Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Kdyby všechno šlo podle plánu, v druhé polovině toho týdne bychom vám přinesli dojmy z první jízdy s novou Škodou Octavia. Situace ale nakonec nabrala úplně jiný spád.

Největším tématem posledních dnů je epidemie koronaviru. Naplno udeřila i v Česku a kolegové z Blesk.cz celou situaci monitorují online. Kvůli snížení rizika nákazy začaly automobilky už v minulých týdnech rušit plánované mezinárodní prezentace a Škoda byla snad poslední, která k tomuto kroku přistoupila. Už zítra jsme se měli poprvé projet s novou generací Škody Octavia, místo toho ale zůstáváme doma.

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Svezeme se jindy, navíc celá situace ohledně prezentace octavie je dost nestandardní. Řada z vás již vůz jistě vyzkoušela u dealerů a neušlo nám ani podrobné video našeho čtenáře Radka, zveřejněné na YouTube. Chci tím říct, že zatímco u prodejců jsou nové oktávky už několik týdnů, na novinářskou prezentaci, během níž jsme mohli mít možnost promluvit si o voze přímo s lidmi z vývoje a zjistit maximum informací, ještě nedošlo a kdo ví, kdy nakonec proběhne. Jestli vubec...

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Automobilky pro účely prezentací připravují tiskové mapy, zahrnující fotky z míst, kde prezentace probíhají, technická data a spousty užitečných materiálů, které následně využíváme při zpracování jízdních dojmů, testů a jiných materiálů. Škodovka uvolnila „dynamickou“ tiskovou mapu octavie („statická“ byla zveřejněna už v listopadu v rámci světové premiéry) dnes po poledni a bylo by škoda se s vámi nepodělit alespoň o část.

Škoda Octavia IV. generace: Rozměry karoserie
Karoserie Liftback Kombi
Délka [mm] 4689 4689
Šířka [mm] 1829 1829
Výška[mm] 1470 1470
Rozvor [mm] 2686 2686
Světlá výška [mm] 143 143
Výška nákladové hrany [mm] 697 632
Rozchod kol vpředu [mm] 1543 1543
Rozchod kol vzadu [mm] 1535 1535
Objem kufru min/max [l] 600/1555 640/1700

V galerii najdete dosud nezveřejněné fotky pořízené na řeckém ostrově Kréta, kde měla dynamická prezentace probíhat. Škodovka přihodila i kompletní technická data, bohužel ale pouze pro motory, které je nyní možné objednávat. Jde o čtyřválce 1.5 TSI/110 kW a 2.0 TDI s výkony 85 a 110 kW. Předběžné údaje dalších agregátů jsme „vysosali“ už loni v listopadu, kdy Škoda novou oktávku ukázala poprvé. Chybí i údaje pro derivát RS, který si svou jízdní premiéru odbude později. A to nejenom coby plug-in hybrid iV, ale také s ryze spalovacími agregáty 2.0 TDI/147 kW a 2.0 TSI/180 kW.

Škoda Octavia 4. generace: Technická data motorů dostupných k 16. 3. 2020
Motor 1.5 TSI 2.0 TDI Evo 2.0 TDI Evo
Převodovka 6M 6M 7A
Zdvihový objem [cm3] 1498 1968 1968
Vrtání x zdvih [mm] 74,5 × 85,9 81,0 × 95,5 81,0 × 95,5
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 110/5000-6000 85/2750-4250 110/3000-4200
Točivý moment motoru [N.m/min] 250/1500-3500 300/1500-2500 360/1700-2750
Kompresní poměr  10,5 : 1 16,0 : 1 16,0 : 1
Maximální rychlost [km/h] 230 211 227
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2 10,3 8,7
Spotřeba WLTP [l/100 km] 5,3-6,7 3,9–5,1 4,3–5,4
Emise CO2 [g/km] 120–153 102–135 112–141
Provozní hmotnost [kg] 1338–1496 1423–1581 1465–1623
Celková hmotnost [kg] 1842–1890 1955–1973 1987–2000
Zadní náprava vlečená ramena vlečená ramena vlečená ramena
Přední náprava MacPherson MacPherson MacPherson
Součinitel odporu vzduchu cx 0,249 0,251 0,252
Hm. přívěsu nebrzd./brzd. [kg] 660/1500 710/1500 730/1600
Objem palivové nádrže [l] 45 45 45
Cena Ambition [Kč] 596.900 596.900 691.900
Cena Style [Kč] 647.900 647.900 742.900

Jasno zatím není ani kolem derivátu Scout, který se světu prozatím oficiálně neukázal. Podle zákulisních informací se tak mělo stát během letošního hokejového mistrovství ve Švýcarsku, je ale možné, že se vůbec neuskuteční. Scout bude poprvé možné koupit také pouze s pohonem předních kol, čtyřkolka však bude v jeho případě klíčová. Jak bude vypadat, jsme díky uniklým snímkům zveřejnili již dříve.

Škoda Octavia Combi 4. generace: Technická data motorů dostupných k 16. 3. 2020
Motor 1.5 TSI 2.0 TDI Evo 2.0 TDI Evo
Převodovka 6M 6M 7A
Zdvihový objem [cm3] 1498 1968 1968
Vrtání x zdvih [mm] 74,5 × 85,9 81,0 × 95,5 81,0 × 95,5
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 110/5000-6000 85/2750-4250 110/3000-4200
Točivý moment motoru [N.m/min] 250/1500-3500 300/1500-2500 360/1700-2750
Kompresní poměr 10,5:1 16,0:1 16,0:1
Maximální rychlost [km/h] 224 205 222
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 10,4 8,8
Spotřeba WLTP [l/100 km] 5,3–6,7 3,9–5,1 4,3–5,4
Emise CO2 [g/km] 120–153 102–135 112–141
Provozní hmotnost [kg] 1360–1550 1445–1635 1487–1677
Celková hmotnost [kg] 1880 1950 1990
Zadní náprava vlečená ramena vlečená ramena vlečená ramena
Přední náprava MacPherson MacPherson MacPherson
Součinitel odporu vzduchu cx 0,270 0,276 0,275
Hm. přívěsu nebrzd./brzd. [kg] 680/1500 720/1500 740/1600
Objem palivové nádrže [l] 45 45 45
Cena Ambition [Kč] 636.900 636.900 731.900
Cena Style [Kč] 687.900 687.900 782.900

Koronavirus online

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků