Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim prodělala více změn než v rámci faceliftu před dvěma lety. Nová technika nevyhnutelně přinesla zdražení.

Na konci října letošního roku oběhly dva roky od faceliftu třetí generace Škody Octavia. Mezi hlavní změny patřila „čtyřoká“ příď, na pohonnou techniku se ale nesahalo. To až v posledních měsících v rámci přechodu na přísnější emisní normu a způsob měření spotřeby paliva. Skončil mimo jiné motor 1.4 TSI, který využívala i verze spalující CNG, místo něj se pod kapotou usadila jedna-pětka. Přerod Octavie G-Tec byl ale výraznější.

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Nový motor 1.5 TSI je jasný. Na rozdíl od standardní Octavie nemá 110, ale pouze 96 kW. Namísto dvou ocelových nádrží na CNG má vůz nyní tři, z nichž jediná ocelová je umístěna před zadní nápravou a dvě kompozitové za nápravou (dříve byly dvě ocelové za nápravou). Starý G-Tec měl multilink, ten nový má vlečená ramena, protože díky kompozitu došlo k ušetření zhruba 100 kilogramů hmotnosti. Padesátilitrovou nádrž na benzin nahradila menší, pouze 11,8litrová rezerva, na CNG má vůz ujet až 480 km.

Škoda Octavia G-Tec přijde o multilink a verzi liftback. Známe podrobnosti

Škoda Octavia G-Tec přijde o multilink a verzi liftback. Známe podrobnosti

Jedna z posledních změn se týká karosářského provedení a převodovek. Zatímco starý G-Tec se prodával jako liftback i kombi a na výběr bylo mezi manuální a automatickou skříní, nyní je to pouze kombík s automatem a nezdá se, že by se na tom v budoucnu mělo něco změnit. Dalo se předpokládat, že s ohledem na všechny změny nový G-Tec podraží, a tak se také stalo.

Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

Nejlevnější Škodu Octavia G-Tec pořídíte od 588.900 korun (Active). Nebýt automatu a verze kombi, mohla být v základu výrazně levnější, protože pouze tyto dvě položky dohromady přidají 85.000 Kč. I tak by to ale byla částka na hony vzdálená od 433.900 Kč, za které se G-Tec prodával v době příchodu v roce 2014. Loni v létě, kdy jsem jej testoval naposled, stál už 460.900 Kč. Prostřední linie Ambition nyní vychází na 648.900 Kč a vrcholný Style už 708.900 Kč.

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankování

Alternativou k verzi G-Tec je podle ceníku stále šestnáctistovka TDI/85 kW. V kombinaci s převodovkou DSG ji nepořídíte v nejnižší výbavě Active, v linii Ambition však vychází na 642.900 Kč a Style stojí 702.900 Kč. Verze 2.0 TDI/110 kW DSG je už v porovnání s G-Tecem vysoko. Za Ambition dáte 693.900 Kč, Style je o 60.000 Kč dražší.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků