Škoda Octavia II facelift: detailní představení

(+ velká fotogalerie) Na prahu začínajícího autosalonu v Paříži si již můžeme detailně představit modernizovanou Octavii.

O blamáži s předčasným uvolněním oficiálních snímků faceliftované Octavie jsme vás informovali včera. Ačkoli si automobilka Škoda Auto dává s oficiálními údaji stále ještě načas, můžeme zde nyní shrnout novinky omlazené Octavie s pravděpodobností hraničící s jistotou.

Letmým pohledem

Design přídě příjemně překvapil sebevědomými a rozmáchlými křivkami, jež poněkud kontrastují s nadčasovým a jednoduchým vzhledem dosavadní verze. Velké světlomety zasahují až hluboko do předních blatníků a svojí povahou naznačují příbuznost s novým Superbem. Pod plastovými kryty budou moci být umístěny xenonové výbojky i natáčecí moduly pro adaptivní osvětlení. V novém nárazníku se nacházejí rozměrné mlhovky, jež kromě nasvětlování zatáček nabídnou též funkci denního svícení.

Zpětná zrcátka jsou nyní zaoblenější a opět nesou boční blikače. Již od základní výbavy disponují elektrickým nastavováním a vyhříváním, v těch nejvyšších pak elektrickým přiklápěním ke karosérii. Zadní sdružené svítilny přitom doznaly pouze decentních změn, přičemž obrysovky samozřejmě opět svítí do tvaru písmene C. Upraven byl též zadní nárazník, do kterého jsou standardně včleněna odrazová skla podobného designu, který se dosud používal v rámci sportovního paketu.

Za volantem

Základní tvar palubní desky zůstal zachován, ale vylepšené jsou použité materiály čalounění a obkladů. Nový je přístrojový štít s jasně bílými stupnicemi a velkým displejem palubního komunikačního systému. Pozměnily se ovladače klimatizace, pojetí spínačů na celé středové konzoli a řidič má v rukou nový volant podobný tomu ze Superbu. Nové materiály byly použity na sedadlech či středové konzoli a vyznačují se vhodnějším barevným sladěním se zbytkem interiéru. Novinkou je dekor s imitací dřeva. Loketní opěrka mezi zadními krajními sedadly dostala nový úložný prostor, cestující na těchto sedadlech mohou nově zvolit vyhřívání s tlačítky umístěnými na zadní straně středového tunelu.

K rozsáhlejší bezpečnostní ochraně přispívají nové, aktivní hlavové opěrky WOKS, jež zmírňují následky případné kolize na krční páteř cestujících. Z dalších prvků výbavy jmenujme třeba novou škálu litých kol, parkovací asistent s čidly páté generace, nové rozhraní pro připojení externího zvukového zařízení MDI či nový, propracovanější imobilizér převzatý ze Superbu. 

Nové rozměry pro zábavu

Významným omlazením prošla nabídka dostupných audiosoustav. Základem je jednotka Blues, vyšší stupeň představuje Swing, přičemž obě disponují přehráváním CD a komprimovaných formátů. Velký dotykový displej je vyhrazen špičkovému rádiu Bolero a navigaci Amundsen, ale také radionavigačnímu přístroji Columbus, který je osazen pevným diskem s objemem 30 GB. Již zmíněný interface MDI umožňuje snadnou synchronizaci externích zvukových zařízení a jejich snadné ovládání přímo skrze prvky rádia, ovladačů na volantu a displeje Maxi DOT.

Pohonné jednotky

Pod kapotou omlazené Octavie se neodehrála žádná revoluce. Mezi pohonnými jednotkami zřejmě zůstanou standardem osvědčené zážehové čtyřválce 1,4 MPI/59 kW či 1,6 MPI/75 kW, veškeré ostatní motory jsou přeplňované a opatřené přímým vstřikováním paliva. Z těch benzínových to jsou 1,4 TSI/90 kW, 1,8 TSI/118 kW a 2,0 TSI/147 kW. V nabídce vznětových motorů zřejmě zůstanou osvědčené jednotky TDI se sdruženými vstřikovači 1,9 TDI PD/77 kW a 2,0 TDI PD/103 kW, v nabídce se objeví též common rail 2,0 TDI CR/125 kW.

Mezi nejzajímavější ze jmenovaných jednotek patří samozřejmě zážehová 1,4 TSI, která díky přeplňování turbodmychadlem dává ze svého malého objemu 90 kW výkonu 200 Nm točivého momentu, který je navíc k dispozici v pásmu od 1 500 až do 4 000 ot./min. Takto vybavená Octavia zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,7 sekund a dosáhne rychlosti 203 km/h, to vše při kombinované spotřebě pouze 6,6 l/100 km.  Podobně jako motor 118 TSI bude moci být tako „čtrnáctistovka“ kombinována s novou, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Škoda Octavia II po faceliftu

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků