Škoda Octavia G-Tec ujede bez tankování 1330 km

Mladoboleslavská Škoda se připojuje k výrobcům, kteří nabízejí nová auta na zemní plyn. Své portfolio rozšiřuje o Octavii s pohonem na CNG, kterou ukáže v Ženevě.
Škoda Octavia G-Tec ujede bez tankování 1330 km

Zatím Škoda nabízela spalování CNG (Compressed Natural Gas – stlačeného zemního plynu) pouze v případě nejmenší řady Citigo. Nyní se dostává i do globálně nejprodávanějšího modelu automobilky, tedy třetí generace Octavie. Dočkají se ho obě karosářské varianty – liftback, tak kombi.

Nové „ekologické“ verze dostaly název G-Tec. K mání budou výhradně v kombinaci s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI. Ten v jejich případě nabídne 81 kW výkonu a pochopitelně splňuje emisní normu Euro 6, která je na spadnutí, začne platit již od září letošního roku. 

Testy | Škoda | Kombi | Srovnávací testy | Nová Octavia | Seat | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi s. Seat Leon ST 1.4 TSI: Srovnávací test  

Výrobce uvádí oficiální spotřebu zemního plynu 5,4 m3/100 km, tedy ekvivalent 3,5 kg tohoto paliva. Na něj ujede Octavia 410 km. Benzinová nádrž pochopitelně z útrob nezmizela, akční rádius vozu prodlouží o dalších 920 km na celkových 1330 km, což je velmi pěkná hodnota, alespoň na papíře.

Zajímavosti | Škoda | Byznys | Škoda Fabia

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda se pochlubila i tím, že v současné době vyrábí celkem 97 modelů s hodnotami emisí CO2 pod 120 g/km, z nichž sedmnáct vyprodukuje na každý kilometr méně než 100 g CO2. V případě Octavie G-Tec je to 97 g/km.

Výroba Octavií G-Tec začne na konci května letošního roku. Ceny oznámí domácí značka právě na začátku března na prestižní ženevské přehlídce, kde budou nové vozy oficiálně prezentovány. V jejich standardní výbavě nebude chybět proklínaný start-stop a nepřijdou ani o regenerativní brzdění, při kterém se dobíjí akumulátor. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků