Škoda Octavia dostane nový motor 1.9 TDI 96 kW/130 k; co vy na to?

Škoda Auto rozšiřuje paletu pohonných jednotek automobilů řady Octavia o motor 1.9 TDI PD s výkonem 96 kW/130 koní. Agregát, který Škoda Auto právě uvádí na autosalonu v italské Boloni, tvoří současnou vrcholnou nabídku dieselových motorů vozů Škoda Octavia.

Motor 1.9 TDI o výkonu 96 kW/130 k je moderní, výkonný a úsporný přeplňovaný vznětový agregát, který je opatřen technologií přímého vstřikování paliva pomocí sdružených vstřikovačů (tzv. systém „čerpadlo – tryska“).

Hlavní výhodou uvedeného systému je především dosažení vyšších vstřikovacích tlaků, jemnější rozprášení paliva ve válci a možnost přesného řízení průběhu vstřiku pomocí elektronické řídící jednotky. Tím se dosahuje větší účinnosti, vyššího výkonu a točivého momentu (až 310 Nm při 1900 ot./min), nižšího obsahu škodlivin ve výfukových plynech a nižší spotřeby.

Uvedená technologie byla doposud u vozů modelové řady Octavia k dispozici pouze pro provedení 4x4 s motorem 1.9 TDI 74 kW/100 k, nyní je nabízena také pro verzi s pohonem předních kol.

Octavia s novým motorem 1.9 TDI 96 kW/130 k dosahuje maximální rychlosti 207 km/h (zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s) při průměrné spotřebě paliva 5,2 l na 100 km. Vybavena je šestistupňovou mechanickou převodovkou. Již základní verze obsahuje systém ABS s brzdovým asistentem MBA a prvky MSR a ASR.

Výroba modelů Škoda Octavia a Škoda Octavia Combi 1.9 TDI PD/96 kW bude zahájena v lednu 2003, vůz je již možné objednat v sítí obchodníků Škoda Auto. Doporučená prodejní cena základního modelu Škoda Octavia Ambiente 1.9 TDI PD/96 kW je 588 000 Kč, verze Škoda Octavia Combi 1.9 TDI PD/96 kW 643 000 Kč včetně DPH.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků