Škoda Octavia iV ujede na jedno nabití až 55 kilometrů na elektřinu. I přes zaměření na ekologii ale stále zvládne stovku pod osm vteřin.
Očekávaná plug-in hybridní varianta nové Škody Octavia konečně zná své české ceny. Octavii iV pohání kombinace zážehové čtrnáctistovky o výkonu 115 kW (156 koní) a elektromotoru o výkonu 75 kW. Celkový systémový výkon pak činí 150 kW (204 koní) a 350 N.m točivého momentu.
V nabídce standardní octavie jde tak o nejsilnější model, který akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. V této disciplíně je však i nadále nejlepší motor 2.0 TSI s výkonem 140 kW, který je o vteřinu rychlejší. Maximální rychlost octavie do zásuvky činí 220 km/h. Spárovaná je se šestistupňovou převodovkou DSG a pohání se pouze přední kola.
Baterie o kapacitě 13 kWh vydrží na jedno nabití na 55 kilometrů čistě elektrické jízdy a umožňuje nabíjení jak domácí zásuvkou, tak i wallboxem. Objem zavazadlového prostoru se díky koncepci pohonu zmenšil o 150 litrů. U karosářské verze liftback tedy dostanete 450 litrů prostoru a u kombi 490. Menší je i nádrž paliva, která má kapacitu 40 litrů, tedy o pět méně. Více informací o pohonu najdete v infografice v galerii.
V rámci standardní nabídky budete moct zvolit pohon 1.4 TSI iV pro výbavy Ambition a Style (stejně jako u Superbu). Aktuálně je však v nabídce pouze ta vyšší. Škoda si za Octavii iV ve výbavě Style účtuje nejméně 825.400 Kč s karoserií liftback. Za kombi se připlácí čtyřicet tisíc. Oproti vznětovému motoru 2.0 TDI o výkonu 110 kW je tak o více jak 80 tisíc dražší.
V rámci výbavy Style dostanete již ve standardu infotainment Columbus s úhlopříčkou 10“, 17palcová kola, digitální přístrojový štít, parkovací kameru vzadu, LED mlhovky či vyhřívaná přední sedadla. Vzhledově se verze iV liší především plaketkou na zádi vozu a svou vlastní grafikou digitálního přístrojového štítu.
Mezi automobily z mainstreamu se k plug-in hybridní octavii těžko hledá konkurence. Pokud pomineme koncern, sahá většina konkurentů spíše po plných hybridech bez možnosti čistě elektrické jízdy. Většina z nich totiž začíná s touto formou elektrifikace odshora a na kompakty se dostává až později. Příkladem může například Ford Focus, který je k mání s mild-hybridní motorizací. SUV Kuga přitom už strčíte do zásuvky.
V českém konfigurátoru standardní Octavie se ale vedle plug-in hybridní varianty objevila i další očekávaná verze, která myslí na hospodárnost. Je jí motorizace 1.5 TSI G-TEC, kterou jsme si představili na konci června. Pohon na zemní plyn je dostupný již od základní výbavy Active za cenu 613.900 Kč s karoserií liftback.
Za kombi se i zde připlácí 40 tisíc korun. Pohon na stlačený zemní plyn je možné si dopřát v celé škále výbav včetně nejvyšší Style, u které zaplatíte minimálně 719.900 Kč, respektive 759.900 Kč za kombi.