Škoda Octavia dostane tříválec 1.0 TSI ještě před faceliftem

Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových aut motor 1.2 TSI. V nejsilnějším provedení nabízí výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm.
Škoda Octavia dostane tříválec 1.0 TSI ještě před faceliftem

O očekávaném příchodu downsizovaného tříválce 1.0 TSI pod kapotu Octavie jsme už psali před více než rokem. Původně to vypadalo, že Škoda Octavia prodělá facelift někdy na přelomu let 2015 a 2016, nicméně současná situace (příprava produkční verze SUV Škoda Kodiaq) napovídá facelift důležitého modelu až na rok 2017.

Tříválec 1.0 TSI se pravděpodobně dostane pod kapotu populární Octavie ještě před ním. Poslední zprávy hovoří o polovině letošního roku v rámci modernizace pro modelový rok 2017. Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových aut motor 1.2 TSI.

Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Koncern Volkswagen postupně změní benzínovou motorovou paletu na tři objemy. Začínat se bude u tříválců 1.0 TSI, nad nimi budou čtyřválce 1.5 TSI (nahradí motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI) a vrchol budou tvořit čtyřválce 2.0 TSI. Všechny připravované motory budou mít dva až tři stupně naladění podle modelu.

Pokud jde o tříválec, ten se už prodává ve Volkswagenu Golf, který je technicky příbuzný s Octavií. V nejsilnějším provedení nabízí výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm. To je o pět koní a 25 Nm víc než nejsilnější dvanáctistovka v současné Octavii.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků