Nová Škoda Octavia měla první těžkou nehodu. Na nejlepší ještě pořád ztrácí

Čtvrtá generace Škody Octavia je dalším novým autem, které si od Euro NCAP odnáší plné hodnocení v nárazových testech.

Na nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP dnes míří všechny velké automobilky. Není tak překvapením, že nejvyšší skóre si teď odnáší i nejnovější čtvrtá generace Škody Octavia. Jiné hodnocení byste vlastně ani neočekávali, když na stejný počet hvězd si v nedávné minulosti dosáhli i Kodiaq, Karoq, Kamiq nebo Scala.

Bez plného hodnocení by se ostatně Octavia jakožto bestseller Škody nemohla obejít. Ze všech současných modelů Škody si přitom odnáší i nejvyšší 88% hodnocení v kategorii ochrany dětské posádky. V případě ochrany dospělé posádky dosáhla na skóre 92 % a za asistenční systémy dostala 79 %. Záběry z testů si prohlédněte níže ve videu.

Mazda CX-30 si odnáší rekordní hodnocení v testu Euro NCAP. Překonává i Volvo

Mazda CX-30 si odnáší rekordní hodnocení v testu Euro NCAP. Překonává i Volvo

Pro srovnání s těmi nejlepšími, ve výsledkové listině Euro NCAP však na úplnou špičku nová Octavia ještě pár procent ztrácí. Není to dlouho, co Mazda CX-30 dosáhla rekordního hodnocení v ochraně dospělé posádky s 99 %. Překonala tak i 98% hodnocení Volva XC60 či Alfy Romeo Giulia. U zmíněné ochrany dětí ale Octavia SUV od Mazdy (86 %) zase překonává.

K celkovému hodnocení Octavie pomohly i nové asistenční systémy, které se v českém liftbacku a kombíku ukazují vůbec poprvé – například asistent vyhýbání, asistent pro odbočování nebo varování při vystupování z vozu. Posádku pak při nárazu chrání až devět airbagů, mimo jiné kolenní airbag řidiče, a po nárazu vůz zastaví multikolizní brzda a zabrání tak nekontrolovanému pokračování v jízdě.

Nová Škoda Octavia má české ceny. Stojí 636.900 Kč, na sen chalupářů si počkáte

Nová Škoda Octavia má české ceny. Stojí 636.900 Kč, na sen chalupářů si počkáte

„Intenzivně pracujeme na dalším zlepšování aktivní a pasivní bezpečnosti a na neustálém zvyšování ochrany účastníků silničního provozu. Všechny naše nové modely dosáhly v uplynulých letech v tomto nezávislém referenčním hodnocení bezpečnosti na nejlepší možný výsledek,“ uvedl Christian Strube, člen představenstva Škody Auto.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků