Škoda Octavia kombi už i s motorem 1.4 55 kW

Docela překvapení mne čekalo, když jsem na webu Škodovky narazil na nový motor pod kapotou nové Octavie kombi - 1.4 16V 55 kW. Zatímco při uvedení kombi tento motor chyběl a byl výsadou provedení liftback, vedení automobilky usoudilo, že se zbytečně připravuje o zákazníky a motor do kombíku přidalo. Motor má maximum výkon 55 kW v 5 000 ot., maximum točivého momentu 126 Nm v 3 800 ot.

S tímto motorem zrychluje 1 250 kg těžká Octavia na stovku za 15,7 s a rozjede se na 169 km/h. Spotřeba činí 9,6/5,6/7,0 l na sto km. Agregát je dostupný pouze ve výbavě Classic, vůz s ním stojí 464 900 Kč (liftback 424 900 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků