Škoda Octavia G-Tec přijde o multilink a verzi liftback. Známe podrobnosti

Octavia G-Tec s novým motorem bude k mání od poloviny června letošního roku. Až do konce života současné generace zůstane pouze v provedení kombi s jednodušší zadní nápravou.

Rozsáhlá modernizace čeká Škodu Octavia G-Tec v souvislosti s ukončením nabídky motoru 1.4 TSI. V současnosti stále ještě prodávaný čtyřválec bude nahrazen agregátem 1.5 TSI, který by měl disponovat výkonem 96 kW a točivým momentem 250 N.m. Jak jsme již uvedli dříve, ocelové tlakové lahve nahradí kompozitové, které sníží hmotnost vozu a pojmou 19 kilogramů CNG. Avšak na úkor nádrže na benzin, jejíž objem se zmenší z 50 na 10,5 litru.

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

To jsou všechno informace, které už z Autorevue znáte, určitě jste však nevěděli o změnách v konstrukci podvozku a „osekání“ nabídky karosářských verzí. Od června letošního roku, kdy vstoupí Octavia G-Tec s motorem 1.5 TSI do prodeje, totiž pořídíte pouze kombi, a navíc s vlečenými rameny místo dosud standardně dodávané víceprvkové zadní nápravy. Právě ta byla pro řadu zájemců o úspornou Octavii jedním z důvodů, pro který upřednostnili plynovou verzi namísto 1.6 TDI.

Informace se objevily v našem diskusním fóru garáž.autorevue.cz a potvrdil je Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí českého zastoupení Škodovky. „V průběhu druhé poloviny letošního roku bude k dispozici již výhradně karosářská varianta Octavia Combi G-Tec s novým motorem 1,5 TSI. Zástavba nového typu hmotnostně lehčích tlakových nádrží na CNG z kompozitu (rozdíl cca 100 kg ve srovnání s původními ocelovými), umožnila našim vývojářům použití vlečné zadní nápravy,“ prozradil na dotaz redakce Autorevue Pelc.

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

„Vlečná náprava současné generace modelu Octavia je nové konstrukce, vycházející z platformy MQB. Od staršího typu se odlišuje kromě jiného jiným tvarem ramen a použitím moderních materiálů, které vydrží větší zatížení. Jejím použitím dojde k redukci hmotnosti o cca 2 kg při zvýšení nosnosti o 50 kg a zachování torzní tuhosti. Jiným designem se povedlo zlepšit i boční tuhost nápravy a její elastokinematické vlastnosti. Dalším faktorem, který hovoří v její prospěch, je i snížení hmotnosti až o 16 kg, což má přímý dopad na nižší spotřebu paliva a emise CO2," doplnil tiskový mluvčí.

Co se karosářských variant týče, jde o dočasné, avšak nikoliv krátkodobé řešení. S novou, v pořadí již čtvrtou generací Škody Octavia, se provedení liftback u verze G-Tec vrátí, zatím ale není jasno, jaká politika zavládne v oblasti zadní nápravy. Vzhledem k tlaku na snižování emisí CO2, se kterým úzce souvisí i redukce hmotnosti automobilů, bychom se však divili, kdyby Škodovka Octavii G-Tec vrátila multilink.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků