Škoda Octavia kombi: kompletní informace a fotografie

Škoda Octavia kombi: kompletní informace a fotografie

Kapitoly článku:


Konstrukce karoserie

U karoserie nového vozu Škoda Octavia, vyrobené z vysokopevnostních materiálů, se podařilo dosáhnout výrazného zlepšení její tuhosti, což se příznivě projevuje například v lepších jízdních vlastnostech nebo v oblasti pasivní bezpečnosti. Důkladná antikorozní ochrana karoserie spočívající v použití pozinkovaných plechů a pečlivé aplikaci antikorozních vrstev v procesu lakování umožňuje uplatnit záruku na neprorezivění karoserie v délce 12 let.

Vozy Škoda jsou známy svým kvalitním zpracováním a nová Škoda Octavia tuto pověst jen potvrzuje. Svědčí o tom pečlivé slícování jednotlivých dílů karoserie s minimálními spárami nebo použití nových technologií při její výrobě, jako je například laserový svar mezi střechou a postranicemi – díky tomu je přechod mezi střechou a boky vozu hladký a čistý, bez dosud obvyklé střešní lišty. Důkladné zpracování a zejména pečlivě navržený tvar karoserie se projevil v příznivých aerodynamických vlastnostech, které mají významný podíl na celkové hospodárnosti – součinitel odporu vzduchu
Cx = 0,30.

Velká pozornost byla věnována i zdánlivým detailům. Příkladem může být těsnění dveří, které je zdvojené. Otvor dveří je utěsněn obvyklým hlavním těsněním umístěným u vnitřního okraje rámu dveří. Kromě toho jsou dveře utěsněny ještě jedním těsněním blízko povrchu karoserie, které dveře obepíná kolem dokola. Toto těsnění tak vlastně vyplňuje spáry mezi dveřmi a ostatními částmi karoserie. To má příznivý vliv na aerodynamiku vozu a snížení aerodynamické hlučnosti, ale projevuje se například i menším špiněním prahů a sloupků ve dveřním prostoru.

Větrání, klimatizace

Novinkou, která přispívá ke kvalitnímu větrání vnitřního prostoru u vozů Octavia, je větrací lišta umístěná v prohlubni přístrojové desky pod čelním sklem, krytá žebrováním. U nového vozu jsou výdechy sloužící k ofukování čelního skla nahrazeny jednou souvislou větrací lištou pod celou šířkou čelního skla. Tato lišta je navíc podélně rozdělena na dva nezávislé kanály, přičemž jeden slouží k ofukování čelního skla, zatímco druhý přivádí vzduch do interiéru vozidla. To umožňuje přívod dostatečného množství vzduchu do interiéru, aniž by posádka byla vystavena příliš silnému proudu vzduchu. Nová větrací lišta pod čelním sklem tak umožňuje účinné bezprůvanové větrání interiéru.

Do prostoru zadních sedadel je vzduch přiváděn výdechy pod sedadly řidiče a spolujezdce. Ve verzi Elegance jsou navíc na zadní straně Jumbo Boxu další dva nastavitelné a uzavíratelné lamelové výdechy vzduchu. Umožňují cestujícím na zadních sedadlech ovlivnit způsob větrání zadní části vozu, a tím zvyšují jejich komfort a tepelnou pohodu.

Součástí základní výbavy vozů modelové řady Octavia ve verzi Elegance je automatická klimatizace Climatic, která umožňuje nastavení teploty vháněného vzduchu a její samočinné udržování. Alternativou ke klimatizaci Climatic je elektronicky řízená dvouzónová klimatizace Climatronic, která je k dispozici na přání pro verze Ambiente a Elegance. U klimatizace Climatronic stačí nastavit požadovanou teplotu v interiéru a systém již sám s využitím údajů ze soustavy čidel určí potřebné parametry teploty, směru i množství vháněného vzduchu. Navíc je možné nastavit různé hodnoty pro levou a pravou polovinu interiéru, přičemž rozdíl v teplotách levé a pravé části interiéru může činit až 5–6 °C.

Sedadla

Díky zdařilému tvarování a optimální tuhosti jednotlivých částí poskytují sedadla jak vysoký komfort, tak i výborné boční vedení. Sedáky i opěradla nových sedadel jsou dostatečně dlouhé a vhodně podpírají tělo pasažéra.

Také zadní sedadla poskytují cestujícím vysokou míru komfortu a pohodlný přirozený posez. U verze Škoda Octavia Combi jsou opěradlo i sedák zadních sedadel sklopné a dělené v poměru 1/3 ku 2/3 již v základní výbavě. U vozu Škoda Octavia je prozatím sklopné a dělené v poměru 1/3 a 2/3 pouze opěradlo zadních sedadel (pro verzi Classic je dělené opěradlo součásti výbav na přání). Avšak možnost sklápět sedák bude brzo i u této verze (pro verze Ambiente a Elegance jako standardní výbava, pro verzi Classic jako výbava na přání). V opěradle zadních sedadel je u vozů ve verzi Elegance integrována sklopná loketní opěra.

Opěrky hlavy na předních sedadlech mají nastavitelný sklon. Na přání mohou být přední sedadla vybavena aktivními opěrkami hlavy, které významně snižují riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu.

Zavazadlový prostor

Jednou z hlavních předností nového modelu je velký a snadno přístupný zavazadlový prostor. Základní objem zavazadlového prostoru 560 l, resp. 580 l u verze kombi, lze sklopením opěradla zadních sedadel zvětšit až na 1350 l (1420 l se sklopným sedákem), resp. 1620 l u verze kombi. Díky velkému vstupnímu otvoru a nižší nakládací hraně s plastovým obložením je přístup do zavazadlového prostoru snadný a nakládat lze i rozměrné předměty.

Užitnou hodnotu zavazadlového prostoru dále zvyšuje množství praktických detailů:

  • příprava pro uchycení bezpečnostního trojúhelníku (pod hranou zavazadlového prostoru; u varianty kombi vpravo ve výklenku za podběhem) a lékárničky (vpravo ve výklenku za podběhem),
  • čtyři úchytná oka na podlaze zavazadlového prostoru, v případě vozu kombi a limuzíny se sklopným sedákem šest ok,
  • osvětlení zavazadlového prostoru, ve verzi kombi a verzi limuzína od Ambiente dvěma svítilnami,
  • průchozí otvor v opěradle zadních sedadel za sklopnou loketní opěrou pro přepravu dlouhých předmětů, například lyží (ve verzi Elegance, ve verzi Ambiente na přání); na přání lze doplnit o vyjímatelný Skisack, který zabraňuje znečištění interiéru přepravovanými předměty,
  • sklopný hák na tašky s nákupem (ve verzi Ambiente, ve verzi Elegance dva háky), ve variantě Combi jsou výklopné háčky v liště pod bočními okny,
  • síť pro upevnění zavazadel (ve verzi limuzína od Elegance),
  • síťový program – sada dvou sítí pro praktické rozčlenění zavazadlového prostoru (na přání),
  • háček pro zavěšení podlahy zavazadlového prostoru pro snadný přístup do prostoru s rezervním kolem.

Pod podlahou zavazadlového prostoru blízko nakládací hrany je umístěno plnohodnotné rezervní kolo (u vozů se standardně nabízenými koly pro jednotlivé verze výbavy) a nezbytné nářadí. Plnohodnotné rezervní kolo umožňuje po defektu dál nerušeně pokračovat v jízdě, bez nutnosti rychlého vyhledání pneuservisu jako v případě dojezdových rezervních kol.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud