Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim prodělala více změn než v rámci faceliftu před dvěma lety. Nová technika nevyhnutelně přinesla zdražení.

Na konci října letošního roku oběhly dva roky od faceliftu třetí generace Škody Octavia. Mezi hlavní změny patřila „čtyřoká“ příď, na pohonnou techniku se ale nesahalo. To až v posledních měsících v rámci přechodu na přísnější emisní normu a způsob měření spotřeby paliva. Skončil mimo jiné motor 1.4 TSI, který využívala i verze spalující CNG, místo něj se pod kapotou usadila jedna-pětka. Přerod Octavie G-Tec byl ale výraznější.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Nový motor 1.5 TSI je jasný. Na rozdíl od standardní Octavie nemá 110, ale pouze 96 kW. Namísto dvou ocelových nádrží na CNG má vůz nyní tři, z nichž jediná ocelová je umístěna před zadní nápravou a dvě kompozitové za nápravou (dříve byly dvě ocelové za nápravou). Starý G-Tec měl multilink, ten nový má vlečená ramena, protože díky kompozitu došlo k ušetření zhruba 100 kilogramů hmotnosti. Padesátilitrovou nádrž na benzin nahradila menší, pouze 11,8litrová rezerva, na CNG má vůz ujet až 480 km.

Škoda Octavia G-Tec přijde o multilink a verzi liftback. Známe podrobnosti

Škoda Octavia G-Tec přijde o multilink a verzi liftback. Známe podrobnosti

Jedna z posledních změn se týká karosářského provedení a převodovek. Zatímco starý G-Tec se prodával jako liftback i kombi a na výběr bylo mezi manuální a automatickou skříní, nyní je to pouze kombík s automatem a nezdá se, že by se na tom v budoucnu mělo něco změnit. Dalo se předpokládat, že s ohledem na všechny změny nový G-Tec podraží, a tak se také stalo.

Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

Nejlevnější Škodu Octavia G-Tec pořídíte od 588.900 korun (Active). Nebýt automatu a verze kombi, mohla být v základu výrazně levnější, protože pouze tyto dvě položky dohromady přidají 85.000 Kč. I tak by to ale byla částka na hony vzdálená od 433.900 Kč, za které se G-Tec prodával v době příchodu v roce 2014. Loni v létě, kdy jsem jej testoval naposled, stál už 460.900 Kč. Prostřední linie Ambition nyní vychází na 648.900 Kč a vrcholný Style už 708.900 Kč.

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Alternativou k verzi G-Tec je podle ceníku stále šestnáctistovka TDI/85 kW. V kombinaci s převodovkou DSG ji nepořídíte v nejnižší výbavě Active, v linii Ambition však vychází na 642.900 Kč a Style stojí 702.900 Kč. Verze 2.0 TDI/110 kW DSG je už v porovnání s G-Tecem vysoko. Za Ambition dáte 693.900 Kč, Style je o 60.000 Kč dražší.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků