Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

50 komentářů

Fajka
2. prosince • 19:09

škodofku nechci,silně předražené :-/

Pavel
2. prosince • 14:16

To zas bude sráč.

Jan Vejr
2. prosince • 8:54

Pro Honzika Micku udalost MILENIA!!!

Pavel
2. prosince • 8:17

Á, tady je zase chytrejch lidí. 😎

ficus
2. prosince • 5:31

Není to ta samá Škoda, co uvedla před asi dvěma lety, že s výrobou a vývojem EV nepočítá??? A jakpa se chytá ujetej vlak, pane Škodofka? Asik to nejni lecjakej pocit bejt ten malej soused z Boleslavi, ale zřejmě to za to stálo... Teď tam napasovat velkej display, a bude to klévr...

boban
2. prosince • 7:26

Oni nechytají ujetý vlak. Oni chytají emisní odpustky. Jinak by do EV nešli ani za 5 let. Však uvidíte že udělají jen takový počet EV kolik nutně potřebují. O Citigo je větší zájem než čekali a tak navýšili cenu. Navyšovat výrobu ale neplánují. S vyšší cenou se pak lépe pláče jak nikdo nechce elektromobily a proto jich vyrobili málo.....

Marek71
2. prosince • 11:38

Na Citigo mají v ČR už kolem 800 objednávek, z toho asi 60% soukromé osoby.
Pokud opravdu těch 800 mají a prodají je příští rok, tak to bude znamenta, že Škodovka bude mít na českém trhu EV najednou zhruba poloviční podíl, pokud vycházíme z toho, kolik EV se tady ročně prodá. Na to, že s EV začali teď, to asi není špatné, ne? Co dělají ostatní, že tady prodávají doslova pár kousků?

mpolan
2. prosince • 13:49

Prodávají auta a ne poloauta.

Marek71
2. prosince • 14:03

V segmentu EV má právě toto Citigo dobré uplatnění. Jak je vidět na prodejích, zákazník takovéto auto chce a pokud mu jej Škodovka nabídne za slušnou cenu (to by se dalo diskutovat co je slušná cena), tak se prodává dobře. Vždyť doteď byl prodej všech EV na trhu v ČR do tisícovky ročně, kolem 800 nebo tak nějak. No a pak přijde Škodovka a najednou prodá jenom ona sama to samé množství, co všichni dohromady :-)Ano, Citigo je malé auto... ale pořád je to auto pro 4 lidi, na rozdíl od různých směšných Číňanů a podobných, který prodávají dvoumístní "auta" homologované jako motorka a za cenu cca. stejnou jako to Citigo :-)
http://www.zd-cars.cz/modely.html... Takže elektrická konkurence v tomto segmentu prakticky neexistuje. resp. existuje, ale za výrazně vyšší cenu.

Pavel
1. prosince • 20:35

Tak tu "vychytávku" na piráty silnic jsem si říkal, asi před 10 lety, proč kurde, to automobilky nedávají standardně. Prostě k zrcátku USB automaticky? Proč to tam tahat Bůh ví od kud... To samé držák na mobil? Proč není v palubní desce několik otvorů standartizovaných pro EU kde by byl v otvoru přiveden zdroj energie pro připojení dobíjení zařízení a zastrčením držáku by buď bylo bezdrátově zezadu, nebo klidně na držáku přes krátký kábl, či přímo by byl na držáku USB mini, či USB C... Jak prosté a jednoduché a hlavně CLEVER... Ale to by jeden musel bejt ing od WV, či od Škodovky, aby to bylo CLEVER !!!!

Tommy
1. prosince • 22:24

A proč kamera není součástí výbavy stejně, jako ta couvací, že?

Dusty
2. prosince • 8:40

Třeba proto, že v některých zemích je kamera zakázána? Třeba v Rakousku?

Vlk z Vlkohradu
2. prosince • 15:14

Není zakázaná, nešiřte bludy.

Lukáš
2. prosince • 15:50

Nejsou to bludy, ověřte si fakta...
jestliže u nás nebo třeba na Slovensku jsou kamerové záznamy pro osobní potřebu povolené, samozřejmě za respektování soukromí ostatních účastníků silničního provozu, jinde v cizině jsou velmi přísní. Příkladem za všechny může být sousední Rakousko, které nedovoluje pořizovat vůbec žádné záznamy během jízdy, maximálně natočit jen situaci bezprostředně po nehodě. Záznamové zařízení tu nesmí být aktivní, v případě zabudovaných přístrojů pak alespoň s přelepeným objektivem. Jinak se vystavíte drakonickým pokutám v řádech až statisíců korun. Velmi striktní jsou také v Portugalsku, opatrnosti nezbývá ani v Německu či Švýcarsku. Obdobně jako u nás je to v dalších unijních zemích, jen je třeba striktně dodržet reguli na ochranu osobních údajů, tedy zabránit zveřejnění záznamů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
2. prosince • 16:03

Tak to se tam mají autonomní auta na co těšit, když musí mít všechny kamery a senzory přelepené :-D

Lukáš
2. prosince • 16:33

Milý OTTO, autonomní automobily nemají řidiče a k údajům z palubních kamer mají přístup pouze oprávněné osoby. Nehrozí tedy, že skončí například někde na sociální síti...

Surcuf
2. prosince • 16:02

Lžete, v AUT můžete kameru mít a během jízdy nahrávat do smyčky, kamera pouze nesmí běžet pokud není auto v pohybu (parkuje třeba). A nesmíte nahrávky ukládat trvale.

Lukáš
2. prosince • 16:31

Vážený Surcufu, než někoho napadnete ze lží, zkuste si ověřit fakta. Nejsem rakouský zákonodárce ani státní úředník, ale jen jsem převzal oficiální interpretaci uplatňování ochrany osobnosti v Rakousku. Tak jak jsou psané, tak jsem zkopíroval. Takže jedině že by si lhali Rakušáci sami sobě :-) Ale jinak v pohodě a přeji klid ...

p.
3. prosince • 19:22

Je mi lito, ale nemate pravdu.
Uzivani kamery v AT v aute neni zakazano. Plati tam stejne podminky pro zakaz zverejnovani videa z ni jako u nas - nesmite zverejnit zadne video, kde lze nekoho poznat nebo kde jsou SPZ.
A co je tam jinak, nez u nas, tak nesmite dat k dispozici video se zaznamem ani policii. Pokud tak ucinite, muzete byt stihan. (nemaji radi, kdyz je poucujete). Lze pouzit pouze zaznam, kde nejde poznat nikdo, kdo nema nic spolecneho s danou udalosti a pouze tehdy, pokud obhajujete svoji nevinu. Nesmite ale poukazovat videem na vinu nekoho jineho. Viz.
https://autorevue.at/ratgeber/dashcam-oesterre... ...
https://www.oeamtc.at/thema/vorschriften-strafe... ...

Tom
1. prosince • 20:16

Jo proto Vás nepustí na prohlídce v MB na výrobu Octávie (a min..rok ještě nepustí), nejenže zcela nový model už projel linkou ale už se dle slov průvodců vyrábí, Byli jsme tam včera. A tolik tajnosti a obav z prozrazení....A jak se tam všichni bojí VW a budoucnosti škody je taky do nebe volající. Njn

OTTO
2. prosince • 15:00

Jako že poslední už brzy zhasne? Njn. jak píše kolega výše: V Německu pojede robotizovaná výroba elektromobilů, výroba retrospalováků se přesune do levných zemí a na drahé a přitom zoufale neinovativní Česko nezbude nic.

petr
1. prosince • 18:56

Nějak zaspali dobu, ne ?

.
2. prosince • 12:24

ne

Dix_
1. prosince • 16:27

Elektrický crossover na platformě MEB bude mít premiéru v listopadu 2020.

petr r. (petrumr)
1. prosince • 16:40

na fotkách je octávka plug-in, ta bude mět stejný vnitřnosti jak superb?

Lojza
1. prosince • 20:06

Skodovka by mela dat aku alespon o kapacite 20kWh.

Dix_
1. prosince • 17:02

Jo.Bude od května 2020.

petr r. (petrumr)
1. prosince • 15:25

podle prodejních cen se bude muset ta turecká továrna postavit větší.

666
1. prosince • 19:46

Jo, jo poctivé české auto vymyšlené v Německu a zkompletované v Turecku...:-)

tonda
1. prosince • 14:21

Kombi a co je na tom zajímavějšího. Zezadu chudý příbuzný od Volva, zadní světla ze Scaly, předek rozšklebený, blinkry opět jako slza pod světly, ve vnitř tvrdé plasty na dveřích a kolem. Kober skoro stejný jako v r. 1995, v kufru opět beze změny...

ya
1. prosince • 23:40

Jste schopný když kritizujete vyvinout minimálně stejně úspěšné auto?

OTTO
2. prosince • 14:56

Není potřeba umět upéct rohlík, aby člověk poznal, že koupený rohlík nestojí za nic... ;-)

pepa
1. prosince • 15:04

Jen asi ta lidová cena!????:-)):-)):-))

TU-144
1. prosince • 14:15

Na nejmodernější lince v Evropě nasazují čelní sklo ručně. :-D

Fajka
2. prosince • 19:11

Jak to mají nasazovat,nohama?:-D:-D

Lukino
2. prosince • 3:12

To s tím vůbec nesouvisí. Naopak Toyota, která je po desetiletí etalonem v organizaci práce se opět vrací k lidem. Auta jsou složitější, kombinatorikou vychází množství specifikací. Udělat tak univerzální roboty je drahé a složité. Navíc u toho nepřemýšlí a také chybují. Ručně dělaná káva nebo papír je také dražší a kvalitnější, s tím je to samé. Jen jste se odkopal jak záměrně chcete rýt do Škodárny, když o průmyslu ani životě nevíte kromě propagandy vašeho korejského zaměstnavatele která vám vzala čas rodinu i úsudek nic. Tak buďte číslo v excelu a kritizujte Škodu dál. Sám se propadáte na polici nicotnosti hloub a hloub. Ne ti co to sklo nasazují nebo ti co si Škodu třeba koupí.

TU-144
2. prosince • 14:30

Vlastním Škodu, dobrovolně jsem si ji vybral, vč. hezkého laku a jsem s ní nad očekávání spokojen. Blbé co? :-DPokud se Škoda chlubí jednou z nejmodernějších linek v Evropě, jak se v PR prohlášení zmiňuje, čekal bych, že bude používat nejmodernější postupy a technologie, které se u mainstreamu používají. Škoda není Rolls Royce, kde před vůz přijde důchodce a mistrovským tahem udělá zlatou linku na karoserii.Takto se osazují čelní skla, 6:03:
https://www.youtube.com/watch... A víš, proč to nejmodernější linka v celé galaxii nemá? Protože Němci výrobě v Boleslavi nevěří. Elektromobily se budou kompletovat zřejmě v Německu a zbytek chtějí přestěhovat do výhodnějších oblastí. Bulharsko, Turecko, teď váhají. Tudíž to nechtějí na těch pár let zavádět. Raději hezky po středověku. Dotáhnout sem chudáka Mongola, Bulhara, přes agenturu dostane suché z nosu, ubytují ho na úděsné ubytovně a v rámci infrastruktury bude mít naproti Vietnamce, který ho bude zásobovat chlastem, aby přepil svojí zoufalou přítomnost. Škoda, Simply Clever. A pak se bude Škodovka plácat do stehen, jak jsou její modely ziskové. Je to prasárna, tohle zacházení s agenturními pracovníky. Ruční osazování čelních skel nemá se zvýšením kvality u Škody nic společného. Jsi naivní.

Homer
2. prosince • 17:41

Tucko bylo tak blbe letadlo. Kdyz do nej chtel pozemni personal nalozit kufry, musel je zvedat nad hlavu a davit otvorem ve spodni casti kridla. Nevim jestli je to ten typ ktery repezentujete vy, ale svoji chytrosti nazoru jste mi tu situaci pripomel. Ja Skodu nemam a ani nepotrebuji mit. Ale nebudu jim hanit tovarnu aby mi bylo dobre. Ze vy jste od Vietmance levnejsi chlast nedostal, tak ho ostatnim nezavidte :-)

TU-144
2. prosince • 19:25

Haním jim továrnu, protože jsem ve skrytu duše smutný, že Česká republika v rámci komcernu nestoupá na důležitosti. Před pár lety jsem si ještě myslel, že v Bolce bude na věky důležitá a časem i moderní montovna, brzo přibudou i motorárny, převodovkárny (výrobní závody, ne jen kompletace) a hlavně, začne se sem přesouvat vývoj.Teď to vypadá, že ČR Němci odpískali a v průběhu let klesne Bolka na důležitosti. Vývoj ani výroba se sem nepřesouvá a ani do montoven se neinvestuje. Sice to je hi tech modulární platforma, ale na low cost způsob. Ten robot na to blbé sklo tam skutecně nebude z důvodu nejasného využití do budpucnosti.Roboty si postaví v turecku, tam je levno. Vývoj si dají do Bulharska. V Bulharsku jsou špičkoví IT specialisté. Mezinárodní firmy otevírají IT centra v Sofii. Prvotřídní práce za indické platy a blízko Z Evropě.Proti těmto zemím nabízíme trošku více, ale značně dráž. Tak je mi z toho celkově trochu smutno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Vaněk
2. prosince • 20:03

O Mladou Boleslav ani Kvasiny nebo jiný závod se v ČR nemusíte vůbec bát. Tak tu se svým Tureckem nečeřte prosím vodu.

Vlk z Vlkohradu
2. prosince • 15:12

Z vlastní zkušenosti vím, že el. model Škody na platformě MEB se montuje na lince v Mladé Boleslavi, píšou to i v článku, ale ty zde spekuluješ o tom, že "Elektromobily se budou kompletovat zřejmě v Německu". Čti aspoň to, na co reaguješ.

TU-144
2. prosince • 15:25

Vím, že se budou kompletovat i elektromobily. Ale nikdo neví jak dlouho a v jaké míře. Jen zopakuji podstatu. PR tvrdí, že se jedná o jednu z nejmodernějších linek v Evropě. Nejmodernější linka využívá více robotizace a méně špatně placené pracovní síly.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jaarda
2. prosince • 15:33

Že je něco moderní, neznamená že každou blbinu budou dělat roboti.

TU-144
2. prosince • 15:41

Tohle není žádná blbina. Evropa přechází na průmysl 4.0 a tady v některých částech nezvládají ani 3.0. Stereotypně se opakující pracovní úkony, to je místo pro robota. Oni místo toho volí agenturní práci.V Indii taky místo rypadla naženou do jámy dvacet dělníků.

Tom
2. prosince • 16:24

To neni automaticky prace pro robota. Navic opakovatelnost a flexibilita robota je dost tristni.

Petr Vaněk
2. prosince • 20:05

Je přišel popíchnout. Naopak, od robotů s mírně upouští. Protože nejsou tak flexibilní. Asi má Tučko špatný den, že nemá také koupený Kamiq ;-)

Mirek
2. prosince • 21:44

Nemáš se dívat na televizi a informace o robotizaci při výrobě letadel Boeing, kde se jím to zcela nepovedlo. Ve výrobě aut to zatím není pravda.

pepa
1. prosince • 15:02

Stejně ručně jako v Rumunsku v Dacii jen s tí rozdílem že za to dostávají asi 20x víc na výplatní pásce!!!:-D:-D:-D

safra jatra
1. prosince • 14:14

Zeme se 6 x zachvela! V Syrii se prestali navzajem vrazdit, somalsti pirati se vzadli sve koristi, na ISS zamerili senzory na Mladou Boleslav ... jo, to tak.

Doporučujeme

Články odjinud