Škoda Octavia: facelift i pro RS a Scout

Loni v Paříži Škoda představila faceliftovanou Octavii II, její špičkové modely ale vynechala. Nyní omlazení celé řady dokončila.

Po omlazeném liftbacku a kombíku všech běžných verzí tak přichází v podobném duchu vyvedené úpravy špičkových variant RS a Scout. Drobné úpravy se dotkly prakticky všech aspektů vozů od vzhledu karosérie či interiéru až po techniku.

Ve výbavě tak přibylo třeba čidlo kvality nasávaného vzduchu. Octavia RS, v obou karosářských verzích, dostala novou příď s novými světlomety, které tak nyní vůbec poprvé u Octavie RS kombinují xenonové výbojky s adaptivní svícením (tedy natáčením světel v zatáčkách), či omlazené logo RS. Nové jsou též nárazníky, ten přední pak s mlhovkami s vestavěnými denními světly z LED.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia RS po faceliftu

Sportovně střižená Octavia RS má sníženou světlost a „tvrdší“ pérování a v porovnání s předchozími modely se podařilo snížit její hmnotnost. Benzínové provedení tak je o 20 kg lehčí, naftové pak o 15 kg. Menší je i čelní odpor vzduchu, a tak vozy mají dosahovat mírně lepších hodnot zrychlení i maximální rychlosti, konkrétní čísla ale automobilka zatím nezveřejnila.

Opět lze volit ze dvou pohonných jednotek. Pravověrní vyznavači sportovního svezení sáhnou jistě spíše po přímovstřikovém zážehovém čtyřválci 2,0 TSI o výkonu 200 koní, pokud vám však vaše firma omezuje výběr služebního vozu volbou „hospodárnějšího“, vznětového motoru, máte k dispozici „dvoulitr“ 2,0 TDI s výkonem 170 koní. Kombinovaná spotŕeba paliva činí 7,5 a 5,7 litru naturalu resp. nafty na 100 km.

Obě jednotky se dodávají jak s šestistupňovou automatizovanou převodovkou DSG se dvěma spojkami, tak klasickým „manuálem” se stejným počtem převodů.

Tip: Přečtěte si náš test Škody Octavia II RS před faceliftem.

Náležitá modernizace se dotkla též „lehkého off-roadu“ Octavia Scout, kterou na první pohled poznáte podle upravených nárazníků, masky chladiče a dalších drobných modifikací. Scout je vybaven pro jízdu mimo spevněné vozovky plastovanými okraji blatníků, nárazníky a prahy, ale především světlou výškou zvýšenou na 179 mm a trvalým pohonem všech kol. Ten využívá spojky Haldex čtvrté generace, jež je schopna přeposílat až 85 % výkonu motoru na zadní, nebo přední nápravu.

Vůz s faceliftem dostal nejen nová přední a zadní světla a další prvky, na které jsme si od představení faceliftované Octavie již stihli zvyknout, ale i technické novinky např. v podobě mlhovek, které umějí nasvěcovat zatáčky a také jednu novou barvu - metalízu Rosso Brunello.

Podobně jako Octavia RS, také Scout se nabízí s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem, pochopitelně s poněkud nižšími výkonovými parametry. Jedná se o úspěšný benzínový motor 1,8 TSI s výkonem 160 koní a vznětový dvoulitr o výkonu 130 koní.

Faceliftované Octavie RS a Scout by se v prodejích měly objevit během následujících týdnů. Zásadní změny v ceníku s příchodem faceliftované verze nejsou očekávány.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout po faceliftu
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků