Škoda Octavia dostane nový motor 1.9 TDI 96 kW/130 k; co vy na to?

Škoda Auto rozšiřuje paletu pohonných jednotek automobilů řady Octavia o motor 1.9 TDI PD s výkonem 96 kW/130 koní. Agregát, který Škoda Auto právě uvádí na autosalonu v italské Boloni, tvoří současnou vrcholnou nabídku dieselových motorů vozů Škoda Octavia.

Motor 1.9 TDI o výkonu 96 kW/130 k je moderní, výkonný a úsporný přeplňovaný vznětový agregát, který je opatřen technologií přímého vstřikování paliva pomocí sdružených vstřikovačů (tzv. systém „čerpadlo – tryska“).

Hlavní výhodou uvedeného systému je především dosažení vyšších vstřikovacích tlaků, jemnější rozprášení paliva ve válci a možnost přesného řízení průběhu vstřiku pomocí elektronické řídící jednotky. Tím se dosahuje větší účinnosti, vyššího výkonu a točivého momentu (až 310 Nm při 1900 ot./min), nižšího obsahu škodlivin ve výfukových plynech a nižší spotřeby.

Uvedená technologie byla doposud u vozů modelové řady Octavia k dispozici pouze pro provedení 4x4 s motorem 1.9 TDI 74 kW/100 k, nyní je nabízena také pro verzi s pohonem předních kol.

Octavia s novým motorem 1.9 TDI 96 kW/130 k dosahuje maximální rychlosti 207 km/h (zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 s) při průměrné spotřebě paliva 5,2 l na 100 km. Vybavena je šestistupňovou mechanickou převodovkou. Již základní verze obsahuje systém ABS s brzdovým asistentem MBA a prvky MSR a ASR.

Výroba modelů Škoda Octavia a Škoda Octavia Combi 1.9 TDI PD/96 kW bude zahájena v lednu 2003, vůz je již možné objednat v sítí obchodníků Škoda Auto. Doporučená prodejní cena základního modelu Škoda Octavia Ambiente 1.9 TDI PD/96 kW je 588 000 Kč, verze Škoda Octavia Combi 1.9 TDI PD/96 kW 643 000 Kč včetně DPH.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků