Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Škoda Octavia G-TEC si na své konto připsala zajímavý rekord, když dojela z Prahy do norského Trondheimu bez tankování. Na obě nádrže tak zvládla ujet 1700 kilometrů. Tento počin byl zapsán do databanky Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov.

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Nádrž na CNG vystačila Octavii k ujetí 531 kilometrů, na benzin pak vůz zvládl dalších 1169 kilometrů. Průměrná spotřeba byla vypočítána na 2,85 kg CNG/100 km, respektive 4,32 litru benzinu na 100 km.

Rekordní jízda odstartovala v Praze a trasa vedla přes Rostock, Kodaň, Göteborg a Oslo do Trondheimu. Konkrétní verze Octavie 1.4 TSI G-TEC měla výbavu Style a sedmnáctipalcová litá kola. V autě jela dvoučlenná posádka. Bohužel tisková zpráva se nezmiňuje o průměrné rychlosti nebo času, za jak dlouho rekordní Octavia danou vzdálenost ujela.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Octavia G-TEC používá motor 1.4 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a její maximální točivý moment činí 200 Nm. Na stovce je za 10,9 s a kdyby zrovna posádka nejela na spotřebu, mohla by v Německu jet po dálnici rychlostí až 195 km/h. Na český trh tato verze vstoupila v červnu minulého roku a prozatím se prodalo přes 1600 exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 21 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků