Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nejsou jedinými premiérami české značky na frankfurtském autosalonu. Poprvé se tu představuje i nová úsporná motorizace pro Octavii III, Škoda Octavia Greenline.

Model je samozřejmě postaven podle stejného receptu jako dřívější Škody Greenline i jako většina podobných „extrémně úsporných“ aut jiných značek: relativně malý turbodiesel, dlouhé převody, nižší světlá výška, pneumatiky se sníženým valivým odporem a kalibrace řídicí jednotky, která při nízkém zatížení, typickém pro měřící cyklus NEDC, skrblí palivem co možná nejvíc. Plus systém stop-start, aby motor v předepsaných fázích stání během měření neběžel.

Výsledkem jsou na pohled impozantní hodnoty kombinované spotřeby (3,3 l/100 km) i emisí CO2 (87 g/km). Běžný řidič jich v reálném provozu samozřejmě nikdy nedosáhne, ale o to nejde. Stejně jako u všech podobných aut je cílem Octavie Greenline zprostředkovat provozovatelům daňové úlevy a jiná zvýhodnění, které v řadě západoevropských zemí platí pro auta s nízkými nominálními emisemi CO2. Podle tabulkových emisí navíc stále více nadnárodních firem přiděluje služební auta.

Ze srovnání s konkurenčními spořílky nevychází nová Octavia Greenline vůbec špatně. Její kombinovaná spotřeba je o pouhý decilitr vyšší než u Golfu 1.6 TDI Bluemotion, který má v zásadě identickou techniku, a o decilitr předčí Focus ECOnetic. Přitom je větší a má podstatně rozměrnější zavazadlový prostor než oba hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT se spotřebou 4,3 l/100 km pak vedle této Octavie působí div ne rozežraně. 

Další informace a výčet modelů Greenline najdete v přiložené tiskové zprávě Škody:

Zobrazit tiskovou zprávu
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků