Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nejsou jedinými premiérami české značky na frankfurtském autosalonu. Poprvé se tu představuje i nová úsporná motorizace pro Octavii III, Škoda Octavia Greenline.

Model je samozřejmě postaven podle stejného receptu jako dřívější Škody Greenline i jako většina podobných „extrémně úsporných“ aut jiných značek: relativně malý turbodiesel, dlouhé převody, nižší světlá výška, pneumatiky se sníženým valivým odporem a kalibrace řídicí jednotky, která při nízkém zatížení, typickém pro měřící cyklus NEDC, skrblí palivem co možná nejvíc. Plus systém stop-start, aby motor v předepsaných fázích stání během měření neběžel.

Výsledkem jsou na pohled impozantní hodnoty kombinované spotřeby (3,3 l/100 km) i emisí CO2 (87 g/km). Běžný řidič jich v reálném provozu samozřejmě nikdy nedosáhne, ale o to nejde. Stejně jako u všech podobných aut je cílem Octavie Greenline zprostředkovat provozovatelům daňové úlevy a jiná zvýhodnění, které v řadě západoevropských zemí platí pro auta s nízkými nominálními emisemi CO2. Podle tabulkových emisí navíc stále více nadnárodních firem přiděluje služební auta.

Ze srovnání s konkurenčními spořílky nevychází nová Octavia Greenline vůbec špatně. Její kombinovaná spotřeba je o pouhý decilitr vyšší než u Golfu 1.6 TDI Bluemotion, který má v zásadě identickou techniku, a o decilitr předčí Focus ECOnetic. Přitom je větší a má podstatně rozměrnější zavazadlový prostor než oba hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT se spotřebou 4,3 l/100 km pak vedle této Octavie působí div ne rozežraně. 

Další informace a výčet modelů Greenline najdete v přiložené tiskové zprávě Škody:

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků