Škoda Octavia dostane nový motor 1.9 TDI 96 kW/130 k; co vy na to?

Škoda Auto rozšiřuje paletu pohonných jednotek automobilů řady Octavia o motor 1.9 TDI PD s výkonem 96 kW/130 koní. Agregát, který Škoda Auto právě uvádí na autosalonu v italské Boloni, tvoří současnou vrcholnou nabídku dieselových motorů vozů Škoda Octavia.

Motor 1.9 TDI o výkonu 96 kW/130 k je moderní, výkonný a úsporný přeplňovaný vznětový agregát, který je opatřen technologií přímého vstřikování paliva pomocí sdružených vstřikovačů (tzv. systém „čerpadlo – tryska“).

Hlavní výhodou uvedeného systému je především dosažení vyšších vstřikovacích tlaků, jemnější rozprášení paliva ve válci a možnost přesného řízení průběhu vstřiku pomocí elektronické řídící jednotky. Tím se dosahuje větší účinnosti, vyššího výkonu a točivého momentu (až 310 Nm při 1900 ot./min), nižšího obsahu škodlivin ve výfukových plynech a nižší spotřeby.

Uvedená technologie byla doposud u vozů modelové řady Octavia k dispozici pouze pro provedení 4x4 s motorem 1.9 TDI 74 kW/100 k, nyní je nabízena také pro verzi s pohonem předních kol.

Octavia s novým motorem 1.9 TDI 96 kW/130 k dosahuje maximální rychlosti 207 km/h (zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s) při průměrné spotřebě paliva 5,2 l na 100 km. Vybavena je šestistupňovou mechanickou převodovkou. Již základní verze obsahuje systém ABS s brzdovým asistentem MBA a prvky MSR a ASR.

Výroba modelů Škoda Octavia a Škoda Octavia Combi 1.9 TDI PD/96 kW bude zahájena v lednu 2003, vůz je již možné objednat v sítí obchodníků Škoda Auto. Doporučená prodejní cena základního modelu Škoda Octavia Ambiente 1.9 TDI PD/96 kW je 588 000 Kč, verze Škoda Octavia Combi 1.9 TDI PD/96 kW 643 000 Kč včetně DPH.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků