Škoda Octavia DSG: spíše komfort než rychlost (velký test)

137 komentářů

Trojan
5. srpna • 23:28

Spotřeby zde uvedené absolutně nekorespondují s realitou. S autem jezdím nějakých 30k km a průměr mám kolem 5,5, pokud hodně okresky tak 6 a to auto nešetřím.

Radek
6. října • 22:39

Můžete mi někdo poradit kde najdu to video? Diky

Radek Zednar
5. února • 10:23

já tedy nevím, ale kde si mám stáhnout to video. Když kliknu na , tak se mi otevře stránka, kde žádné video ke stažení nevidím :-(

Roman
22. prosince • 16:09

Je potrebne pridrzat brzdovy pedal a sucasne dostat motor do pozadovanych otacok. Potom uz len pustit brzdu a ide sa. :-) Presne ako v americkych nahanackach s 80tych rokov. ;-)

O2
18. července • 9:56

Nedavno som si kupil presne tuto O2 a dsg, tdi 2.0,,,a chcel by som ho prečipovat má s tym niekto skkusenosti,? hlavne s DSG? vydrži to ta spojka?

Maki
19. února • 20:56

Myslim ze ste si pomylili Octaviu s dvojlitrovym dieselom a DSG s nejakým sportovým autom.Predsa vyrobca do rodinného combika bude preferovat komfort , ciste a plynule radenie bez trhania pred rychlim a casto aj necitlivym preradenim.Dolezita prenho je siroj Este jedna poznamka k image Skodovky... V Nemecku a v statoch skandinavie a Anglicku je pomerne vysoko ocenovana.Tazko bude mat zly image , ak je to vlastne VW , alebo Audi s inym tvarom karoserie.Este aj packy na ovladanie svetiel je rovnake ako v Audi A6, nehovoriac o ovladani ventilacie, ktore je zhodne s tym co v Passate, Golfe, Tourane, Eose....Moj nazor , ale myslim si ze sa dost blizi k pravde

Luki_a
27. prosince • 17:20

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak vypadá kombinace DSG a tempomatu? Přeřazuje DSG rachlostgi aniž by se vypnul tempomat (např. v kompcich)? Jinak mam oktavii 1,9 TDI, najel jsme na ni za 7 mesicu necelych 40 tis. km a jsem s ni nadmiru spokojen. Zvazuji vsak o vymene za DSG, protoze me "kvaltovani" uz trochu unavuje.

Sentinel
13. srpna • 15:41

samozrejme, DSG preraduje podla potreby aby zachoval zvolenu rychlost a prisposobil sa podmienkam

gabbe
24. prosince • 16:13

Po tolika mesicich od uverejneni vaseho clanku jsem se snazil precist vase nahledy o skodovce s prevodovkou DSG ( prave dnes 24.12.)a udivuje mne jak negativne pane Janda pisete.Udelal vam nekdo neco? jsem ze svedska automechanik a mohu rici jen to pozitivni o Octaviich a fabiich konec koncu tomu i nasvedcuje vzrustajici poptavka .

Mirko
9. září • 17:35

A kdy dají 2.0 TDI + DSG do Octavie 4x4 ?

Petr
4. září • 19:24

PUSTIL JSEM SI VIDEO A OCTÁVKA ŘVE HRŮZA DĚS MÁM ALTEU 2 TDI  DSG A JE TO NÁDHERNĚ TICHÝ

JJJ
3. června • 4:36

Kdypak uděláte test A3 SportBack nebo GolfGTI s DSG převodovkou? To by mě zajímalo víc jak tahle "sportovní" koktávka

Petr Broža
5. června • 22:49

Rádi bychom, ale nedostalo se na nás...

TOM
7. srpna • 19:09

Udělejte to s Octávií RS- DSG+FSI 147kw. Měla by být později RS s TDI 125kw a DSG(jeden anglický časopis o tom spekuluje)

TOM
7. srpna • 19:09

Udělejte to s Octávií RS- DSG+FSI 147kw. Měla by být později RS s TDI 125kw a DSG(jeden anglický časopis o tom spekuluje)

Milan
1. června • 23:19

Mám osobně zkušenosti s různými automaty , ale taky ujeto s MB E 230 A a E 270 CDI A  cca 400 000 km. Po zkušenostech z O II 2.0 TDI DSG ( cca 15 000 km) musím konstatovat, že s tak dobrým automatem v těchto výkonových kategoriích jsem ještě nejezdil. Samozřejmě tam není měnič a musí se tomu přizpůsobit styl jízdy ( vypínání spojky při zastavování a nutnost trvalého dotyku brzdy pro její rozpojení ), ale ta  pohotová nabídka zařazeného  správného  rychlostního stupně v naprosté většině jízdních situací je fascinující. Není to určitě sportovní automobil, ale plná dynamika v režimu S je pro mnoho ostatních účastníků provozu překvapující. Pouze mě trochu neuspokojují vibrace tvořené motorem  okolo 1400 otáček, které rád drží režim D při pomalejší jízdě. Co se týče Launch control v režimu S funguje podle příručky. Osobně si myslím, že se málo propaguje užití DSG jako příspěvku pro bezpečnější jízdu a snažší ovládání.

Richmond
21. června • 22:27

Ako sa chová DSG ak na aute jhe aj ťažné zariadenie a pripojený vozík s nákladom????

Rosy
28. května • 11:22

Octavia II opravdu není designově moc movedené auto - Liftback ještě jakžtakš, ale Combi je opravdu škaredé, řekl bych nejškaredější combi v nižší střední třídě...a ještě cena k tomu....nicméně i přesto, bude Octavia combi tvořit cca 75% všech prodaných kombíků v ČR ve třídě nižší střední a výš.

Godzila
28. května • 14:54

Tak to je urcite věcí názoru a vkusu, protoze třeba ja bych snad v teto tride jinyho kombika nez Oktavii nezvolil!! JE to hodne povedene auto a vyrobce se za nej nemusi vubec stydet!! Nove oktavii fandim a verim ze bude stejne uspesna na trhu jako jeji starsi setra! Moje financni situace mi to zatim nedovoluje si ji poridit,ale jak to bude mozne, tak je to pro me jasna volba, kterou mi nikdo nerozmluvi. Ale jsem rad, ze jsou i lidi, kterym se nelibi, protoze by zase nebylo moc prijemne potkavat na silnicich jen oktavie!

Leoš
29. května • 18:25

to jste v tom hicu rozpoutali. Jinak orig clanek hezky; az na to ze kombik automat nafta neni ke sporotvnimu jezdeni, dal snad je k te nizsi stredni tride PD motor , pocitacem rizene razeni, cena milion tak proc nizsi .., a 2m chlap ze ma za nim  malo mista - vzdyt je to prerostly golf

Godzila
31. května • 19:08

No ja osobne automat. převodovky v lasce nemam a auto s automatem bych nechtel, takze to me nejak netrapi. Jinak mista v nove octavii combi je znatelne vic, nez v te starsi diky vetsimu rozvoru. Ale souhlasim, ze ta cena je stejne dost premrstena! Pro obycejne lidi jako jsem ja, je realna jedine nejaka ojetina!!! Ale i tu bych bral vsema deseti.

neregistrovany
27. května • 23:31

Ve videu presne ve 1:39 v tom okamihu jste mali plny plyn? Ten rozjezd byl az moc pomalej.

MadMack
27. května • 22:04

Polozim mozna otazkou hloupouckou ... Nebyva rozlozeni sekvencniho razeni opacne nez u Oktavky? Myslim tim, ze "PLUS" je dozadu a "MINUS" dopredu? Pripada mi to tak logictejsi ... 

pjanda
27. května • 22:44

To urcite neni nejapny dotaz, u Octavie je to i pro me naopak nez mi vyhovuje. Pri brzdeni jde ruka prirozene dopredu, pri akceleraci dozadu a tudiz by mi prislo logictejsi, kdyby to bylo naopak. Nicmene to neni "problem" jen Octavie, ma to tak vice automatu, minmalne vsechny tiptronicy, treba u BMW je to naopak. Nicmene nechci to nijak odsuzovat ani kritizovat, je to dost subjektivni a nekterym to naopak vyhovuje jak to je v Octavii. Uprimne, je to o zvyk. Vzhledem k tomu, ze mi to prijde nelogicke, jsem si zvykal alespon 1000 km a predtim mnohokrat pri prerazeni chyboval, ale nakonec jsem si zvykl

Pol
29. května • 11:41

Co myslite vyrazem "sekvencni prevodovka" v clanku? Ja myslel, ze se puzivaji jen u zavodnich aut a to, co pouziva Ferrari/maserati/alfa a BMW je puze robotizovana (sice setsakramentsky rychla) prevodovka.

Robiro123
28. května • 13:50

Radenie vyššieho prevodového stupňa by malo byť vždy smerom dozadu, tak ako na manuálnej prevodovke radíme z jednotky do dvojky smerom dozadu a z troky do štvorky smerom dozadu.

Ale povedzte to Nemcom...

Pol
29. května • 21:19

Hehe, u nekterych sportovnich aut (napr. Ferrari) radis z jednicky na dvojku dopredu - jednicka je totiz na miste obvykle dvojky, protoze pri sportovni jizde potrebujes dvojku casteji a zeradit rychleji, nez pri civilni jizde.

Dinar
27. května • 22:37

Většinou je to stejné jako u oktávky, ale např. BMW to má opačně, taky mi to přijde logičtější, ale je to otázka zvyku. U MB je to zleva do prava, jak si člověk zvykne tak pak bezděky kvedlá i ostatním do stran.

lefil
27. května • 20:57

Patřím k těm, kterým se líbí předek nové Octavky (až na ty obludné mlhovky, samozřejmně), ale zadku nemohu přijít na chuť. Na můj vkus je moc skloněný. Snaha udělat sportovního kombíka se cení, ale když kupuji kombi, tak obvykle kvůli prostoru. Ne že by byl u Octávky malý (to ani náhodou), ale podvědomně vzádu očekávám kus auta. Sklon zadních dveří u staré Octávky byl podle mne povedenější. Bral jsem ho jako vyvážený kompromis mezi zádí ala Volvo V70 a MB C klasse. A jak asi tušíte, useknutí záď je mi výrazně bližší.
Jinak za 14 dní budu mít Octávku přesně v této specifikaci. Rád se pak podělím o zkušenosti.

IgorB
27. května • 17:05

Mam DSG s 2.0 TDI 140 hp uz 14 mesiacov a co sa tyka prevodovky nic lepsie som este nesoferoval (Ja viem su tu auta za 2-5 milionov). Takze nesuhlasim so subjektivnym hodnotenim DSG. K manualu sa uz nikdy nevratim, to je zas moje subjektivne hodnotenie.

Petr Broža
27. května • 17:44

A máte pádla pod volantem?

Dinar
27. května • 12:54

Recenze je pěkná Petr Janda je duší řidič a autům rozumí, jen mě trochu zaráží neustálé divení se nad nedostatkem sportovních vlastností u rodinného auta, navíc kombíku. K tomu co P. Janda píše o DSG bych řekl, že veškerá kritika směrem k přeřazování dolů je oprávněná (tohle bude vždy nejlépe umět načasovat řidič sám), na druhou stranu DSG tuto disciplínu zvládá nejlépe ze všech souč. automatů, srovnávat DSG v tomto se sekvenční převodovkou nedává smysl. K Launch Control, funguje pouze v režimu S, jel jsem cca 10 auty s DSG s různými motory, LC vždy fungovalo bez problémů a je  naprosto lehce použitelné při běžném ježdění, žádná ekvilibristika.

pjanda
27. května • 13:14

Dekuji.
Nemyslim, ze bych se divil nad nedostatkem sportovnich vlastnosti, hodnotim auto z ruznych uhlu pohledu a pokud si koupite Octavii se 17" koly a podvozkem, ktery nese pridomek sportovni, neco v tomto smeru ocekavat muzete a myslim, ze ma smysl se o tom v testu zminit.
DSG je nejlepsi soucasny automat prakticky ve vsech smerech, o tom nikdo nepochybuje a v testu jsem to nekolikrat zminil. Nejlepsi ale neznamena dokonaly, proto je myslim na miste naznacit slaba mista. Konkretne razeni dolu proste muze byt lepsi. Co se tyce srovnani se sekvenci - pokud jste cetl pozorne, jiste jste prisel na to, ze se do nej poustim pouze proto, abych ukazal rozdily a zduraznil, ze DSG neni sekvence, ale automat. Spousta lidi ma DSG za sekvenci a to jsem chtel v tomto clanku vyvratit. Ja mezi takove nepatrim. Sekvence a DSG v zadnem pripade nejsou substituty.
U testovaneho vozu nebylo ani v rezimu S mozne pridat na miste plyn pri zmacknute brzde. Ale to uz se opakuji.

Dinar
27. května • 13:52

To se sportovním podvozkem chápu, jde mi jen o to, že mnohý ze zde diskutujících hochů pak na fóru o tom kterém autě zasvěceně prohlašuje, jak je k ničemu, protože nemá dostatečně dobré jízdní vlastnosti atd. atp., majíc vlastní řidičské zkušenosti v délce dvou let občasných jízd s tatínkovým autem, takže jaksi uniká fakt, že obecně jsou dnes i auta nižší střední na tom s podvozky tak dobře, že lehce překonávají řidičské umění svých majitelů. Dostat auto na limit z nich většina neumí nebo ano ale jen jednou.
K DSG a LC, muselo jít o nějakou vadu testovaného kusu.

Lada.M
27. května • 10:40

Proč se pro 2.0 FSI nenabízí převodovka DSG???  Je tam pouze obyčejný tiptronic

Pete
27. května • 9:30

Super článek, ještě jsem o DSG nečetl nic tak dobrého. Auto.cz oproti vám test DSG dost odflákli. Tleskám

Jerry
26. května • 20:50

tak mam Nissana Micru 1,3i a na kazde krizovatce odjedu od aut za mnou tak o 20metru a to mi otacky nejdou pres 3000 (tj. lehce seslapnuty plyn).
Auta s manualem strasne ztraci na razeni, pokud nekdo je prede mnou, musim neustale pribrzdovat podle toho jak radi.
Takze manual je asi rychlejsi na razeni, ale to uz musi clovek s tou pakou kvedlat jak magor.

Půjdech
27. května • 11:15

Jestli to ono nebude tím, že ty manuály o tvé soukromé soutěži nevědí a nejedou naplno ;)

Jerry
30. května • 0:19

Jestli sis spravne precetl co sem napsal, tak tam vidis, ze nejsem magor co seslapava pedal na zem, ale normalne pridam plyn (3000otacek max mi na benzinak neprijde jako moc otacek). A protoze drtiva vetsina ridicu nejsou magori a radi normalne a nezavodi, jsou bohuzel pomalejsi.

Madeja
27. května • 8:59

To Jarry: Pane Bože ty jsi asi spadl z buka, n akřižovatce ujiždí autům s manuálem. Jestli jsem pochopil, tak máš 1.3 s automatem. Prosím ty pohádky si  nech pro někoho jiného. Spadl jsi z marsu ? Tak relativně slabý motor a s automatem je šílená kombinace a ty se s tím ještě chlubíš, kriste pane to jsem se pobavil.

nik
5. června • 22:33

A odkud jsi spadl ty? O převodovce CVT  jsi někdy slyšel? Asi ne, to je totiž něco úplně jiného, než o čem je tady řeč. A ta Micra se dělala s automatem i s litrovým motorem 40kW (55 koní). Bohužel Renault teď u Nissanu podělal co moh a tak je to v piheli ...

Jerry
30. května • 0:24

Mluvim o normalni jizde a ne o tom, ze zavodim s nejakym magorem na cervene, kdo z nas se rychleji rozjede - na to uprimne kaslu. A protoze vetsina lidi je taky normalnich, tak nedavaji plyn na zem a radi pomalu. Evidentne si s zadnym automatem nikdy nejel a meles nesmysly. Kdyz jedu jako prvni tak opravdu od ostatnich aut odjedu. Drtiva vetsina lidi ma totiz vyrazeno, nez si zaradi, ja jedu, nez daji z 1 na 2 jedu furt pod plynem, ze 2 na 3 to same. A to ti hned tech 20metru udela. A jeste jednou pro zopakovani - pokud nekdo bude s manualem zavodit, bez problemu bude rychlejsi nez ja s automatem. 99% ridicu to ale nedela a rychlejsi sem ja.

virtual
26. května • 18:19

"Ještě při přeřazení před hranicí 4 000 ot. je změna převodu blesková, pokud ale začnete využívat maximální dynamiky vozu, doba řazení se citelně prodlouží ..."
Už z charakteristiky motorů TDI je jasné, že ideální provozní režim je mezi 2 až 4 tisíci otáček (+/-), potom P i MT výrazně klesají. Tzn. maximální dynamiky dosáhnete v tomto rozmezí!
BTW Dieslové motory jsou zatím stále "pracanti" pro časté a svižné cestování. Na sportovní svezení to chce benzín a hlavně né "rodinný sedan", nebo dokonce kombík.

Jaroslav
5. července • 19:38

"Na sportovní svezení to chce benzín a hlavně né "rodinný sedan", nebo dokonce kombík. "
Já má Hondu Accord 2.4 kombi, 140kw (190 koní), 17" kola , a nemyslím že by se s tím nedalo sportovně jet.... Zátah motoru od cca 3 tis. až po cca 6.9 tis. otáček je takový (pár lidí chtělo při předvedení "vystupovat") , jako nemá snad nikdo v takovém sériovém autě... 

pjanda
26. května • 19:09

Jiz reagujici kolega ma vicemene pravdu, byt bych nebyl tak rezolutni. Spise bych dodal, ze pokud hovorim o razeni pred hranici 4000 ot., mam na mysli razeni tak do 3500-600 otacek, pak rychlost prerazeni klesa a ve 4000 ot. uz to neni ono A i kdyz pustite motor do 4000 ot., je to na dosazeni maximalni dynamiky stale malo. U DSG to neni tak markantni, nebot ma prevody opravdu kratoucke a pokud preradite jiz ve 4000 ot., otacky neklesnou tak nizko, abyste prilis ztratil oproti pripadu, kdy budete radit tak ve 4400 ot., coz je u strednich rychlosti optimum. Vetsi rozdil v dynamice se v takovem pripade propjevi jen ve vysokych rychlostech, kde je ztrata kazdeho kW pri prilis brzkem prerazeni znat.
Jinak kolega ma pravdu v tom, ze u DSG nemusite spravnou dobu razeni vubec resit, staci dat plny plyn. Na nizke rychlosti preradi elektronika cca ve 4300 ot, na nejvyssi az okolo 4500 ot. To jen potvrzuje to, co konstatuji vyse.

virtual
27. května • 11:52

Mrzí mě, že jsem se nedočkal reakce. Po tom, co psal MisoB "ty jsi asi nikdy nevidel graf vykonu 2,0 TDI",  "pro maximalni dynamiku musis jit tak do 4,5t", "kazdy myslici sofer ti ujede", "dieselovy trdlo ses", bych se zase pobavil!
ještě jednou, minule se to rozjelo:
otáčky / P / Mt
1500 / 29 / 185
2000 / 60 / 320
3000 / 91 / 290
3500 / 95 / 283
4000 / 103 / 246
4500 / 60 / 128
Jak chce tedy "myslici sofer" MisoB někomu ujet, když má o 30kW a 160Nm míň? Co ho potom táhne? Snad jen jeho pocit z "dynamické jízdy".
Prostě z toho motoru dostanete nejvíc v rozmezí 3500-4000ot/min
pjanda: "u DSG nemusite spravnou dobu razeni vubec resit, staci dat plny plyn. Na nizke rychlosti preradi elektronika cca ve 4300 ot, na nejvyssi az okolo 4500 ot.", "kdyz pustite motor do 4000 ot., je to na dosazeni maximalni dynamiky stale malo"
To, že řazení ve 4k a výš trvá déle nebo škube, Vám věřím (a není to dobře), ale když mám možmost řadit, proč vytáčet motor až do 4.5k, když to nemá smysl? viz hodnoty P a Mt (např. ve 4.5k má motor horší parametry než ve 2k)

pjanda
27. května • 12:33

Kdo publikoval tyto parametry? Prilis neodpovidaji tem co mam k dispozici ja a urcite nekoresponduji s chovanim vozu ani prevodovky. Ve 3000 ot. ma mit motor 92 kW, ve 4400 89 kW. Proto neni divu, ze DSG si drzi otacky pri maximalni akceleraci na stredni rychlostni stupne prave v tomto rozestupu, motor ma k dispozici vicemene porad 90 a vice kW. Ve 4500  je vykon na 85 kW, coz je porad dost a zalezi na rozestupu jednotlivych prevodu, zda se vyplati motor tocit az do teto vyse. Vice nez 85 kW ma motor az za hranici 2750 ot. U DSG to ale nehrozi, prevody ma utrakratke a pres 4400 nema smysl moto tocit. Tim se omlouvam za vcerejsi mystifikaci s 4500 ot., prohledl jsem s jeste video a pres 4400 si prevodovka otacky nepusti. Kazdopadne prevodovka je "chytra" a stale hleda optimalni rozsahy otacek, nema nastaveno pevne maximum, takze se vyplati opravdu pri jizde na maximum verit ji.

virtual
27. května • 17:37

Data jsou z webu cimbu.cz - hodnoty z motorové brzdy. Sám jsem neměřil Nemá cenu se dohadovat o každém kW, každý motor se může zajet trochu jinak, ale zhruba to odpovídá zkušenostem, které mám. Oproti výkonově srovnatelným benzínům nejdou 4válcové diesly tak ochotně do otáček a "nahoře" dost prudce vadnou (benzíny mívají omezovač těsně po maximu výkonu a křivka tolik neklesá). Tím se vracím na začátek: tato kombinace podle mě nabízí (a je potřeba očekávat) dostatek síly a pružnosti i daleko za hranicí našich rychlostních limitů, ale né vlastnosti čistokrevného "sporťáku" (mluvím hlavně o motoru a převodovce). Možná motor BMW 535d to už dokáže.

MisoB
26. května • 18:51

To je ale pekna blbost cos ted napsal, ty jsi asi nikdy nevidel graf vykonu 2,0 TDI, co? Pokud chces maximalni dynamiku, musis motor tocit mnohem dal, u DSG to ani nemusis resit, ta si to pohlida sama a udrzuje pri plnym plynu v rezimu S maximalni dynamiku! Tak se mrkni na video a uvidis, kam az si otacky pusti. Pravdu ma samozrejme pan Janda, pro maximalni dynamiku musis jit tak do 4,5t a tam uz asi prerazeni trva dyl. Jedine takhle udrzis vykon trvale na 83 kW a vic, kdyz preradis ve ctyrech, kazdy myslici sofer ti ujede! Dalsi dieselovy trdlo ses! Co si mysli, ze kdyz se mu masirujou zada, auto nejlip jede...

virtual
26. května • 20:12

2MisoB: "pro maximalni dynamiku musis jit tak do 4,5t a tam uz asi prerazeni trva dyl. Jedine takhle udrzis vykon trvale na 83 kW a vic"
nemůžu souhlasit. hodnoty z reálného měření fi. Cimbu.
otáčky         P               Mt
1500        29           ;   185
2000         60           ;  320
3500        &n bsp;95            283
4000        10 3           246
4500        &n bsp; 60           128
takže ve 4500ot/min máte necelé 2/3 max. výkonu a skoro třetinu max. toč. momentu.
 
největší dynamika je podle mě v rozmezí 3000-4200ot/min, těch 83kW končí tak ve 4200ot/min (jak píše pjanda). navíc ja zmiňuju v min. přízpěvku tato kombinace asi nemá konkurovat RSku, je spíš pro svižnou jízdu "napohodu", kde se uplatní spíš Mt.
osobně jsem s DSG nejel, ale podle toho, co píše autor recenze, se mi (v danné kat. auta/motoru/převodovky)  líbí. jinak s TDíčkem jsem už něco najezdil i s obyč. automatem a napoprvé jsem byl celkem nemile překvapen - kickdown rozhodně není nejrychlejší způsob akcelerace a kam převodovka pustí otáčky je úplně jedno - prostě ve vyšších ot. (nad 4-4.2 tis. ot/min) strácí TDíčka (která znám) dech (jak výkon tak točivý moment).

Condor
26. května • 15:41

Oktavka neni spatna ani znacka Skoda neni spatna, ale nechapu jeji uspech na trhu. Je to prece jenom dosti predrazene auto, oproti ostatnim autum, ktere maji nekdy i lepsi vybavu a bezpecnost.

GV
26. května • 14:28

Tak tenhle test je absolutni bomba  Proste nema chybu. Nikde jsem se vlastne zatim o DSG nic poradneho nedocetl, ted se mi zda, jako bych s ni pred chvili jel  Diky, pane Jando, diky

Chipoun
26. května • 15:17

Mě se absolutně nejvíce líbila hláška: plný plyn teď!
A ještě bych se chtěl zeptat. Když v režimu D držíte brzdu a zmáčknete plyn, tak motor se nezačne vytáčet?

pjanda
26. května • 15:28

Dekuji, vedel jsem, ze se ujme
Pokud v rezimu D zmacknete plyn a brzdu soucasne, zacne se pouze pretahovat motor s brzdami, otacky zustanou porad blizko minima.

Kaja
26. května • 15:55

To nechapu. To jako se jako hobluje spojka? Psalo se o DSG, ze ma launch control, ze se prida plyn pri seslapnute brzde a po uvolneni brzdy se spojka sepne a auto vyrazi. Jakto, ze se pretahuje motor s brazdama? Sorry, jestli se ptam blbe, ale nejak mi to nesedi. Taky jsem nabyl driv dojmu, ze s DSG nemusi clovek stat na brzde pokud stoji a auto se neplizi. Je to tak? Diky.

Viktor L
26. května • 16:39

S tim Launch controlem jsem to take slysel, ale osobne jsem to pri jizde v Touranu 2.0TDI DSG neskousel. Jinak i DSG se pri zarazenem N,S nebo R po uvolneni brzdy rozjede, ale je to rozdil oproti klas. automatu s HDM, protoze ten ma kroutak na kolech porad a tam se opravdu perou brzdy s motorem. U DSG po uvolneni brzdy po malem zavahani normalne sepne spojka. Me to osobne docela vadilo, treba parkovani s klasickym automatem je podle me prijemnejsi, jenom povolujes brzdu a muzes si to popojizdeni pekne regulovat, u DSG musis povolit brzdu uplne aby se to auto pohlo, a kdyz se ti zda ze se hejbe moc rychle (me se to zdalo rychle pro jemne prazske sidlistni parkovaci manevry do diry o 30cm vetsi nez auto), trochu pribrzdis, ale tim okamzite kompletne rozpojis spojku...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mao
26. prosince • 0:05

jj střídám tiptronic s dsg a parkování s dsg je přesně jak popisuješ, trošku krkolomné...respektive, né tak krásně plynulé, jako u HDM

Kaja
26. května • 17:07

Dik za vysvetleni. To znamena, ze by se k DSG hodil jeste nejaky maly HDM. Kdyz uz jsou tam ty dve spojky

pjanda
26. května • 16:38

Je to tak, "hobluje" se spojka. Zkousel jsem to mnohokrat, auto rozhodne nevyrazi, tento postup, alespon u testovane Octave, nicemu nepomahal. Navic pokud nestojite na brzde, auto jede. Jak jsem v clanku naznacil, DSG se v tomto chova jako klasicky automat s HDM, proto se bojim o zivotnost spojek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
28. května • 22:59

Redaktore, nebojte se o životnost spojky, jsou tam přece dvě. Ale vážně: když stojíte na brzdě, tak je spojka vypnutá a o nic se nepřetahuje s motorem. Moje zkušenost s VW Turanem, DSG, 2,0 TDI - DSG je naprosto skvělá, záležitost. Zrychluje perfektně, o řazení nikdo neví. Samozřejmě že to není sportovní náčiní. Musel jsem si však dost zvykat na to, že nelze briskně vyrazit na křižovatce jako s manuálem. Hlavně proto, že se chvíli čeká po povolení brzdy a přidání plynu, než se "mašinka uráčí pustit" spojku. Jakmile toto nastane, začnou kola hrabat i na asfaltu. Po čase jsem začal využívat postup skoro povolit brzdu, pak začne zabírat spojka a po přidání plynu auto okamžitě akceleruje. Pokud by se akcelerace měřila od okamžiku pohybu auta, tak papírové hodnoty 100% sedí.
O způsobu rozjezdu pomocí launch kontrol jsem v manuálu (podotýkám, že v českém) četl, ale nevyskoušel. Zítra to odzkouším a dám vědět.
Každopádně jsem změnil naprosto razantně svůj názor, že nelze jezdit bez šaltrpáky, nejsem přece žádná baba. Po 2 dnech ježdění s DSG jsem si ale začal říkat, proč se ještě vyrábějí manuální převodovky, vždyť to je s automatem bezvadný. Tento názor si držím i po 10 měsících s DSG v Turanu.
Spotřeba dlouhodobá je 7,2 l/100, asi o 1 l větší než jsem měl s Passatem 1,9 TDI 81 kW a asi o 0,5 l menší než Passat 1,9 TDI 96 kW, se kterým jezdí žena
 

Kostej nesmrtelny
26. května • 15:10

Test se mi taky moc libi. Z meho pohledu ale design hodnotim jinak. Zamerne nerikam, ze nesouhlasim, ale jednoduse rikam, ze se mi desigh predku nebycejne libi. Vubec cela kompozice auta je moc hezky provedena. Nelibi se mi tolik hatchback, ale kombi ano. Naopak ony "pichlave a spicate" parite predku navozuji pocit sportovnosti a dravosti. V porovnani s konkurenci se mi ten kabat fakt zamlouva.

julda
22. července • 21:24

Kabát O2 lepší než konkurence ? To snad srovnáváš se ZILem

Škodovkář
26. května • 12:28

Velmi dobrý článek, připomínám jen že v Polsku lze poříti tyto automobily o 15 až 20 procent levněji.

Alfons
26. května • 15:36

hod sem linky na ty polaky, kde prodavaji skodovku levneji.

Chatter
26. května • 12:22

Môžem sa spýtať ohľadne toho videa?

Tento článok mal byť predovšetkým testom prevodovky DGS. Načo potom míňať celú minútu na začiatku videa na prehliadku auta?

Veď ak ma zaujíma kufor, sedadlo alebo polohovanie volantu, tak si skočím k najbližšiemu dealerovi Škodovky a pozriem si to osobne.

Čo si nikdy nepozriem, je práve to správanie auta v kritických situáciách a to radenie. V tomto videu mohlo byť o 60 sekúnd viac užitočnejších informácií.

Mimochodom, prečo vám tentoraz nehralo autorádio v interiéri???



pjanda
26. května • 12:45

Staticke zabery jsou omezeny na minimum. Nejde o test ciste o prevodovce, myslim, ze staticka, dynamicka a DSG cast jsou v odpovidajicim pomeru. Chtel jsem, aby video prineslo alespon letme seznameni s autem jako takovym a par veci, ktere jste si jinde prohlednout nemohl.
Hrajici autoradio by prineslo do uz tak bohatych zaberu zbytecnou informaci navic. U testu DSG bylo nutne, aby byl dobre slyset motor a tedy i odezvy prevodovky a motoru.

Pavel_KR5
26. května • 12:16

Taky mám z designu Octavie II kombi rozporuplné dojmy. Jednotlivé části se mi líbí, ale celek nějak neladí. Skoro bych řekl, že se v MB u předku inspirovali dost silně Volvem, kdežto u zadních částí Mercedesem C kombi. Výsledek je takový jaký je (zralý na facelift).

Brouk
31. května • 10:49

Hlavne si prosim vas neplette tridy. O2 je nizsi stredni, mercedes C je stredni. Vzdycky se musim strasne smat, kdyz v mlede fronte postavi O2 vedle A4 a Superba tam prirovnavaji k A6, BMW 5 a Mercedes E. Pritom ve stejnem clanku napisi, ze superb zacina na 619 000 a zbyle tri modely na 1 150 000. Divim se, ze to redaktorum nedochazi...  proste dyletanti. Neprecenujme se!

Anndy
26. května • 13:23

Ono je tragicke, ze sa to predava aj za cenu toho MB, ci volva :(.
Uz sa opakujem, ale za podobnu cenu mam podobne vybaveny MB-C kombi (v SR) a to je ten rozdiel dost vyrazny v pocitoch jazdy s oboma autami.

Ron.Jeremy
27. května • 17:15

Rozhodně! Koukal jsem i na české stránky MB a C 200 CDI Kombi mají za 899 000 Kč, a to je "ceníková" cena, u prodejce bude možné vylicitovat cenu nižší... Přitom se jedná o auto poněkud jiného image, než O2. Navíc mají teď na C-klasse nějakou "akci" do 30.9., a ceny jsou ještě nižší. Koupit si O2 za tyhle peníze může jenom opravdový fanatický Škoda-fanda...

Petr Broža
27. května • 17:59

Na druhou stranu O2 kombi 1.9 TDI (dynamicky srovnatelné s C200 CDI) stojí nějakých 630 tisíc, když připlatím za ESP, xenony aj., stále jsem pod 700 t. To je rozdíl 200 tisíc.

Honza
28. května • 22:17

Ale pořád ten mercedes c za 900 bude chudinka bez doplňků. Tady srovnáváme špičkovou oktavii kůže, automat, motor, xenony,

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ron.Jeremy
29. května • 21:43

Ten Mercedes má xenony sériově, a většina připlatkových "serepetiček", ze kterých dělají Boleslavští hoši "luxusní doplňky", je v základní výbavě. Pravda, kromě kůže a automatu, přičemž za automat si pánové od Daimler-Chrysleru řeknou 71.950. Kůži vynechám, vážně jí nefandím - sednout si do ní v létě v propoceném tričku a kraťasech je děs, od kterého vám klima nepomůže. Ve výsledku nám vyjde tohle:
C 220 CDI: 1 020 950
O2 20 TDI: 966 300
Tj. Škodovka je o cca. 5% levnější, než Mercedes, přičemž Mercedes je v řadě technických parametrů lepší (např. rozvor náprav 2715 oproti 2578 u O2), a přestože se zpracování Škodovek zlepšilo, na Mercedes to stále nemá.
Znovu se ptám, vyplatí se ušetřit 5% a spokojit se se Škodovkou namísto Mercedesu?
(Upozorňuji, nejsem zas takový fanda Mercedesu, a ani po něm netoužím, ale cenová politika Škodovky mi přijde tak trochu mimo mísu, a na srovnání s Mercedesem to zrovna pěkně "křičí".)

Petr Broža
29. května • 23:09

K rozvoru náprav: reálně je místa vzadu v obou autech zhruba stejně, je to dáno koncepcí pohonu... Ten rozdíl cen taky nesedí, Octávka má navíc třeba navigaci...

Ron Jeremy
30. května • 9:18

Rozvor není jen otázkou vnitřního prostoru, tam, kde podvozkem krátké auto poskakuje jako kozička, dlouhé auto "přepluje". 15cm se nezdá moc, ale při jízdě je to dost znát, i na směrové stabilitě při vyšších rychlostech.

Petr Broža
30. května • 9:46

Ono srovnávat jízdní vlastnosti c-klassa a octavie není dost dobře možné. Zcela jiné koncepce pohonu, jiné rozložení hmotnost, odlišné převisy apod... Ale obecně máte pravdu, delší rozvor zajistí lepší stabilitu v přímém směru.

Jaroslav
5. července • 19:58

Hm, nemám sice Mercedes, ale Accord 2.4 kombík (190 koní) a stál mě v r. 2003 celkem 949 tis. s výbavou jako : dvouzónová klima, xenony, 6st. manuál, 17"  alu kola, automatické elektrické zevíraní/otevírání pátých dveří (fakt super věc!), audio 6CD BOSE se subwoferem (v základu), dešťové čidlo, všechny možné airbagy, park. asistent, hagusy, hands free sada, kompletně v elektrice, ovl. rádia na volantu, el. ovl. sedadlo řidiče, kožený volant a řad. páka, střešní okno (sice jsem nechtěl, ale bylo tam v základu), boční ličty v barvě vozu, kliky dveří v chromu atd..... zkrátka plně vybavené auto střední třídy (rozvor 2720 mm, délka 4.750 mm). Nemám sice automat a navigaci nebo kůži, ale určitě bych teda za byť takhle plně našlapanou O2 neměnil !!!

pjanda
29. května • 22:59

Urcite na tomto miste nebudu obhajovat cenovou politiku Skodovky, testovana Octavie je po mem soudu bez diskuse predrazena a takovou cenu nema, i kdyby byla pozlacena, ale presto to neni tak jednoduche. Na jednu stranu je srovnani s Mercedesem do oci bijici, jde o auto o tridu vys, nerovnatelna prestiz, komfort, bezpecnost, ale cenu nedelaji jen porizovaci naklady a atraktivitu jen vysoka prestiz.

Svoji cenu ma totiz i minimalni prestiz. Pokud sledujete AR, mozna vite, ze jezdim BMW, ale take treba Octavii. Proc nekdo autem za 1,5 mio jezdi nezdridka Octavii 1,6 za tretinu ceny? Duvod je presne tento, Octavie neprovokuje, okoli ani zakaznici neresi, co mate za auto a jestli se nahodou nemate moc dobre. A samozrejme pritom nerozlisuji mezi vybavami - jezdim jsem tyden s luxusni nebo "luxusni", jak chcete, Octavii za bezmala jeden milion a nenasel se snad jediny clovek, kdo by mi ji nepral a vylozene s usmevem se ptali, co to je za auto, pral stastne kilometry... Je to proste o vnimani okoli s tak kladnymi reakcemi jsem se u zadneho jineho auta nesetkal, uz Mondeo V6 za plus/minus stejnou cenu budi u mnoha lidi opovrzeni. Tohle je pro me nejvetsi argument proc dat predrazene Octavii prednost pred cimkoli jinym - jezdite ve velmi dobre vybavenem aute za pomerne vysokou cenu a skoro nikdo Vam to nezavidi, muzete ji parkovat pred domem atd.

Druhou veci jsou provozni naklady. Ackoli servis Skodovky je mezi mainstreamovymi auty jeden z drazsich, porad je to nic proti cenam u BMW, MB apod. Napr. u me 325i stoji pres 1 Kc na km jenom servis, to se Vam u Octavie stat nemuze. Zatimco porizovaci cena je stejna, pri prvnim servisu/oprave se bude lamat chleba, naklady na servis MB budou 2-3x drazsi. Mam take treba Ford Focus a vzdy jsem v soku, jak se za cenu bezneho servisu u BMW da treba u Fordu, ktery ma servis extremne levny, treba prestavet cela predni cast na novy model i s beznym servisem najednou...

Jako klicove ale chapu to prve a na Vasi otazku, jestli se vyplati za 5% uspory uprednostnit Skodovku pred MB rikam: Nekomu urcite ano, a to ze zcela racionalnich duvodu (na jeho strane). Jezdit levnym-drahym autem ma proste sve kouzlo...

Ron.Jeremy
30. května • 9:31

Sice to s "neprovokováním" tak trochu chápu, ale popravdě, nepřipadáte si tak trochu jako "inženýr Králík"?
Co se týče servisu Mercedesu, předražený je zejména u nás, znám lidi, co jezdí do Německa, kde je servis a ND vyjdou mnohem levněji. Nakonec, nemají to tam tak daleko... Naprosto to nechápu, v Německu musí mechaniky platit víc, mají jistě i další náklady vyšší, a přesto je servis výrazně levnější.
A ohledně kouzla ježdění levným-drahým autem - souhlasím, ale v obráceném smyslu.

Ron.Jeremy
28. května • 0:05

... krom toho, nemám tohle moc rád a možná to bude znít snobsky, ale když přijedete někam s Oktávkou v kombíku, budete vypadat jako "trochu bohatší" strejda z vesnice, a když s Mercedesem, bude vedle vás ten strejda s předraženou oktávkou vypadat jako kmán. Bohužel, taková je image značky, a cena by to měla poněkud víc odrážet.
Vzhledem k tomu, jak v MB platí těžce ždímané dělňasy (nikdo moc nad 30 let tam tempo nevydrží), by cena měla být relevantně nižší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
29. května • 23:06

Ta nízká cena mercedesu je dána tím, že MB nedávno snížil ceny základních naftových verzí, aby se vešel pod 900 tisíc (omezení pro podnikatele). Stačí se ale podívat a srovnat ceny benzínů (např. C200K a 2.0 FSI) a jsme hned jinde.

Ron.Jeremy
30. května • 10:47

Hmmmmmm, některé automobilky také mají akce, že mají např. dieselové motory za cenu benzínových, a přesto to nikdo benzínu ve výpočtu provozních nákladů neodpustí. Takže omlouvat Škodu tím, že Mercedes některé modely zlevnil, je trochu mimo.

Petr Broža
30. května • 11:02

Ale já nikoho neomlouvám, jen říkám, že 200 a 220CDI jsou extrémně levné. Stačí se ale podívat na srovnání benzínů a tam je MB už dost jinde... Já Škodu nijak neprotěžuju, naopak, na trhu jsou lepší i levnější auta... jen uvádím, že při srovnání benzínů už je rozdíl daleko větší.

Ron.Jeremy
27. května • 23:49

OK, testovaná O2: 966 300 Kč (103kW / Vmax 208km/h)
MB C220CDI Combi: 949 000 Kč (110kW / Vmax 218km/h)
Už je to dynamicky srovnatelné?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
29. května • 23:05

Obávám se, že ta Oktávka je výrazně lépe vybavena... bez drobností jako navigace, DSG aj. by cena klesla min. o 150 tisíc níž.

Hugo
26. května • 19:06

No drahy to je, ale je to maxinalni mozna vybava, BMW320D bude stat v podobne vybave okolo 1.5 mil.

J.
26. května • 13:16

Ano, zvláště když octavii potkávám na silnici. Když ji vidím jenom zepředu a vidím ty šikmé světlomety, tak si říkám, sakra to je ostrá kára. Když se pak mihne zboku, tak úplně ztrácí kouzlo a je fádní.

P.F.
26. května • 11:31

DSG automat umí něco, co klasický automat neumí. Jelikož při stání není zapojen motor nepřetržitě do  měníče jako u klasického automatu, tak lze rychlou akceleraci zvládnout tak, že při sešlápnuté brzdě zmáčknete plyn na požadované otáčky a až poté pustit brzdu. Pak je akcelerace vozu stejná jako u klasického manuálního řazení. Možná by neškodilo redaktorům si při testech přečíst manuál k autu.
 

pjanda
26. května • 11:47

Nemejte obavy, pane kolego, pokud je manual k dispozici, cteme jej  Ja samozrejme vim, ze DSG toto umi, ale v praxi je to tezko pouzitelne jindy nez pri mereni akcelerace. Prectete si mou reakci v threadu Akcelerace krapet vyse, zde se dozvite, proc takovy postup nemohu povazovat za bezny a proc si myslim, ze by si system mel pridat plyn i v beznem rezimu a pustit spojku do vyssich otacek. Pokud mate s DSG zkusenost, jiste mi date za pravdu.

KptBobr
26. května • 17:08

Rád bych se k tomuto přidal s tím, že právě u DSG převodovky (u její originální specifikace jak jí vymyslel BorgWarner, a potvrdil i několikrát VW ve své implementaci do koncern. aut) je uváděna funkce LaunchControl (ano stejně jako u F1 !), sloužící právě pro velmi rychlý rozjezd, právě rychlejší než manuální řazení.

Přesně tak, jak zde již popsali jiní, tzn. sešlápnutá brzda (levou nohou!), pravá přidá požadovaný plyn do oblasti zátahu turba, a pustí se brzda. DSG by to mělo zvládat nejen prefektní akcelerací, ale tím, že to i zmiňuje vývojář i výrobce to rozhodně nebude na úkor snížení životnosti, už vzhledem k odlišné konstrukci.

Dost dobře tedy nerozumím p.Jandovi, když píše, se mu při "D", a sešlápnuté brzdě nedařilo zvednout plynem otáčky motoru (!). to není možné, osobně jsem to zkoušel na O2 s TDI77, fungovalo to bezchybně (i v režimu sekvenčního řazení) ! Buď to tedy při testu řádně nevyzkoušel, a to je škoda, neboť se zde na Autorevue o tom dost  psalo v diskuzích o DSG (osobně jsem tuto zkušenost zmínil), anebo šlo nějakou závadu, čemuž ale moc nevěřím.

Jak to tedy s testem LaunchControl bylo pane Jando ?

zednar
8. října • 20:10

p.Janda má samozřejmě pravdu. V režimu D nelze při sešlápnuté brzdě motor vytočit. Funkce Launch Control by měla být funkční pouze v režimu S a s vypnutým ESP-tolik manuál. U mého auta však nefunguje ani toto. Zároveň si marně kladu otázku, na o by mi to bylo. Myslím, že tato funkce je implicitně deaktivovaná, protože nejsem jediný z majitelů, u kterého Launch Control nefunguje. Samozřejmě rychlost rozjezdu je přímo úměrná sešlápnutému pedálu plynu v okamžiku rozjezdu. Můžu vás ujistit, že když chci v režimu D svižně opustit křižovatku, tak na mě žádné auto nemá, lépe řečeno, ještě nikdy jsem nebyl brzdou provozu-když chci, tak pouhým pohybem pedálu lehce protočím kola (jen o pár stupňů, než zabere ASR).
Líbí se mi tady názory mnoha rádoby odborníků, kteří akorát matou ostatní a zároveň neviděli DSG ani z rychlíku. Mám auto s 50000- 2.0TDI DSG 103kW a do manuálu bych už asi nešel (i když samozřejmě mouchy by se také našly). Takový komfort jízdy (upozorňuji, že převodovka není na žádné sportování) s manuálem nezažijete. Samozřejmě je to můj subjektivní názor, hlavně podložený osobní zkušeností.

pjanda
26. května • 17:46

Toto u testovaneho vozu v zadnem pripade nefungovalo a nerikam to zde poprve. Byla to jedna z prvnich veci, kterou jsem zkousel. Se zarazenym D nebo S rozhodne neslo pri seslapnute brzde pridat plyn.

George_Couser
27. května • 14:17

No pokud vim, tak pokud chci u DSG pouzit LaunchControl, tak musim mit vyple ASR (a tusim, ze i ESP)...nebyla teda pricina tady v tomto?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pjanda
27. května • 14:24

Jezdim prakticky pouze s vypnutym ESP. Tezko rici, v cem byla pricina. Myslim, ze nema cenu to dale rozebirat, cas nevratime a u vozu jsem to zkousel opravdu mnohokrat. Zkusim to jeste v jinem aute a napisi.

George_Couser
27. května • 14:27

OK

Petr Broža
26. května • 11:37

Teď se nevyjadřuji ke způsobu rozjezdu, ale pouze k manuálům: ty zpravidla v autech chybí, a když jsou, tak na potvoru třeba německy...

ACE.
26. května • 11:24

Rád bych se zeptal, jakým způsobem jste se rozjížděli. Jestli na odbržděném voze pouze sešlápnete plyn, nebo podržíte brzdu - plnej plyn a následně brzdu povolit. S DSG jsem nikdy nejel, ale u některých automatů to výrazně pomáhalo.

pjanda
26. května • 11:42

Toto u DSG jde, prevodovka se tedy nebrani zarazeni rezimu D pri vyssich nez volnobeznych otackach, jak je bezne u automatu. Na videu ani pri mereni jsme vsak neco podobneho nedelali, a to ze dvou duvodu: Jednak je takovy postup v praxi obtizne pouzitelny, pokud stojite treba na krizovatce se zarazenym D a cekate, az se uvolni smer, znamenal by tento pokus o lepsi zrychleni vyrazeni na N, zmacknuti plnu, zmacknuti brzdy, presun paky volice na D a akceleraci. To by rozhodne zabralo vice casu nez pridani plynu v poloze D a vyckani na rust otacek. U manualu proste pridate plyn, tady to chce dost slozity postup, ktery Vam navic pri snaze o co nejrychlejsi provedeni muze zhatit precejen zpozdena reakce odblkovani volice po zmacknuti brzdy, bez nohy na brzde volic z N na D nebo S nepresunete.
Druhou veci je, jak takovy postup dela prevodovce dobre. Podle me ani trochu. Spojka a prevodovka pri takovem postupu dostava obrovske rany, pro caste vyuziti bych to rozhodne nedoporucoval. Ale to zalezi na kazdem, vyse zminene je objektivni problem, a proto myslim nema smysl tuto moznost uvadet jako bezny postup, system by si sam mel pustit otacky vyse, minimalne ve sportovnim rezimu,

ACE.
26. května • 12:16

U klas. automatu jsem nedával z N na D při vysokých ot. to vskutku způsobuje rázy, ale při zařazeném D držím  brzdu sešlápnu plyn, ot. se zvýší pak pustím brzdu a odpich byl lepší, auto se lépe sebralo z nízkých otáček a rozjezd je plynulý.

pjanda
26. května • 12:21

Rozumim, myslel jsem, ze hovorite o tomtez co kolega nize.
Toto u DSG vubec nejde, spojka spina pomerne natvrdo a motor soucasnym zmacknutim brzdy a plynu pri zarazenem D skoro vubec neroztocite, takze pozitivni efekt neni skoro zadny.

ACE.
26. května • 17:15

Přesně to jsem chtěl slyšet.

ACE.
26. května • 12:09

Díky za odpověď. Jinak tento nápad není z mé hlavy, ale před lety to uváděli jako jedinou možnost jak dosáhnout tabulkovou hodnotu akcelerace u jakéhosi automatu.

Madeja
26. května • 10:54

Pro mně není žídné překvapení, co píšete o hlučnosti 2.0 TDI. Tento motor opravdu patří mezi ty hlučnější ve své třídě,ovšem není to tak hrozné jak se tady psalo v testu u " malé" oktavie. Mám k dispozici jako služební auto 2.0 TDI ( ted i s chipem na 125 Kw). Úroveň hluku se po ujetí cca 10 tis. km poměrně značně snížila a dunění motoru při akceleraci zmizelo skoro úplně. Pokud jsem si mohl všimnout, Vámi testovaný vůz měl najeto něco přez 11 tis. což odpovídá mému tvrzení. Pravděpodobně testovaná krátka oktávie i ostatnní testované vozy byly jak se říká funglovky. Na 99 % menší hluk ve Vámi testovaném vozu nemá nic společného s jiným naladěním nebo DSG převodovkou, jen je prostě zajetý a "zklidněný".
Mimochodem po chipu je zvuk motoru v "klidných otáčkách" menší, pří vyšších otáčkách je dravější a spíše se blíží vztočenému benzíňáku.

Petr Broža
26. května • 10:59

Testovaný liftback TDI byl dost nový (půjčen při cca 2500 km), takže ta hlučnost a dunění mohla být způsobena syrovostí agregátu. Ale jaké auto nám půjčí, já neovlivním.

Madeja
26. května • 11:09

To je samozřejmé, že neovlivníte kolik má vůz najeto .
Tedy co by jste doporučoval pro řidiče hračičku co miluje jízdu autem ? DSG asi rozhodně né že ? Není nad to si ovládat auto " vařekou"
Škoda, že není k dispozici v oktávce zatím 2.0 TFSI s manuálem, hned bych do toho šel to bude zážitek s jízdy
Z tohto co je tedkom k dispozici si myslím, že je ideální 2.0 TDI, nehledím na eko. stránku jen na řidiče. 2.0 FSI mi nějak nešmakuje. 1.8T byl super motor, chvála mu.

Brouk
31. května • 10:42

To je samozřejmé, že neovlivníte kolik má vůz najeto
Ne, to neni samozrejme. Nektere firmy to umeji ovlivnit, treba AAA.....
Tedy co by jste doporučoval pro řidiče hračičku co miluje jízdu autem ? DSG asi rozhodně né že ? Není nad to si ovládat auto " vařekou"
Ja miluju jizdu autem, ovladani auta varekou me maximalne irituje. Manipulovat v mestskem provozu             " vařekou" priblizne kazdych 15 m je absolutni otrava. na venkove je vareka taky na nic, tam se jede bez razeni. Kdo nevyzkousel automat, nevi...

Petr Broža
26. května • 11:12

Kdybych si měl vybírat motor ze současné nabídky, tak 2.0 FSI s "klackem"

Tommy_O2
26. května • 11:17

to pan Janda: smiem sa spytat ako to bolo s maximalkou u DSG? Teda ak ste skusali. Diky

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pjanda
26. května • 12:24

Exaktne bohuzel nikoli, vzhledem ke kratsimu zprevovodavni, ktere okolo maximalni rychlosti zene sestku blizko maximlanimu vykonu (viz tabulka v testu) nemam duvod neverit hodnote udavane vyrobcem. Maximalni rychlost merim pouze tehdy, pokud se mi zda prilis nizka nebo vysoka, u Cotavie necemu podobnemu nic nenasvedcovalo. Zaznamenal jste Vy nejake nesrovnalosti?

Tommy_O2
26. května • 13:23

to pan Janda: Nie, nezaznamenal. Len ma to zaujimalo v suvislosti s tou inak odstupnovanou prevodovkou. Na tom videu neni zrovna vidiet kolko tam bolo tacho, ale asi to bola maximalka, na otackomeri bolo 4000 ot. Nepamatate si udaj z tachometra?

LeonardoCupranek
26. května • 14:02

1) Kratsi zprevodovani je proste u dieselu zbytecnost, ktera pouze zvysi spotrebu. A pokud nekdo auto chce chipovat, je to problem dvojnasob. Stejny problem resili majitele aut s motorem ARL (1.9 TDI 110kW) v provedeni 4x4 (v Golfu a Leonu). Verze 4x4 je totiz vyrazne vice zprevodovana (oproti verzi s nahonem na jednu napravu - Toledo) a zvyseni vykonu (treba chipem) bez upravy prevodovky neprinese zadne zvyseni maximalni rychlosti, protoze i pred chipem se auto i na sesty prevodovy stupen dostava do otacek daleko za vrcholem vykonu, blizko omezovaci.
2) Souboj TDI-PD a TDCI neni predem ztracen, zanedlouho bude k dispozici novy 2.0 TDI 125kW, ktery (vedle toho, ze na rozdil od konkurence i jede) ma mit vyrazne prijemnejsi zvukovy projev.

GV
26. května • 14:42

Tohle je ale blobst, nejvyssi kvalt musi byt posazeny tak, aby auto dosahovalo co nejvetsi maximalky a co nejdriv, coz neudelas jinak nez ze ti to na maximalce pojede na maximalni vykon a tudiz kousek pred omezovacem. Takhle musi byt auto naladeny z fabriky, protoze tak je to obecne nejlip pro dynamiku. Argumentovat chipem je kravina, chipuji sedlaci, kupuju u dealera hotovej produkt, ne polotovar.

Jinak si taky myslim, ze souboj PD versus CR se po strance zvuku a chovani motoru minimalne ted zda ztracenej, to je nebe a dudy a pochybuju, ze s tim 125 kW verze neco zmuze. Jinak BMW d taky jede a je CR chova se to slusne...

LeonardoCupranek
26. května • 16:33

Blbosti tady siris ty. Mluvime tady o preplnovanych motorech a tam ani nahodou neplati, ze maximalni vykon je co nejblize u omezovace. TDI dosahuje sveho max.vykonu pri cca 4000ot/min, pak jiz vykon klesa.
Koukni se sem: http://leoncupra.webpark.cz/
Zde je videt ten problem. Motor toci cca 4500ot, cili uz je za spickou vykonu (pri techto otackach mam uz jen cca 127kW a 271Nm oproti 136kW pri 4000ot). Kdybych mel tvrdsi prevod, pravdepodobne bych se dostal na vyssi maximalku. A majitele verzi s nahonem 4x4 (nebo nove majitele DSG) jsou na tom jeste hure, protoze maji jeste "mekci" prevody. Na sestku se k omezovaci proste nepriblizim, to by muselo byt hodne zkopce, ale pri teto rychlosti stejne uz hraje daleko vetsi roli aerodynamicky odpor, nez to jestli jedu mirne nahoru ci dolu.
Jinak k tem sedlakum: bez to rikat zakaznikum firem jako ABT, ProjektZwo, Steinmetz, Alpina a dalsim.
Ale s tim seriovym naladenim prevodovky pravdu mas. Nechipovany TDI PD ma papirovou maximalku 215km/h, coz odpovida zhruba tem 4000ot/min, kde ma PD max.vykonu. Ale to rozhodne neni "kousek pred omezovacem".

lucas
26. května • 18:52

Ty mas v aute cip od ABT ze sa tu tym ohanas?

LeonardoCupranek
26. května • 19:54

Ne, proc? Tvrdil jsem neco takoveho? Ale klidne mohu jmenovat plno dalsich kvalitnich tunerskych firem, byt to nejsou primo dcerinne firmy vyrobcu aut. Stejne vetsina mistnich ladicskych firem ma chipy koupene, nebo "koupene" od techto svetovych ladicu. Chipy nabizeji dokonce i autorizovani prodejci jednotlivych znacek. Ale vubec nechapu, proc jsi s tim zacal. Koukni se treba do nejakych diskusnich for, kde se probira, ktera firma to umi a ktera ne.

Petr Broža
26. května • 16:45

Je to tak, šestikvaltové nafťáky mají poslední stupeň spíše jako rychloběh. Např. kdysi testovaná Fabia RS, ještě před úpravou převodovky, měla při 200 km/h na šestku nějakých 3100-3200 ot., což rozhodně není v oblasti max. výkonu.
 
U benzínů to ale tak zpravidla bývá, max. rychlost = max. výkon na poslední stupeň, případně lehce pod. Ale jsou tu výjimky, např. 2.0 TFSI v A4, kde šestka točí ve 140 km/h jen 3000 ot., tj. šestka by se teoreticky rozjela na téměř 300 km/h, což je už daleko za maximálkou vozu.

LeonardoCupranek
26. května • 16:58

No a prave i sestikvaltove naftaky se v tom dost lisi. Jak jsem psal - verze 4x4 ma kratsi prevody, nez predohrab se stejnym motorem. A v tomto clanku je take tusim napsano, ze DSG verze ma take kratsi prevody, nez verze s manualem. U te 4x4 by to slo vysvetlit ztratama v haldexu, ale DSG zadne ztraty preci neprinasi ?!?!
Jinak muj predohrab zrovna nahodou v neupravene verzi ma maximalku pri max vykonu : papirove ma ject 215km/h, tomu odpovida na sestku cca 4000ot/min a pri tech je dle grafu max vykon. Ale holt po chipu je ta situace trochu jina, pri 4000ot je vykon 136kW a i treba pri 4500ot je vykon stale dost nad puvodnim maximem (dle grafu 125kW). Na puvodnich 110kW to spadne az pri 4800ot. Proste by to chtelo trochu pritvrdit - alespon ten druhej stalej prevod, aby to nevypadalo takhle divne: http://leoncupra.webpark.cz/

Petr Broža
26. května • 15:09

Jen bych dodal, že zpřevodování je závislé nejen na motoru, ale také na automobilce. Např. Octavia 2.0 FSI má převody výrazně delší než Toledo se stejným motorem. Je to dáno tím, že Seat orientuje Toledo "sportovněji"...

LeonardoCupranek
26. května • 16:40

Ano, na tom taky neco bude. Ja si v souvislosti s kratsimi prevody v pripade DSG vzpomenul na diskuse na www.dieselpower.cz, kde majitele Golfu a Leona TDI 4x4 (ARL) bedovali nad tim, ze tyto 4x4 verze maj vyrazne kratsi prevody, nez predohrabove verze. A jelikoz prakticky vsichni na tomto foru maji nachipovano, temto majitelum 4x4 dost vadi, ze si chipem nepomohou k vetsi maximalce, ani k nizsi spotrebe. Ono by se po nachipovani vyplatilo dat delsi prevody i do toho predohrabu, ale do tech 4x4 (a zrejme i DSG) teda tuplem. Az na to, ze DSG by vlastne stejne asi neprezilo kroutak nachipovaneho motoru .
Jinak co se rozdilu ve zprevodovani mezi jednotlivymi automobilkami tyce, tak nejhure zprevodovane auto, ktere jsem kdy potkal, byla Octavia 1.6i (resp. SRi) 74 a 75kW. Ta tocila pri stejne rychlosti (ona na 5 ja na 6) presne 2x tolik, co moje TDI. Docela ji to pomohlo v pruznosti pri nizsich rychlostech (do 90km/h), ale ject s tim nad 130 bylo o usi (zlate "ticho" z TDI) a nad 160 to snad nejelo uz vubec. To mi u stokonoveho auta prislo jako dost ostudne.

Petr Broža
27. května • 17:43

Otázkou je, co znamená nejhůře. 1.6 MPI je zpřevodován tak, aby motor pracoval v rozumných otáčkách. Dlouhé převody mají samozřejmě vliv dynamiku...

LeonardoCupranek
27. května • 17:54

Nevim, me proste tato motorizace velmi nemile prekvapila. Na rozdil treba od Cordoby s trivalcem 1.2 12v 47kW, ktery me (na ten vykon a kubaturu) zase prekvapil v podstate mile. Podle me se fakt ta Octavia 1.6i 74/75kW (resp. ten motor ci kombinace motoru a prevodovky) velmi nepovedla. Skoda ze jsem nemel prilezitost nikdy ridit nejblizsiho koncernoveho pribuzneho - Toledo 1.6 16v 77kW, abych mohl srovnat. Vzdy jsem si radeji pujcil 1.8T 132kW, nebo 2.3V5 125kW  

Petr Broža
27. května • 17:58

Ta šestnáctistovka točí ve 140 km/h jen lehce přes 4000 ot., což je zcela normální. Mazda 3 točí 4 500 ot., Ford Sportka dokonce téměř 5 000 ot. Čím větší je u šestnáctistovky rozsah otáček, tím kratší jsou převody.

LeonardoCupranek
27. května • 18:05

A jakou ma treba ten SportKa maximalku? To musi bejt prima zvuk treba pri takove transevropske dalnicni jizde s konstantni rychlosti nad 180

Leoš
29. května • 18:10

Co to tu pisete - Ford KA auto do jet s nim do kauflandu pro rohliky - ane na dalnici, vzdyt to je rakev takova mala HAMEmajka

Petr Broža
27. května • 18:27

190 km/h z toho není problém dostat. Při 180 km/h nevnímám ani tak zvuk motoru (docela silný), ale spíše aerodynamický hluk...

p0etrik
26. května • 10:30

Pane Janda, opet jste nezklamal. Brilantni, velice ctiva recenze a spickove video. Bravo!

goes
26. května • 10:30

fakt pekny test !!!

rmira
26. května • 10:24

.....jste nepochybně dosáhl na uzavřeném okruhu mimo veřejné komunikace, že?

Condor
26. května • 15:40

Oktavka neni spatna ani znacka Skoda neni spatna, ale nechapu jeji uspech na trhu. Je to prece jenom dosti predrazene auto, oproti ostatnim autum, ktere maji nekdy i lepsi vybavu a bezpecnost.

Geri
9. června • 18:09

Je to nejrozšířenější servisní sítí.

Jj
3. června • 2:53

funkce davu...

tark
2. července • 13:52

nebo to, ze je z CR? i to ma na ceny pozitivni vliv, aspon teda na nahradni dily, dily treba do VW Golf jsou drahý jak ***** ...

Jack
26. května • 12:53

Jsi IDIOT!

Ja
26. května • 10:43

Opravdu zajimave problemy... neco k tematu nemate?

pjanda
26. května • 10:30

Samozrejme, narocnejsi testy neprobihaji v beznem provozu.

goes
26. května • 11:24

mohl bych se zeptat, kde se da udelat test O2 s rychlostnim prumerem pres 146kmh? tedy nejaky delsi najezd, aby sla vypozorovat spotreba. to ani na Brnenskem okruhu nedate, rad bych si to tam taky vyzkousel...

Jj
3. června • 2:52

v Německu ty voe

Doporučujeme

Články odjinud