Nejlevnější novou Octavii jsme srovnali s tou starou. Volba nebude vůbec snadná

Nová Škoda Octavia vstupuje na český trh a konfigurátor je už aktivní. Podívali jsme se na zatím nejlevnější verzi a porovnali ji s odchozí generací.

Škoda již zveřejnila první zaváděcí cenovky nové generace Octavie, a to podle plánu zatím v žádanější variantě Combi. O cenovkách a vývoji příští rok jsme se již rozepsali podrobněji, teď se ovšem detailněji koukneme na prozatím nejlevnější výbavu Ambition (později přijde ještě levnější Active), která si přímo žádá srovnání s odchozí generací Octavie, jejíž ceník byl příhodně seškrtán k vytvoření místa novince. Starý model se totiž bude ještě chvilku doprodávat.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

V tuto chvíli se nová Octavia Combi chlubí nejnižší cenou 636.900 Kč, kterou najdete u výbavy Ambition a dvojice motorů – benzinového 1.5 TSI Evo (110 kW) či naftového 2.0 TDI (85 kW) ve spojení s manuálním šestikvaltem a pohonem předních kol. Klasicky s jediným nepříplatkovým modrým lakem karoserie, za jiné odstíny si připravte minimálně 10.500 Kč.

Nová Škoda Octavia má české ceny. Stojí 636.900 Kč, na sen chalupářů si počkáte

Nová Škoda Octavia má české ceny. Stojí 636.900 Kč, na sen chalupářů si počkáte

Standardní výbava je velice slušná. Zahrnuje dvouzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít, LED světlomety a zadní svítilny, asistenty pro udržování jízdy v pruhu a rozpoznání únavy, 16palcová litá kola (na výběr ze dvou designů), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, světelný a dešťový asistent, startování tlačítkem, elektrické ovládání všech oken a vnějších zrcátek, dvouramenný multifunkční kožený volant, 8palcový infotainment Swing s digitálním radiopříjmem, 7 airbagů či tempomat s omezovačem rychlosti.

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Není překvapením, že odchozí Octavia Combi ve stejné úrovni Ambition vychází s odpovídajícími motorizacemi levněji, ale nenabízí některé prvky novinky. S motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), manuálem a pohonem předních kol začíná na 578.900 Kč. V případě naftového 1.6 TDI o porovnatelném výkonu (85 kW/115 k) pak na 592.900 Kč.

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Škoda Citigoe iV vs. VW e-up!: Dražší sourozenec má v rukávu zajímavé eso

Musíte si ale vystačit s manuální klimatizací, analogovými budíky s palubním počítačem Maxi Dot, halogenovými světlomety s denním LED svícením, menším 6,5palcovým infotainmentem Swing či tempomatem bez omezovače, přičemž asistent pro udržování v jízdním pruhu a rozpoznání únavy zde chybí. Elektrické ovládání všech oken a zrcátek však dostanete, stejně jako centrální zamykání s dálkovým ovládáním, světelný a dešťový asistent, 7 airbagů, kožený potah volantu, 16palcová litá kola a LED svítilny.

K dorovnání ceny nové generace Octavie však můžete u staršího modelu sáhnout po vyšší výbavě Style, která za podobnou cenu zmíněné nedostatky z určité části doplní a přidá i něco navíc. Za 638.900 Kč (1.5 TSI) nebo 652.900 (1.6 TDI) tak už přichází i dvouzónová automatická klimatizace, LED světlomety, multifunkční kožený volant i 8palcový infotainment Bolero.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Navíc oproti nové generaci ve výbavě Ambition dostanete i chromovaný paket exteriéru, vyhřívání předních sedadel, bezklíčové odemykání, vnitřní zrcátko s automatickou clonou či parkovací senzory vpředu i vzadu. Někomu proto může přijít odchozí Octavia Combi lákavější. Záleží na preferované výbavě a osobním pohledu na čtyřokou příď.  

Nejlevnější Škoda Octavia Combi 4. gen. vs. 3. gen.: Porovnání cen
Generace 4. 3.
Motor 1.5 TSI Evo 2.0 TDI 1.5 TSI Evo 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1968 1498 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110 85 110/5000-6000 85/3250-4000
Točivý moment [N.m/min] 250 300 250/1500-3500 250/1750-
3200
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 224 205 215 199
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 10,4 8,8 10,4
Spotřeba paliva [l/100 km] 5,2-6,1 4,0-4.7 5,0-6,7   4,3-5,7 
Cena Ambition [Kč] 636.900 636.900 578.900 592.900
Cena Style [Kč] 687.900 687.900 638.900 652.900
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků