Škoda Octavia G-Tec přijde o multilink a verzi liftback. Známe podrobnosti

Octavia G-Tec s novým motorem bude k mání od poloviny června letošního roku. Až do konce života současné generace zůstane pouze v provedení kombi s jednodušší zadní nápravou.

Rozsáhlá modernizace čeká Škodu Octavia G-Tec v souvislosti s ukončením nabídky motoru 1.4 TSI. V současnosti stále ještě prodávaný čtyřválec bude nahrazen agregátem 1.5 TSI, který by měl disponovat výkonem 96 kW a točivým momentem 250 N.m. Jak jsme již uvedli dříve, ocelové tlakové lahve nahradí kompozitové, které sníží hmotnost vozu a pojmou 19 kilogramů CNG. Avšak na úkor nádrže na benzin, jejíž objem se zmenší z 50 na 10,5 litru.

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

To jsou všechno informace, které už z Autorevue znáte, určitě jste však nevěděli o změnách v konstrukci podvozku a „osekání“ nabídky karosářských verzí. Od června letošního roku, kdy vstoupí Octavia G-Tec s motorem 1.5 TSI do prodeje, totiž pořídíte pouze kombi, a navíc s vlečenými rameny místo dosud standardně dodávané víceprvkové zadní nápravy. Právě ta byla pro řadu zájemců o úspornou Octavii jedním z důvodů, pro který upřednostnili plynovou verzi namísto 1.6 TDI.

Informace se objevily v našem diskusním fóru garáž.autorevue.cz a potvrdil je Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí českého zastoupení Škodovky. „V průběhu druhé poloviny letošního roku bude k dispozici již výhradně karosářská varianta Octavia Combi G-Tec s novým motorem 1,5 TSI. Zástavba nového typu hmotnostně lehčích tlakových nádrží na CNG z kompozitu (rozdíl cca 100 kg ve srovnání s původními ocelovými), umožnila našim vývojářům použití vlečné zadní nápravy,“ prozradil na dotaz redakce Autorevue Pelc.

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

„Vlečná náprava současné generace modelu Octavia je nové konstrukce, vycházející z platformy MQB. Od staršího typu se odlišuje kromě jiného jiným tvarem ramen a použitím moderních materiálů, které vydrží větší zatížení. Jejím použitím dojde k redukci hmotnosti o cca 2 kg při zvýšení nosnosti o 50 kg a zachování torzní tuhosti. Jiným designem se povedlo zlepšit i boční tuhost nápravy a její elastokinematické vlastnosti. Dalším faktorem, který hovoří v její prospěch, je i snížení hmotnosti až o 16 kg, což má přímý dopad na nižší spotřebu paliva a emise CO2," doplnil tiskový mluvčí.

Co se karosářských variant týče, jde o dočasné, avšak nikoliv krátkodobé řešení. S novou, v pořadí již čtvrtou generací Škody Octavia, se provedení liftback u verze G-Tec vrátí, zatím ale není jasno, jaká politika zavládne v oblasti zadní nápravy. Vzhledem k tlaku na snižování emisí CO2, se kterým úzce souvisí i redukce hmotnosti automobilů, bychom se však divili, kdyby Škodovka Octavii G-Tec vrátila multilink.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Audi RS4 Avant

Opravdu rychlý kombík o Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?

včera | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků