Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Škoda Octavia G-TEC si na své konto připsala zajímavý rekord, když dojela z Prahy do norského Trondheimu bez tankování. Na obě nádrže tak zvládla ujet 1700 kilometrů. Tento počin byl zapsán do databanky Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov.

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Nádrž na CNG vystačila Octavii k ujetí 531 kilometrů, na benzin pak vůz zvládl dalších 1169 kilometrů. Průměrná spotřeba byla vypočítána na 2,85 kg CNG/100 km, respektive 4,32 litru benzinu na 100 km.

Rekordní jízda odstartovala v Praze a trasa vedla přes Rostock, Kodaň, Göteborg a Oslo do Trondheimu. Konkrétní verze Octavie 1.4 TSI G-TEC měla výbavu Style a sedmnáctipalcová litá kola. V autě jela dvoučlenná posádka. Bohužel tisková zpráva se nezmiňuje o průměrné rychlosti nebo času, za jak dlouho rekordní Octavia danou vzdálenost ujela.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Octavia G-TEC používá motor 1.4 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a její maximální točivý moment činí 200 Nm. Na stovce je za 10,9 s a kdyby zrovna posádka nejela na spotřebu, mohla by v Německu jet po dálnici rychlostí až 195 km/h. Na český trh tato verze vstoupila v červnu minulého roku a prozatím se prodalo přes 1600 exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků