Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nejsou jedinými premiérami české značky na frankfurtském autosalonu. Poprvé se tu představuje i nová úsporná motorizace pro Octavii III, Škoda Octavia Greenline.
Model je samozřejmě postaven podle stejného receptu jako dřívější Škody Greenline i jako většina podobných „extrémně úsporných“ aut jiných značek: relativně malý turbodiesel, dlouhé převody, nižší světlá výška, pneumatiky se sníženým valivým odporem a kalibrace řídicí jednotky, která při nízkém zatížení, typickém pro měřící cyklus NEDC, skrblí palivem co možná nejvíc. Plus systém stop-start, aby motor v předepsaných fázích stání během měření neběžel.
Výsledkem jsou na pohled impozantní hodnoty kombinované spotřeby (3,3 l/100 km) i emisí CO2 (87 g/km). Běžný řidič jich v reálném provozu samozřejmě nikdy nedosáhne, ale o to nejde. Stejně jako u všech podobných aut je cílem Octavie Greenline zprostředkovat provozovatelům daňové úlevy a jiná zvýhodnění, které v řadě západoevropských zemí platí pro auta s nízkými nominálními emisemi CO2. Podle tabulkových emisí navíc stále více nadnárodních firem přiděluje služební auta.
Ze srovnání s konkurenčními spořílky nevychází nová Octavia Greenline vůbec špatně. Její kombinovaná spotřeba je o pouhý decilitr vyšší než u Golfu 1.6 TDI Bluemotion, který má v zásadě identickou techniku, a o decilitr předčí Focus ECOnetic. Přitom je větší a má podstatně rozměrnější zavazadlový prostor než oba hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT se spotřebou 4,3 l/100 km pak vedle této Octavie působí div ne rozežraně.
Další informace a výčet modelů Greenline najdete v přiložené tiskové zprávě Škody:
Mise GreenLine: ŠKODA Octavia s emisemi pouhých 87 g CO2/km