Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Kdyby všechno šlo podle plánu, v druhé polovině toho týdne bychom vám přinesli dojmy z první jízdy s novou Škodou Octavia. Situace ale nakonec nabrala úplně jiný spád.

Největším tématem posledních dnů je epidemie koronaviru. Naplno udeřila i v Česku a kolegové z Blesk.cz celou situaci monitorují online. Kvůli snížení rizika nákazy začaly automobilky už v minulých týdnech rušit plánované mezinárodní prezentace a Škoda byla snad poslední, která k tomuto kroku přistoupila. Už zítra jsme se měli poprvé projet s novou generací Škody Octavia, místo toho ale zůstáváme doma.

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Svezeme se jindy, navíc celá situace ohledně prezentace octavie je dost nestandardní. Řada z vás již vůz jistě vyzkoušela u dealerů a neušlo nám ani podrobné video našeho čtenáře Radka, zveřejněné na YouTube. Chci tím říct, že zatímco u prodejců jsou nové oktávky už několik týdnů, na novinářskou prezentaci, během níž jsme mohli mít možnost promluvit si o voze přímo s lidmi z vývoje a zjistit maximum informací, ještě nedošlo a kdo ví, kdy nakonec proběhne. Jestli vubec...

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Automobilky pro účely prezentací připravují tiskové mapy, zahrnující fotky z míst, kde prezentace probíhají, technická data a spousty užitečných materiálů, které následně využíváme při zpracování jízdních dojmů, testů a jiných materiálů. Škodovka uvolnila „dynamickou“ tiskovou mapu octavie („statická“ byla zveřejněna už v listopadu v rámci světové premiéry) dnes po poledni a bylo by škoda se s vámi nepodělit alespoň o část.

Škoda Octavia IV. generace: Rozměry karoserie
Karoserie Liftback Kombi
Délka [mm] 4689 4689
Šířka [mm] 1829 1829
Výška[mm] 1470 1470
Rozvor [mm] 2686 2686
Světlá výška [mm] 143 143
Výška nákladové hrany [mm] 697 632
Rozchod kol vpředu [mm] 1543 1543
Rozchod kol vzadu [mm] 1535 1535
Objem kufru min/max [l] 600/1555 640/1700

V galerii najdete dosud nezveřejněné fotky pořízené na řeckém ostrově Kréta, kde měla dynamická prezentace probíhat. Škodovka přihodila i kompletní technická data, bohužel ale pouze pro motory, které je nyní možné objednávat. Jde o čtyřválce 1.5 TSI/110 kW a 2.0 TDI s výkony 85 a 110 kW. Předběžné údaje dalších agregátů jsme „vysosali“ už loni v listopadu, kdy Škoda novou oktávku ukázala poprvé. Chybí i údaje pro derivát RS, který si svou jízdní premiéru odbude později. A to nejenom coby plug-in hybrid iV, ale také s ryze spalovacími agregáty 2.0 TDI/147 kW a 2.0 TSI/180 kW.

Škoda Octavia 4. generace: Technická data motorů dostupných k 16. 3. 2020
Motor 1.5 TSI 2.0 TDI Evo 2.0 TDI Evo
Převodovka 6M 6M 7A
Zdvihový objem [cm3] 1498 1968 1968
Vrtání x zdvih [mm] 74,5 × 85,9 81,0 × 95,5 81,0 × 95,5
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 110/5000-6000 85/2750-4250 110/3000-4200
Točivý moment motoru [N.m/min] 250/1500-3500 300/1500-2500 360/1700-2750
Kompresní poměr  10,5 : 1 16,0 : 1 16,0 : 1
Maximální rychlost [km/h] 230 211 227
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2 10,3 8,7
Spotřeba WLTP [l/100 km] 5,3-6,7 3,9–5,1 4,3–5,4
Emise CO2 [g/km] 120–153 102–135 112–141
Provozní hmotnost [kg] 1338–1496 1423–1581 1465–1623
Celková hmotnost [kg] 1842–1890 1955–1973 1987–2000
Zadní náprava vlečená ramena vlečená ramena vlečená ramena
Přední náprava MacPherson MacPherson MacPherson
Součinitel odporu vzduchu cx 0,249 0,251 0,252
Hm. přívěsu nebrzd./brzd. [kg] 660/1500 710/1500 730/1600
Objem palivové nádrže [l] 45 45 45
Cena Ambition [Kč] 596.900 596.900 691.900
Cena Style [Kč] 647.900 647.900 742.900

Jasno zatím není ani kolem derivátu Scout, který se světu prozatím oficiálně neukázal. Podle zákulisních informací se tak mělo stát během letošního hokejového mistrovství ve Švýcarsku, je ale možné, že se vůbec neuskuteční. Scout bude poprvé možné koupit také pouze s pohonem předních kol, čtyřkolka však bude v jeho případě klíčová. Jak bude vypadat, jsme díky uniklým snímkům zveřejnili již dříve.

Škoda Octavia Combi 4. generace: Technická data motorů dostupných k 16. 3. 2020
Motor 1.5 TSI 2.0 TDI Evo 2.0 TDI Evo
Převodovka 6M 6M 7A
Zdvihový objem [cm3] 1498 1968 1968
Vrtání x zdvih [mm] 74,5 × 85,9 81,0 × 95,5 81,0 × 95,5
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 110/5000-6000 85/2750-4250 110/3000-4200
Točivý moment motoru [N.m/min] 250/1500-3500 300/1500-2500 360/1700-2750
Kompresní poměr 10,5:1 16,0:1 16,0:1
Maximální rychlost [km/h] 224 205 222
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 10,4 8,8
Spotřeba WLTP [l/100 km] 5,3–6,7 3,9–5,1 4,3–5,4
Emise CO2 [g/km] 120–153 102–135 112–141
Provozní hmotnost [kg] 1360–1550 1445–1635 1487–1677
Celková hmotnost [kg] 1880 1950 1990
Zadní náprava vlečená ramena vlečená ramena vlečená ramena
Přední náprava MacPherson MacPherson MacPherson
Součinitel odporu vzduchu cx 0,270 0,276 0,275
Hm. přívěsu nebrzd./brzd. [kg] 680/1500 720/1500 740/1600
Objem palivové nádrže [l] 45 45 45
Cena Ambition [Kč] 636.900 636.900 731.900
Cena Style [Kč] 687.900 687.900 782.900

Koronavirus online

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků