Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím roce, nástupce mladoboleslavského bestselleru je však už hotový a my jsme měli možnost mluvit s lidmi, kteří ho viděli na vlastní oči.

Aktuální Octavia na to možná nevypadá, vizuálně totiž i díky svým jednoduchým nadčasovým liniím a poněkud kontroverznímu, mediálně však značně propíranému faceliftu se zdvojenými předními světlomety, příliš nezestárla. Ve skutečnosti je však jeden z nejoblíbenějších mladoboleslavských vozů v pokročilém důchodovém věku.

Studie Škoda Vision RS ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce Rapidu!

Studie Škoda Vision RS ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce Rapidu!

Pokud budeme za bernou minci brát klasický šestiletý výrobní cyklus, Octavia třetí generace má opravdu na kahánku. Oficiálně byla představena v továrním muzeu v prosinci 2012, zatímco „čtyřokou“ modernizovanou variantu spatřil svět v říjnu 2016, a to jsou podle všech tradičních měřítek čísla předznamenávající definitivní konec.

Kdy přesně bude mít svou premiéru nástupce současného modelu, vám přesně říci nedokážeme, je dost možné, že přesné datum prozatím neexistuje. Podle dostupných informací by měla být Octavia IV představena někdy ke konci příštího roku, klidně se ale může stát, že nám Škoda předhodí pár fotek hotového auta ještě letos, respektive hned zkraje roku 2019. Co vám v tuto chvíli nicméně můžeme popsat naopak poměrně přesně, je to, jak bude připravovaná Octavia vypadat.

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Abychom posbírali co nejvíce informací, mluvili jsme hned s několika lidmi, kteří chystanou novinku už viděli. A přestože jejich sdílnost závisela do jisté míry na jejich paměti a schopnosti vybavit si konkrétní detaily a zároveň je přirovnat k již známým řešením, ve výsledku se nám snad podařilo dát dohromady většinu důležitých střípků.

Lidé mající velmi blízko vývoji škodovky nižší střední třídy se vesměs shodují hned v několika důležitých bodech, a proto považujeme jejich slova za hodnověrná. Jeden z nich nám doslovně řekl, že když auto viděl poprvé, nejdříve si kvůli jeho velikosti myslel, že má před sebou modernizovaný Superb. Pak samozřejmě vyšlo najevo, o jaký vůz se jedná, ten dojem mohutnosti ale vesměs přetrval.

Nová Škoda Octavia už se rýsuje. Bude to hybrid s technikou Golfu

Nová Škoda Octavia už se rýsuje. Bude to hybrid s technikou Golfu

Nová Octavia má totiž siluetu velmi podobnou současnému Superbu, a navíc se zdá být větší, což uvedený dojem pouze podtrhuje. Jestli svými rozměry výběhový typ skutečně překoná, přesně nevíme, ale s největší pravděpodobností tomu tak bude. Dále přepracovaná modulární platforma MQB s napříč uloženými motory, která konstruktérům posloužila i tentokrát, něco takového pochopitelně hravě umožňuje.

Další detail, který na novince nešlo přehlédnout a který bude nepochybně patřit k charakteristickým stylistickým prvkům, byla světla. Pokud si informátoři dokázali přesně vzpomenout, zdvojeným předním světlometům je konec, respektive na autě chybí i ty samostatně stojící miniaturní svítilny známé z Kodiaqu či Karoqu. Místo nich se na nové Octavii objeví úzké „trojúhelníky“, které svědkům poměrně dost připomínají vozy Audi anebo třeba řešení použité u Fordu Mondeo.

Škoda Š 738: Favorit Coupé, který vznikl v jediném exempláři

Škoda Š 738: Favorit Coupé, který vznikl v jediném exempláři

Nevíme, jestli jde o hodnověrnou informaci, ale zachytili jsme drb, podle kterého byla nová přední světla ve spojení s větší maskou chladiče natolik podobná Audi, že se to řešilo až ve Wolfsburgu a Ingolstadtu a ve výsledku bylo mladoboleslavské stylistické centrum donuceno své dílo lehce přepracovat, aby se od aut se čtyřmi kruhy viditelně odlišilo. Že to nevyšlo do puntíku, naznačují i lidé obeznámeni s výsledkem, tohle však posoudíme, až když auto uvidíme naživo.

