Škoda Octavia II konečně odhalena? (speciál)

Protože je Octavia II jednoznačně nejočekávanějším vozem tohoto roku, rozhodli jsme se jí věnovat malý speciál, v němž shrnujeme veškeré dosavadní informace a obrázky. V článku najdete nové obrázky a informace (doplněno 20. ledna).
Škoda Octavia II konečně odhalena? (speciál)

„Zaručené informace“

Kolem podoby Octavie druhé generace vypuklo skutečné šílenství. Každý webový i tištěný magazín zveřejňuje zaručeně pravé fotografie nového vozu, přičemž u některých je jasné, že jde o počítačové retuše, u jiných to jde poznat hůře. V diskusích pak každý tvrdí něco jiného: jedni, že Octavia II jen podobná současné verzi, druzí, že vypadá jako Roomster a ta třetí že vypadá úplně jinak. Každý druhý už v autě jel, každý první ji někde viděl. Jedinou jistotou, kterou máme, je platforma, na které nová Octavia vyjede.

Lepší jízdní vlastnosti, více prostoru

Tou je nový koncernový podvozek s rozvorem náprav 2578 mm, s níž se jako první objevilo Audi A3. Následoval Volkswagen Touran, pro nějž ale byl rozvor zvětšen na 2677 mm. Nejnovějším přírůstkem je pak Volkswagen Golf páté generace, následovat bude naše Octavia II, poté Seat Leon a Toledo. Díky většímu rozvoru tak nabídne Octavia II více místa na zadních sedačkách, 6,5 cm už je slušný nárůst. Octavia se tak zbaví svého největšího nedostatku, i když mohlo to být ještě o něco lepší. Standard nižší střední třídy je dnes 2600 až 2640 mm.

Podle Kulhánka, šéfa Škodovky, bude Octavia II o sedm centimetrů delší, na délce nabude v druhé polovině vozu. To by odpovídalo již výše uvedenému zvětšení rozvoru. Velikost zavazadlového prostoru by tak mohl zůstat nezměna a nadále by byla etalonem v nižší střední třídě. Nový podvozek pak zajistí výborné jízdní vlastnosti, místo vlečených ramen je totiž vzadu použita víceprvkové zavěšení kol, které podstatným způsobem zlepšuje stabilitu v zatáčkách. Nový bude rovněž interiér (pravděpodobně ve stylu Golfu V), zlepšit se má také bezpečnost a výrobní technologie.

S jakými motory?

A co motory? Zcela zmizí 1.9 SDI, který se už nenabízí ani v současné v Octavii a benzínový motor 2.0 85 kW; nejistý je osud dvacetiventilového přeplňovaného motoru 1.8T 110 kW. Základní motorizací bude benzíňák 1.4 55 kW, následovat bude 1.6 75 kW, novinkami budou motory 1.6 FSI a 2.0 FSI; ty se ale objeví až časem. Z naftových motorů lze počítat s 2.0 SDI, 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Nejvýkonnější diesel se rovněž nebude nabízet hned od začátku uvedení do prodeje. Mezi motory by se mohl objevit i motor 1.4 FSI.

V seznamu modelů nebude chybět ani Octavia RS, která bude vybavena hned dvěma motory: 2.0 TDI 132 kW a 2.0T FSI 147 kW. Dle našich informací se pomalu zastavuje výroba současné Octavie RS, brzy také skončí výroba Octavie L&K ve verzi liftback. Základní cena bude vyšší než cena současné verze. 

Ženeva se blíží

Octavia druhé generace se veřejně představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Sériová výroba začne dle Kulhánka v květnu tohoto roku; naše dřívější informace přitom mluvily o náběhu výrobu už v průběhu ženevského autosalonu. Do konce roku se bude následovat i verze kombi (premiéra pravděpodobně na autosalonu v Paříži). Současně s novou Octavií se bude prodávat i první generace, a to až do konce roku 2005. Pokud by byl zájem, bude se Octavia I vyrábět v zahraničí ještě déle; Kulhánek tím pravděpodobně měl na mysli východní trhy.

Co říká o nové Octavii zaměstnanec Škodovky?

V diskusi v naší Garáži (diskusní fórum) se objevil příspěvěk jednoho ze zaměstnanců Škodovky, který popisuje Octavii II takto:

  • „kapota do lichoběžníku a blatníky díky tomu vpředu zasahují do míst, kde byla u minulého modelu kapota“
  • „bude mít asi menší kufr (asi - neměřil jsem to) a více místa na zadních sedadlech“
  • „oproti Octavii mnoho změn zvnějšku není, spíše bych to označil za větší facelift“
  • „nový bude motor 1.6 FSI, na 2.0 TDI si počkáme“
  • „zajímavější bude nový model pod povrchem, dočkáme se např. měření tlaku v pneu či signalizace nefunkční žárovky apod.“
  • „nechci vás zklamat, prostě a jednoduše se někde přidalo, něco se roztáhlo apod.“
  • „jestli se vám líbí A4, budete s designem A5 na 100 procent spokojení“
  • „A5 bude mít čtvercový otvor nádrže, tak ho snadno rozlišíte od A4“
  • „odlišností je spousta, ale spíše ve způsobu výroby, které nejsou viditelné - např. přední podlaha u A4 je svařená, kdežto u A5 se jedná o jeden výlisek apod.“

Fotogalerie

Obrázky Octavie II se začaly ukazovat už na konci roku 2002:

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Obrázky, které se objevily na Auto.cz

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tyto fotografie se objevily v Mladé Frontě, autoři psali o finální podobě

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Starší nákresy grafika Petr Baráka

Následovaly další fotky, evidentně retuše Fabie combi:

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Možná podoba Octavie kombi - na obrázcích je evidentně pozměněná Fabie

Další zaručená podoba Octavie II je evidentní montáží Roomsteru a Phaetonu.

Klepněte pro větší obrázek

Na konci loňského roku se ukázaly fotky Octavie v běžné provozu. Vypadají reálně, ale ani zde není vyloučeno, že jde o montáž.

Klepněte pro větší obrázek
Nejprve se objevila tato fotka...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
...následovaly další obrázky, které tomu předchozímu docela odpovídají.

Klepněte pro větší obrázek  Upravená fotografie liftbacku (autor VIP)

Klepněte pro větší obrázek  Skica Petra Baráka podle výše uvedených špionážních fotografií

Poslední obrázek je naprosto evidentní úpravou fotky Superbu. Nachytat by se mohl jen úplný laik, který si plete Audi A8 a Trabanta. Mimochodem, tato maska by se mi u Superbu líbila více, světlomety zde nejsou tak výrazné a nezasahují tolik do kapoty jako u současného modelu.

Klepněte pro větší obrázek 

Skrytá reklama?

Hon za Octavií II tedy pokračuje, žádný z obrázků mne ještě zcela nepřesvědčil. Mám dokonce pocit, že celé to čílenství vyvolává sám výrobce Škoda Auto, který chce na novinku upoutat co největší pozornost. Nebo se pletu?

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků