zakladu.

DAVE
11. července • 11:54

Presne tak, akorat doplnim ti chudaci co s tim najezdi 80000km rocne po dalnici jsou nuceni pouzivat motor vyhradne mezi 4000 - 5000ot. a tudiz to vezme 12-13l. Takze uspora zadna..

bigi
11. července • 10:07

pokial sa nemylim tak v obci max povolena rychlost 60km/h, mimo obce 90 km/h a na dialnici 130 km/h. To zvladne Octavia aj s motorom 1.2 a osobne sa cudujem naco sa vyrabaju vozidla rychlejsie, ked vlastne nam vyrobcovia nukaju prekracovat hranice zakona....

Dusan
11. července • 11:35

To jo az budes potrebovat na okrsce do kopce predject traktor tak zjistis, ze motor 1.4 je skutecne prispevkem k bezpecnosti provozu.

Petr Broža
11. července • 17:06

Přesně tak to je; na 130 se rozjede i litrový motor, ale až přijde na předjíždění, je konec...

Cyril
11. července • 11:18

A tim, ze se vyrabi pivo a tvrdej chlast, tak z nas vyrobce dalaji ozrali, je tak ?
S tim napadem dat do O2 slaby motor samozrejme prisli zrm.di z marketingu Skodovky. Potrebujou zvysit prodej a cestou je oslovit vrstvy s nizsim prijmem a to i za cenu lakave nabidky. Ve skutecnosti to s tim motorem bude na howno (jeste doplnim, nez me nejaky vul osoci s tim, ze jsem gauner v rychlym aute - mam Astru kombi s 1.6 motorem...)

Cyril
11. července • 11:19

upravim vetu: .. a to i za cenu lakave, ale ve skutecnosti ne moc seriozni nabidky ..

olso
11. července • 0:31

Ide o to, ze ak mam auto velkosti Octavie tak nechcem byt ten co mu natrhne prdel hocikto so segmentu B. Skoro stredna trieda musi mat aj dynamiku primeranu, to je moj nazor. Urcite sa najde dost soferov co si ju kupia len preto aby mohli povedat mam octaviu 2...

Jirka
10. července • 23:02

Nevím, jestli Škodovka tuto informaci zveřejnila na svých stránkách až teď, ale už na autosalonu v Brně rozdávali ceník, kde je tento motor i u combi.

Dreamer_
11. července • 0:20

... keď niekto nepotrebuje robiť divoké akcie, tak mu stačí aj 55 kW ...
------------------------------------------------------ ----------------------
...treba ešte vydržat na akčný model Octavia combi Junior 1.0 MPI 37kW už od 399 990 SSK/CZK (nelakované názarníky, zrkadá a kľučky; bez krytu batožinového priestoru; bez krytu schránky pred spolujazdcom, bez výplne dverí) ...

... tak to by bolo niečo  ...

Piettro
10. července • 22:47

Používal jsem teď přes měsíc služebního Golfa V 1,4 55kW v základu s klimou a musím říc, že mě tato motorizace mile překvapila! Auto po Praze a okolí jezdilo i s puštěnou klimou zcela bez potíží. Na D1 jsem neměl problém držet 130km/hod, táhlé kopce v Posázaví vyžadovaly včasné podřazování, ale rozhodně jsem nebyl brzda provozu jak jsem očekával při přebírání auta.  Motor je dobře odhlučněn, průměrnou spotřebu jsem měl 7,5l/km, Golfa jsem nijak nešetřil, ale ani netrápil.
Když dává Fiat do Stila 1,2 59kW, Ford do Focuse 1,4 59kW tak proč ne 1,4 55 kW do O2 nebo Golfa? Ani jedno z těchto aut  neni žihadlo, ale toho si je  případný zájemce jistě vědom.
P.S. Teď už mám nového Prassata 2,0 FSI a to je o něčem zcela jiném. Například spotřebu už nemám 7,5 ale  téměř 12l/100km

Petr Broža
10. července • 22:50

Stilo má teď v základu 1.4 70 kW s šestikvaltem, což je rozumné; ta dvanáctistovka nic moc...

Wq1
10. července • 23:07

Teď ano, ale 1,2 16V se do Stila dávala!
Mimochodem ten motor znám z Punta a musím říc, že to je snad nejlepší 1,2 se kterou jsem kdy jezdil! Bohužel 1,2 co je v Hondě Jazz neznám

Petr Broža
10. července • 23:43

Však já vím, že se do Stila dávala - a píšu "nic moc".

dall
11. července • 14:35

V Bravě byl tento motor vynikající...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
11. července • 17:09

Ve Stilu mi zkrátka nesedl; to 1.4 70 kW je už jiná "káva", o poznání pružnější a když se vytočí, lze bez problému i s těžkým autem předjíždět.

p0etrik
10. července • 22:26

Na jezdeni po meste uplne bez problemu.

Petr Broža
10. července • 22:28

Horší to ale bude, až tu Octavii naloží - proč jinak by měli tak velký zavazadlový prostor?

p0etrik
10. července • 22:47

Ja jezdim hodne casto s vice nez dvoutunovou soupravou, ktera ma benzinak a 50 kW. Po meste se da jezdit naprosto bez problemu, mimo mesto se da misty i predjizdet. Mozna jsem zvykly, mozna jsem nenarocny, ale zase takova tragedie to neni. Akorat dalnice jsou tristni.

Petr Broža
10. července • 22:49

Možná je to o zvyku... Teď jsem měl na test Sportage 2.0 a z dynamiky motoru jsem nadšen moc nebyl...

sagvan
10. července • 20:26

NAVRHUJU ŠkodaAuto WERKE SROVNAT SE ZEMÍ .

Jaroslav
10. července • 20:25

Je to zcela prosté !   O2 je velmi předražené auto , neprodává se tak jak vedení škodovky čekalo, a je třeba "posílit" nízké prodeje např. tím, že se "sníží" cena. No a aby se nesnížila moc a zbylo do kapsy německým odborářům a vedení VW, tak se skrátka někde ubere, a to např. u toho motoru. Co jste čekali ?
I stará O1 je stále ješté předražené auto, konkurence (evropská a o korejské ani nemluvě!) nabízí za stejnou cenu podstatně více a to jak výbavou, tak výkony motorů, rozměry, zárukou atd.

sagvan
10. července • 20:49

Ty seš zase chytrej Jaroslave, co? Klidně si doma dál lešti tu svojí dáčiji, thalii nebo Dajvo ševrolet nebo co to máš za střep a mysli si, jak jsi výhodně nakoupil a svoje zjednodušený teoretický závěry si laskave nechej do svýho Olcit klubu. Každýmu normálnímu člověku je totiž jasný, že levná věc je drahá věc. A Škodovka není drahá jen tak z plezíru, aby si každej z vedení VW mohl každej rok koupit novou jachtu a vilu na riviéře a ještě zaplácli hubu odborářům, zatímco chudáci v Soulu a v Paříži si odtrhávaj od huby, ale z uplně jinejch důvodů. Mimochodem, ty by jsi byl v MB ten první řadě těch odborářů. 

Jaroslav
11. července • 14:48

čau sagvane nebo co jsi to za maďara nebo roma ! Ne ja nemam Oltcit, mam Accord 2.4 kombi v plne vybave.  
Jednoduše si spočítám, že když do oholených verzí Octaviií přidám nějakou slušnou výbavu (t.j. cca 100 tis.), pak se dostanu na cenu konkurenčních aut o třídu výše !  A nebo si vezmu konkurenční auta stejné nižší střední třídy kam Octavie bezesporu patří, (ikdyž se nám tady někdo neustále snaží marketingem nacpat do mozku, že je to střední třída.) a pak dostanu nižší cenu než kolik stojí Octavie. Porovnej třeba Megane 1.4 16V (73kw) kombi s klimou oproti výběhové Octavii Tour 1.6 (75kw) také v kombíku a se stejnou výbavou jako má Megan. A pak něco někdo říkejte ! Budete valit oči ! A to má třeba Megan nesrovnatelně větší rozvor..., je modernější... atd.

sagvan
11. července • 17:41

No, urazky by ti sly, ze jsi zakomplexovanej clovek, je ted uz asi jasny kazdymu. Co lze taky cekat od zamindrakovanyho ubozaka, kterej si samolibe mysli, ze zase s necim vychcal a usetril, pritom ve skutecnosti vyhodil 9kil za predrazenyho japonce, kteryho se by se po dvou letech provozu zbavil sotva za 4 kila ...
Uvedom si, ze nova octavia je na trochu jiny urovni, nez renault atd. a tomu taky odpovida cena i po x letech provozu. Jenze to ne, ty si furt budes jako malej nozmazlenej spratek dokola opakovat, nene ja mam pravdu, ja tomu rozumim nejlip a davat dokola porad ty priblbly detinsky smajiliky, hodne tveho intelektu a  porat dokola srovnavat hrusky s jablkama.
Mimochodem, neprotirecis si trosku s tim meganem, vzhledem k lehce xenofobnim narazkam na moje jmeno na zacatku? Prece jako nejchytrejsi ze vsech vis, ze Megane combi se vyrabi v Burse a tam preci sroubujou spinavy mohamedani... Takze si v klidu jdi lestit tu svoji hondu se zadkem designu krabice od bot a chval se, jak jsi dobre nakoupil.
 

Jaroslav
12. července • 11:57

Ahoj Sagvane !
já ti jen oplatil stejnou mincí !  Ty jsi mě začal psát odpovědi poněkud jiného rázu.... No a tvá poslední odpověď jasně svědčí o tom, že se v tom vyžíváš ! 
Z tvé odpovědi je cítit, že tě štve, že mám tak asi trochu pravdu, co ? Já 9 kil nevyhodil za předražené auto. Ta cena rozhodně odpovídá té výbavě co má, a střední třídě i výkonu (140 kw !). Já si na rozdíl o tobe a jiným podobným nechápavým lidem kupuju auto, které se mi líbí a vyhovuje mi po všech stránkách. Nekupuju za každou cenu drahé auto jen proto, že je německé nebo pseudoněmecké, abych ho zase draho prodal... Už jsem to tady několikrát říkal, tento způsob myšlení je zcestný.  Někdo si myslí, že když si koupí VW které je dražší, že při prodeji vydělá..., ale počítej se mnou: koupíš si dražší VW (nebo něco podobného, např. Škodovku) a draho ho prodáš. Já si koupím levnějšího japonce a levno ho prodám ... Kdo vidělal ? No já, protože rozdíl je v podstatě stejný, jenže ty jsi na nějakou dobu bezúročně umrtvil peníze v tom autě, resp. v jeho nadhodnotě nad tím mojim. Např. ty koupíš VW za 900 a já stejně vybaveného a výkoného japonce za 700. Pak ty ho prodáš dejme tomu za 600 a já za 400. Ten rozdíl 200 tam pořád je, jenže ty jsi ho měl po tu dobu umrtvený, kdežto já ho vlastně ušetřil tím, že jsem s ním mohl na rozdíl od tebe jinde disponovat !
Nemyslím si, že by se Megane nevyrovnal O1..... Mégane je větší, vybavenější, levnější, a design má mladší. To že se Megane kombi montuje v Turecku vím, a nevím proč to sem pleteš.
Já jsem dobře koupil Accorda (mimochodem : výbava za 200 tis zdarma a - DPH 19% = kolem 750 tis.) , proto, protože se mi líbí a vyhovuje mi po všech stránkách. Jezdím s ním přece já a nekupuji ho proto, abych ho hlavně draho prodal někomu dalšímu.... O to mi vůbec nejde, mě jiní lidé co si to koupí nezajímají. Nejsu přece takový blbec-dobroděj, abych si kupoval auto které se mi nelíbí ale budu v něm jezdit jen proto, že ho draho někomu dalšímu prodám.... Auto je obecně jako investice ztrátová věc a myslet si opak je zcestné...
Už jsi to pochopil ? píšeš že Octavia má po x letech větší hodnotu. Možná ano, ale také tě více stála při koupi !!! Chápeš !!!?????? Jednoduchá matematika pro zákl. školy. 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sagvan
12. července • 14:09

Nic nechapes, porad se dokola samolibe chvalis, jak jsi se vsim vychcal. Mysli si to dal, protoze mne uz zacinas unavovat. Nikdy ti totiz nedojde, ze jsi ty prachy vyhodil za neadekvatne drahy auto ktery neustale obhajujes, jak ti to vyhovuje a pritom odsuzujes skodovku ze je predrazena. Takze jeste jednou, snad to pochopis. Za 900 tisic muzes mit obdobny a kvalitnejsi auto, ktery po dvou letech provozu prodas podstatne draz. Uz tomu rozumis?? Asi ne, vid. Ty mas totiz jenom jeden uhlel pohledu, kterej ti zrovna vyhovuje.

Jaroslav
13. července • 15:39

Ahoj Sagvane,
Já tomu nerozumím ?  Tak mi ukaž podobné auto jako je Accord 2.4 kombík s výkonem 140 kw , střední třída, a jeho standardní výbavou (viz www.honda.cz, mimo jiné xenony, cd+subwofer, vše v elektrice, dvouzónová klima atd.) + hagusy, 17 " alu kola, boční lišty, hands free, park. asistent, atd., 3 roky záruka,...   To by mě vážne zajímalo, jaké "kvalitnější" auto máš konkrétně na mysli.  Pořád jen meleš nekonkrétní věci, tak se konečně vyjádři a řekni něco konkrétního. Jsem tedy maximálně zvědavý, co z tebe vypadne....
Já odsuzuji škodovku, protože je skutečně předražená, o tom není pochyb. Ale pozor , neznamená to, že bych říkal, že je špatná ! Po technické stránce je OK.
P.S. já nepotřebuji po 2 letech prodávat auto, to moje je totiž opravdu kvalitní, asi na rozdíl od toho "kvalitního", které myslíš ty a musíš ho již po 2 letech prodat !  A také je mi absolutně šumafuk, za kolik ho po dejme tomu 4-5 letech prodám. Já si přece kupuji auto, abych ho užíval a užil si a né ho kupovat proto, abych ho se slevou dále někomu prodal... Připadáš mi se svoji filozofií jako autobazar : nákup-prodej !
A taky jestli jsi si nevšimnul, se v této diskuzi bavíme o nákupní ceně škodovky a né o prodejní....

Nick2
10. července • 23:12

vsadim se, ze mas skodovku (pokud si mladsi rocnik, tak treba vasi..)

sagvan
10. července • 23:24

Mercedes-Benz C W203, novy model 

Nick2
11. července • 15:17

v tom pripade nechapu, proc se hrube navazite do cloveka, kteremu se proste nelibi cenova politika skody

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nick2
11. července • 15:18

....by me zajimalo, proc jsem automaticky presel na vykani

sagvan
11. července • 17:48

Bylo to jiz jasne receno.

Petr Broža
10. července • 20:33

Já bych neřekl, že O2 je předražené auto, tedy pokud se bavíme o vyšších výbavách. 1.9 TDI Elegance stojí 589 tisíc a je to téměř plně vybavené auto.
 
Základní výbava Classic ale drahá je, o tom žádná. Ještě dražší je ale Golf...

Jaroslav
11. července • 15:05

Pane Broža,
píšete to dobře, O2 1.9 TDI elagance je téměř plně vybavené auto, je to jen na oko. Spousta maličkostí chybí a když si je dokoupíte, tak jste s cenou někde jinde (přes 600 tis. !!! )
Za cenu tuším přesně stejných 589 tis. je o třídu výše Sonata 2.4 také v plné výbavě !  Z hlediska poměru užitné hodnoty a ceny zkrátka Octavie prohrávají.... Nejsem škodolibý, jen mě to tak trochu sere, že automobilka dělá z lidí hlupáky, když jim tvrdí, že je Octavia ve střední třídě (jako že rozhodně není!! ) a že je pak tím pádem levná... je to přesně naopak, je v nižší střední třídě a tím pádem je dražší než by měla být.
Když mluvíme třeba o těch kombících, vemte si rozvor Astry kombi, Megane kombi a porovnejte to s Octavií. Octavia bude hluboko !!! zaostávat, a je to naprosto proti logice ji díky dlouhému převizu stavět ve třídě nad tyto konkurenty..., to snad uznáte. Schválně si najdětě ty hodnoty rozvoru.  Někdo možná namítne, že důležitější je délka auta než rozvor, ale to bych mohl potom dát 5-ti metrovou karosérii na podvozek Corsy a tvrdil bych že je to auto třídy Omega ?
 
 

Riccardo
21. října • 13:31

Hyundai Sonata za ty peníze má pouze manuální klimatizaci. Škoda za stejnou cenu má automatickou dvouzónovou... (589tis.) Ale musím uznat, že motor je mnohem silnější ...

Pan Klobouk
11. července • 12:17

Jenže Golf má v základu klimu (akce) a CD přehrávač a taky 6xairbag. Když tohle dáte do O2Classic tak je dražší než Golf

Wq1
10. července • 21:56

Tuto politiku Škody nechápu. 459 tic Kč za O2 Classik 1,6 75kW s ABS a 4 vaky nebo 509tis Kč za TDI 77kW je prostě moc   To odradí spoustu potencionální kupců, kteří nepotřebují anebo nemají na auto v plné palbě a stačil by jim základ za rozumnou cenu.

patrik
10. července • 21:55

Re P.Broža: souhlasím. Škoda postavila O1 i 2 jako kvazi střední třídu (SDA ji tam ve statistikách taky řadí), v lepším standardu evropské kvality a ta cenovka se prostě nedá odmazat. Já vidím jeden velký problém v tom, že Škodě schází mini nebo prostě malé auto/malé MPV - čili nemá dnes běžný kompletní velikostní a cenový sortiment a řeší to různými divnými veksly s Fabií a Octavií. Asi rok staré řeči koncernu o tom, že oni se do žádných miniaut pouštět nebudou, působí přinejmenším nevěrohodně. Stačí pohledět na Opel, Renault, PSA nebo korejské značky atd. a je jasné, že něco je jinak.

Pete
10. července • 19:47

Já bych to neřešil, kdo chce kam...
 
Furt lepší než Fabia HTP, která má stovku za 18 s.

brasci
11. července • 7:48

ja s kratkou fabiou HTP spravim stovku za 14,8 na letnych 15,2 sme namerali na zimnych... maximalku ukazal tachometer okolo 175 no uznavam, ze tachometer prehana realne je to trochu menej...

Petr Broža
11. července • 7:53

Pete asi myslel HTP 40 kW, ta má stovku skutečně za cca 17-18 s.

brasci
11. července • 8:01

aha moze byt

Wq1
10. července • 19:36

Když už se v MB rozhodli dělat ve světě ostudu, tak proč ji nedotáhnout až do konce? Navrhuji zařadit do nabídky taky 1,4 TDI ev. i 1,9 SDI, ideálně v kombinaci se sportpaketem.
 O1 existovala s 1,4 MPI 44kW, Fabka svého času měla slavný 1,0 37kW, no a taky to "jelo"

Petr Broža
10. července • 20:23

Ač je to zvláštní, ten 1.4 44 kW se jevil pružnější - kratší převody, maximum točivého momentu v nízkých otáčkách. Ve vyšších rychlostech už samozřejmě na 55 kW motor ztrácel.

JiVi
10. července • 22:12

no to si snad pletete 1.4 44kW a 1.4 50kW MPI .. 1.4 55kW a 1.4 74kW je 16V .. totalne jiny motor ..
jinak nechapu, ze se nidko nepozastavi nad tim, ze  tyhle 16V motory jsou zakladni motorizaci Golfa ... tudiz naprosto shodneho vozu s Octavkou neb .. octavka je golf-skorosedan

goes
10. července • 22:40

ja bych rekl, alespon za mne, proc mne to irituje u O2 a ne u Golfu protoze:
1. O2 si dela ambice na auto stredni tridy (golf ne)
2. O2 se pysni obrovskou variabilitou a kufrem a urpimne receno, jizda s nalozenou O2 a nalozenym kufrem, nedejboze privesem s timto motorem bude na spodni hranici unosnosti (golf nam takto neni predkladan)
3. ten motor, krom toho, ze auto s nim je o par desitek tisic levnejsi, coz ale procentualne z ceny vozu je minimum nema zadnou vyhodu (stejne jako u Golfu)
4. Golf neni velke rodinne auto, neni to velky combi (byt jako combi je prodavan)
5. dle meho se 1.4 motor u takoveho auta nehodi, stejne jako se nehodi 1.6MPI u passatu, tak jako se nehodi 2.0TDI u A6 atd. v mych ocich to degraduje to auto. Bud chci mit auto jako vyrobce, ktere chci nekam zaradit a pak to musim zaradit i motorizaci, nebo si nebudu z casti hrat na velke auto a druhou stranou to pudu popirat pouzitymi motorizacemi.

Wq1
10. července • 23:01

Jenže Golf Plus už si na rodinné auto s velkým kufrem hraje a motorizaci 1,4 55kW používá také....
Náhodou, neirituje tě od podstaty věci O2 víc než Golf???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
goes
10. července • 23:19

ne, chyba urcite neni v tom, ze bych brojil proti O2, ja brojim pouze proti PR masazi hlavne Skodovky, O2 jako takove umim pochvalit za kvality. Ale pokud vidim, ze 1.6 je za 459tisic a 1.4 je za 429tis. tak tech 30k uspory za to proste nestoji.
Ja ti to reknu jinak, ja jako clovek zivici se castecne obchodem ti radeji nic neprodam, nez bych ti prodal neco za 4 tisice o cem nejsem presvedceny, ze je to spravne a prodal ti to jen proto, abych neco prodal. Proste ne, udelam radeji to, ze ti nic neprodam, nebo ti nabidnu neco az za 4500 s tim, ze za timto si budu stat. Ja proste jako prodejce bych 1.4 verzi nemohl s cistym srdcem nabidnout kupci, radeji nic neprodam, nez bych prodal toto..

empi
11. července • 9:29

Pak jsi spatny obchodnik - dobry obchodnik nema "ciste" srdce.

Petr Broža
10. července • 22:52

Z tohoto důvodu je mi sympatičtější prodejní strategie korejských aut, když už základní motorizace je popužitelná a za silnější motory se tolik nepřiplácí...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Wendy
11. července • 10:02

Pane Brožo, jako vlastník getze si vám dovolím trošičku oponovat. Motor 1,1 v getzu sice je použitelný, nicméně v případě akčního modelu MAX se za 1,3 připlácelo pouhých 10 tis. Kč. Vzhledem k tomu, že tento motor má stejné povinné ručení, jako 1,1; o polovinu vyšší výkon a o nějakou tu desetinku nižší spotřebu, jeví se mi volba mezi těmito motory jako jasná, a zařazení motoru 1,1 jako zbytečné...

Petr Broža
10. července • 22:31

Ne, nepletu se. Do Octavie se dával motor 1.4 MPI 44 kW a 1.4 16V 55 kW.
 
1.4 MPI 50 kW a 1.4 16V 74 kW jsou výsadou Fabie.

DAVID
10. července • 22:10

Já tu 44kw mám a jsem s ním co se týče pocitové dynamiky spokojen.Jinak nemohu souhlasit s tím ,že ten 55kw se nebude prodávat.Najdou se lidé kterým to prostě bude stačit, dojedou s tím všude a firmy budou pro dělňase kupovat  tuhle motorizaci....

Petr Broža
10. července • 22:28

Pro "dělňase" firmy spíše kupují SDI...

Zkazius Catrix
10. července • 18:13

A nevíte náhodou, kdy tam začnou dávat i tu "jednadvojku"?    

jencek
10. července • 18:52

Sakra ted tomu chybi jen 1,2 HTP (40kW) nedokazu si predstavit O2 nalozenou po strechu se 4-mi lidmi v kopci s buracejicim 55kW pod kapotou...

Pavel Vaníček
11. července • 16:59

Ale jo. V dobách kdy jsem měl Fiata 126, jsme například jeli v 5ti lidech a báglama na 3 týdny na geologický mapování. Cestou zpátky jsme na střeše táhli ještě bednu šutrů. A jak se nám to svištělo rychlostí kolem 100 km/h a z kopců i 120. Vzhedem k tomu, že maximálka byla 105 km/h to nebylo tak špatný. A to má 126ka jen dvouválec a výkon 17 kW.
Na druhou stranu pohotovostní hmotnost auta 595 kg nebyla marná

a
10. července • 19:17

viezol si sa uz v nalozenej S 120? :)

Roco
11. července • 14:05

...ta ma aspon s podobnym vykonem o pul tuny min...

zdenek
10. července • 18:51

To by byl prodejni hit, Octavia 1.2 HTP, ve standardni vybave madla v zadni casti, aby se dala do kopce tlacit.

dodo
10. července • 18:57

a vyhrievane zadne sklo aby neoziabali ruky

goes
10. července • 18:04

Dlouho jsem uvazoval k cemu je ten motor dobry.
1. je ve stejne pojistne kubature jako 1.6
2. spotreba je jako u 1.6
3. auto ma ocividne prazdne mizernou dynamiku a problemy s rychlosti, nechtel bych videt O2 combi nalozene na dovolenou, to bude mit spotrebu pri 120kmh 12litru a do mirneho kopecka sotva udrzi 120-130kmh

- ja osobne nevidim aboslutne zadnou vyhodu porizeni si 1.4 motoru do O2 vuci 1.6 motoru. Vy o nejake rozumne vyhode vite?

Osobne by mne zajimala jizda v 5ti lidech, plnem kufru, zaple klime...

Šumík
10. července • 18:21

jediné pozitivum je cena, jinak už jsou nevýhody o kterých popisuješ a ještě mi to přijde krapet trapný...

fahrman
10. července • 18:18

goesi... zrejme proto, ze ted muze Skoda prezentovat Octavii Combi NYNI JIZ OD 464900,-

GTE
10. července • 19:13

A nejhorší na tom je že si to pak nějakej jouda koupí a v rámci "tuningu" na to nalepí spoustu křídel, lízátek, samolepek, falešných víček nádrže, nasavače vzduchu a jiná zbžďovadla..... do toho nasype další kilo, ale kdyby si rovnou koupil nějaký motor, kola a tak auto by vypadalo o dost líp.... ale byla by to "sériovka"
BTW: už se těším až si pojedu po dálnici svých 130, z každého kopce mě ta hromada plechu předjede a já budu muset zase v kopci dávat pozor aby mě nějaký jouda nesestřelil až budu tu věc do kopce předjíždět protože pojede kilo..... ach jo.....
myslím že i pro české bohatší důchodce byl ten motor 1,6 dostatečně slabý..... no ti nemečtí si kupují A6ku v 1,8

Wq1
10. července • 19:42

A6 s motorem 1,8???? To fakt ne! Ale taková A4 s 1,6 to už ano!

puck
10. července • 19:34

a preco je to najhorsie ?

podla mna je to celkom sranda

goes
10. července • 18:21

ta cena je argument, ktery mne jako jediny napadl, ovsem je otazkou, zda je moralni nalakat lidi na 1.4 motor diky cene a odsoudit je k uchvatne jizde... nebo zda je moralnejsi vytahnout z nich vice penez za uz slusnejsi 1.6 motor...

Pavel Vaníček
11. července • 16:51

Já si myslím, že když si někdo dokáže ušetřit 464 000 Kč na auto, nemůže být úplnej vychlastanej výmaz a bude mít nejspíš nějakou soudnost. Za rozšíření nabídky motorů Škoda nic nedá. Když bude zájem, tak proč ne. Je to něco za něco. Já myslím, že to může být stejně svižný, jako 1.6, ale za cenu nižšího převodovýho stupně a spotřeby ne 7, ale 9litrů na 100 km. Nízká cena - vyšší spotřeba x vyšší cena - nižší spotřeba. Asi půjde o to, jestli s tím bude majitel rajtovat po Evropě, nebo jen na chalupu a po městě do práce. Znám spoustu lidí, co by si kvůli nízký ceně koupili O2 kombi i s motorem 1.0 raději, než malý auto. Ono přejen velký auto udělá na sousedy větší dojem než nějaká malá Fabia. A obsah motoru před domem pozná jen málokdo

Petr Broža
10. července • 20:21

Podle mne si nikdo tento motor nekoupí a důvody jeho zavedení do O2 kombi jsou ryze marketingové; jak píše kolega výše, jen kvůli inzerátům... Každý rozumný prodejce tento motor zákazníkovi rozmluví.

Niemand
10. července • 18:09

Pridam se. Jizda v 5 lidech v O1 Combi s 1.9TDI 66kW je uz celkem "klidna". Davat do nove octavie 55kW motor, to vidim jako krok zpet.

Pepa
10. července • 19:47

Krokem zpět je už třeba Fabia Sportline 1,2 HTP 47kW

Petr Broža
10. července • 20:20

Motor 1.2 47 kW je pro městský a příměstký překvapivě dobrý; ztrácí jen na dálnici. Nezdá se to, ale vážně není špatný. Jen to přízvisko Sportline mi tam také nesedí

goes
10. července • 20:34

no
byla tu S120GLS
byl tu Favorit Sport Line
byla tu Felicie Sport Line
byla tu Fabie Sport Line
byla tu Ostavia Sport Line
a na podzim prijde nova Skoda Social Line jak to tak vidim...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Wq1
10. července • 22:02

Jestli se nepletu tak už Fávo Sportline mělo 4 válce a 50kW... Evoluce sportovních verzí aut Škoda vypadá tak, že přidali něco na váze a ubrali na výkonu.... To je unikát v motoristickém světě, ne? 

matt
10. července • 18:39

Naprosto souhlasim. Ani stara Oct TDI 81kW nejede plne nalozena (5 lidi + zavazadla) tak jak bych si predstavoval; chtel bych videt vetsiho a tezsiho kompbika Oct2 s vykonem 55kW (nedej boze nalozeneho), to se musi vlect hrozne. Nebrat.

Šumík
10. července • 19:13

...i liftback TDI 66kW co mám, je při naložení pomalý jak šnek, i HTP mi ujede...  

fahrman
10. července • 18:13

a to ma diesel vyrazne vyssi kroutici moment...

Fren
10. července • 18:35

ano a ty mas vyrazne nizsi myslici moment  pokud ma auto 66 kW, tak muze mit treba 1000 Nm a stejne pojede skoro uplne na chlup blbe jako 1,9 TDI 66 kw. vykon te zene vpred, vykon...

ITTI
10. července • 22:37

Kroutící moment,fyzika

fahrman
10. července • 19:57

pokud ho zatizim a pojedu do kopce, tak se prave ten kroutici moment projevi (predevsim v nizkych otackach)... nicmene tohle se tu probiralo uz mockrat v garazi - zatim te poslu pouze tam

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
10. července • 22:29

Ano, projeví se u nafťáku v nízkých otáčkách. Ale řidič benzínu nepojede v nízkých otáčkách, ale hezky si podřadí a ten výkon bude mít také.

Pavel Vaníček
11. července • 16:40

Budu - li autu šlapat víc na krk a držet ho ve vyšších otáčkách, budu mít i vyšší spotřebu.
Raději bych tedy měl vyšší krouťák, abych mohl jezdit stejný úsek při nižších otáčkách motoru.

lucas
11. července • 9:36

Vela ludi asi nepozna ani vyznam slova podradit, nie to este ho aplikovat v praxi, takze je tato diskusia uplne bezpredmetna.

Doporučujeme

Články odjinud