Design použitý na přídi se bude opakovat i vzadu. Přibližně obdélníková, plochá zadní sdružená světla nahradí horizontálně výrazně protažené svítilny ve tvaru trojúhelníků, které svými výstupky a celkovým plastickým pojetím budou někde mezi tím, co znáte z Karoqu či Superbu a dnešními Audi. Novým prvkem pak má být výrazný nápis Škoda táhnoucí se téměř přes celou šířku víka zavazadlového prostoru. A ještě perlička: jako první by mělo dorazit kombi, liftback bude uveden o něco později.

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Pokud jde o interiér, i tady se toho změní hodně. Čtyřková Octavia dostane displej multimediálního rozhraní postavený uprostřed horní části palubní desky, jak je dnes běžné u mercedesů či vozů značky BMW. Prostřední hranaté výdechy ventilace se posunou trochu níž a docela zajímavě zněla i informace o páčce voliče zasazené na vyvýšeném středovém tunelu. Nemůžeme vyloučit, že se jednalo o jakousi pracovní verzi a ve finále bude vypadat jinak, každopádně svědci říkají o miniaturním, až poněkud zakrsle vypadajícím voliči.

V případě pohonných jednotek se naopak žádné významné změny neočekávají. Zážehové agregáty budou podle všeho tři. Základem se opět stane litrový tříválec v několika výkonových variantách a chybět nebudou ani čtyřválce 1.5 TSI a 2.0 TSI.

Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

K dieselovým motorům s ohledem na jejich obecný ústup z evropského trhu nic konkrétnějšího napsat nemůžeme, máme ale za to, že automobilka bude i nadále nabízet čtyřválce 1.6 TDI a 2.0 TDI, i když pochopitelně nemůžeme vyloučit představení nějaké zajímavé novinky.

Diesely navzdory ekologickým tlakům téměř jistě neřekly své poslední slovo, Octavia se nicméně kvůli zpřísňujícím se emisním limitům nevyhne částečné elektrifikaci. Čistě bateriemi poháněná škodovka vznikne na základech jiné, specificky navržené platformy, čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru však dorazí téměř jistě jako mild-hybrid a podle toho, co víme, možná časem přijde i jako dobíjecí hybrid s technikou podobně koncipovaného Superbu.

Škoda Karoq dostala derivát Scout. Známe i cenu, nízká není

Škoda Karoq dostala derivát Scout. Známe i cenu, nízká není

Mild-hybrid nejspíše ponese označení 1.5 TSI MHEV, případně 1.5 TGI MHEV, pokud půjde o auto schopné spalovat i zemní plyn, v každém případě se však jeho základem stane přeplňovaná zážehová patnáctistovka schopná pracovat v Millerově cyklu (s pozdním zavíráním sacích ventilů) doplněná o řemenem poháněný startér-generátor a dodatečně montovaný lithium-iontový akumulátor napojený na elektrickou síť o napětí 48 voltů.

Druhé provedení označené jako MHEV Plus připravované momentálně pro Golf by k uvedené technice přidalo elektromotor s výkonem 35 koní pohánějící buď přední kola, nebo zadní nápravu, i když druhá varianta je kvůli lepšímu rozložení hmotnosti a možnosti mít čtyřkolku o něco pravděpodobnější.

Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily i GAZ, Češi však měli smůlu

Škoda dělala SUV už v 60. letech. Zostudily i GAZ, Češi však měli smůlu

Abychom měli výčet kompletní, nutno dodat, že by se měla mild-hybridní technika v dohledné době propojit i s dvoulitrovým TDI. Respektive, tato kombinace je již na světě a montuje se do nejnovější generace Audi A6, akorát tady jde o podélně uloženou pohonnou jednotku, zatímco pro potřeby Golfu, Octavie, Leonu či Audi A3 bude nutné změnit její orientaci.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků