Škoda Octavia: facelift i pro RS a Scout

Loni v Paříži Škoda představila faceliftovanou Octavii II, její špičkové modely ale vynechala. Nyní omlazení celé řady dokončila.

Po omlazeném liftbacku a kombíku všech běžných verzí tak přichází v podobném duchu vyvedené úpravy špičkových variant RS a Scout. Drobné úpravy se dotkly prakticky všech aspektů vozů od vzhledu karosérie či interiéru až po techniku.

Ve výbavě tak přibylo třeba čidlo kvality nasávaného vzduchu. Octavia RS, v obou karosářských verzích, dostala novou příď s novými světlomety, které tak nyní vůbec poprvé u Octavie RS kombinují xenonové výbojky s adaptivní svícením (tedy natáčením světel v zatáčkách), či omlazené logo RS. Nové jsou též nárazníky, ten přední pak s mlhovkami s vestavěnými denními světly z LED.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia RS po faceliftu

Sportovně střižená Octavia RS má sníženou světlost a „tvrdší“ pérování a v porovnání s předchozími modely se podařilo snížit její hmnotnost. Benzínové provedení tak je o 20 kg lehčí, naftové pak o 15 kg. Menší je i čelní odpor vzduchu, a tak vozy mají dosahovat mírně lepších hodnot zrychlení i maximální rychlosti, konkrétní čísla ale automobilka zatím nezveřejnila.

Opět lze volit ze dvou pohonných jednotek. Pravověrní vyznavači sportovního svezení sáhnou jistě spíše po přímovstřikovém zážehovém čtyřválci 2,0 TSI o výkonu 200 koní, pokud vám však vaše firma omezuje výběr služebního vozu volbou „hospodárnějšího“, vznětového motoru, máte k dispozici „dvoulitr“ 2,0 TDI s výkonem 170 koní. Kombinovaná spotŕeba paliva činí 7,5 a 5,7 litru naturalu resp. nafty na 100 km.

Obě jednotky se dodávají jak s šestistupňovou automatizovanou převodovkou DSG se dvěma spojkami, tak klasickým „manuálem” se stejným počtem převodů.

Tip: Přečtěte si náš test Škody Octavia II RS před faceliftem.

Náležitá modernizace se dotkla též „lehkého off-roadu“ Octavia Scout, kterou na první pohled poznáte podle upravených nárazníků, masky chladiče a dalších drobných modifikací. Scout je vybaven pro jízdu mimo spevněné vozovky plastovanými okraji blatníků, nárazníky a prahy, ale především světlou výškou zvýšenou na 179 mm a trvalým pohonem všech kol. Ten využívá spojky Haldex čtvrté generace, jež je schopna přeposílat až 85 % výkonu motoru na zadní, nebo přední nápravu.

Vůz s faceliftem dostal nejen nová přední a zadní světla a další prvky, na které jsme si od představení faceliftované Octavie již stihli zvyknout, ale i technické novinky např. v podobě mlhovek, které umějí nasvěcovat zatáčky a také jednu novou barvu - metalízu Rosso Brunello.

Podobně jako Octavia RS, také Scout se nabízí s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem, pochopitelně s poněkud nižšími výkonovými parametry. Jedná se o úspěšný benzínový motor 1,8 TSI s výkonem 160 koní a vznětový dvoulitr o výkonu 130 koní.

Faceliftované Octavie RS a Scout by se v prodejích měly objevit během následujících týdnů. Zásadní změny v ceníku s příchodem faceliftované verze nejsou očekávány.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout po faceliftu

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků