Škoda Octavia kombi 2.0 FSI: ticho překvapí (test)

Škoda uvedla v závěru loňského roku na český trh Octavii ve verzi kombi, a to premiérově také s motorem 2.0 FSI, který do té doby v nabídce nebyl. Právě s ním a v nejvyšší výbavě Elegance jsme tuto novinku vyzkoušeli.
Škoda Octavia kombi 2.0 FSI: ticho překvapí (test)
Seznam kapitol
  1. Rozdíly oproti liftbacku, vzhled
  2. Zavazadlový prostor, motor, rozdíl mezi 1.8T a FSI
  3. Měření dynamiky, spotřeba, jízdní vlastnosti, závěr, plusy a minusy
  4. Výbava, technické parametry, oficiální fotogalerie
  5. Všechny fotografie z testu (65)

Škodě Octavii jsme na AutoRevue.cz věnovali více místa než jakémukoliv jinému automobilu. Důvod je poměrně jasný, novinka pocházející z české kotliny vyvolává největší čtenářský zájem. Celkem jsme testovali už tři liftbacky (1.6 MPI, 1.9 TDI a 2.0 TDI), srovnali jsme starou a novou Octavii s motory 1.6 MPI a také jsme porovnali Octavii 2.0 TDI se Superbem 2.5 TDI. Proto je test kombi 2.0 FSI docela krátký: věnujeme se pouze motoru a většímu zavazadlovému prostoru.

Přehled článků o nové Octavii:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 


Oproti základní verzi liftback se kombi liší pouze jinak tvarovanou zádí. Tvar světel i spodní část nárazníku zůstává, zcela se změnily páté dveře. Délka vozu i jeho šířka zůstala stejná, změnila se pouze výška, a to o pět milimetrů. Oproti liftbacku pak narostl zavazadlový prostor o 20 l na konečných 580 l, po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 1/3 a 2/3 vzroste na zajímavých 1620 l. Stará Octavia kombi (nyní pod označením Tour) má objem kufru „jen“ 548 l. Oproti liftbacku je inovací je systém sklápění sedadel, kdy je možné vyjmout sedáky; stále ale po sklopení opěradel zůstane malý schod. Díky vyjmutí sedáků je ale vzniklá plocha rovnější. U staré Octavie měla vyndávací sedáky i verze liftback.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jediným rozdílem oproti liftbacku je záď; oproti první generaci vypadá nové kombi vyváženěji

Nabídka pohonných jednotek obsahuje stejné motory jako má liftback, změna nastala jen ve vypuštění základní motorizace liftbacku 1.4 55 kW. Nejslabším motorem tak je 1.6 MPI 75 kW následován čtyřválci 1.6 FSI 85 kW a 2.0 FSI 110 kW s přímým vstřikem paliva. Pro příznivce nafty nachystal výrobce 1.9 TDI s výkonem 77 kW a 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Verze 4x4 dostala pouze motory 1.9 TDI a 2.0 FSI, přičemž zavazadlový prostor není pohonem zadní nápravy dotčen. To je změna oproti starší generaci, kdy se zavazadlový prostor zmenšil zhruba o sto litrů. Ke všem motorům je možné pořídit šestistupňovou automatickou převodovku. U turbodieselů se jedná o převodovku DSG, u benzínů o tiptronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní světla vypadajá hezky, ale v noci svítí snad až příliš

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Příď nedoznala žádných změn --- Ve standardu jsou střešní ližiny --- 16" litá kola jsou za příplatek

Za provedení kombi se připlácí přesně 40 tisíc korun, základní model Classic 1.6 MPI tak stojí 499 900 Kč. Výbavy jsou stejné jako u liftbacku, tedy Classic, Ambiente a Elegance. V základu má Octavia kombi ABS, čtyři airbagy či centrální zamykání. Ambiente přidává přední okna a zrcátka v elektrice či klimatizaci Climatic. A konečně Elegance bude řidiče hýčkat duální automatickou klimatizací Climatronic, dálkový centrál, el. okna vzadu, 15" litá kola či tempomat. Verze 4x4 má výbavou odlišnou a je mixem někde mezi Ambiente a Elegance, přičemž ve standardu je ESP a samozřejmě viskózní spojka Haldex druhé generace.

Rozměry Octavia Tour kombi Octavia kombi
Délka (mm) 4513 4572
Šířka (mm) 1731 1769
Výška (mm) 1457 1467
Rozvor (mm) 2513 2578
Zavazadlový prostor (l) 548/1512 580/1620
Palivová nádrž (l) 55 55 (60 4x4)

Pojďme se nejprve podívat na vnější vzhled. Oproti starší generaci má záď výrazněji se svažující sklo, takže už není tak kolmá; více připomíná Fabii kombi. Dle mého názoru kombi dospělo a je hezčí nejen než stará generace, ale i než zmíněná Fabia kombi. Světla jsou stále výrazná s profilem do C, zajímavý je i prvek zúžení karoserie na přechodu mezi světly a horní částí dveří. Nemohu si pomoci, ale trochu mi to připomíná designerské prvky Volva. Ať tak či onak, nová Octavia kombi patří k nejhezčím kombi na trhu. Vadou na kráse je jen z profilu patrný malý rozvor a tedy výrazné převisy na obou stranách. Je to ale lepší než u staré generace, které to bylo ještě více markantní. 16" litá kola vozu sluší, základní patnáctky vypadají příliš malé. Škoda že ani v Eleganci nejsou ve standardu, na druhou stranu příplatek 5 400 Kč asi z míry nikoho nevytrhne.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rozdíly oproti liftbacku, vzhled
  2. Zavazadlový prostor, motor, rozdíl mezi 1.8T a FSI
  3. Měření dynamiky, spotřeba, jízdní vlastnosti, závěr, plusy a minusy
  4. Výbava, technické parametry, oficiální fotogalerie
  5. Všechny fotografie z testu (65)

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků