Škoda Octavia G-Tec ujede bez tankování 1330 km

Mladoboleslavská Škoda se připojuje k výrobcům, kteří nabízejí nová auta na zemní plyn. Své portfolio rozšiřuje o Octavii s pohonem na CNG, kterou ukáže v Ženevě.
Škoda Octavia G-Tec ujede bez tankování 1330 km

Zatím Škoda nabízela spalování CNG (Compressed Natural Gas – stlačeného zemního plynu) pouze v případě nejmenší řady Citigo. Nyní se dostává i do globálně nejprodávanějšího modelu automobilky, tedy třetí generace Octavie. Dočkají se ho obě karosářské varianty – liftback, tak kombi.

Nové „ekologické“ verze dostaly název G-Tec. K mání budou výhradně v kombinaci s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI. Ten v jejich případě nabídne 81 kW výkonu a pochopitelně splňuje emisní normu Euro 6, která je na spadnutí, začne platit již od září letošního roku. 

Škoda Octavia Combi s. Seat Leon ST 1.4 TSI: Srovnávací test  

Škoda Octavia Combi s. Seat Leon ST 1.4 TSI: Srovnávací test  

Výrobce uvádí oficiální spotřebu zemního plynu 5,4 m3/100 km, tedy ekvivalent 3,5 kg tohoto paliva. Na něj ujede Octavia 410 km. Benzinová nádrž pochopitelně z útrob nezmizela, akční rádius vozu prodlouží o dalších 920 km na celkových 1330 km, což je velmi pěkná hodnota, alespoň na papíře.

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda se pochlubila i tím, že v současné době vyrábí celkem 97 modelů s hodnotami emisí CO2 pod 120 g/km, z nichž sedmnáct vyprodukuje na každý kilometr méně než 100 g CO2. V případě Octavie G-Tec je to 97 g/km.

Výroba Octavií G-Tec začne na konci května letošního roku. Ceny oznámí domácí značka právě na začátku března na prestižní ženevské přehlídce, kde budou nové vozy oficiálně prezentovány. V jejich standardní výbavě nebude chybět proklínaný start-stop a nepřijdou ani o regenerativní brzdění, při kterém se dobíjí akumulátor. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků