Škoda Octavia G-Tec ujede bez tankování 1330 km

Mladoboleslavská Škoda se připojuje k výrobcům, kteří nabízejí nová auta na zemní plyn. Své portfolio rozšiřuje o Octavii s pohonem na CNG, kterou ukáže v Ženevě.
Škoda Octavia G-Tec ujede bez tankování 1330 km

Zatím Škoda nabízela spalování CNG (Compressed Natural Gas – stlačeného zemního plynu) pouze v případě nejmenší řady Citigo. Nyní se dostává i do globálně nejprodávanějšího modelu automobilky, tedy třetí generace Octavie. Dočkají se ho obě karosářské varianty – liftback, tak kombi.

Nové „ekologické“ verze dostaly název G-Tec. K mání budou výhradně v kombinaci s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI. Ten v jejich případě nabídne 81 kW výkonu a pochopitelně splňuje emisní normu Euro 6, která je na spadnutí, začne platit již od září letošního roku. 

Škoda Octavia Combi s. Seat Leon ST 1.4 TSI: Srovnávací test  

Škoda Octavia Combi s. Seat Leon ST 1.4 TSI: Srovnávací test  

Výrobce uvádí oficiální spotřebu zemního plynu 5,4 m3/100 km, tedy ekvivalent 3,5 kg tohoto paliva. Na něj ujede Octavia 410 km. Benzinová nádrž pochopitelně z útrob nezmizela, akční rádius vozu prodlouží o dalších 920 km na celkových 1330 km, což je velmi pěkná hodnota, alespoň na papíře.

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda se pochlubila i tím, že v současné době vyrábí celkem 97 modelů s hodnotami emisí CO2 pod 120 g/km, z nichž sedmnáct vyprodukuje na každý kilometr méně než 100 g CO2. V případě Octavie G-Tec je to 97 g/km.

Výroba Octavií G-Tec začne na konci května letošního roku. Ceny oznámí domácí značka právě na začátku března na prestižní ženevské přehlídce, kde budou nové vozy oficiálně prezentovány. V jejich standardní výbavě nebude chybět proklínaný start-stop a nepřijdou ani o regenerativní brzdění, při kterém se dobíjí akumulátor. 

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků