Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Mladoboleslavská značka představuje modernizovanou variantu ekologické Octavie. Největší novinkou verze G-Tec je výkonnější motor, snížení hmotnosti nádrží a očekávaná absence karoserie liftback.

Pro nadšence do ekologičtější přepravy představuje Škoda modernizovanou Octavii G-Tec na zemní plyn. Prvotní změnou je, že novinku bude už automobilka nabízet výhradně v karosářské verzi kombi. U stupňů výbavy se ovšem nic nemění, k dispozici tak bude opět v liniích Active, Ambition a Style.

Zásadní novinkou je ale přechod z původní čtrnáctistovky na nový čtyřválec o objemu 1,5 litru, který disponuje výkonem 96 kW (130 koní), což je o 15 kW (20 koní) více než u předchůdce. Motor je spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a používá proměnné časování sacích ventilů dle takzvaného Millerova cyklu. Díky provozu na CNG se emise CO2 oproti provozu na benzin snížily o dalších zhruba 25 %, při spalování také vzniká výrazně méně oxidu dusíku (NOx) a žádné pevné částice.

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Svou řadu vozidel na přírodní zemní plyn Škoda opět nazývá jakýmsi mostem mezi fosilními palivy a elektromobilitou. Novinka ke všemu splňuje aktuální nejpřísnější emisní normu EU6d-TEMP, tudíž má Octavia G-Tec představovat ideální ekologickou alternativu konvenčním palivům. S přihlédnutím na starší koncept SUV Vison X, který byl hybridem kombinujícím elektrické motory i pohon na CNG, tak Škoda očividně nepolevuje v zájmu o vozidla na zemní plyn.

Nová Octavia G-Tec používá dohromady tři nádrže na CNG s celkovou kapacitou 17,7 kilogramů. Jedna z těchto nádrží se nachází před zadní nápravou a je ocelová. Dvě další jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem a jsou nově vyrobeny z kompozitních materiálů, zajišťujících bezpečnost nádrže a její nízkou hmotnost (rozdíl cca 100 kg ve srovnání s původními ocelovými). Octavia na zemní plyn se tak konečně zbaví těžké zádi.

Škoda znovu poutá: Kodiaq RS dostane dvacetipalcová kola a obří koncovky výfuku

Škoda znovu poutá: Kodiaq RS dostane dvacetipalcová kola a obří koncovky výfuku

Jak už bylo škodovkou potvrzeno dříve, díky nové zástavbě lehčích nádrží se musela Octavia G-Tec rozloučit se standardně dodávanou víceprvkovou zadní nápravou, kterou nahradila náprava s vlečnými rameny.

S čistě plynovým pohonem nyní G-Tec ujede zhruba 480 kilometrů. Po vyčerpání zásoby CNG se vůz automaticky přepne do benzinového modu a bude využívat palivo z nádrže o objemu 11,8 litru. Potvrzují se tedy rovněž informace, že na úkor nových plynových nádrží byla razantně zmenšena původní 50 litrová nádrž na benzin.

Ceník nové Škody Octavia G-Tec zatím nebyl zveřejněn.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků