Na nejlevnější Škodu Octavia si počkáte. Zatím se ani neví, jaké dostane jméno

Zájemci o nejlevnější novou Octavii s litrovým motorem si ještě chvíli počkají, přičemž se dozvídáme i detaily o motorizacích zanedlouho představeného RS.

Nabídka motorizací nové Škody Octavia je stále ještě silně ořezaná, což lze vidět při nahlédnutí do ceníků liftbacku i kombi. V průběhu letošního roku se nicméně paleta rozroste a nyní uniklé informace naznačují, kdy přibližně se zájemci dočkají zbytku oznámených motorizací. Od vůbec nejslabší specifikace s tříválcem, verze na CNG až po vrcholné RS bez elektrifikace.

Kdo hledí po zcela výchozí a nejlevnější Octavii s motorem 1.0 TSI (81 kW/110 k), ten si počká až do léta, jelikož produkci plánuje Škoda až polovinu června, což se týká rovněž verze motoru v mild-hybridní verzi se sedmistupňovým automatem DSG. Motorizace budou základem ve formě nejnižší výbavy Octavie – zda výbavu Škoda pojmenuje Active či Trumf, se zatím neví. Má ale zaujmout jak firmy, tak soukromé zákazníky.

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Rovněž na polovinu června chystá Škoda uvedení plug-in hybridů 1.4 TSI, a to jak ve standardní 150 kW verzi (204 koní), tak výkonné 180 kW variantě (245 koní) výhradně určené pro novou generaci RS, která se ukáže zanedlouho na autosalonu v Ženevě. Co se týče Octavií RS bez elektrifikace, benzinové 2.0 TSI (180 kW/245 k) i naftové 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) naběhne do výroby na začátku září. U dieselu přitom pouze se sedmistupňovým DSG, ale zato s možností volby pohonu 4x4.

Na konec listopadu je plánován příchod již prodávaného benzinového čtyřválce 1.5 TSI (110 kW/150 k), avšak v mild-hybridní formě s převodovkou DSG. Ve stejném období poté Škoda doplní možnost převodovky DSG pro diesel 2.0 TDI Evo (85 kW/115 k) a manuálního šestikvaltu pro silnější 2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) – pro tuto motorizaci s DSG pak čekejte i pohon 4x4.

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nová Škoda Octavia RS opět ulovena. Tentokrát s dvířky v předním blatníku

Nabídku motorizací nové Octavie opět rozšíří i specifikace na stlačený zemní plyn (CNG). Benzinový motor 1.5 TSI G-TEC (96 kW/130 k) začne produkci na začátku září s automatem DSG, který později na konci listopadu doplní manuální šestikvalt.

Úplně posledním článkem v paletě motorizací je nejsilnější benzinový motor 2.0 TSI (140 kW/190 k) pro standardní variantu Octavie, spojený s převodovkou DSG a pohonem 4x4. U něho plánuje Škoda zařazení do nabídky až v roce 2021.

Nová Škoda Octavia – plánované motorizace
Benzin Začátek výroby
1.0 TSI (81 kW/110 k) 6M červen 2020
1.0 TSI mHEV (81 kW/110 k) 7A červen 2020
1.5 TSI (110 kW/150 k) 6M již v nabídce
1.5 TSI mHEV (110 kW/150 k) 7A listopad 2020
2.0 TSI (140 kW/190 k) 7A 4x4 2021
2.0 TSI (180 kW245 k) 6M (RS) září 2020
2.0 TSI (180 kW245 k) 7A (RS) září 2020
Plug-in hybrid
1.4 TSI PHEV (150 kW/204 k) červen 2020
1.4 TSI PHEV (180 kW/245 k) (RS) červen 2020
Diesel
2.0 TDI Evo (85 kW/115 k) 6M již v nabídce
2.0 TDI Evo (85 kW/115 k) 7A listopad 2020
2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) 6M listopad 2020
2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) 7A již v nabídce
2.0 TDI Evo (110 kW/150 k) 7A 4x4 listopad 2020
2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) 7A (RS) září 2020
2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) 7A 4x4 (RS) září 2020
CNG
1.5 TSI G-Tec (96 kW/130 k) 6M listopad 2020
1.5 TSI G-Tec (96 kW/130 k) 7A září 2020
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků