Škoda Octavia I. v krásném stavu a za slušné peníze existuje! Má i super výbavu, v Česku navíc není jediná

29 komentářů

Lukáš
4. srpna • 12:14

Tohle auto dává smysl pouze s motorem 1.9TDi 66/81.

Marian
6. srpna • 10:28

Presne tak, este lepsie s pohonom 4x4. Velkom dobre sa s tym jazdilo v zime a bola aj zabava. Ale predokolku s 1.6 benzinom, nech si nechaju. Priatelka mala ten 1.6 motor v Golfe. Velmi nepodareny motor bez vykonu. Zralo to jak 1.8 a slo to jak 1.4

3. srpna • 21:49

Hovno o tom víte

Jan
2. srpna • 22:08

Octavia v cervene hot chilli metalíze je akční model Active. Vycházel z výbavy Ambiente a dostal například sedacky z elegance...

Twan
2. srpna • 19:31

Kamarádovy se hodně let zpět povedlo koupit Octavii 1.8 20V N/A s nájezdem 30k kilometrů za 30 tisíc...tohle vedle toho vypadá jako chudý příbuzný. Nikdy nezapomenu na ty naprosto čisté vnitřní části dveří, originální nálepky, úžasně hnusnou ale jako novou palubní desku (byla před faceliftem, takže ta protáhlá)....to auto by se v muzeu neztratilo....jednou jí půjčil někomu z rodiny a tomu se podařilo jí zdemolovat i když ne její vinou. Byl to dokonce motor bez variabliního sání, takže se to muselo točit a točit, což s převodovkou s max rychlostí kvůli omezovači v 210 km/h nebyl problém. Veliká rarita se skvělím potenciálem. NEZAPOMENEME :D

Daniel
2. srpna • 1:06

Vlhký sen čecháčků. V době kdy konkurence vyráběla Lagunu 1 megakomfortni káru a Mazda 626ku nebo Opel svoji Vectu.Měla Škodovka tuhla zoufalost.Tragické auto s hrbem a kufrem který majitel použije 1 za rok. Podvozek krátký golf, který tehdy dostala škodovka darem, aby vůbec mohla něco začít vyrábět. Řidič a spolujezdec sedí za sloupkem. Cestující na zad. sedačce mají nohy za krkem. Motor tragédie. Uchrochtany 1,9tdi ač úsporný poruchový . 1,8 turbo tragédie. 1,6 tragédie.
Bohužel v ČR je to onanie do dnes. V cizině o to nikdo zájem neměl ani to tam neuvidíte.

Boris
4. srpna • 20:31

Opravdu srovnáváte Octavii s vozy minimálně o třídu výš? Nejsem sice fanda Octavií, ale Váš příspěvek mi připomíná toho ruského oligarchu, jehož jméno si už nepamatuji, který proti sobě poslal Mývala a Kodiaka a divil se, že má ten velkej medvěd nad mývalem převahu.

Monty
3. srpna • 8:38

Škoda, že tu Lagunu, Mazdu a Opla dávno sežrala koroze a ta Škodovka stále jezdí 😉
Jediné co vydrží tak dlouho v provozu jako jedničková Octavie je snad jen starý Mercedes a Volvo

3. srpna • 14:34

Jo, taky má třetí motor a čtyřikrát předělanou karoserii...

Q
2. srpna • 15:33

Prostornost a podvozek ano, to bohužel byla velká slabina celého konceptu Octavie. Nikdy se nemohla rovnat autům střední třídy.
Ale motory? Motor 1.9 TDI byl jedním z nejspolehlivějších motorů vůbec, navíc extrémně úsporný a slušně dynamický. Laguna s atmosfericky plněným dieselem 2.2d 60 kW se vstřikováním do předkomůrky byla snad lepší? Vectra s motory 2.0 DI a DTI taky zaostávala. 1.8 T se dynamikou rovnal šestiválcům konkurence, ale měl nižší pořizovací, provozní i udržovací náklady.
Octavia mohla mít pohon 4x4, po faceliftu možnost moderní výbavy (ESP, xenony) dle přání zákazníka díky multiplexní síti CAN-BUS.

2. srpna • 21:27

Šestiválcům... tyvole, to nevymyslíš. :-D :-D

Q
3. srpna • 10:26

To není potřeba vymýšlet, stačí se podívat na fakta. Je pořád potřeba si uvědomit, že jde o 90. léta. Zrychlení z 0 na 100 kolem 8s tehdy tehdy nebylo běžné.
Na začátku vlákna byla zmíněna Opel Vectra. Jeho vrcholná verze 2.5 V6 CDX lepší dynamiku než Octavia 1.8 Turbo neměla. Díky youtube si to může každý ověřit i dnes.
Druhou věcí je, že do auta s tak špatným podvozkem jako měla Octavia takový motor nedával smysl.

3. srpna • 14:34

Skvěle, vybral sis jeden z mnoha šestiválců té doby jako důkaz toho, že Octavia není totálně nepovedená mrdka.
Realitou je, že to JE mrdka. Křáp na podvozku malého auta s obřím batohem za zadní nápravou. Motory tragické, a co víc, tu tragédii si udržovala i nadále. A vyzdvihované Turbo bylo extra nespolehlivé, ale to koneckonců všechny turbomotory koncernu VW té doby. Sice s drobnostmi, ale zlobily pořád.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
3. srpna • 15:27

A) Nevyzdvihuju to auto, nikdy bych si ho sám nekoupil. Ale vše špatné na něm prostě nebylo, to je takovéto Čeháčkovství pomlouvat nejvíce sami sebe.
B) Nejde jen o Vectru. Ford Mondeo 2.5 V6, Mercedes C 240, to jsou další příklady běžných šestiválců té doby. Ano, Francouzi s třílitry a BMW a Alfa s výkonnými motory byly o level výše.
B) Turbo bylo překvapivě velmi spolehlivé. Až na nešťastné zapalovací cívky u některých verzí. Problém byl spíše v servisech, kdy mnohé z nich do toho začaly lít bezpopelné long-life oleje pro diesely, a pak z toho bylo zanesený mazací okruh a podobně.

petr r. (petrumr)
2. srpna • 16:53

ty tdi motory byla italská škola a italové vždy uměli motory a audi jak to koupilo, tak asi kup století, který se jim opravdu vrátil.

.
2. srpna • 6:42

Napsat tolik blbostí na pár řádcích, tak na to už musí být extra talent.

homer
2. srpna • 5:24

Znalec, to se pozná! Lagunu, vectru a 626 srovnávat s golfem.

Petr
2. srpna • 0:08

Naprostý opak toho, co si představuji pod pojmem pohodlný vůz. Minimalistický prostor pro posádku, ale obrovský kufr, který využiji 1 - 2x za rok. Ale chápu, že pro tupou lůzu, která každý víkend stěhuje ledničku na chatu, to mohl být splněný sen. Já říkám díky, fakt ne.

Thomas
1. srpna • 19:50

Nedávno jsem jel pár km na sedadle spolujezdce, mám 192 cm, řidič přes 2 metry a ještě jsme potřebovali převést menšího kolegu... já jsem neměl místo, on neměl místo a obrovský kufr byl prázdný...

Rex
1. srpna • 20:16

Na zadních sedadlech absence jakéhokoliv místa a krátký rozvor způsobující neustálé pohoupávání, jak když jsou v háji tlumiče. Mizerné auto. Jediná přednost, odolné a trvanlivé.

Thomas
1. srpna • 22:14

no naštěstí jsme se posunuli o více než 20 let dopředu a nemusíme jezdit ve velkém autě na malém podvozku :-) Teda většina, někdo zamrznul na jedničkové oktávce protože to je nesmrtelná modla s 1.9 tdi :-D :-D :-D

2. srpna • 21:26

Lidi jsou v zásadě masochisti, jen aby ušetřili.

Mirek
1. srpna • 19:05

Nebylo by načase přejmenovat Autorevue na Škodaveteránrevue? Já jen aby bylo jasné, že se tady řeší čím dál více historické plečky Škoda. Tím nechci samozřejmě podpořit redakci v uvádění článků o plečkách jiných automobilek.

.
1. srpna • 18:25

Pro zaostalé čecháčky ideál.

.
2. srpna • 6:38

Tak už pro ni uháněj.

Jim
1. srpna • 18:09

Cena fajn. S tímto motorem tak dvojnásobek hodnoty.

smějící se bestie 2
1. srpna • 17:31

Řekl bych, že ještě povedenější, byla s naftovým motorem 1,9.
A nedá se říci, každá další inovace, by se povedla. S jakýmkoliv motorem.

bobko69
1. srpna • 16:43

Brat ma takéto niečo rok výroby 11/98. opticky fajn, ale už x rokov nefunguje prístrojovka. Synovec na tom chodí stale do práce

Král
5. srpna • 17:38

Přístrojovou opravíš za 15 minut a sám :)

Doporučujeme

Články odjinud