Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

23 komentářů

červa
28. května • 12:44

-- " Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj" - já to tvrdím furt že octavia jezdí na ho*no :-P :-D B-]

Tatar
27. května • 20:54

Bezna srovnatelna Octavia s benzinem je levnejsi o 29tis., ALE MA JEN TORZKU (!!) takze priplacim-li za plyn 29k a dostavam multilink jako benefit tak to vubec preci neni spatne co?

Oskar P.
24. května • 22:01

Jednou bych si přál, aby dodatkem testů byl pocit testéra v autě na zadním sedadle. Aby napsal výsledek svých pocitů po nepřetržité cestě min. 4 hod, nebo 300 až 500 km na zadním sedadle testovaného auta. Nikde se to nedá přečíst. Prezident Zeman sedá v Superbu převážně na předním sedadle. Proč? V. Klaus jako prezident o Superbu prohlásil, že vzadu drncá, proto, že jezdí raději v Audině. A to je Superb prémiová značka Škody. Když jsem vylezl ze zadního sedadla té naší prémiové značky, Octavie, tak se přiznám, že jsem byl z toho pohodlí pěkně otrávený. Pravý pruh D1, úplná špička. A předpokládám, že s testérem bude řidič jezdit tím způsobem, jak mnohdy předvádí ty vynikající jízdní vlastnosti. Prostě bez ohledů. Mějte se testéři hezky a přeji příjemné pocity. Auta jsou zpravidla pro 4 - 5 pasažérů. Ne pro jednoho divocha za volantem.

q
23. května • 13:38

to uz nie je daleko k tomu, aby si sama nakosila travu okolo cesty

Tradice
22. května • 23:35

Kravské (volské, býčí) potahy používali v minulosti naši předkové nejspíš po celá dlouhá staletí. Metan produkovaný hovězím dobytkem je skleníkový plyn, který prý také přispívá ke globálnímu oteplování. Takže taková auta vlastně mohou recyklovat jeden skleníkový plyn (metan) na jiný skleníkový plyn (CO2). Z tohoto úhlu pohledu se tedy i v případě Škody Octavia G-Tec v podstatě jedná o (ne)přímého následovníka tradičních dobytčích potahů. :-D

Jiří Kokoška
21. května • 12:19

Díky velikosti kufru se jí toho kravského hnoje tam vejde docela dost a není pak potřeba řešit počet čerpacích stanic!:-D

Z. Rolník
21. května • 20:13

Jestli to pojede "jako s hnojem", tak to asi "n a s e r e"? ;-)

John
21. května • 10:20

Zatial sa to nevyplaca. Treba tam zaratat aj kazdorocnu reviznu prehliadku plynoveho zariadenia. V reale je spotreba vacsia ako normovana aj viac ako o 50%.
Auto je o cca 140kg tazsie, co ma tiez vplyv na spotrebu.Vykon maly. Robi sa len jedna vykonova varianta. Cerpaciek malo.
No povedzte mi jeden rozumny dovod na kupu.B-]

dalid
21. května • 12:13

Na Slovensku máme asi 7 plničiek + pár súkromných kde zas môže byť problém so vstupom cudzích vozidiel. V CZ je sitácia výrazne lepšia...plničiek majú cca 50.A CNG vozidlo si domov asi nekúpi niekto, kto ročne najazdí 10000km a plničku bude mať najbližšie vo vedľajšom okrese. ;). Ak ale mám plničku v meste kde bývam, problém nevidím. Prepočet spotreba auta v mestkom cykle vs spotreba CNG zhľadom na cenu paliva mi v pohode ušetrí aj na tú revíziu...

Rob
21. května • 11:29

To je prosté - cena revize se pohybuje kolem tisícovky, tolik ušetřím na ceně paliva za dva týdny. 110 koní je pro normální ježdění až až, když budu chtít supersport, nebudu asi koukat na oktávku. Totéž se týká spotřeby - v reálném provozu na běžných silnicích se normální šofér dostane ještě kousek pod hodnotu, kterou naměřil redaktor - ne na normovanou, ale i tak je hooodně dobrá, takže při nájezdu kolem 30 - 40 tis. ročně se sakra vyplatí. Rozdíl v pořizovací ceně auta je víceméně rozdíl v ceně výrazně lepší zadní nápravy, k tomu jsou ještě nějaké další drobnosti ve výbavě, co má plyňák navíc. To mi za to stojí.
A čerpaček CNG se jen u nás postaví ještě v letošním roce skoro 40 veřejných a i v dalších letech chtějí plynaři mohutně investovat, aby měli větší odbyt. A to nemluvím o dostupnosti třeba v Německu nebo Rakousku, když vyrazím s autem za plot. Takže za mě jasná volba. Navíc snad už brzy zmizí i ten idiotský zákaz vjezdu CNG do podzemních garáží, který nemá -na rozdíl od LPG - žádný bezpečnostní smysl.

dolph
21. května • 19:39

u kamaráda v práci mají několik oktávek na CNG a opravdu se to hodně sere.snad nějaký ventil,nebo co,ale není to levná záležitost.
když plyn,tak LPG-ekonomika provozu stejná a problematika mnohem menší...

Tom
22. května • 18:58

jenze tady jde o pohon navrzeny primo z fabriky, ne o dobastlenou vec (CNG od tretich dodavatelu zatim nemuze konkurovat stavu kvality systemu LPG)

Bii
22. května • 15:43

Asi minulá generace předělaná na cng od bůhví koho. Já bych si přál aby se podobná auta rozšířila, protože ten smrad z dieselů je příšerný.

jehoVista
22. května • 16:53

Ono by bylo nejlepsi nejak omezit diesely. Treba pro ne nedelat specialni emisni normy.

Noclaf
21. května • 11:23

Klasicky vejce-slepice problem.
Bez cerpacek si to nechcete koupit a bez aut nikdo nechce stavet cerpacky. Stejne zacatky mela i benzinova auta.IMHO to ma velky smysl pro fleetova auto co jezdi v nejakem okoli firmy a mit plnici stanici v arealu firmy. Potom se to zacne sirit i mezi prosty lid.

Lukáš
21. května • 10:14

Nejdřív cestu musím plánovat podle čerpaček, čerpám dvakrát delší dobu než u benzíňáka a pak chci vjet do podzemních garáží a zjistím, že tam je zákaz vjezdu pro vozidla s CNG. :-O

dalid
21. května • 12:06

S CNG v podzemných garážach parkovať možete! B-]

Lukas
21. května • 12:26

Jak kde. U nas v bytovem dome ano, v nejblizsim obchodnim centru ne. Kdyz venku prsi/snezi/je vedro, tak nechci parkovat venku.

Mitch
21. května • 13:51

Rozlisuj CNG a LPG. S CNG to na 99% jde.

Lukáš
21. května • 15:07

Asi jsi nečetl můj příspěvek. Znám rozdíl mezi LPG a CNG a znovu říkám, že do pozemních garáží nějbližšího obchoďáku od mého bydliště s CNG legálně nemůžeš (zákazová značka LPG lomeno CNG).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
revan_21
21. května • 22:51

TO je ale bohužel problem těch garaží...
Ty parkoviště musí být nějakým zpusobem odvětrávaná, kdyby došlo k uniku...
Sám jsem ale zatim nenarazil na problem že bych v podzemkách s autem na plyn nemohl zaparkovat.

Jiří Kokoška
30. května • 16:41

Nějak se mě nezdá ten rozdíl ve výkonu mezi verzí na benzin a verzí na CNG!? U LPG tak velký pokles výkonu snad ani není!?

Pavel
22. května • 13:19

Ono je to proto ze LPG je tezsi nez vzduch tudis se rozleje do nejnizsiho patra a je problem ho dostat ven. Zato CNG se normalne odpari nahoru. To ale u nas nikdo asi nevi a znacku maj spolecnou :( Nejvic me dostava kdyz to je i v nadzemnich garazich :)

Doporučujeme

Články odjinud