Škoda Octavia: facelift i pro RS a Scout

Loni v Paříži Škoda představila faceliftovanou Octavii II, její špičkové modely ale vynechala. Nyní omlazení celé řady dokončila.

Po omlazeném liftbacku a kombíku všech běžných verzí tak přichází v podobném duchu vyvedené úpravy špičkových variant RS a Scout. Drobné úpravy se dotkly prakticky všech aspektů vozů od vzhledu karosérie či interiéru až po techniku.

Ve výbavě tak přibylo třeba čidlo kvality nasávaného vzduchu. Octavia RS, v obou karosářských verzích, dostala novou příď s novými světlomety, které tak nyní vůbec poprvé u Octavie RS kombinují xenonové výbojky s adaptivní svícením (tedy natáčením světel v zatáčkách), či omlazené logo RS. Nové jsou též nárazníky, ten přední pak s mlhovkami s vestavěnými denními světly z LED.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia RS po faceliftu

Sportovně střižená Octavia RS má sníženou světlost a „tvrdší“ pérování a v porovnání s předchozími modely se podařilo snížit její hmnotnost. Benzínové provedení tak je o 20 kg lehčí, naftové pak o 15 kg. Menší je i čelní odpor vzduchu, a tak vozy mají dosahovat mírně lepších hodnot zrychlení i maximální rychlosti, konkrétní čísla ale automobilka zatím nezveřejnila.

Opět lze volit ze dvou pohonných jednotek. Pravověrní vyznavači sportovního svezení sáhnou jistě spíše po přímovstřikovém zážehovém čtyřválci 2,0 TSI o výkonu 200 koní, pokud vám však vaše firma omezuje výběr služebního vozu volbou „hospodárnějšího“, vznětového motoru, máte k dispozici „dvoulitr“ 2,0 TDI s výkonem 170 koní. Kombinovaná spotŕeba paliva činí 7,5 a 5,7 litru naturalu resp. nafty na 100 km.

Obě jednotky se dodávají jak s šestistupňovou automatizovanou převodovkou DSG se dvěma spojkami, tak klasickým „manuálem” se stejným počtem převodů.

Tip: Přečtěte si náš test Škody Octavia II RS před faceliftem.

Náležitá modernizace se dotkla též „lehkého off-roadu“ Octavia Scout, kterou na první pohled poznáte podle upravených nárazníků, masky chladiče a dalších drobných modifikací. Scout je vybaven pro jízdu mimo spevněné vozovky plastovanými okraji blatníků, nárazníky a prahy, ale především světlou výškou zvýšenou na 179 mm a trvalým pohonem všech kol. Ten využívá spojky Haldex čtvrté generace, jež je schopna přeposílat až 85 % výkonu motoru na zadní, nebo přední nápravu.

Vůz s faceliftem dostal nejen nová přední a zadní světla a další prvky, na které jsme si od představení faceliftované Octavie již stihli zvyknout, ale i technické novinky např. v podobě mlhovek, které umějí nasvěcovat zatáčky a také jednu novou barvu - metalízu Rosso Brunello.

Podobně jako Octavia RS, také Scout se nabízí s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem, pochopitelně s poněkud nižšími výkonovými parametry. Jedná se o úspěšný benzínový motor 1,8 TSI s výkonem 160 koní a vznětový dvoulitr o výkonu 130 koní.

Faceliftované Octavie RS a Scout by se v prodejích měly objevit během následujících týdnů. Zásadní změny v ceníku s příchodem faceliftované verze nejsou očekávány.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout po faceliftu
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků