Škoda Octavia dostane nový motor 1.9 TDI 96 kW/130 k; co vy na to?

25 komentářů

Jar. Drábek
11. března • 23:25

Vážení, přečtěte si o "Fabia RS", není to čistě náhodou ten samý motor? Divné ve voze větším a těžším je úspornější a živější a také max rychlost je větší. Bezesporu je to vynikající mašinka a já ho chci. V RSku to bude žihadlo, ale pánové než něco napíšete, pokuste se počítat a zbytečně nepřehánějte, možná, že jsem mylně informován já. Totiž z článku ve Světě motorů jsem nabyl dojem, že Fabia RS bude mít motor 1800 ccm. Asi bude lepší pár dní počkat na realitu v autosalonech. Věřím, že se tam nová Fabijka ani neohřeje.

X12345678
12. března • 14:05

Je a není to ten samý motor. V Superbu není šestirychlostní převodovka tak tam je použita verze s jiným průběhem točivého momentu.

Nejvyšší rychlost je funkcí zpřevodování a aerodynamiky.Obecně jsou na tom krátké menší vozy hůř.

Petr
13. března • 13:30

A čím je dán průběh točivého momentu? Na mě to nepůsobí, že by to byl jiný motor. Já si myslím, že je to už velmi dlouho stejný motor, který se jenom stále upravuje. To ale přeci neznamená, že je to jiný motor? Nebo ano. Fakt tomu nerozumím a budu rád za vysvětlení. Dík.

X12345678
13. března • 15:09

Rozdíl je dán jinou datovou mapou v EPROM řídící jednotky. Pro pětikvalt má nižší hodnotu točivého momentu a o něco plošší průběh. Jinak mezi ostatními TDI-PD jsou rozdíly ve stupni komprese, turbodmychadle, vstřikovacích tryskách a opět softwaru.

Petr
14. března • 7:13

Díky oběma za vysvětlení.

Petr xyz
13. března • 15:49

Je to tak jak jste napsal. V Superbu má motor "pouze" 285 Nm a 5 kvalt ( zase ta režie VW  ) v Passatu  má 310 Nm a 6 kvalt, kolik má ve Fábii RS Nm netuším. Prakticky ten rozdíl v točáku u Superbu a Passatu není moc znát, ale ta 6 na dálnici je dobrá věc.

Petr xyz
12. března • 13:04

Ten motor je stejný ve Fabii RS, Octavii i Superbu. Octavia či Superb mají lepší aerodynamiku než Fabia, proto ta větší maximálka Fabia RS nebude zatím mít žádný benzín motor, ten přijde dle režie VW později.

X12345678
16. prosince • 13:56

Díky tomu, že se na jaře moje auto vydalo na nedobrovolnou cestu kamsi do Moskvy jsem řešil otázku co dál, když nechci investovat moc peněz za druhé auto k zde nedávno testovanému Sharanu TDI 4M (při více než 120 tis km za rok považuji za rozumné střídat dva vozy protože po pěti letech se i udržované a funkčně bezvadné auto se 700 tisíci km na tachometru prodává přeci jen velice těžko). Chvíli jsem čelil hromadným nájezdům dealerů všech značek a část nabídek na předváděcí jízdy i odmítal a pak jsem se rozhodl pro Octavii L&K TDI, předváděcí vůz výrobce, vybavený vším dostupným včetně navigace, el. sedadel s pamětí atd., pár měsíců starý a s tolika kilometry, kolik já najezdím za několik málo týdnů, takže z mého pohledu prakticky nový vůz za cenu o více než 300 tisíc kč nižší než je cena ceníková. Považoval jsem to za dočasné řešení do vyřešení pojistky za odcizené auto a nečekal žádné zázraky. Výbava mi vyhovovala a nechal jsem pouze doplnit k navigaci TV tuner a vyměnit řídící jednotku motoru za upravenou (97kW a 307Nm). Dodnes jsem najezdil s tímhle autem 60 tisíc km. Podotýkám že jezdím sám, takže mi deficit prostoru na místech vzadu nic neříká.

Zkušenosti: naprostá spokojenost, počet závad nula, výhrady k provozu: nula, spotřeba v rozmezí 5,0-6,2, dynamika naprosto OK, akustika v pořádku, jízdní vlastnosti v pořádku. Nemám (zatím) nic, co bych tomuhle autu mohl vytknout. Vlastně mám, je to po 7 letech poprvé auto bez pohonu všech kol.......zvykám si.....

Musím konstatovat, že mě octavia příjemně překvapila a verzi 96kW TDI-PD vítám. Škoda že se zatím nemluví o 4x4.

Tak a teď mě kamenujte.

Pavel Janda
20. prosince • 23:37

Nesmysl. K navigaci Škoda TV tuner neexistuje.

X12345678
21. prosince • 13:35

Máte pravdu jako vždy.


 

X12345678
21. prosince • 18:51

Tak teď uže se mi snad podaří ty obrázky vložit:          

X12345678
21. prosince • 18:55

Jen link...hmm, tak do třetice už to bude snad lepší.


Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fidel Castrol
21. prosince • 22:22

A hele, že by vševědoucí mudrc a myslitel Pablo Janda zase netrefil? Chi, X... dobrá lekce..:)))))

Hopkie
22. prosince • 15:03

Kdes ten tuner sehnal? U prodejců tvrdí že to neexistuje a Blaupunkt ho sice jako má ale ve skutečnosti nemá a hlavně nemá interface který s navigací komunikuje. A nevíš jak vypnout blokování obrazu při jízdě?

X12345678
22. prosince • 18:12

Blaupunkt ho už snad taky umí včetně interface, jen je to dražší o krabici a nálepku Blaupunkt. Měl bys pořídit u kteréhokoli dobrého obchodu s autoelektrikou, v katalozích to mají, je potřeba vybrat správný model, protože je víc variant podle konkrétní navigace a požadavku. Cenu počítej včetně montáže cca 21000, od Blaupunktu to vyjde asi o 4000 víc.

Pozor, napřed ale ověř, jestli tvoje navigace s tunerem umí komunikovat. To poznáš velice snadno: Stiskni na tři sekundy současně tlačítka 3 a 6 a naskočí zobrazení verze softwaru, potom stiskni Enter (= pravý kruhový ovladač) a objeví se následující obrazovka:


Pokud máš ve druhém řádku, začínajícím slovem STAMP datum Nov. 16. 2000 a mladší, bude to fungovat. Pokud ne, musíš do značkového servisu nechat nahrát nový software ( a tady lze narazit, protože servisy tohle nedělají zrovna třikrát denně). Pokud je SW OK, jako tady na obrázku, stiskni 3 a 6 znovu a tím vypneš zobrazení verze SW zase zpátky. A můžeš vesele objednat tuner. Čtyřprvkovou anténu která je součástí dodávky nech namontovat u liftbacku na zadní sklo s vývody v horních rozích okna a u kombi na třetí boční skla s vývody dole a prvku ve tvaru U.

Odstranění blokace obrazu za jízdy je jednoduché. Blokování využívá signál pro samočinnou regulaci hlasitosti zvuku podle rychlosti jízdy a jeho kabel je na zadním konektoru navigace označen GALA. Ten stačí přerušit. Doporučuji ale přerušit přes malý vypínač, aby zůstala možnost používat jak odpojování obrazu, tak regulaci hlasitosti podle rychlosti jízdy. Provedení je například toto:


Po téhle úpravě bude obraz funkční i za jízdy. Řidič by ale měl za jízdy sledovat provoz a ne televizi.

Popsaná úprava platí pro všechny navigace na bázi systému Blaupunkt Travelpilot, tedy Audi/VW/Škoda, Seat, Mercedes-Benz, Fiat, Alfa Romeo, Peugeot (do r.v.2001), atd.

Pppp
17. prosince • 8:43

Já Vás kamenovat nebudu. Tolik km jako vy nenajezdím (jezdím asi 40 tis. ročně - max). Taky se mohlo stát, že jsem prostě narazil na krám (je to jenom stroj, nic víc). Jsem si také vědom toho, že  z 50 tis. vyrobených kusů může být X špatných a já jsem zrovna narazil na ten špatný. Stalo se mi to i s Golfem III. To se holt nedá nic dělat. Já jsem jenom vyjádřil zkušenost, kterou jsem nabyl a tím je samozřejmě poznamenán pohled na auto a možná i na značku Škoda, stejně jako VW. Znám celou řadu lidí, kteří jsou s Octávkou max. spokojeni a mají ji už mnoho let a najeto spoustu km. Ale sám uznáte, že osobní zkušenost je nade vše. A když ji uděláte špatnou, tak Vás to prostě ovlivní, ať chcete nebo ne. Ale jinak Vám přeju mnoho šťastných km a těším se na Vaše další příspěvky.

Ivan
15. prosince • 18:54

Pánové,vy jste asi nemocný!Běžte si koupit ty mazdy a jiné vozy/třeba raketové,nebo novinku v Japonsku na vodík/ale hlavně....nezaclánějte tady!!!

Souhlasím s váma,cena je to opravdu nechutná.ALE TY OSTATNÍ VAŠE VOLOVINY!?Jezdíte občas taky někdy za humna vašich vesnic ?

mupet
16. prosince • 2:35

no to je příspěvek, jako noha....když si přečtete s čím jezdím už 4 roky, tak snad můžu říct svůj názor ... co konkrétně je volovina? ...pokud se umíte vyjadřovat jako normální člověk a ne jako pomatenec.

mupet
11. prosince • 10:56

No za ty prachy, máte mazdu 6 ve výbavě base (stačí) a s vynikajícím 2.0 turbodieselem 88 kW, 310 Nm. A myslím, že to už je o něčem jiném. Sám zatím mám octavii 1,8T combi, ale radši bych bral mazdu.

Pppp
12. prosince • 8:03

To je pravda, když si uvědomím, že mě ten střep stál 750 tis., tak za ty prachy mám daleko lepší vůz. A je pravda, že jsem provedl zkušební jízdu s Mazdou 6 2,3 a byla to síla. Určitě to bylo jinde než ten ropák se kterým teď jezdím.

Pppp
11. prosince • 6:47

Já si myslím, že Octavia by potřebovala něco víc, než nový (výkonnější) motor. Mál Octaviu v provedení L+K, s motorem 110 K TDi. Myslím, že v motoru to není, ale v celkové koncepci vozu. Je to už prostě zastaralé auto a lepší motor z toho lepší auto neudělá. Mimochodem - to, že jsem si koupil L+K byla příšerná chyba. Za ty prachy mám auto střední třídy s velmi dobrým vybavením, atraktivnějším designem, větší spolehlivostí. Jo a ta kůže - to je v zimě pěkný maras. Studený je to jako led a i když jsou sedačky vyhřívané, přeci jen to trvá. Byla to chyba a Octávku už bych nechtěl.

Jaroslav
10. prosince • 16:26

Motor to bude bezesporu dobrý, ale ta cena ?!?!!  Za tu cenu (643.000,- kč) dostanu koupit vybavené auto o třídu výše !!!  No, asi nejlepší bude pro potencionální kupující (ale já to nebudu) počkat zase na další konec roku, protože pak koupí Octavii se slevou, tak jako letos jdou vidět slevy na Octavie 50.-100.000,- kč. Pak by to mohla být dobrá koupě ve smyslu "value for money".

Nechápu, jak si někdo může myslet, že je výhodné koupit hodně předražené, byť z pohledu paliva úsporné auto....

Kemza
10. prosince • 16:37

Oni to proste zkousi, kdo jim to za to da.

Ale souhlas, bud pockat na slevu, nebo vycihnout mirnyho jeťáka..

Kemza
10. prosince • 10:42

Mám zmiňovanou Octavii 4x4, po čipu 126 koní.

A je to nadhera, maximalka pres 200...

Ze by si konecne VW prestal bat dat do oktavky poradnej motor ?

 

Dusan
13. prosince • 17:05

Aaaa dalsi prechipovana oktavka. Ty ja proste miluji, jak to vzdycky ridici proslapnou v naivni vire, ze maji sportovni vuz, z vyfuku se vyhrne kour, saze a auto zacne pomalicku zrychlovat.

Doporučujeme

Články odjinud