Nová Škoda Octavia měla první těžkou nehodu. Na nejlepší ještě pořád ztrácí

41 komentářů

N.Č
9. prosince • 11:00

Já čekám na nástupce FELICIE,mě OCTAVIA nezajímá,je pro mě moc velká.Dočkám se lidového automobilu od ŠKODY?.Mě stačí jednoduché auto bez výbavy,i nelakované nárazníky i zrcátka.Autorádio si tam dám sám ju?.A cena?,tak do 150000kč.

Michal
10. prosince • 11:25

Dacia má logana a když prodáš airbagy jakože jediná výbava v základu tak kolem 150tisíc budeš.

Honza
8. prosince • 14:25

Ono Škodovka byla v bezpečnosti vždy horší...stačí vzít Leona II, Golfa V a Octavii II...Seat a Vw 5* a octavia 4*...i když to moc nechápu...v bodech proti Octavii 1.gen byly jen 2b 27 vs 25b a pohledově vypadala Octavia II o dost lépe...

Radek Cisar
5. prosince • 19:33

To je blbá reklama(-:

Lord Jim
5. prosince • 7:15

To bude asi nejaky omyl...Kazda SKODA mela prece vysledek min. 6/5 a vice!

Zdeněk
5. prosince • 1:43

Nemůžu si pomoci, zlatá slepice (podoba znaku škoda), která snáší vejce WW,

Petr Vaněk
4. prosince • 19:53

To je dobře B-] I když jiný výsledek jsem ani nečekal.

Vóša
4. prosince • 18:00

A co takhle článek o tom , že policie udělala u Emisních levákú další razii kvůli tomu, že i současné motory resp. emisejsou jeden velký podvod?
To by nebyly vánoční prémie , co ?
Hnus a levárna !!!

bzzz
4. prosince • 18:18

Nebo ze Kaban je zpet ve VW.

Aladin
4. prosince • 19:51

To se dozví Kadera nejpozději do Vánoc a pak si to budeme moci přečíst v sekci novinky.

Jan
4. prosince • 17:52

Takže nová Octavia je na tom při plné čelní srážce hůře, než dnes již řekněme stará i30 (testovaná 2017), to je výkon.Tři roky starý korejec poráží novou Octavii :-P

.
4. prosince • 18:11

Hůře? Já vidím, že hůře je na tom Korejec a to ve všech testech.
https://www.euroncap.com/en/results/hyundai/i30/27355...

kolkyno
4. prosince • 16:10

uz je to stare to hodnotenie 5/5 hviezd, by mali zvysit na 6 hviezdiciek alebo opacne sprisnit ich udelovanie. Ja viem ze hviezdy nie su vsetko a ze dolezity je rozbor a rozpis percentualny, ale takto 5/5 ziskanych a reci ze este straca na konkurentov?!

Vlk
4. prosince • 20:32

Měli by udělovat alespoň deset hvězd v maximálním počtu. Potom by tahle škodovka neměla ani osm.

Homer
4. prosince • 15:57

5 hvezd je dneska klasika pro zapadni auta plnohodnotnych znacek. Maximalne dneska uz neni 5 jako 5. Stejne jako se cast nasbira od chodcu nebo asistencnich systemu. Pockame na zabery z realnych nehod a uvidime. Navic kratky rozvor a velke previsy v meznich situacich stabilite nepridaji, takze jedna vec je nehodu prezit a druha vec schopnost se do ni dostavat nebo nedostavat. Vysledek bych proto hodnotil zatim slovem "normalni".

Tom
5. prosince • 15:00

Sorry, ale velky previs je jen vzadu. V predu naopak docela dobry, spousta aut ma vetsi a nikomu ani tady na diskizi to nevadi.

Vlk
4. prosince • 20:36

Přesně! Tahle škodovka, další z řady VW klonů, je zas jen další parníček s podvozkem z pračky.

lOl
5. prosince • 12:50

S každým novým modelem škodovky zažíváme to stejné - nadšené výkřiky, jaké že je to fantastické auto. To ovšem jenom do té doby, než se ukáže, že je jen a jen podprůměr za nadprůměrnou cenu. A tak je to stále dokola

Aladin
4. prosince • 15:09

Co se týká Adult Occupant, tak to není žádná hitparáda.
Vybral jsem 3 modely, které jsou nedávno testované a skončili lépe. Na % a i na zobrazení v grafu. Octavia má jako jediná oranžové pole pole v oblasti hrudníku. Pro mě velké překvapení M3.https://www.euroncap.com/en/results/skoda/octavia/... ...
https://www.euroncap.com/en/results/toyota/corolla... ...
https://www.euroncap.com/en/results/ford/focus/38092...
https://www.euroncap.com/en/results/mazda/3/35876...

torsen
4. prosince • 15:58

Ono je to taky o tom, že se nejspíš nezměnilo vůbec nic. Platforma stejná, podvozek stejný, prostě jen jinak vylisované plechy... Test Ncap dopadl velmi podobně jako u trojky. Z tria Golf, Leon a Octavie má poslední jmenovaný vůz jako jediný problém při nárazu z boku, čtverka to jen zopakovala... Asi za to může ten o 5cm větší rozvor než má Golf a Leon, ono se to prostě někde projeví. To je daň za to, že cpe Škodovka už dvacet let velká auta na malé podvozky a dělá z těch aut něco víc, než ve skutečnosti jsou...

Tom
5. prosince • 14:59

Kdyby cpali velka auta na male podvozky, zak mebude vetsi rozvor. Ale tady proste dali vetsi aito na vetsi podvozek...

Herda
4. prosince • 17:03

Meleš blbosti, Golf ani Leon neabsolvovaly test podle současných pravidel a navíc Golf má v roce 2012 oranžový hrudník při nárazu na kůl, takže tvoje teorie s delším rozvorem je také pěkný nesmysl.
https://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/10955...

torsen
18. prosince • 12:03

Tak jen pro doplnění - Golf 2019 má zelenou, tedy nejlepší ohodnocení... Takže Octavia dál pokračuje v nejhorších výsledních pole testu ve třídě.

torsen
4. prosince • 17:08

Psal jsem samozřejmě o té starší generaci trojice. Podívej se, jakou barrvičku má Octavia... Leon má žlutou, Golf oranžovou, naše modla pak hnědou jako WEAK...

Herda
4. prosince • 17:15

A proč má tedy při stejném rozvoru nová generace lepší výsledek než starší? A proč má třeba Kodiaq, který má ještě daleko delší rozvor a sedí na stejné platformě při nárazu na kůl žlutou? Prostě tvoje teorie je nesmysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
torsen
4. prosince • 19:21

Tak pokud trojková okrávie měla boční náraz pomalu nejhorší ve třídě, tak by asi ve vývojovém oddělení museli sedět opravdu velcí idioti, aby tam třeba nepřidělali alespoň nějakou výztuhu nebo to prostě pořešili malinko jinak. No, povedlo se na oranžovou - což je opět průšvih, nic než průšvih, všichni konkurenti představení v posledních 3 letech jsou na tom totiž lépe! Prostě boční náraz je na úrovni Hyundai i30, která "umí" stát 2/3 toho co oktávie. Focus, Corolla, Mazda apod. auta za srovnatelnou cenu jsou dál a Gold bude mít proti oktávce taky samozřejmě lepší výsledek :) Jinak nevím, proč tady plantak Kodiaq, který je sice na stejné platformě, ale není to sourozenec. Platforma je pro sourozence vždy velmi podobná, když to přeženu, tak jde pomalu naplácat díly z Leona na Golf, ale samozřejmě jsou tam velké změny když jde o úplně jinou kategorii vozů. Jinak s tím Kodiaqem sis akorát naběhl, protože má opět ze sourozeneckého tria Kodiaq/Tiquan/Tarraco nejhorší hodnocení bočního nárazu...

Herda
4. prosince • 19:36

Hezky sis vyvrátil svou vlastní teorii, Kodiaq je z daných SUV nejkratší.

torsen
4. prosince • 19:44

Tiquan 4486mm, 4697mm. Hmm, to máme nějakých 21cm navíc... Tak kde se stala chyba ve Vaší úvaze??? Prostě milujete Škodu, je to pro Vás to nej auto na světě, gratuluji!

torsen
4. prosince • 19:44

Kodiaq 4697mm

Herda
4. prosince • 21:26

Kodiaq 4697
Tiguan Allspace 4701
Tarraco 4735
a to dělá VW na stejné platformě ještě Atlas, který měří 5037

torsen
5. prosince • 7:16

Ale já o žádném Tiquanu Allspace nepsal, psal jsem o standardním Tiguanu, prostě Tiguanu - tak se jmenuje... Tiquan Allspace ani na Ncapu netestovali, tak by bylo irelevantní ho sem dávat.

.
5. prosince • 12:30

Tak raději nepiš nic, protože Kodiaq je možno srovnávat leda s delším Tiguanem.

torsen
8. prosince • 20:00

Přínos pana "Dota" považuji za trochu zbytečný a zasírající internet...

Vlk z Vlkohradu
4. prosince • 16:47

Jak dělá Škoda z Octavie něco víc než je?
Octavia je nižší střední třída, nikdo se jí do jiné kategorie zaškatulkovat nesnaží, pokud vím.

torsen
4. prosince • 16:59

Ale snaží. Z první oktávky se pomalu dělala vyšší střední třída. Trojkovou oktávku proti Golfu natáhli. Scalu a Kamiq na A0 natáhli (proč má VW T-Roc na plnohodnotné MQB o 5cm menší rozvor než Kamiq na menší platformě MQB A0, má taky menší brzdy a podvozek celkově z malých aut), Rapida udělali splácáním starého Pola se starší oktávkou a opět ho natáhli, a to při zanechání hanebné šířky 170cm. Škoda Auto prostě vše ráda natahuje, dělá z malých podvozku větší natažením, délku auta pak ještě honí navíc délkou převisů. Vyloženě cílí na zákazníky typu "Podívej se mámo, jaké to máme ale velké auto.". Ta "velikost" auta je taky podpořena tím, jak dělali hranatý masivně působící předek, zvedali zadní světla co nejvýš atd. Prostě člověk, který se trochu zajímá o to, co na lidi působí (hlavně na masu, která si dřív nikdy nemohla dovolit velké auto a vždy po něm toužila, protože to brala jako otázku prestiže), to pochopí...

Vlk z Vlkohradu
4. prosince • 17:06

Se vším s Vámi souhlasím - s "natahováním" škodováckých modelů, s tím jak tato auta působí na lidi. Jediné s čím nesouhlasím je tvrzení, že Škoda dělá z Octavie (a dalších modelů) něco víc než je, jak jste napsal. Je to prostě nižší střední třída, prostorově výraznější než většina konkurence, ale kategorie je jasně daná, technologií, výbavou atd. a za mě o snaze o posun do jiné třídy ze strany automobilky nemůže být řeč.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
torsen
4. prosince • 19:33

Posledních pár let jsem byl s pár známými vybírat auto jako takový doprovodný pozorovatel. Jako já mám obecně škodovky za velmi vydařená auta, ikdyž na mě trochu předražená (když si člověk počká na akci, tak téměř vždy pořídí výhodněji VW, který je prostě "dál", o Seatu, který se může Škodě směle rovnat, nemluvě. To, co jsem asi v 5 autosalonech Škoda zažil, byl výmaz mozku ve stylu Soukupa na TV Barrandov. Prodejci tvrdili, jak je Škoda hned za Audi, že to je lepší než VW a že Seat je jen chudý příbuzný na úrovni Dacie a podobná moudra. Příhody jen za poslední rok: Při prohlídce Scaly nám bylo tvrzeno, že je to na stejné platformě jako Golf, jen je to novější, větší a ve všem lepší (MQB A0 vs MQB A1), že Golf je spíš takový předražený Rapid. Když se zase jiný známý zajímal o menší SUV, tak byl utvrzován hned ve dvou autosalonech v tom, že má hlavně koupit Karoq a ne ten lacině udělaný a nekvalitní Seat Ateca - při zmínce o tom, že Ateca se dělá přímo u nás ve Škodovce na stejné lince s Karoqem, se prodejce pomalu rozklepal. V jiných autosalonech jsme se s tímto přístupem hanobícím konkurenci nikdy nesetkali. Za mě je prostě Škoda načka, která dělá povedená auta, ale ta pachuť z autosalonů to kazí... Jinak oktávku cpe do střední třídy přímo SDA - což Škodě Auto asi moc nevadí, jinak by se proti tomu nejspíš ohradila...

Aladin
4. prosince • 16:22

Těžko říci. Child occupant drží krok se špičkou. Možná, že by byl rozdíl v materiálové variantě? Nevím.

torsen
4. prosince • 16:35

U děcek je to kolikrát o pásech, které se třeba moc zařezávají a zraňují hrudník. Jako oktávka dobrý, ale spíš bych to označil za těžký průměr a bezpečnosti proti roku 2012, kdy začala auta na MQB, nahoru prostě nešla. Je to prostě pořád to samé auto, jen do něj nacpali víc ozdobných lištiček a nějaké ty cypovinky navíc (loni jsme kupovali nové auto - v plné výbavě, nakonec jsem zjistil, že mě všechno spíš otravuje a když přesednu do starého auta, tak mi z toho nového nic nechybí...). Nejvtipnější je to, že u další generace Golfa, Octavie a Leona se někdy v roce 2025 opět nic nového konat nebude. MQB stála 1,4 bilionu korun, budou na tom plácat auta snad až do konce dvacátých let. Na druhou stranu je to asi prostě vyčerpané téma, tu klec kolem posádky už asi nejde vyrobit líp za předpokladu dodržení nízké hmotnosti a výhodnosti výroby. Moc nevěřím, že se to někam posune, alespoň v Evropě, kde je budou škrtit jak to půjde, ne.

Aladin
4. prosince • 17:44

Šlo by to udělat lépe. Koukni na přísnější iihs a jak si vede hyundai. Jak píšeš, v eu se po automobilkách šlape, není zájem dále zvyšovat cenu vozů tam, kde to zatím eu nechce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
torsen
4. prosince • 19:41

Ty testy iihs jsou zase pojaté trochu jinak. Třeba při tom najetí na překážku jen částí předku je velmi žádoucí, aby to auto klidně brutálně sešrotované jelo tak nějak dál - prostě aby to shrnulo předek a výztuhy ten pohyb směřovaly toho předmětu nárazu a držely přitom auto v podobném směru pohybu. Pro tělo je největší průšvih, když se při tom nárazu to auto odrazí nazpět - což iihs nebere jako nic špatného, jen by bylo asi velmi nereálně to přetížení přežít byť přes naprosto nepoškozenou "kabinu".

Doporučujeme

Články odjinud