Škoda Octavia dostane nový motor 1.9 TDI 96 kW/130 k; co vy na to?

Škoda Auto rozšiřuje paletu pohonných jednotek automobilů řady Octavia o motor 1.9 TDI PD s výkonem 96 kW/130 koní. Agregát, který Škoda Auto právě uvádí na autosalonu v italské Boloni, tvoří současnou vrcholnou nabídku dieselových motorů vozů Škoda Octavia.

Motor 1.9 TDI o výkonu 96 kW/130 k je moderní, výkonný a úsporný přeplňovaný vznětový agregát, který je opatřen technologií přímého vstřikování paliva pomocí sdružených vstřikovačů (tzv. systém „čerpadlo – tryska“).

Hlavní výhodou uvedeného systému je především dosažení vyšších vstřikovacích tlaků, jemnější rozprášení paliva ve válci a možnost přesného řízení průběhu vstřiku pomocí elektronické řídící jednotky. Tím se dosahuje větší účinnosti, vyššího výkonu a točivého momentu (až 310 Nm při 1900 ot./min), nižšího obsahu škodlivin ve výfukových plynech a nižší spotřeby.

Uvedená technologie byla doposud u vozů modelové řady Octavia k dispozici pouze pro provedení 4x4 s motorem 1.9 TDI 74 kW/100 k, nyní je nabízena také pro verzi s pohonem předních kol.

Octavia s novým motorem 1.9 TDI 96 kW/130 k dosahuje maximální rychlosti 207 km/h (zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s) při průměrné spotřebě paliva 5,2 l na 100 km. Vybavena je šestistupňovou mechanickou převodovkou. Již základní verze obsahuje systém ABS s brzdovým asistentem MBA a prvky MSR a ASR.

Výroba modelů Škoda Octavia a Škoda Octavia Combi 1.9 TDI PD/96 kW bude zahájena v lednu 2003, vůz je již možné objednat v sítí obchodníků Škoda Auto. Doporučená prodejní cena základního modelu Škoda Octavia Ambiente 1.9 TDI PD/96 kW je 588 000 Kč, verze Škoda Octavia Combi 1.9 TDI PD/96 kW 643 000 Kč včetně DPH.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků