Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Mladoboleslavská značka představuje modernizovanou variantu ekologické Octavie. Největší novinkou verze G-Tec je výkonnější motor, snížení hmotnosti nádrží a očekávaná absence karoserie liftback.

Pro nadšence do ekologičtější přepravy představuje Škoda modernizovanou Octavii G-Tec na zemní plyn. Prvotní změnou je, že novinku bude už automobilka nabízet výhradně v karosářské verzi kombi. U stupňů výbavy se ovšem nic nemění, k dispozici tak bude opět v liniích Active, Ambition a Style.

Zásadní novinkou je ale přechod z původní čtrnáctistovky na nový čtyřválec o objemu 1,5 litru, který disponuje výkonem 96 kW (130 koní), což je o 15 kW (20 koní) více než u předchůdce. Motor je spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a používá proměnné časování sacích ventilů dle takzvaného Millerova cyklu. Díky provozu na CNG se emise CO2 oproti provozu na benzin snížily o dalších zhruba 25 %, při spalování také vzniká výrazně méně oxidu dusíku (NOx) a žádné pevné částice.

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Svou řadu vozidel na přírodní zemní plyn Škoda opět nazývá jakýmsi mostem mezi fosilními palivy a elektromobilitou. Novinka ke všemu splňuje aktuální nejpřísnější emisní normu EU6d-TEMP, tudíž má Octavia G-Tec představovat ideální ekologickou alternativu konvenčním palivům. S přihlédnutím na starší koncept SUV Vison X, který byl hybridem kombinujícím elektrické motory i pohon na CNG, tak Škoda očividně nepolevuje v zájmu o vozidla na zemní plyn.

Nová Octavia G-Tec používá dohromady tři nádrže na CNG s celkovou kapacitou 17,7 kilogramů. Jedna z těchto nádrží se nachází před zadní nápravou a je ocelová. Dvě další jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem a jsou nově vyrobeny z kompozitních materiálů, zajišťujících bezpečnost nádrže a její nízkou hmotnost (rozdíl cca 100 kg ve srovnání s původními ocelovými). Octavia na zemní plyn se tak konečně zbaví těžké zádi.

Škoda znovu poutá: Kodiaq RS dostane dvacetipalcová kola a obří koncovky výfuku

Škoda znovu poutá: Kodiaq RS dostane dvacetipalcová kola a obří koncovky výfuku

Jak už bylo škodovkou potvrzeno dříve, díky nové zástavbě lehčích nádrží se musela Octavia G-Tec rozloučit se standardně dodávanou víceprvkovou zadní nápravou, kterou nahradila náprava s vlečnými rameny.

S čistě plynovým pohonem nyní G-Tec ujede zhruba 480 kilometrů. Po vyčerpání zásoby CNG se vůz automaticky přepne do benzinového modu a bude využívat palivo z nádrže o objemu 11,8 litru. Potvrzují se tedy rovněž informace, že na úkor nových plynových nádrží byla razantně zmenšena původní 50 litrová nádrž na benzin.

Ceník nové Škody Octavia G-Tec zatím nebyl zveřejněn.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků