Škoda Octavia G-Tec přijde o multilink a verzi liftback. Známe podrobnosti

Octavia G-Tec s novým motorem bude k mání od poloviny června letošního roku. Až do konce života současné generace zůstane pouze v provedení kombi s jednodušší zadní nápravou.

Rozsáhlá modernizace čeká Škodu Octavia G-Tec v souvislosti s ukončením nabídky motoru 1.4 TSI. V současnosti stále ještě prodávaný čtyřválec bude nahrazen agregátem 1.5 TSI, který by měl disponovat výkonem 96 kW a točivým momentem 250 N.m. Jak jsme již uvedli dříve, ocelové tlakové lahve nahradí kompozitové, které sníží hmotnost vozu a pojmou 19 kilogramů CNG. Avšak na úkor nádrže na benzin, jejíž objem se zmenší z 50 na 10,5 litru.

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

To jsou všechno informace, které už z Autorevue znáte, určitě jste však nevěděli o změnách v konstrukci podvozku a „osekání“ nabídky karosářských verzí. Od června letošního roku, kdy vstoupí Octavia G-Tec s motorem 1.5 TSI do prodeje, totiž pořídíte pouze kombi, a navíc s vlečenými rameny místo dosud standardně dodávané víceprvkové zadní nápravy. Právě ta byla pro řadu zájemců o úspornou Octavii jedním z důvodů, pro který upřednostnili plynovou verzi namísto 1.6 TDI.

Informace se objevily v našem diskusním fóru garáž.autorevue.cz a potvrdil je Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí českého zastoupení Škodovky. „V průběhu druhé poloviny letošního roku bude k dispozici již výhradně karosářská varianta Octavia Combi G-Tec s novým motorem 1,5 TSI. Zástavba nového typu hmotnostně lehčích tlakových nádrží na CNG z kompozitu (rozdíl cca 100 kg ve srovnání s původními ocelovými), umožnila našim vývojářům použití vlečné zadní nápravy,“ prozradil na dotaz redakce Autorevue Pelc.

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

„Vlečná náprava současné generace modelu Octavia je nové konstrukce, vycházející z platformy MQB. Od staršího typu se odlišuje kromě jiného jiným tvarem ramen a použitím moderních materiálů, které vydrží větší zatížení. Jejím použitím dojde k redukci hmotnosti o cca 2 kg při zvýšení nosnosti o 50 kg a zachování torzní tuhosti. Jiným designem se povedlo zlepšit i boční tuhost nápravy a její elastokinematické vlastnosti. Dalším faktorem, který hovoří v její prospěch, je i snížení hmotnosti až o 16 kg, což má přímý dopad na nižší spotřebu paliva a emise CO2," doplnil tiskový mluvčí.

Co se karosářských variant týče, jde o dočasné, avšak nikoliv krátkodobé řešení. S novou, v pořadí již čtvrtou generací Škody Octavia, se provedení liftback u verze G-Tec vrátí, zatím ale není jasno, jaká politika zavládne v oblasti zadní nápravy. Vzhledem k tlaku na snižování emisí CO2, se kterým úzce souvisí i redukce hmotnosti automobilů, bychom se však divili, kdyby Škodovka Octavii G-Tec vrátila multilink.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků