Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Škoda Octavia G-TEC si na své konto připsala zajímavý rekord, když dojela z Prahy do norského Trondheimu bez tankování. Na obě nádrže tak zvládla ujet 1700 kilometrů. Tento počin byl zapsán do databanky Muzea rekordů a kuriozit Pelhřimov.

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Nádrž na CNG vystačila Octavii k ujetí 531 kilometrů, na benzin pak vůz zvládl dalších 1169 kilometrů. Průměrná spotřeba byla vypočítána na 2,85 kg CNG/100 km, respektive 4,32 litru benzinu na 100 km.

Rekordní jízda odstartovala v Praze a trasa vedla přes Rostock, Kodaň, Göteborg a Oslo do Trondheimu. Konkrétní verze Octavie 1.4 TSI G-TEC měla výbavu Style a sedmnáctipalcová litá kola. V autě jela dvoučlenná posádka. Bohužel tisková zpráva se nezmiňuje o průměrné rychlosti nebo času, za jak dlouho rekordní Octavia danou vzdálenost ujela.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Octavia G-TEC používá motor 1.4 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a její maximální točivý moment činí 200 Nm. Na stovce je za 10,9 s a kdyby zrovna posádka nejela na spotřebu, mohla by v Německu jet po dálnici rychlostí až 195 km/h. Na český trh tato verze vstoupila v červnu minulého roku a prozatím se prodalo přes 1600 exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků