Škoda Octavia GreenLine: poprvé s 1,6 TDI

Ekologicky zaměřenou verzi nyní u škodovky dostává i omlazená Octavia. A nemá jen jiný vzhled, ale i nový motor 1,6 TDI CR.

Při vývoji Octavie GreenLine měli ve Škodovce jediný cíl: minimalizovat spotřebu paliva a emise CO2, ovšem při minimálních vývojových nákladech. Uplatnili tak v podstatě podobný recept jako při vývoji „ekologického“ modelu 120 LE před třiceti lety: tehdy kromě přetryskování karburátoru vydatně prodloužili celkový převod a také pátý, tedy nejvyšší rychlostní stupeň, čímž v podstatě výčet úprav končí. Nyní se však ekologické požadavky hlásí intenzivněji než kdy před tím, a tak se cení vlastně každá snaha. A tou se v mladoboleslavském pojetí nyní stává Octavie GreenLine, jež se přidává k již dříve představeným typům Fabia GreenLine a Superb GreenLine. Automobilka slibuje finanční dostupnost svého nového „ekomobilu“, přesto se jistě opět uplatní ono pověstné „nechci slevu, resp. úsporu, zadarmo“.

Octavia GreenLine doplňuje svou světovou premiérou na autosalonu v Ženevě nabídku vozů s optimalizovanou spotřebou v portfoliu značky Škoda a představujte alternativu známým sériovým vozům. Dílčí opatření k dosažení energetických úspor byla pečlivě sladěna, stejně jako všechny detaily samotných komponentů důležité pro snížení spotřeby. Celek pak přináší jisté výsledky v oblasti hospodárnosti.

Srdcem modelu Octavia GreenLine je nový a již dlouho vyhlížený motor 1,6 TDI CR DPF se vstřikováním common rail a filtrem pevných částic, jehož emise CO2 dosáhly 116 g/km v kombinovaném cyklu, což odpovídá kombinované spotřebě 4,4 litru nafty na 100 kilometrů. Je však třeba dodat, že složka CO2 ve výfukových plynech vznětového motoru je v podstatě okrajovou záležitostí. S výkonem 77 kW (105 koní) a maximálním točivým momentem 250 Nm při 1900/min nabízí Octavia GreenLine jízdní výkony přiměřené její třídě. Filtr pevných částic je standardní součástí výfukového potrubí a  doplňuje prvky výbavy s pozitivním, resp. co nejmenším dopadem na životní prostředí.

Úpravy a omezení v seznamu standardní i mimořádné výbavy pomáhají udržet pohotovostní hmotnost modelu Octavia GreenLine na nízké úrovni. Vedle toho zajišťují aerodynamické změny na podvozku lepší obtékání vzduchu a montáž pneumatik se sníženým valivým odporem redukuje síly potřebné pro zrychlení, resp. pro udržení vyšší rychlosti vozu. Tyto pneumatiky jsou navíc provozovány s tlakem vzduchu o zhruba 15 procent vyšším. Řidič modelu Octavia GreenLine není omezován žádnými kompromisy z pohledu praktického využití svého vozu. Užitná hodnota zůstává zachována v plném rozsahu, pouze spotřeba paliva je v porovnání se standardním modelem o 4,5 % nižší.

Kolik bude inovovaný GreenLine stát, zatím není známo, na příplatek ve výší 4,5 % ceny běžné verze to ale nevypadá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia GreenLine

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Clubman 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 170 264 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků