Škoda Octavia kombi 2.0 FSI: ticho překvapí (test)

Škoda uvedla v závěru loňského roku na český trh Octavii ve verzi kombi, a to premiérově také s motorem 2.0 FSI, který do té doby v nabídce nebyl. Právě s ním a v nejvyšší výbavě Elegance jsme tuto novinku vyzkoušeli.
Škoda Octavia kombi 2.0 FSI: ticho překvapí (test)
Seznam kapitol
  1. Rozdíly oproti liftbacku, vzhled
  2. Zavazadlový prostor, motor, rozdíl mezi 1.8T a FSI
  3. Měření dynamiky, spotřeba, jízdní vlastnosti, závěr, plusy a minusy
  4. Výbava, technické parametry, oficiální fotogalerie
  5. Všechny fotografie z testu (65)

Škodě Octavii jsme na AutoRevue.cz věnovali více místa než jakémukoliv jinému automobilu. Důvod je poměrně jasný, novinka pocházející z české kotliny vyvolává největší čtenářský zájem. Celkem jsme testovali už tři liftbacky (1.6 MPI, 1.9 TDI a 2.0 TDI), srovnali jsme starou a novou Octavii s motory 1.6 MPI a také jsme porovnali Octavii 2.0 TDI se Superbem 2.5 TDI. Proto je test kombi 2.0 FSI docela krátký: věnujeme se pouze motoru a většímu zavazadlovému prostoru.

Přehled článků o nové Octavii:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 


Oproti základní verzi liftback se kombi liší pouze jinak tvarovanou zádí. Tvar světel i spodní část nárazníku zůstává, zcela se změnily páté dveře. Délka vozu i jeho šířka zůstala stejná, změnila se pouze výška, a to o pět milimetrů. Oproti liftbacku pak narostl zavazadlový prostor o 20 l na konečných 580 l, po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 1/3 a 2/3 vzroste na zajímavých 1620 l. Stará Octavia kombi (nyní pod označením Tour) má objem kufru „jen“ 548 l. Oproti liftbacku je inovací je systém sklápění sedadel, kdy je možné vyjmout sedáky; stále ale po sklopení opěradel zůstane malý schod. Díky vyjmutí sedáků je ale vzniklá plocha rovnější. U staré Octavie měla vyndávací sedáky i verze liftback.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jediným rozdílem oproti liftbacku je záď; oproti první generaci vypadá nové kombi vyváženěji

Nabídka pohonných jednotek obsahuje stejné motory jako má liftback, změna nastala jen ve vypuštění základní motorizace liftbacku 1.4 55 kW. Nejslabším motorem tak je 1.6 MPI 75 kW následován čtyřválci 1.6 FSI 85 kW a 2.0 FSI 110 kW s přímým vstřikem paliva. Pro příznivce nafty nachystal výrobce 1.9 TDI s výkonem 77 kW a 2.0 TDI s výkonem 103 kW. Verze 4x4 dostala pouze motory 1.9 TDI a 2.0 FSI, přičemž zavazadlový prostor není pohonem zadní nápravy dotčen. To je změna oproti starší generaci, kdy se zavazadlový prostor zmenšil zhruba o sto litrů. Ke všem motorům je možné pořídit šestistupňovou automatickou převodovku. U turbodieselů se jedná o převodovku DSG, u benzínů o tiptronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní světla vypadajá hezky, ale v noci svítí snad až příliš

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Příď nedoznala žádných změn --- Ve standardu jsou střešní ližiny --- 16" litá kola jsou za příplatek

Za provedení kombi se připlácí přesně 40 tisíc korun, základní model Classic 1.6 MPI tak stojí 499 900 Kč. Výbavy jsou stejné jako u liftbacku, tedy Classic, Ambiente a Elegance. V základu má Octavia kombi ABS, čtyři airbagy či centrální zamykání. Ambiente přidává přední okna a zrcátka v elektrice či klimatizaci Climatic. A konečně Elegance bude řidiče hýčkat duální automatickou klimatizací Climatronic, dálkový centrál, el. okna vzadu, 15" litá kola či tempomat. Verze 4x4 má výbavou odlišnou a je mixem někde mezi Ambiente a Elegance, přičemž ve standardu je ESP a samozřejmě viskózní spojka Haldex druhé generace.

Rozměry Octavia Tour kombi Octavia kombi
Délka (mm) 4513 4572
Šířka (mm) 1731 1769
Výška (mm) 1457 1467
Rozvor (mm) 2513 2578
Zavazadlový prostor (l) 548/1512 580/1620
Palivová nádrž (l) 55 55 (60 4x4)

Pojďme se nejprve podívat na vnější vzhled. Oproti starší generaci má záď výrazněji se svažující sklo, takže už není tak kolmá; více připomíná Fabii kombi. Dle mého názoru kombi dospělo a je hezčí nejen než stará generace, ale i než zmíněná Fabia kombi. Světla jsou stále výrazná s profilem do C, zajímavý je i prvek zúžení karoserie na přechodu mezi světly a horní částí dveří. Nemohu si pomoci, ale trochu mi to připomíná designerské prvky Volva. Ať tak či onak, nová Octavia kombi patří k nejhezčím kombi na trhu. Vadou na kráse je jen z profilu patrný malý rozvor a tedy výrazné převisy na obou stranách. Je to ale lepší než u staré generace, které to bylo ještě více markantní. 16" litá kola vozu sluší, základní patnáctky vypadají příliš malé. Škoda že ani v Eleganci nejsou ve standardu, na druhou stranu příplatek 5 400 Kč asi z míry nikoho nevytrhne.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rozdíly oproti liftbacku, vzhled
  2. Zavazadlový prostor, motor, rozdíl mezi 1.8T a FSI
  3. Měření dynamiky, spotřeba, jízdní vlastnosti, závěr, plusy a minusy
  4. Výbava, technické parametry, oficiální fotogalerie
  5. Všechny fotografie z testu (65)
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků