Nová Škoda Octavia měla první těžkou nehodu. Na nejlepší ještě pořád ztrácí

Aladin  |  04. 12. 2019 15:09

Co se týká Adult Occupant, tak to není žádná hitparáda.
Vybral jsem 3 modely, které jsou nedávno testované a skončili lépe. Na % a i na zobrazení v grafu. Octavia má jako jediná oranžové pole pole v oblasti hrudníku. Pro mě velké překvapení M3.

https://www.euroncap.com/en/results/skoda/octavia/... ...
https://www.euroncap.com/en/results/toyota/corolla... ...
https://www.euroncap.com/en/results/ford/focus/38092...
https://www.euroncap.com/en/results/mazda/3/35876...

Odpovědět  |   | 
torsen  |  04. 12. 2019 15:58

Ono je to taky o tom, že se nejspíš nezměnilo vůbec nic. Platforma stejná, podvozek stejný, prostě jen jinak vylisované plechy... Test Ncap dopadl velmi podobně jako u trojky. Z tria Golf, Leon a Octavie má poslední jmenovaný vůz jako jediný problém při nárazu z boku, čtverka to jen zopakovala... Asi za to může ten o 5cm větší rozvor než má Golf a Leon, ono se to prostě někde projeví. To je daň za to, že cpe Škodovka už dvacet let velká auta na malé podvozky a dělá z těch aut něco víc, než ve skutečnosti jsou...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  04. 12. 2019 16:22

Těžko říci. Child occupant drží krok se špičkou. Možná, že by byl rozdíl v materiálové variantě? Nevím.

Odpovědět  |   | 
torsen  |  04. 12. 2019 16:35

U děcek je to kolikrát o pásech, které se třeba moc zařezávají a zraňují hrudník. Jako oktávka dobrý, ale spíš bych to označil za těžký průměr a bezpečnosti proti roku 2012, kdy začala auta na MQB, nahoru prostě nešla. Je to prostě pořád to samé auto, jen do něj nacpali víc ozdobných lištiček a nějaké ty cypovinky navíc (loni jsme kupovali nové auto - v plné výbavě, nakonec jsem zjistil, že mě všechno spíš otravuje a když přesednu do starého auta, tak mi z toho nového nic nechybí...). Nejvtipnější je to, že u další generace Golfa, Octavie a Leona se někdy v roce 2025 opět nic nového konat nebude. MQB stála 1,4 bilionu korun, budou na tom plácat auta snad až do konce dvacátých let. Na druhou stranu je to asi prostě vyčerpané téma, tu klec kolem posádky už asi nejde vyrobit líp za předpokladu dodržení nízké hmotnosti a výhodnosti výroby. Moc nevěřím, že se to někam posune, alespoň v Evropě, kde je budou škrtit jak to půjde, ne.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  04. 12. 2019 17:44

Šlo by to udělat lépe. Koukni na přísnější iihs a jak si vede hyundai. Jak píšeš, v eu se po automobilkách šlape, není zájem dále zvyšovat cenu vozů tam, kde to zatím eu nechce.

Odpovědět  |   | 
torsen  |  04. 12. 2019 19:41

Ty testy iihs jsou zase pojaté trochu jinak. Třeba při tom najetí na překážku jen částí předku je velmi žádoucí, aby to auto klidně brutálně sešrotované jelo tak nějak dál - prostě aby to shrnulo předek a výztuhy ten pohyb směřovaly toho předmětu nárazu a držely přitom auto v podobném směru pohybu. Pro tělo je největší průšvih, když se při tom nárazu to auto odrazí nazpět - což iihs nebere jako nic špatného, jen by bylo asi velmi nereálně to přetížení přežít byť přes naprosto nepoškozenou "kabinu".

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  04. 12. 2019 16:47

Jak dělá Škoda z Octavie něco víc než je?
Octavia je nižší střední třída, nikdo se jí do jiné kategorie zaškatulkovat nesnaží, pokud vím.

Odpovědět  |   | 
torsen  |  04. 12. 2019 16:59

Ale snaží. Z první oktávky se pomalu dělala vyšší střední třída. Trojkovou oktávku proti Golfu natáhli. Scalu a Kamiq na A0 natáhli (proč má VW T-Roc na plnohodnotné MQB o 5cm menší rozvor než Kamiq na menší platformě MQB A0, má taky menší brzdy a podvozek celkově z malých aut), Rapida udělali splácáním starého Pola se starší oktávkou a opět ho natáhli, a to při zanechání hanebné šířky 170cm. Škoda Auto prostě vše ráda natahuje, dělá z malých podvozku větší natažením, délku auta pak ještě honí navíc délkou převisů. Vyloženě cílí na zákazníky typu "Podívej se mámo, jaké to máme ale velké auto.". Ta "velikost" auta je taky podpořena tím, jak dělali hranatý masivně působící předek, zvedali zadní světla co nejvýš atd. Prostě člověk, který se trochu zajímá o to, co na lidi působí (hlavně na masu, která si dřív nikdy nemohla dovolit velké auto a vždy po něm toužila, protože to brala jako otázku prestiže), to pochopí...

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  04. 12. 2019 17:06

Se vším s Vámi souhlasím - s "natahováním" škodováckých modelů, s tím jak tato auta působí na lidi. Jediné s čím nesouhlasím je tvrzení, že Škoda dělá z Octavie (a dalších modelů) něco víc než je, jak jste napsal. Je to prostě nižší střední třída, prostorově výraznější než většina konkurence, ale kategorie je jasně daná, technologií, výbavou atd. a za mě o snaze o posun do jiné třídy ze strany automobilky nemůže být řeč.

Odpovědět  |   | 
torsen  |  04. 12. 2019 19:33

Posledních pár let jsem byl s pár známými vybírat auto jako takový doprovodný pozorovatel. Jako já mám obecně škodovky za velmi vydařená auta, ikdyž na mě trochu předražená (když si člověk počká na akci, tak téměř vždy pořídí výhodněji VW, který je prostě "dál", o Seatu, který se může Škodě směle rovnat, nemluvě. To, co jsem asi v 5 autosalonech Škoda zažil, byl výmaz mozku ve stylu Soukupa na TV Barrandov. Prodejci tvrdili, jak je Škoda hned za Audi, že to je lepší než VW a že Seat je jen chudý příbuzný na úrovni Dacie a podobná moudra. Příhody jen za poslední rok: Při prohlídce Scaly nám bylo tvrzeno, že je to na stejné platformě jako Golf, jen je to novější, větší a ve všem lepší (MQB A0 vs MQB A1), že Golf je spíš takový předražený Rapid. Když se zase jiný známý zajímal o menší SUV, tak byl utvrzován hned ve dvou autosalonech v tom, že má hlavně koupit Karoq a ne ten lacině udělaný a nekvalitní Seat Ateca - při zmínce o tom, že Ateca se dělá přímo u nás ve Škodovce na stejné lince s Karoqem, se prodejce pomalu rozklepal. V jiných autosalonech jsme se s tímto přístupem hanobícím konkurenci nikdy nesetkali. Za mě je prostě Škoda načka, která dělá povedená auta, ale ta pachuť z autosalonů to kazí... Jinak oktávku cpe do střední třídy přímo SDA - což Škodě Auto asi moc nevadí, jinak by se proti tomu nejspíš ohradila...

Odpovědět  |   | 
Herda  |  04. 12. 2019 17:03

Meleš blbosti, Golf ani Leon neabsolvovaly test podle současných pravidel a navíc Golf má v roce 2012 oranžový hrudník při nárazu na kůl, takže tvoje teorie s delším rozvorem je také pěkný nesmysl.
https://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/10955...

Odpovědět  |   | 
torsen  |  04. 12. 2019 17:08

Psal jsem samozřejmě o té starší generaci trojice. Podívej se, jakou barrvičku má Octavia... Leon má žlutou, Golf oranžovou, naše modla pak hnědou jako WEAK...

Odpovědět  |   | 
Herda  |  04. 12. 2019 17:15

A proč má tedy při stejném rozvoru nová generace lepší výsledek než starší? A proč má třeba Kodiaq, který má ještě daleko delší rozvor a sedí na stejné platformě při nárazu na kůl žlutou? Prostě tvoje teorie je nesmysl.

Odpovědět  |   | 
torsen  |  04. 12. 2019 19:21

Tak pokud trojková okrávie měla boční náraz pomalu nejhorší ve třídě, tak by asi ve vývojovém oddělení museli sedět opravdu velcí idioti, aby tam třeba nepřidělali alespoň nějakou výztuhu nebo to prostě pořešili malinko jinak. No, povedlo se na oranžovou - což je opět průšvih, nic než průšvih, všichni konkurenti představení v posledních 3 letech jsou na tom totiž lépe! Prostě boční náraz je na úrovni Hyundai i30, která "umí" stát 2/3 toho co oktávie. Focus, Corolla, Mazda apod. auta za srovnatelnou cenu jsou dál a Gold bude mít proti oktávce taky samozřejmě lepší výsledek :) Jinak nevím, proč tady plantak Kodiaq, který je sice na stejné platformě, ale není to sourozenec. Platforma je pro sourozence vždy velmi podobná, když to přeženu, tak jde pomalu naplácat díly z Leona na Golf, ale samozřejmě jsou tam velké změny když jde o úplně jinou kategorii vozů. Jinak s tím Kodiaqem sis akorát naběhl, protože má opět ze sourozeneckého tria Kodiaq/Tiquan/Tarraco nejhorší hodnocení bočního nárazu...

Odpovědět  |   | 
Herda  |  04. 12. 2019 19:36

Hezky sis vyvrátil svou vlastní teorii, Kodiaq je z daných SUV nejkratší.

Odpovědět  |   | 
torsen  |  04. 12. 2019 19:44

Tiquan 4486mm, 4697mm. Hmm, to máme nějakých 21cm navíc... Tak kde se stala chyba ve Vaší úvaze??? Prostě milujete Škodu, je to pro Vás to nej auto na světě, gratuluji!

Odpovědět  |   | 
torsen  |  04. 12. 2019 19:44

Kodiaq 4697mm

Odpovědět  |   | 
Herda  |  04. 12. 2019 21:26

Kodiaq 4697
Tiguan Allspace 4701
Tarraco 4735
a to dělá VW na stejné platformě ještě Atlas, který měří 5037

Odpovědět  |   | 
torsen  |  05. 12. 2019 07:16

Ale já o žádném Tiquanu Allspace nepsal, psal jsem o standardním Tiguanu, prostě Tiguanu - tak se jmenuje... Tiquan Allspace ani na Ncapu netestovali, tak by bylo irelevantní ho sem dávat.

Odpovědět  |   | 
.  |  05. 12. 2019 12:30

Tak raději nepiš nic, protože Kodiaq je možno srovnávat leda s delším Tiguanem.

Odpovědět  |   | 
torsen  |  08. 12. 2019 20:00

Přínos pana "Dota" považuji za trochu zbytečný a zasírající internet...

Odpovědět  |   | 
torsen  |  18. 12. 2019 12:03

Tak jen pro doplnění - Golf 2019 má zelenou, tedy nejlepší ohodnocení... Takže Octavia dál pokračuje v nejhorších výsledních pole testu ve třídě.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  05. 12. 2019 14:59

Kdyby cpali velka auta na male podvozky, zak mebude vetsi rozvor. Ale tady proste dali vetsi aito na vetsi podvozek...

Odpovědět  |   | 
Homer  |  04. 12. 2019 15:57

5 hvezd je dneska klasika pro zapadni auta plnohodnotnych znacek. Maximalne dneska uz neni 5 jako 5. Stejne jako se cast nasbira od chodcu nebo asistencnich systemu. Pockame na zabery z realnych nehod a uvidime. Navic kratky rozvor a velke previsy v meznich situacich stabilite nepridaji, takze jedna vec je nehodu prezit a druha vec schopnost se do ni dostavat nebo nedostavat. Vysledek bych proto hodnotil zatim slovem "normalni".

Odpovědět  |   | 
Vlk  |  04. 12. 2019 20:36

Přesně! Tahle škodovka, další z řady VW klonů, je zas jen další parníček s podvozkem z pračky.

Odpovědět  |   | 
lOl  |  05. 12. 2019 12:50

S každým novým modelem škodovky zažíváme to stejné - nadšené výkřiky, jaké že je to fantastické auto. To ovšem jenom do té doby, než se ukáže, že je jen a jen podprůměr za nadprůměrnou cenu. A tak je to stále dokola

Odpovědět  |   | 
Tom  |  05. 12. 2019 15:00

Sorry, ale velky previs je jen vzadu. V predu naopak docela dobry, spousta aut ma vetsi a nikomu ani tady na diskizi to nevadi.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  04. 12. 2019 16:10

uz je to stare to hodnotenie 5/5 hviezd, by mali zvysit na 6 hviezdiciek alebo opacne sprisnit ich udelovanie. Ja viem ze hviezdy nie su vsetko a ze dolezity je rozbor a rozpis percentualny, ale takto 5/5 ziskanych a reci ze este straca na konkurentov?!

Odpovědět  |   | 
Vlk  |  04. 12. 2019 20:32

Měli by udělovat alespoň deset hvězd v maximálním počtu. Potom by tahle škodovka neměla ani osm.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  04. 12. 2019 17:52

Takže nová Octavia je na tom při plné čelní srážce hůře, než dnes již řekněme stará i30 (testovaná 2017), to je výkon.Tři roky starý korejec poráží novou Octavii

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 12. 2019 18:11

Hůře? Já vidím, že hůře je na tom Korejec a to ve všech testech.
https://www.euroncap.com/en/results/hyundai/i30/27355...

Odpovědět  |   | 
Vóša  |  04. 12. 2019 18:00

A co takhle článek o tom , že policie udělala u Emisních levákú další razii kvůli tomu, že i současné motory resp. emisejsou jeden velký podvod?
To by nebyly vánoční prémie , co ?
Hnus a levárna !!!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 12. 2019 18:18

Nebo ze Kaban je zpet ve VW.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  04. 12. 2019 19:51

To se dozví Kadera nejpozději do Vánoc a pak si to budeme moci přečíst v sekci novinky.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  04. 12. 2019 19:53

To je dobře I když jiný výsledek jsem ani nečekal.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  05. 12. 2019 01:43

Nemůžu si pomoci, zlatá slepice (podoba znaku škoda), která snáší vejce WW,

Odpovědět  |   | 
Lord Jim  |  05. 12. 2019 07:15

To bude asi nejaky omyl...Kazda SKODA mela prece vysledek min. 6/5 a vice!

Odpovědět  |   | 
Radek Cisar  |  05. 12. 2019 19:33

To je blbá reklama(-:

Odpovědět  |   | 
Honza  |  08. 12. 2019 14:25

Ono Škodovka byla v bezpečnosti vždy horší...stačí vzít Leona II, Golfa V a Octavii II...Seat a Vw 5* a octavia 4*...i když to moc nechápu...v bodech proti Octavii 1.gen byly jen 2b 27 vs 25b a pohledově vypadala Octavia II o dost lépe...

Odpovědět  |   | 
N.Č  |  09. 12. 2019 11:00

Já čekám na nástupce FELICIE,mě OCTAVIA nezajímá,je pro mě moc velká.Dočkám se lidového automobilu od ŠKODY?.Mě stačí jednoduché auto bez výbavy,i nelakované nárazníky i zrcátka.Autorádio si tam dám sám ju?.A cena?,tak do 150000kč.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 12. 2019 11:25

Dacia má logana a když prodáš airbagy jakože jediná výbava v základu tak kolem 150tisíc budeš.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A