Škoda Octavia G-Tec dostala nový motor. Bude pouze s DSG a jako kombi

Mladoboleslavská značka představuje modernizovanou variantu ekologické Octavie. Největší novinkou verze G-Tec je výkonnější motor, snížení hmotnosti nádrží a očekávaná absence karoserie liftback.

Pro nadšence do ekologičtější přepravy představuje Škoda modernizovanou Octavii G-Tec na zemní plyn. Prvotní změnou je, že novinku bude už automobilka nabízet výhradně v karosářské verzi kombi. U stupňů výbavy se ovšem nic nemění, k dispozici tak bude opět v liniích Active, Ambition a Style.

Zásadní novinkou je ale přechod z původní čtrnáctistovky na nový čtyřválec o objemu 1,5 litru, který disponuje výkonem 96 kW (130 koní), což je o 15 kW (20 koní) více než u předchůdce. Motor je spojen se sedmistupňovou převodovkou DSG a používá proměnné časování sacích ventilů dle takzvaného Millerova cyklu. Díky provozu na CNG se emise CO2 oproti provozu na benzin snížily o dalších zhruba 25 %, při spalování také vzniká výrazně méně oxidu dusíku (NOx) a žádné pevné částice.

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Svou řadu vozidel na přírodní zemní plyn Škoda opět nazývá jakýmsi mostem mezi fosilními palivy a elektromobilitou. Novinka ke všemu splňuje aktuální nejpřísnější emisní normu EU6d-TEMP, tudíž má Octavia G-Tec představovat ideální ekologickou alternativu konvenčním palivům. S přihlédnutím na starší koncept SUV Vison X, který byl hybridem kombinujícím elektrické motory i pohon na CNG, tak Škoda očividně nepolevuje v zájmu o vozidla na zemní plyn.

Nová Octavia G-Tec používá dohromady tři nádrže na CNG s celkovou kapacitou 17,7 kilogramů. Jedna z těchto nádrží se nachází před zadní nápravou a je ocelová. Dvě další jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem a jsou nově vyrobeny z kompozitních materiálů, zajišťujících bezpečnost nádrže a její nízkou hmotnost (rozdíl cca 100 kg ve srovnání s původními ocelovými). Octavia na zemní plyn se tak konečně zbaví těžké zádi.

Škoda znovu poutá: Kodiaq RS dostane dvacetipalcová kola a obří koncovky výfuku

Škoda znovu poutá: Kodiaq RS dostane dvacetipalcová kola a obří koncovky výfuku

Jak už bylo škodovkou potvrzeno dříve, díky nové zástavbě lehčích nádrží se musela Octavia G-Tec rozloučit se standardně dodávanou víceprvkovou zadní nápravou, kterou nahradila náprava s vlečnými rameny.

S čistě plynovým pohonem nyní G-Tec ujede zhruba 480 kilometrů. Po vyčerpání zásoby CNG se vůz automaticky přepne do benzinového modu a bude využívat palivo z nádrže o objemu 11,8 litru. Potvrzují se tedy rovněž informace, že na úkor nových plynových nádrží byla razantně zmenšena původní 50 litrová nádrž na benzin.

Ceník nové Škody Octavia G-Tec zatím nebyl zveřejněn.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků