Škoda Octavia dostane tříválec 1.0 TSI ještě před faceliftem

43 komentářů

JackBizon
18. dubna • 14:30

Zlatej 2.3-litrový pětiválec 184kW / 330 Nm s turbem... sice to trošku papá (no dobře, ve městě žere i malý děti kolem silnice), ale najede to půl mega a po městě to pluje skoro na volnoběh :-D Tyhle moderní motory jsou fakt jenom k smíchu :-P

benzin
12. března • 20:30

Tak tenhle motor by opravdu stál za hřích!
(Porušit ten pátý-Nezabiješ!):-D

josephko
11. března • 7:49

Asi najzaujímavejšia správa z článku je, že VW chystá motor 1.5 TSI. To by mohol byť ideálny benzínový motor pre Octávku. Litrový trojvalec by potom v ponuke bol len kvôli nízkej štartovacej cene.

Lukáš
10. března • 21:37

Myslím, že je blbost dávat do těchto lepších, rádoby silnějších aut motory s takto nízkým obsahem honěný turbem. Je pravděpodobnější že motor vydrží kratší dobu než motory s větším obsahem (př. 2.0TSI)

bzzz
10. března • 12:00

To je fajn... konecne univerzalni prenosny motor, ktery muze uzivatel prehazovat mezi sekackou na travu, zahradnim malotrakturkem, hasicskou pumpou a vysnenym rodinnym mladoboleslavskym vozitkem. Jen ty periferie jeste nejsou v nabidce a obavam se, ze budou tradicne skodovacky predrazene ;-)

tomas
10. března • 19:48

:-D:-D:-D

JirkaK
10. března • 7:35

Před deseti lety zavedli HTP a těm po 70 000 km začaly rozkvétat ventily. Potom udělali 1.2TSI a těm po 30 000 km začaly praskat rozvodové řetězy. Tak schválně čím nás soudruzi ze Škodovky u nové generace motorů pobaví do třetice. Jestli udrží započatý trend, nebude to trvat dlouho.

Antiautomat
10. března • 7:55

Riesenia su samozrejme dve:
a/ nekupovat auto z prvych dvoch rokov vyroby, to plati aj u ostanych (pri koncerne, ktory pri velkych poctoch vyrobenych aut zakonite chrli aj vela low-cost pruserov by som si dokonca radsej pockal na koniec vyrobneho cyklu).
b/ volba inej, menej pruserovej znacky (co nie je tazke kedze v pruseroch je koncern jednoznacne jednickou)A samozrejme si ujasnit co chcem a nekupovat nezmysly (za top absurdum povazujem diesel v malom aute).Skratka nech to otestuje Helmut, plat na to ma (na rozdiel od priemerneno nasinca ako tretotriedneho obcana EU). Aj ked, hemlut a gerta budu mat coskoro uplne ine, rozumej existencne starosti.

dzelo
9. března • 16:37

Koncern Wolkswagen má model od modelu horší a horší motory tak že nikdy nepředhoní Toyotu jako světovou jedničku. Bohužel tím trpí i Škodovka. SUV bude jeden velký propadák proto že se probudily s křížkem po funuse.

Driver
9. března • 14:14

Já jsem za dvacet let ježdění nepochopil, jak může někdo provozovat celý život výhradně benzínová auta. Na vysoké škole studenti ví, že pasivní dům 4+1 za 4mega a panelákový byt 2+1 mají oba v DLOUHODOBÉM horizontu STEJNÉ provozní náklady. Akorát komfort je zcela jiný. A to samé je nafta versus benzín. Stejně jako se Vám pokazí tepelné čerpadlo, může se pokazit naftový motor. Ale v tom dlouhodobém horizontu je to nepostřehnutelný náklad. Prostě to na sebe vydělá. A benzíny se nikdy nepokazí? V paneláku Vás nikdy nevytopí a neruší? Jediný problém není v efektivitě ale v nepochopení účelu. Přeženu to, aby to bylo zřejmé.Z velmi krátkodobého hlediska je samozdřejmě nesmysl mít byt nebo auto, to je levnější hotel nebo taxi. K článku. Aby to nedopadlo s Fabií v benzínu jako s Fabií RS s DSG. Nejde o to, že podeje nebyly vysoké, jde o přenechání trhu konkurenci. Potom se budou divit, až je Korejci převálcují. SUV je krásný byznys, ale B segment je v CZ nejrozšířenější. Je to tak prosté.

Marek45
11. března • 1:35

A už jste zkoušel vaši teorii tlumočit v USA, Japonsku, Arabských Emirátech a Kanadě?
Jistě budou nadšeni, že můžou ušetřit nějaké peníze, když si pořídí diesel místo skutečného auta.

Jeliman
9. března • 20:34

To je ale kravina, jednou jsem to počítal, než jsem si japíka koupil a benzín jsem porovnával s oktou 1.9TDI. vzal jsem v potaz, pojistky, nahradní díly, prostě všechno, a stejně mi vyšlo, že muj benzinový motor bude o fous levnější než dehet. A ten jizdní komfort je k nezaplacení!

Martin Motyčka
10. března • 8:47

celý to je o nájezdech.. Pokud jezdíš 10-15t km za rok, tak se nafta nevyplatí... Diesel dostává smysl při nájezdech, kdy se ti za a) vrátí vyšší pořizovací náklady oproti benzínu a za b) úspory za palivo ti pokrejou náklady na na vyšší servis. Což může bejt cca 30t za rok? Náklad na servis se odhadujou blbě, ale to co ušetříš na nákladech na naftu oproti benzínu je matematika ze 3. třídy...

klokop
10. března • 11:37

uplny suhlas. Ja som kupoval auto cca rok dozadu a jednoznacne vyslo najlepsie naftove.
Benzin by som rad - hlavne kvoli turbu, atmo je o hovne, pokial to nie je aspon 4liter, ale zial, ekonomika nepusti.
Inak - vdaka slusnej zlave to vyhrala tentoraz skodka, ale hyundai bol velmi tesny.

Antiautomat
9. března • 18:27

Mas pravdu. Je to proste. V rodinnom dome Ta nikto necakane nevytopi ani Ti nebude v nedelu necakane poobede hucat vrtackou na cely dom. A prave preto mam na starom atmo benzinaku bez poruchy natocenych 300.000+ a teraz na novom /samozrejme atmo benzinak/ pomaly 100.000km. Pre mna je dolezite to, ze to auto bude fungovat vzdy a vsade a riziko nakladnych oprav je podstatne mensie. Lejem benzin, olej a jazdim /a zabavne/. Bohuzial dnes uz aj pri vybere benzinaka treba byt obzvlast opatrny. Co sa tyka Fabie RS, ta sa nepredavala preto, ze to nemalo manual, pretoze to malo nemozny dizajn, pretoze nik nechcel tak zlozity motor /odrazilo sa na cene/ a preto ze to bolo tak cele nemozne navrhnute, ze to bolo dokonca treba vyvazit zatazou vzadu. Skratka zbabrane navrhnute auto od A do Z.

jo
9. března • 16:20

K tomu převálcování určitě jednou dojde, protože model od modelu jsou H a Kia lepší a lepší a bohužel se to o škodě říct nedá. Nebo aspoň já vnímám každý nový model škodovky tak, že zmizelo tohle a tamto a ta látka bývala příjemnější, plast byl dříve měkčený, podvozek byl pohodlnější a cele to je teď takové chatrnější. Příplatky za samozřejmosti připomínají ceník audi. Když jsem si kdysi sednul do novinky 1.generace ceedu řekl jsem fuj to nechci, korejci musej ještě hodně zapracovat. Dneska takový nový tuscon bych si bez mrknuti oka koupil a nejen kvuli designu. Na to škoda nemá a ani nebude už mit odpověď. V záplavě dnešních suv se cokoliv od škody ztratí a bude jen paběrkovat. Museli by přijít s konkurencí dustru,tam je prostor pro konkurenci,ale to nepřijdou a dražších suv jsou na trhu desítky.

Martin Motyčka
10. března • 8:24

zapomínáš že jsem v čechách... Od škodovky tu nebude paběrkovat nikdy nic... Nejprodávanější SUV v ČR je dneska Yeti. Tedy auto, který je na konci životního cyklu...

jo
10. března • 10:35

Myslel jsem to samozřejmě na trzích které škodu živý (evropa asie rusko). V česku se bude škodovka dobře prodávat i kdyby dělala nejhorší a nejhnusnější auta na světě (viz. Fabia II), ale to co se proda v cz škodovka vyrobi v mb za par dní..takže tuzemský trh ji muže byt ukradený

*
20. března • 7:32

jj. Škodovka by se měla na světovém trhu snažit mnohem víc, pokud nechce být neustále H/Kia válcována. Zatím prodává jen osminu toho, co koncern Hyundai.:-P;-)

Smx
9. března • 15:39

V jednom máš pravdu. Ano, komfort u benzinového motoru je většinou někde úplně jinde než u toho naftového.. :-D

X
9. března • 14:23

Pro kazdyho nejsou prioritou provozni naklady.

jo
9. března • 12:25

Spolu s touto novinkou zmizí v tichosti z ceníku nabídka dieselu pro fabii.

Honza M.
9. března • 12:46

Diesel má z Fabie zmizet??

Martin Motyčka
9. března • 13:18

je to vysoce pravděpodobné... Všechny nový diesely budou muset mít SCR... A čím levnější auto, tím se SCR více projeví na ceně...

jo
9. března • 13:27

Ano s dieselem se už ve fabii nepočítá

Martin Motyčka
9. března • 14:15

tak dává to smysl... Fabie je koncipována jako městské/příměstské auto a tam stejně diesel nemá vzhledem k nájezdům smysl.. A ti co po něm budou toužit si pořídí rapid, tkerej není o moc dražší...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
klokop
10. března • 11:32

dieselove fabie pouzivali firmy - pre obchodakov, servisakov..

alapli
9. března • 12:12

Litr si dám raději večer veltlínku a půjdu se mrknout k Renaultu nebo k Mazdě na pořádný motor. :-)

Ivan
9. března • 17:35

Třeba na 0,9 či 1,2 TCe? :-D

jo
9. března • 11:55

Asi půjdu zpátky dělat automechanika..bude ze mě impotentní boháč

Jeliman
9. března • 11:35

Mám poctivou osmnáctistovku japonce, celkem mladýho, takže mám tak na 15-17 let klid, ale co si koupím potom nemám šajnu. Bud tady budou elektroauta za pul míče a nebo moturky ze sekačky nebo fichtla s 4 turby...:-/

Marex
10. března • 0:49

Vzhledem k politickému vývoji, nejspíše koně nebo velblouda :-)

Player
9. března • 23:12

Mám to naprosto stejně.

Anonymizovaný
9. března • 18:24

Já doporučím motor mého oblíbence: (Vemte si k tomu stopky)
https://www.youtube.com/watch...

Honza M.
9. března • 11:52

https://www.youtube.com/watch... S tím motorem bude jistě zábavné svezení.

martin
9. března • 10:26

A bude sa dodavat aj nejaky motor, napr. ako volitelna vybava?

Petr
9. března • 9:47

To by mě zajímalo v jakých otáčkách je ten točivý moment a maximální výkon k dispozici, řekl bych, že to bude o dost výš něž u 1,2 tsi, což asi není v článku záměrně napsáno....

Honza M.
9. března • 10:16

85 kW při 5000 až 5500 otáčkách za minutu, maximální točivý moment 200 Nm dostupných v rozmezí od 2000 do 3500 ot./min. Tak to má Golf.

yoggi
10. března • 19:59

A 1,2 TSI 81kW ma vykon 81kW od 4600 - 5600 ot. a krutiaci moment 175Nm od 1400 - 4000 ot.
Takze 1,0 TSI uzivatelsky horsi. Som zvedavy ci novinari naberu odvahu priameho zrovnania napr. octavii 3 1,2 TSI vs. 1,0 TSI v realnej premavke, dopce, naloze porovnat spotrebu dynamiku. Uz som sa vyjadroval pre koho bude prinosom 1,0 TSI pre papier a automobilku, pre uzivatela nie. To je rovnaka blbost ako chcu nahradit 1,8 TSI prevratnou 1,5 TSI. Tomu moze verit iba..........., ze to bude adekvatna nahrada.

your.god
10. března • 22:56

Znáš ten poslední dobou "motonovináři" tak často používaný pojem: " Nový motor je sice papírově slabší, ale POCITOVĚ lépe akceleruje a má větší zátah"?
Tak tak to bude.

Scarab
9. března • 9:42

Další důvod proč nekupovat škodovku je na světě

mpolan
9. března • 9:48

Podobné motory mají téměř všichni výrobci, kde si pomůžete? Možná tak u Renaultu (1.6 SCe), Opelu (1.6 atmosféra), otázkou jsou korejci. I japonské značky přecházejí na litrové turbíny.

Martin Motyčka
9. března • 8:53

tímhle tempem tu za pár let máme přeplňovanej půlválec:-D

Doporučujeme

Články odjinud