Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Lukáš  |  21. 05. 2014 10:14

Nejdřív cestu musím plánovat podle čerpaček, čerpám dvakrát delší dobu než u benzíňáka a pak chci vjet do podzemních garáží a zjistím, že tam je zákaz vjezdu pro vozidla s CNG.

Odpovědět  |   | 
dalid  |  21. 05. 2014 12:06

S CNG v podzemných garážach parkovať možete!

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  21. 05. 2014 12:26

Jak kde. U nas v bytovem dome ano, v nejblizsim obchodnim centru ne. Kdyz venku prsi/snezi/je vedro, tak nechci parkovat venku.

Odpovědět  |   | 
Mitch  |  21. 05. 2014 13:51

Rozlisuj CNG a LPG. S CNG to na 99% jde.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  21. 05. 2014 15:07

Asi jsi nečetl můj příspěvek. Znám rozdíl mezi LPG a CNG a znovu říkám, že do pozemních garáží nějbližšího obchoďáku od mého bydliště s CNG legálně nemůžeš (zákazová značka LPG lomeno CNG).

Odpovědět  |   | 
revan_21  |  21. 05. 2014 22:51

TO je ale bohužel problem těch garaží...
Ty parkoviště musí být nějakým zpusobem odvětrávaná, kdyby došlo k uniku...
Sám jsem ale zatim nenarazil na problem že bych v podzemkách s autem na plyn nemohl zaparkovat.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  22. 05. 2014 13:19

Ono je to proto ze LPG je tezsi nez vzduch tudis se rozleje do nejnizsiho patra a je problem ho dostat ven. Zato CNG se normalne odpari nahoru. To ale u nas nikdo asi nevi a znacku maj spolecnou :( Nejvic me dostava kdyz to je i v nadzemnich garazich :)

Odpovědět  |   | 

Nějak se mě nezdá ten rozdíl ve výkonu mezi verzí na benzin a verzí na CNG!? U LPG tak velký pokles výkonu snad ani není!?

Odpovědět  |   | 
John  |  21. 05. 2014 10:20

Zatial sa to nevyplaca. Treba tam zaratat aj kazdorocnu reviznu prehliadku plynoveho zariadenia. V reale je spotreba vacsia ako normovana aj viac ako o 50%.
Auto je o cca 140kg tazsie, co ma tiez vplyv na spotrebu.Vykon maly. Robi sa len jedna vykonova varianta. Cerpaciek malo.
No povedzte mi jeden rozumny dovod na kupu.

Odpovědět  |   | 
Noclaf  |  21. 05. 2014 11:23

Klasicky vejce-slepice problem.
Bez cerpacek si to nechcete koupit a bez aut nikdo nechce stavet cerpacky. Stejne zacatky mela i benzinova auta.

IMHO to ma velky smysl pro fleetova auto co jezdi v nejakem okoli firmy a mit plnici stanici v arealu firmy. Potom se to zacne sirit i mezi prosty lid.

Odpovědět  |   | 
Rob  |  21. 05. 2014 11:29

To je prosté - cena revize se pohybuje kolem tisícovky, tolik ušetřím na ceně paliva za dva týdny. 110 koní je pro normální ježdění až až, když budu chtít supersport, nebudu asi koukat na oktávku. Totéž se týká spotřeby - v reálném provozu na běžných silnicích se normální šofér dostane ještě kousek pod hodnotu, kterou naměřil redaktor - ne na normovanou, ale i tak je hooodně dobrá, takže při nájezdu kolem 30 - 40 tis. ročně se sakra vyplatí. Rozdíl v pořizovací ceně auta je víceméně rozdíl v ceně výrazně lepší zadní nápravy, k tomu jsou ještě nějaké další drobnosti ve výbavě, co má plyňák navíc. To mi za to stojí.
A čerpaček CNG se jen u nás postaví ještě v letošním roce skoro 40 veřejných a i v dalších letech chtějí plynaři mohutně investovat, aby měli větší odbyt. A to nemluvím o dostupnosti třeba v Německu nebo Rakousku, když vyrazím s autem za plot. Takže za mě jasná volba. Navíc snad už brzy zmizí i ten idiotský zákaz vjezdu CNG do podzemních garáží, který nemá -na rozdíl od LPG - žádný bezpečnostní smysl.

Odpovědět  |   | 
dolph  |  21. 05. 2014 19:39

u kamaráda v práci mají několik oktávek na CNG a opravdu se to hodně sere.snad nějaký ventil,nebo co,ale není to levná záležitost.
když plyn,tak LPG-ekonomika provozu stejná a problematika mnohem menší...

Odpovědět  |   | 
Bii  |  22. 05. 2014 15:43

Asi minulá generace předělaná na cng od bůhví koho. Já bych si přál aby se podobná auta rozšířila, protože ten smrad z dieselů je příšerný.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  22. 05. 2014 16:53

Ono by bylo nejlepsi nejak omezit diesely. Treba pro ne nedelat specialni emisni normy.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  22. 05. 2014 18:58

jenze tady jde o pohon navrzeny primo z fabriky, ne o dobastlenou vec (CNG od tretich dodavatelu zatim nemuze konkurovat stavu kvality systemu LPG)

Odpovědět  |   | 
dalid  |  21. 05. 2014 12:13

Na Slovensku máme asi 7 plničiek + pár súkromných kde zas môže byť problém so vstupom cudzích vozidiel. V CZ je sitácia výrazne lepšia...plničiek majú cca 50.

A CNG vozidlo si domov asi nekúpi niekto, kto ročne najazdí 10000km a plničku bude mať najbližšie vo vedľajšom okrese. ;). Ak ale mám plničku v meste kde bývam, problém nevidím. Prepočet spotreba auta v mestkom cykle vs spotreba CNG zhľadom na cenu paliva mi v pohode ušetrí aj na tú revíziu...

Odpovědět  |   | 

Díky velikosti kufru se jí toho kravského hnoje tam vejde docela dost a není pak potřeba řešit počet čerpacích stanic!

Odpovědět  |   | 
Z. Rolník  |  21. 05. 2014 20:13

Jestli to pojede "jako s hnojem", tak to asi "n a s e r e"?

Odpovědět  |   | 
Tradice  |  22. 05. 2014 23:35

Kravské (volské, býčí) potahy používali v minulosti naši předkové nejspíš po celá dlouhá staletí. Metan produkovaný hovězím dobytkem je skleníkový plyn, který prý také přispívá ke globálnímu oteplování. Takže taková auta vlastně mohou recyklovat jeden skleníkový plyn (metan) na jiný skleníkový plyn (CO2). Z tohoto úhlu pohledu se tedy i v případě Škody Octavia G-Tec v podstatě jedná o (ne)přímého následovníka tradičních dobytčích potahů.

Odpovědět  |   | 
q  |  23. 05. 2014 13:38

to uz nie je daleko k tomu, aby si sama nakosila travu okolo cesty

Odpovědět  |   | 
Oskar P.  |  24. 05. 2014 22:01

Jednou bych si přál, aby dodatkem testů byl pocit testéra v autě na zadním sedadle. Aby napsal výsledek svých pocitů po nepřetržité cestě min. 4 hod, nebo 300 až 500 km na zadním sedadle testovaného auta. Nikde se to nedá přečíst. Prezident Zeman sedá v Superbu převážně na předním sedadle. Proč? V. Klaus jako prezident o Superbu prohlásil, že vzadu drncá, proto, že jezdí raději v Audině. A to je Superb prémiová značka Škody. Když jsem vylezl ze zadního sedadla té naší prémiové značky, Octavie, tak se přiznám, že jsem byl z toho pohodlí pěkně otrávený. Pravý pruh D1, úplná špička. A předpokládám, že s testérem bude řidič jezdit tím způsobem, jak mnohdy předvádí ty vynikající jízdní vlastnosti. Prostě bez ohledů. Mějte se testéři hezky a přeji příjemné pocity. Auta jsou zpravidla pro 4 - 5 pasažérů. Ne pro jednoho divocha za volantem.

Odpovědět  |   | 
Tatar  |  27. 05. 2014 20:54

Bezna srovnatelna Octavia s benzinem je levnejsi o 29tis., ALE MA JEN TORZKU (!!) takze priplacim-li za plyn 29k a dostavam multilink jako benefit tak to vubec preci neni spatne co?

Odpovědět  |   | 
červa  |  28. 05. 2014 12:44

-- " Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj" - já to tvrdím furt že octavia jezdí na ho*no

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A