Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nejsou jedinými premiérami české značky na frankfurtském autosalonu. Poprvé se tu představuje i nová úsporná motorizace pro Octavii III, Škoda Octavia Greenline.

Model je samozřejmě postaven podle stejného receptu jako dřívější Škody Greenline i jako většina podobných „extrémně úsporných“ aut jiných značek: relativně malý turbodiesel, dlouhé převody, nižší světlá výška, pneumatiky se sníženým valivým odporem a kalibrace řídicí jednotky, která při nízkém zatížení, typickém pro měřící cyklus NEDC, skrblí palivem co možná nejvíc. Plus systém stop-start, aby motor v předepsaných fázích stání během měření neběžel.

Výsledkem jsou na pohled impozantní hodnoty kombinované spotřeby (3,3 l/100 km) i emisí CO2 (87 g/km). Běžný řidič jich v reálném provozu samozřejmě nikdy nedosáhne, ale o to nejde. Stejně jako u všech podobných aut je cílem Octavie Greenline zprostředkovat provozovatelům daňové úlevy a jiná zvýhodnění, které v řadě západoevropských zemí platí pro auta s nízkými nominálními emisemi CO2. Podle tabulkových emisí navíc stále více nadnárodních firem přiděluje služební auta.

Ze srovnání s konkurenčními spořílky nevychází nová Octavia Greenline vůbec špatně. Její kombinovaná spotřeba je o pouhý decilitr vyšší než u Golfu 1.6 TDI Bluemotion, který má v zásadě identickou techniku, a o decilitr předčí Focus ECOnetic. Přitom je větší a má podstatně rozměrnější zavazadlový prostor než oba hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT se spotřebou 4,3 l/100 km pak vedle této Octavie působí div ne rozežraně. 

Další informace a výčet modelů Greenline najdete v přiložené tiskové zprávě Škody:

Zobrazit tiskovou zprávu
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků