Škoda Octavia: dominuje podvozek a solidnost (jízdní dojmy)

Ferda  |  23. 03. 2004 22:35

Pořád je to jenom Škoda, a toho se nezbaví. I když vypadá zajímavě a si bude i lepší kvalita než doteďka, ale kdo chce image, ten zvolí za ty prachy něco jinýho.

Odpovědět  |   | 
inside  |  24. 03. 2004 09:19

Ted jsem se zasmal. Kdo chce image, ten si zvoli za ty prachy neco jinyho. Vy si kupujete na image Golfy, Astry nebo snad Korejce, Japonce ci nakou francouzskou rtenku? Kdyz reknete image, tak to vidim od BMW 5, E-Klasse, Subaru, Volva S60 nahoru... A to uz je zase jina cena... Tim chci rict, ze auta kolem 500-600 litru se nekupuji na image, ale na dobrou sluzbu. A tu nova Octavia urcite odvede. Nejezdim skodou, ale vubec by mi to nevadilo a nikdy bych ji tak nepodcenoval. Verte mi, ze treba ve Svedsku nebo jinych zemich, kde se dba na kvalitu, ma Skoda lepsi image nez treba francouzske, spanelske, italske vozy, o korejskych nemluve...

Odpovědět  |   | 
Quido  |  25. 03. 2004 12:16

S tím bych souhlasil, ale take musím říst, že ma Škodovka stále co dotahovat, zejmena vedle Japonců. Jinak je třeba poznamenat, že z celeho koncernu VW ma jediná Škodovka meziroční nárůst prodeje, ostatní z VW mají docela drastický pokles - to taky o něčem svědčí.

Q

Odpovědět  |   | 
LaCo  |  27. 05. 2004 10:31

a subaru je co? ty japonce

Odpovědět  |   | 
Bojler  |  24. 03. 2004 18:59

KAŽDÝ KDO SMÝŠLÍ PODOBNÝM ZPŮSOBEM U MĚ NEMÁ ŽÁDNÝ IMAGE. VLASTNĚ ANO. BLBCE

Odpovědět  |   | 
Jirina  |  23. 03. 2004 22:51

Docela mě překvapuje, že turbodiesel má popisované problémy při nízkých otáčkách. No nevim, ale s takto výkoným dieselovým motorem by se mělo auto bez problémů rozjet i na dvojku bez přidání plynu nebo "trápení" spojky.

Odpovědět  |   | 
igor  |  23. 03. 2004 22:54

Myslím, že motor ešte nebol bohvie jako "zajetý", to tiež mohlo mať určitý vplyv na jeho vlastnosti.

 

Nemožem si pomôcť, ale nová OC sa mi páči čím ďalej, tým viac  Ak bude mať porovnateľnú cenu a výbavu, ako konkurencia, tak nie je čo riešiť a niekedy na budúci rok zaparkuje v mojej garáži

Odpovědět  |   | 
Jirina  |  23. 03. 2004 23:22

Auto to je určitě velmi kvalitní. Ale s tou cenou to bude horší. Je s podivem, že domácí automobilka má dražší auta než konkurenční automobilky, které je dováží. Podle mě škodovka stále využívá toho, že ještě stále si jí spousta lidí koupí právě proto, že je to "česká" škoda a je jim jedno, že obětují ňákej ten peníz navíc.

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  24. 03. 2004 09:07

To mimo jine zalezi take na tom, jak je motor zprevodovany. Predpokladam, ze to je sestikvalt.

Jak uz jsem tady nedavno psal, stara Octavia 1.6 SRi 74kW jede na petku bez plynu - na volnobezne otacky 27km/h (!). Toledo 1.9 TDI 110kW jede na sestku na volnobezne otacky 55km/h. 

Takze Buh vi, jak je zpreveodovan 2.0 TDI 16v v nove Octavii - treba si v Boleslavi rekli "sestnactiventil tahne az ve vyssich otackach", nebo si naopak rekli "ma to 330Nm, poradne to zprevodujeme" a podle toho to nejak zprevodovali, takze to ma problemy se rozject.

A nebo jen ridic nema dostatecne zkusenosti s TDI - ja kdyz mam na tejden pujceny benzinak, taky mi pak dela problem se s TDI rozject.

A nebo je to fakt jen malo zajete - ale ja jsem podobny jev v zadnem novem TDI nikdy nepozoroval.

Odpovědět  |   | 
Bob  |  24. 03. 2004 09:35

Máš recht. Mám TDI, byť to nejslabší a měl jsem půjčený na týden benzínový Leon - než jsem vyjel ze servisu dvakrát chcípnul. Dostal jsem zpět své auto - a hned mi zhaslo taky. Prostě jsem neuvažoval, nezkoušel opatrně a vzal plyn a spojku, jak jsem byl zvyklý.

Teď jsem měl jen na den Oktávku 1,6 - to jsem si dal pozor a už mi nechcípla, zpět do mého auta - ale zase bez přemýšlení = půl metru a startuju znova. Na co si člověk zvykne, tak potom jezdí. Jen u toho nového dvoulitru mám obavu, jestli není příliš silná a nebude chtít při rozjezdu hrabat. Ale u šestikvaltu vlastně asi ne. Právě o dvoulitr bych měl zájem, ale obávám se trochu ceny ...

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  24. 03. 2004 13:52

Ta 2.0 TDI (a i benzinova 2.0 FSI) bude mit v zakladu urcite protiprokluz. Ani u soucasneho Toleda nelze koupit 1.9 TDI 110kW alespon bez TCS (ESP je volitelne). Ono je to vypinatelne, ale pokud neni dokonale sucho a bez sterku, je docela umeni se s tim bez protiprokluzu rozject. Ale ono se to po kazdem nastartovani samo zase zapne....

Odpovědět  |   | 
Bob  |  24. 03. 2004 23:34

Já mám teď Oktávku 66, jel jsem s 81. Jen si tak říkám, aby potom rozjezd nebyl tak, že "dýchnu na plyn" - vyletí otáčky a já to musím šktrit spojkou. Prostě, jestli ten motor nebude až zbytečně silný ..

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  25. 03. 2004 00:01

Ja si myslim, ze "zbytecne silny" motor neexistuje. Vsechno je reletivni. Ja jsem si nakonec zvykl i na Cordobu 1.2 12v 47kW - a je to auto, ktere vykonove proste staci (byl jsem v nem ale jen sam). Za 289000Kc je to superauto, se superkufrem a skvelou zakladni vybavou (2x airbag, el.okna, dalkac centralu v klicku, atd...). Pro vetsinu lidi je to zcela jiste dostacujici auto, predepsanou rychlosti jde jet uplne v pohode. Lidi si ale bezne kupujou 2 az 6x drazsi auta. Jsou to asi vyhozene penize, protoze 3x drazsi auto proste neprinese 3x vic uzitku. Na druhou stranu, kdyz ty penize nekdo ma, tak do hrobu si je nevezme a proc si nedoprat treba petkoveho bavoraka.

Ale kazdopadne opravdu zbytecne silny motor jsem jeste nepotkal. Treba existuje, ale od toho, s cim mame beznou zkusenost, je to jeste hodne daleko. Ja si myslim, ze i 500kW motor proste neni tim zbytecne silnym. 

Dokud ma clovek Fabii 1.2 40kW (nebo treba Formana), muze si zvyknout, ze se musi jezdit s plynem furt na podlaze. Samozrejme ale od nejakeho vykonu (dejme tomu uz od 70kW) si clovek musi zvyknout na to, ze s tim nemuze jezdit furt na plnej. To muze byt dost o zvyk pro nektere lidi, kteri fakt prejdou z hodne slabeho na neco normalniho. Ale vykon zdaleka neni jen kvuli max. rychlosti. O tom, kolik je na nasich dalnicich max bezpecna rychlost (zalezi samozrejme i na kvalitach auta, intenzite provozu, atd...), se mohou vest dlouhe spory. Kazdopadne na rychlosti nad 200km/h uz je potreba lepsi dalnice (Plzen) a temer nulovy provoz - tedy pokud nejste "masovy sebevrah" . Ale to neznamena, ze vykon nutny pro max. rychlost 200km/h je ten maximalni smysluplny vykon. Nemusite chtit po silnici letat, ale proste se muze stat, ze v prudkem kopci (treba Lodenice-Rudna) potrebujete rychle nekoho predject. A auto, ktere ma maximalku 200 proste v takovem kopci pri rychlosti treba 150 uz moc akcelerovat nebude. Cili je lepsi mit maximalku 300, nikdy ji nevyuzit, ale vedet, ze tam ta rezerva je a ze kdyz si ve stopadesati v kopci vzpomenete, ze tam na nejake predjeti rychle potrebujete zrychlit na 180, tak ze vas to i v te rychlosti a v tom kopci jeste zamackne do sedacky - v idealnim pripade bez podrazeni .

Pokud ale samozrejme nechcete se silnejsim autem hrabat (zejmena u dieselu pri jeho zaberu odspoda), chce to samozrejme nahon na vsechny 4, sirsi a lepsi gumy a elektronickou kontrolu trakce (protiprokluz). Proto bych mel trochu obavu ze silnych aut s nahonem jen na jednu napravu, nedejboze dokonce na zadni (lehkou - motor vpredu). Je to sice prima zabavna sportovni hracka, ale pro bezny provoz bych proste radeji quattro, nebo mit tu silnou zadokolku jen na leto a na zimu proste stejne tu ctyrkolku.

 

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  25. 03. 2004 07:05

U náhodu na zadek už neplatí, že je zadní náprava lehká, např. BMW má optimální rozložení hmotnosti 50:50 a na jízdě je to znát: auto se do každé zatáčky doslova dere, nezná nedotáčivost. Kam otočíš volantem, tam jede. Ovšem na suchu. Na sněhu či ledu je to horší, je třeba si dávat bacha.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  28. 03. 2004 10:48

Moje '93 540iA má na zadku 50,6 % hmotnosti
Moje '81 635CSi má na zadku 46,2 % hmotnosti

Obecně pro mě problém lehkého zadku neexistuje a s dobrým zimním obutím si zimu opravdu užívám. Zvláště šestka umí smyky bravurně, je pro ně snad stvořená

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  28. 03. 2004 17:56

A moje 890cxit ma rozlozeni hmotnosti 50%/50% (dokonce precerpavanim paliva z jedne nadrze do druhe vyrovnava i hmotnost podle obsazeni vozu), nahon na 4 kola, devitilitrovej preplnovanej osmnactivalec, calouneni z predkozek jeste nenarozenych hranostaju kombinovany s kuzi z jednorozce, budiky jsou lemovany platinou. Je to uplne nove auto, ten nevim presne,  jestli z roku 1893, nebo 1881.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  28. 03. 2004 18:14

???

Chtěl jsem jenom naznačit, že "problém lehkého zadku" je smyšlená blbost, alespoň u BMW každopádně.

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  28. 03. 2004 19:00

Me nejak vzdy, kdyz prijde namrzajici dest, ty "sankujici" bavory a medvedi presvedcuji o opaku. Ale mozna jde o nahodu, ja vzdy vidim tyto dve znacky a za rohem se placaji vsechny ostatni...

Jeste bych trochu videl problem v tom veku aut, ktery jsi zminil - koupit si 10 az 20 let stare BMW ci Mercedes je relativne nenakladna vec. Naopak na tato auta koupit kvalitni obuti je relativne draha vec. Nevim presne, jake rozmery se tam davaji, ale na vetsi bavoraky a medaky se urcite nedavaj ctrnactky ci patnactky jako na felicii ci oktavku. Ja mam letni 17'' kola a vim, ze gumy byly temer 2x tak drahe, jako ty hlinikove disky. Takze problem je v tom, ze kdyz nekdo za 40000 koupi takovou ojetinu, tezko da jeste jednou tolik (nebo dokonce vice) za letni a za kvalitni zimni gumy. Samozrejme netvrdim, ze to je tvuj pripad, ale rekl bych, ze tech lidi, kteri na takove vozy daji nove kvalitni gumy, bude drtiva mensina. A pak prijde to naledi a oni sankuji. Nemusi to samozrejme byt na 100% tim motorem vpredu a nahonem dozadu, castecne to samozrejme bude tim, ze na auto za N nekoupej gumy za 2N a i na to naledi pak vjednou na sjetejch letnich gumach....

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  28. 03. 2004 19:28

Obě moje auta stály okolo sta a o obou jsem přesvědčen, že za tu cenu nabízí to co žádné jiné, každé v jiném směru. Moje výhoda oproti jiným bavoráčníkům je, že nemusím bastlit ani shánět po vrakovištích, ale oba s otcem máme schopného garážového mechanika, který se svýma BMW stejné generace najel přes milión km a zná je do posledního šroubku, a tak není problém je udržovat v bezproblémovém stavu. Ještě jsme ani jednou nebyli nespokojeni. Ale to nechme stranou.

Nebudu tady nikomu nic namlouvat, letní i zimní jezdím jednu sezónu jeté za pětinovou cenu nové sady, mám na ně opravdu velmi dobrý zdroj a hlavně možnost porovnat s novými na otcově BMW 735i, které jsou nyní druhým rokem to samé co já kupuji za zlomek, jeho baví si vychutnat tu třešničku na dortu první rok jejich provozu, navíc najede ročně podstatně víc km než já.

U majitelů těch aut, o kterých mluvíš, je největším kamenem úrazu absence citu a tréningu v jízdě se zadním náhonem, jízda na letních gumách a přeceňování se. Ono je občas i nepříjemné se někomu se mnou svézt třeba v zimě s tou starou třiapůllitrovou plečkou, ale je to jenom o zvyku. Všichni jsou zvyklí, že je přední náhon "vytáhne ze zatáčky" (rovně do strouhy), a tak jsou při řízeném smyku zádě trochu nejistí co že se to vlastně děje, zatímco já to beru za běžnou součást jízdy. Ano, když nechci, tak mi celý den neproklouzne kolo, ale o tom to není a to mohu jezdit tou 405tkou 1.6, kterou jsem si za těch 100 tisíc mohl ve slušném stavu koupit místo BMW.

Máš Leon Cupra? Je to čtyřkolka?

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  28. 03. 2004 23:36

Presne jak pises. Pokud mas tak skveleho technika a tak skvely zdroj na dobre gumy, jsi stastny clovek. Jenze jak jsem psal, drtiva vetsina majitelu podobnych aut na tom tak neni. Asi nemaj pro zadokolku cit a tak jim to moc nejde. Asi nemaj dobrej zdroj na levne zimni gumy a tak i v zime jezdi na sjetejch 3x protektorovanejch letnacich. A to proste je problem.

Nemam Leon Cupra. Bohuzel. Uvazoval jsem o nem, ale s prichodem druheho ditete jsem zvolil vetsi kufr, tedy Toledo. V "Cuprach" je trochu bordel. Puvodne se Cupra nazyval i model TDI 110kW. Ale ted uz je to TopSport. Ja mam Toledo s timhle motorem (upravenym na 144kW a 430Nm, sestikvalt, atd.. ale bohuzel do Toleda nedavaj 4x4, prestoze to je az na ten kufr to same, co Leon). Leony Cupry jsou bud 1.8T 165kW (motor z Audi TT, ale bez 4x4) a nebo 2.8 V6 150kW (tohle je 4x4). Ten 2.8V6 lze v nemecku nechat upravit na 3.2 V6 BiTurbo. Prej za 200000Kc  ;-(((   Pak mi jeste v servizu nabizeli mist turba namontovat kompresor - prej za 300000Kc  ;-((((((((((((((((((

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  29. 03. 2004 00:00

Teda ty ceny jsou hustý, když už teď vím, co bych za ně měl...

U BMW je při tuningu ta výhoda, že je skoro vždycky kam utéct - k výkonnějšímu motoru z totálky, a to až do nebeských výšin (příkladem budiž 350i http://www.autopower.se/ovanligabmw/top10_350.asp )

Já tuningu neholduju, rozhodl jsem se koupit vždycky takovou motorizaci, která bude mít vždycky dost sil. Kdybych měl jezdit s nějakým čtyřválcovým motorem, asi bych spíš zase jezdil na bicyklu, do práce MHD, na výlety vlakem a na dovolenou letadlem. Auto mě neživí je to jen koníček a zvuk čtyřválce je tak nepoetický (krom boxeru), že bych to snad vzdal

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  29. 03. 2004 00:30

Tak zvuk TDI PD je "poeticky" az dost....

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
RedBaron  |  29. 03. 2004 00:41

Nu dobra, ale prece jen V8 je V8

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  29. 03. 2004 08:59

To jo. Ale ta spotreba!

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  25. 11. 2004 09:02

Leonardo, ty tdiočkoidní diskusní parazite!!!

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  29. 03. 2004 00:32

PS: ja taky tuningu moc neholduju, mam tam jen lehkou upravu motoru (dost koni za malo penez) a lepsi kola/gumy.

Tuning TDI vypada jinak: viz napr. www.MaxTDI.com

 

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Petrik  |  25. 03. 2004 18:56

V poslednom case sa tak chovaju takmer vsetky nove vozy...isiel som cca okolo 400 km s Vectrou 1.8 (ale benzin) a par krat mi zdochla aj na jednotke :)  jazda v kolone bola desna.. Velmi prijemne sa jazdi s Peugeotom 406 v 2,0HDI 80kW. Ten taha slusne uz od spodu... Na dvojke taha velmi slabunko v nizkych otackach dokonca aj Octavka 1,8T... od 2000 to ale zacne.. ;)

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  23. 03. 2004 23:42

Jsem jediny komu prijde nova Skodovka jako absolutne sterilni vuz? Z meho pohledu je to totalni spotrebni material, neco jako Passat, dostanete to jako sluzebaka, jezdite s tim protoze musite, ale je to zabavne asi jako sex s manzelkou po dvaceti letech. Zadne vzruso, cista nuda. Nudny zevnejsek bez stopy napadu ci dravosti, interier ze by clovek brecel. Kdyz to srovnam treba s designem noveho Focusu, tak to je sice taky spise socialni trida, ale alespon je tam sem tam nejaky napad. Skodovka je skutecne spise simple nez clever. Koukam, ze se ti Nemci to tam v MB zprumernovali s nemeckou dukladnosti.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  24. 03. 2004 00:22

ASi jsi opravdu jediný Mě se líbí a to hodně, interiér je paráda... Uvidím naživo, ale asi bych, pokud bych chtěl kupovat auto v této třídě, dal O2 přednost před konkurencí.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 03. 2004 07:53

No kdyz si ten interier predstavim v obligatni cerno cerne kombinaci (tohle bude L&K za 900k), tak to vypada dost desne. Mimochodem, proc ten hlinikovy prouzek na sebe nenavazuje mezi dvermi a deskou? Asi se holt maji v MB od BMW jeste co ucit.

Odpovědět  |   | 
mahatma  |  24. 03. 2004 08:13

To je jasné. Kdyby byl ten prouzek do kraje, tak by sis a) roztrhl bundu o ostry okraj, b) utrhl bys to po prvním zavadění c) nelícovalo by to s proužkem na dveřích.   ... Blahopřeji, každá odpověď je zřejmě správná.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 03. 2004 19:54

Co to placas? Videl jsi nekdy seriozni vuz a nejenom plecku z MB? Vsechna auta, ktera maji podobny prouzek ho maji tak, ze ten co je ve dverich presne licuje na ten v palubce tak, aby pri zavrenych dverich to budilo dojem celistve linie, takovyhle paskvil jsem teda jeste nevidel.

Odpovědět  |   | 
Prc  |  25. 03. 2004 08:55

Jo jo. Jsou to banda idiotu. Dusane, cekaji jen na tebe, abys jim ukazal jak se vlastne auto dela

Odpovědět  |   | 
triol  |  04. 06. 2004 17:30

Jestli se ti líbí interiér,tak si kup jakýkoliv starý auto a budeš to mít levnější

Odpovědět  |   | 
nospam  |  24. 03. 2004 01:09

Mel by jsi zapracovat na svem vztahu k manzelce, protoze i ten sex po dvaceti letech s ni muze byt vyborny

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  24. 03. 2004 08:44

to Dusan: ja mam podobny pocit nebo spise jeste horsi

Odpovědět  |   | 
Ace2  |  24. 03. 2004 10:01

No jediný není, nicméně kdo se bude hádat

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 11:05

Ano, je to běžné auto pro běžné řidiče.

Odpovědět  |   | 
jenk  |  26. 03. 2004 22:30

Nejsi jediny a protoze vlastnim predeslou verzi ,tak temto oslavnym odam neverim,TDI mam absolutne plne zuby.Ted to chci prodat a koupit neco jineho .A reci o cene!Vite,ze daleko renomovanejsi auta se stejnou vybavou vas prijdou levneji?REklamni triky typu zakladni vybava uz mne neoblafnou.Dekuji,ale traktory uz nemusim.Dost bolo TDI a podplacenych od na  tato auta.A nastvany jsem proto,ze jsem na to taky nalit.Pral bych vam videt kupu faktur za opravy a projet se mym autem,kde je tak uvolnene rizeni,hanba mluvit.

Odpovědět  |   | 
darkus  |  24. 03. 2004 00:58

osobne jsem zvedavy jak bude tohle auto vypadat na plechacich, ktere pravdepodobne (na oficialnich strankach jsem nezjistil, ze tomu bude jinak) budou standardem az do verze elegance - odhaduju, ze ty plechove disky budou 14-ky, kdyz "elektrony" maji byt 15-palce

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  24. 03. 2004 08:59

Soucasna octavie Elegance ma 15'' hlinikace a ambiente ma 15'' plechace. Takze vami predpovidany problem neexistuje. A hezke kryty plechacu mohou vupadat stejne dobre, jako horsi hlinikace.

Odpovědět  |   | 
darkus  |  24. 03. 2004 13:07

me slo spis o designove hledisko, protoze podle me ta petiparskova lita kola jsou 16ky nebo dokonce 17ky, coz tomu autu urcite pridava na vzhledu a kdyz tam budou plechace tak to auto uz tak zajimave vypadat nemusi, jak znamo "kola delaj auto"

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  24. 03. 2004 14:32

To je pravda, ale myslim, ze do lepsich verzi se 16'' davat budou a zrejme to bude, stejne jako golf, homologovano i pro 17'' kola (asi az bude RS).

Me je mozna dokonce milejsi, kdyz tam vyrobce v zakladu da plechy - necham si je na zimni obuti a koupim si vetsi a lepsi kola dle sveho vyberu. To je podobne, jako s digitalnima fotakama: i kdyz se vyrobce "placne pres kapsu" a da do baleni 64MB kartu, akorat vas spis nastve, protoze si stejne chcete koupit 512MB. Ja bych ocenil, kdyby se fotaky prodavaly uplne bez karty (a o to levneji) a pak si koupim zvlast takovou, jakou chci. To same s kolama. Jen zakladni plech a pokud mozno zimni gumy. Letni hlinikove velke a siroke si koupim sam.

Odpovědět  |   | 
KO  |  24. 03. 2004 18:03

Mas pravdu ja bych jen dodal, ze kdyz s nimm budes jezdit a projedes parkrat kaluzi tak na plechacich a na litejch to bude vypadat uplne stejne ......Spinave. Ja kola neprecenuju. Je to spotrebni zbozi a sperkovat oktavii I ci II jako nake Ford GT mi pripada krapet ulitly.

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  24. 03. 2004 18:32

Ale no tak urcite ta Octavia vypada lip na hlinikovejch 17'', nez Octavia1 Classic na 14'' plechu !

A taky bych nepodcenoval ciste prakticke hledisko.  Sirsi gumy s vyztuzenymi boky z kvalitniho materialu a s kvalitnim vzorkem v podstate vyzaduji hlinikovy rafek - jeste jsem nevidel velky a siroky plechac, ktery by umoznoval pouzit kvalitni gumu.

Nehlede k tomu, ze kolo z lehkych slitin je z lehkych slitin proto, aby bylo lehci (s nizkoprofilovou gumou), nez kolo plechove s vysokou gumou. Lehci kolo snizuje sumu neodpruzenych hmot, cimz dale prispiva k zlepsenym jizdnim vlastnostem.

Tyto vyhody oceni nejen "zavodnici", ale i normalni jezdci - do krizove situace se proste muze dostat kazdy.

Odpovědět  |   | 
vita  |  24. 03. 2004 22:43

Někdo má a někdo nemá. Mě třeba těší,že moje kola stojí stejně jako to průměrné auto {16ti leté} a za 2. je hliník lehčí a tak má lepší jízdní vlastnosti.

Odpovědět  |   | 
Quido  |  25. 03. 2004 13:22

S tím naprosto souhlasím, někdo se tu baví o tunování a někdo o používání osobního auta. Kdo chce tunovat, ať si píše na webu nějakého fun klubu Skoda-simple-clever nebo tak něco... a může tam řešit i spojlery a volanty a černý folie na skla  další nesmysly.
Normálnímu člověku musí "vyšperkovaná" oktávka stejně připadat směšná.

Pro normální ježdění je diskuze o plecháčích či neplecháčích úplně zbytečná! A věc vzhledu je čistě individuální,

Q

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  25. 03. 2004 13:56

To je ale uplnej nesmysl!

To byste rovnou mohl tvrdit, ze pro normalni lidi je dostatecne mit na aute bubnove brzdy, pokud mozno i vepredu.

Nizsi neodpruzene hmoty prokazatelne (a logicky) zlepsuji jizdni vlastnosti.

Sirsi gumy zase jizdni stabilitu. Spoilery zcela jiste take maji aerodynamicky vyznam, na soutezni vozy se zcela jiste nedavaji jen pro paradu! Na seriove AudiTT zacali spoilery davat seriove v okamziku, ze se dle statistik zvysila umrtnost mladych manazeru (typickych majitelu TT).

Lepsi a sirsi gumy na plechy nedate.

To je jako byste tvrdil, ze je "nesmyslnym tuningem" koupit si lepsi verzi stejneho auta, ktera se lisi vetsimi koly (stara Octavia Classic ma 14'', Ambiente ma 15'' plech, Elegance ma 15'' hlinik a RS ma 16'' hlinik a sirsi gumy), lepsimi brzdami, lepsim podvozkem (tlumice+pruziny), kotouci i vzadu (dokonce zvetsenymi), spoilery, atd...

Je tedy podle vas koupe modelu s vyssi vybavou nesmyslnym tuningem? Je kazdy, kdo si koupi Octavii Elegance 1.8T na hlinikacich a s velkymi kotouci misto Octavie Classic 1.4 nesmyslnym tunerem?

Jaky je rozdil v tom, koupit si auto s vetsimi litymi koly primo od vyrobce, nebo si ta kola koupit dodatecne? Ja vidim jediny rozdil v tom, ze originalni kola byvaji osklivejsi, drazsi a neni tolik typu na vyber. Pokud si kola i gumy kupujete individualne a dodatecne, usetrite penize, lepe si vyberete z vetsiho sortimentu a muzete koupit spickovou kvalitu rafku i gum, kdezto originalni kola spickova nebyvaji.

Dale bych vas upozornil, ze rozdily mezi jednotlivymi vykonovymi verzemi motoru byvaji technicky casto male. Jak velky rozdil si myslite, ze je mezi verzemi 1.9 TDI PD 74, 85, 96 a 110kW? V tryskach? V intercooleru? Vite, ze rozdil mezi TDI 66 a 81kW je pouze v tryskach? Vite, ze rozdil mezi 1.8T 110 a 132kW je pouze v software? Co je tedy spatneho si slabsi verzi predelat na silnejsi, za podstatne nizsi peniz, nez jaky je rozdil v porizovacich cenach dle ceniku vyrobce? Ze je zbytecne mit TDI 81kW, ze staci 66kW? Ze je to nesmyslny tuning? To by ale mezi nesmyslne tunery museli patrit vsichni ti, kteri si to TDI 81kW koupili rovnou. Nehlede k tomu, ze vyrobce proste nektere kombinace nenabizi. Treba do Octavie Elegance si nekoupite 1.8T 132kW (to je jen v RS). Ale co vam brani si ten vykon zvysit a dat si tam tuzsi podvozek, vetsi brzdove kotouce, vetsi kola a spoiler? Ze se vam to zda divne? A o co divnejsi to je oproti zakoupeni primo modelu RS? Pokud existuji kupci Elegance a kupci RS, lze logicky predpokladat, ze existuje skupina lidi, ktera by preferovala komfort verze Elegance, ale zaroven pozaduje jizdni vykony verze RS. Jsou takovi lide podle vas nejak vysinuti? Podle me se lisi od kupci verze Elegance a RS pouze tim, ze pro jejich pozadavky odpovidajici verze neexistuje. To ale neni jejich chyba.

Samozrejme ze je trapne si na Octavii 1.4 ci 1.6 dat velky spoiler, jako na verzi WRC. O tom asi neni pochyb. Nicmene lide si kupuji silnejsi vozy i pro bezne pouzivani. Tedy je logicke, ze si i nekteri ty mirne slabsi chteji upravit pro vyssi vykon - a pri tom jit take jde jen o bezne pouzivani (stejne jako tem, kteri ten vykon maji jiz od vyrobce) a ne o nejake brutalni (prevazne designove) tuneni, cerna skla a gumovani silnice na srazech fanatiku.

Ja mam na svem aute take spoiler. Sam bych si ho tam nedal, on uz tam ale byl - stejne jako treba na kazde Octavii RS. A ze jsem si zvysil vykon? No bohuzel do Toleda nejsilnejsi diesel davaji 110kW (benzin 132kW). A ja chtel obiji: vyssi vykon a nizsi spotrebu. Je to snad nejaky nelegitimni pozadavek? Lepsi gumy jsem si koupil kvyli vetsi bezpecnosti. Lepsi krzdy (kotouce a desticky) jsem si koupil teprve az ty puvodni byly ojete - proc si pri vymene nepriplatit za neco lepsiho?

Odpovědět  |   | 
KO  |  25. 03. 2004 16:55

Ale spatneho natom neni nic ze si udela nekdo jednoho motoru lepsi atd. To je vec jeho osobniho zvazeni zda mu pripadne problemy zato stoji. Navic na serveru je mista dost a tak se stejne sem ta dalsi diskuze o "volantech" vejde. 

Ja ani nepopiram ze lita maj asi lespi jizdni vlastnosti ALE je vetsina eznych uzivatelu, kteri klidne buou jezdit na plechacich a je jim to jedno, nebot zadne zavody stejne nejezdim a ani po tom netouzim a v beznym rpovozu pochybuju ze pristejnem slozeni pneumatiky a velikosti bude rozdil mezi litejma a plechacema. Navic ty plechace jsou lepsi navic do mesta. S Litym najedes blbe na obrubnik a muzes mit po nem plechac se ti prohne a v zime je musis stejne menit za plechace. tak co.

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  25. 03. 2004 19:34

Ale ne - problem je, ze lepsi (treba sirsi) gumy preci na zadny plechac nedam! A rozdil mezi standardni a kvalitni/sirsi gumou je znat HODNE. Treba na brzdne draze, nebo treba na stabilite - siroka nizkoprofilova guma s vyztuzenymi boky drzi uplne jinak!. To jsou vsechno veci (stejne jako treba lepsi brzdy a podvozek), ktere se hodi i pri beznem provozu. Neocekavana situace se muze prihodit kazdemu i pri klidne jizde na okresce (treba ze tam vbehne srna, nebo nedej Boze dite).

Odpovědět  |   | 
Karlossss  |  18. 05. 2004 22:31

Chtel bych jen opravit ze zas tak zanedbatelny rozdily mezi ruznymi vykonovymi tridami jednoho motoru nejsou. Jak uvadis ze sou mezi 66 a 81kW rozdil v tryskach tak to nesouhlasim...a co takhle turbo?, ridici jednotka?, sani? Myslim ze vyrobci nedelaji jen tak ruzne vykonove tridy u motoru stejneho objemu....prece jen software po nacipovani nemusi byt vzdy tak dobry a nikdo se vam nezaruci ze bude tak dobry jako u softwaru od vyrobce....jinak s tebou souhlasim ohledne gum, brzd, aerodynamice, bezpecnosti atd,

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  19. 05. 2004 00:10

Ano, TDI 66kW (od roku 2000) a TDI 81kW se lisi pouze vstrikovaci - od r.2000 ma totiz i TDI 66kW identicke turbo s variabilni geometrii lopetek statoru (VTG), stejne jako model 81kW.
Pak se samozrejme lisi i ridici jednotka, ale ne fyzicky, ale pouze obsahem EPROM (datove mapy). A jelikoz od r.2000 jsou ridici jednotky osazovany pameti EPROM misto ROM, je mozne naprosto bez zasahu do jednotky nove mapy do ni proste nahrat pres servisni konektor (VAG-COM / OBD).

Viz vice treba zde: http://dieselpower.cz/tdiclub/index.php?page=power_enhancement
Cituji uryvek: "110 HP TDI motor je identický s 90 HP motorem, až na větší vstřiky." Ale za precteni to stoji cele.

TDI 66kW a TDI 81kW a dokonce i TDI PD 85kW pouzivaji identicka turbodmychadla - a to Garett VNT15 (TDI 66kW pred rokem 2000 pouzivalo dmychadlo GT15 s pevnou geometrii lopatek) a teprve az TDI 96kW a 110kW pouzivaji dmychadlo Garett VNT17.

Zavodni TDI 190hp/140kW (tovarniho teamu VW) se od serioveho TDI lisi prave zejmena tryskama a ne turbem a chipem.

Bohuzel pro TDI PD maji byt vykonnejsi a presnejsi vstrikovace dostupne az v druhe polovine tohoto roku, takze ani zatim nevim, na jaky vykon pujde seriove TDI 110kW (cipovane 144kW) vytahnout.

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  28. 03. 2004 11:10

Ačkoli ti to tak může připadat, fólie nejsou nějaká samoúčelná blbost, ale většinou ochrana interiéru před slunečními paprsky a ochrana soukromí před nežádoucími pohledy.

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  28. 03. 2004 18:03

A take setri energii - klimatizace nemusi pracovat na takovy vykon. Folie take zvysuji tepelne-izolacni vlastnosti skla, takze v zime interier tak rychle nevychladne.

Take kdyz nechate auto stat na slunci, je vevnitr vyrazne mensi vedro, nez bez folii. Nejde o zadne nemeritelne veliciny, ale i o desitky stupnu. Velice lehko to poznate i na vlastnim tele - bez folii, kdyz mate loket polozeny na dverich a dopada vam na nej letni slunce, tak proste citite, jak ty paprsky pali. S foliema proste nepali.

Dale samozrejme nestarnou plasty diky redukci UV zareni. Taky zlodeji do auta tolik nevidi.

Ale moderni folie navic jeste pridavaji bezpecnostni funkci - sklo je pak prakticky nerozbitne.

A pro nektere ridice je take prijemne, ze na policejni fotce oblicej v potemnelem interieru neni moc k poznani. Tezko pak pani prislusnici poznaj (natoz dokazou), jestli auto ridil majitel, nebo Petr Semjonovic Samsulenko z Beloruska, kteremu to auto majitel pujcil na zkusebni jizdu, protoze uvazuje o jeho prodeji.

Odpovědět  |   | 
Eraser  |  24. 03. 2004 09:50

Hliníkový kola aby mně je někdo ukradl? Nasrat.

Odpovědět  |   | 
Karel Opletal  |  24. 03. 2004 06:15

Už od září loňského roku čekám na novou octávku a hodně jsem se na ni těšil, ale právě jsem si koupil starou, a to kvůli ceně.Koupil jsem si radši 1,9TDI-96kW  se slevou od prodejce-70 000 Kč.Doufám že se mi alespoň něco málo vrátí v malé spotřebě.Kdybych chtěl novou v takovémto provedení dal bych za ni minimálně alespoň o 90 000Kč více a tolik peněz už do auta prostě nehodlám investovat.Ne proto, že bych ty peníze nesehnal, ale je to jen spotřební věc a navíc pokud člověk nenajezdí tisíce kilometrů tak je to i hodně nevýhodná investice.Na druhé straně ale auto potřebujete a při dnešním poměru na našich silních potřebujete i auto bezpečné.Takže jsem volil tuto variantu.Jinak škodovce držím palce a nová octávka se mi líbí , ne už tak praktiky samotné automobilky(o novém modelu se prodejci dočítají z novin )

Odpovědět  |   | 
Danonym  |  24. 03. 2004 07:04

A proc sis teda proboha kupoval skodovku, kdyz jsi potreboval bezpecne auto? To nejak nejde dohromady

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  24. 03. 2004 07:40

Tak mam pocit, ze se tady testovalo nejmin Porsche Cayenne, i kdyz to by melo vic chyb. Ta Octavka je proste bez chyb, nadcasove tvary, vyborne motory, nejkvalitnejsi zpracovani atd. Chce to priste trochu objektivnosti, stejnej test si muzu opsat z propagacnich materialu Skodovky.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 03. 2004 07:55

Uz jsi byl nekdy v Recku za cizi prachy? Pokud ano, tak take budes chtit ject nekdy znova.

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  24. 03. 2004 08:47

to Dusan:

Odpovědět  |   | 
Standa  |  24. 03. 2004 16:49

Odpovědět  |   | 
vita  |  24. 03. 2004 22:50

"hodně nevýhodná investice"  další ichtyl co investuje do auta. Máš pocit,že koupě 10dkg gothaje a 3 rohlíky jsou investice ??????????? 1. běžné auto neni "investice" ,ale spotřeba {až na vyjímky see kterými se setká 0.5promile řidičů}

P.S. piště ,že jste investoval do klobouku

Odpovědět  |   | 
Pavlos  |  24. 03. 2004 08:38

Tak to nechápu. Přístroje mají stejnou grafiku jako u posledních modelů Octavie I. A na tu moc chvály nepadá. Z vlastní Zkušenosti : při rychlostech kolem 80 km/h se údaj na tachometrů nedá dost dobře beZ soustředění přečíst a na dálnici se rychlost nechá jen odhadnout podle postavení ručičky tachometru. Takže nechápu, jak může být stejná grafika u Octavie II čitelnější než u Octavie I.

Odpovědět  |   | 
Huhla  |  24. 03. 2004 09:36

jj, jestli mě něco vadí, tak jsou to ty budíky. Koukal jsem jak puk, když jsem viděl co udělali starý oktávce a nazývali to faceliftem

ale možná jsem jen koinzerva někomu sse to líbí

Huhla

 

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  24. 03. 2004 08:38

V zaveru clanku se pise o tabulkove kombinovane spotrebe 6.6 l/100 km. Myslim, ze papirova spotreba bude spis 5.6 l/ 100 km. Vzhledem k tomu je spotreba 7.5 l/100 behem "kombinovane" testovaci jizdy ponekud vysoka.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 08:54

Už jsem to opravil.

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  24. 03. 2004 09:25

ja za to nemuzu, ze se u kazdeho testu pozorne divam na spotrebu ... No a dneska mne napadla zajimava myslenka. Moc by se mi libilo, kdybyste ve vami provadenych testech aut uvadeli vedle jednotlivych otacek pri konkretnich rychlostech na konkretni stupen i okamzite spotreby podle PP. Ono to sice k nicemu rozumnemu neni, ale ja mam rad maximum informaci, zejmena ve vecech, o kterych se nikde jinde, nez ve vasich testech, clovek nedozvi. Snad by to nebyl problem. Diky.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 09:52

To je trochu problém, protože ne každý automobil má palubní počítač a na něm aktuální spotřebu. Navíc je to hodně náročné, protože měření na každý stupeň provádíme minimálně tři, takže u šestikvaltu je to min. 15 měření (jedničku nezkoušíme); k tomu potřebujete rovinku, trpělivého spolujezdce atd. Také záleží na tom, jak je právě těžká noha na plynu, ta spotřeba se může i při konstantní rychlosti hodně lišit. Zkrátka to nevidím reálně.

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  24. 03. 2004 10:15

Ja jsem nemel na mysli aktualni spotrebu  s presnosti na setiny, ale uplne by mi stacila informace, ze xxxx ma pri 100 km/h na V. stupen pri otackach 3000/min aktualni spotrebu 6.0-6.2. Vzdyt treba i ty otacky pri konkretni rychlosti nejde brat na 100%, protoze pri cejchovani otackomeru po 500 otackach nemuzete na 100% vedet, jestl to je 2750 nebo 2800 ot/min. Berte to jen jak napad, pokud to nepovazujete za realne, neda se nic delat. Bylo by to ale hodne zajimave, predstavte si, ze jedinou informaci o spotrebe, kterou v dnesnich testech delate, je typu: spotreba je tolik a tolik, coz je malo nebo hodne, protoze jsme nekdy vyuzivali maximalniho potencialu vozu. To o spotrebe nic nevypovida, protoze si to clovek nemuze nicim vztahnout k ostatnim automobilum, zatimco pri uvadenu aktualni spotreby pri konkretni rychlosti tu vztaznou velicinu ziskate a muzete spotrebu konkretniho vozu porovnavat s ostatnimi auty. 

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  24. 03. 2004 11:57

Spotreba pri ustalenych otackach ti je na dve veci. Zober si priklad: Auto A ti ukazuje na 5-ku pri 100 km/h spotrebu 5,0 litra. Auto B povedzme 6,5 litra. Potom dojde k tomu, ze auto A aj B potrebuje niekoho predbehnut. Pri podradeni a vyuziti maxima vykonu ti bude auto A ukazovat okamzitu spotrebu 40l (TDI PD  96 kW), auto B spotrebu 25l (1,2 HTP).

Ked to zoberies priemerom na trase 100 km a pocet predbiehacich manevrov bude povedzme 30, vysledok bude pekny gulas. Preto ma asi najvatsiu vypovednu hodnotu kombinovana spotreba.

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  24. 03. 2004 12:52

ale jo, o tom neni sporu. Kombinovana spotreba je dobry vypovidajici udaj, ale ja nevim, jakym zpusobem probiha metodika mereni a i kdybych ji znal, je mi k nicemu. Proste bych rad vedel, kolik zere pri rychlosti x,y,z testovane auto a,b,c,d,e,f,g, ..... je to pro mne mnohem lepsi udaj, nez napriklad pocet otacek za minutu pri ruznych rychlostech na ruzne stupne. To ma pro mne mnohem mensi vypovidajici hodnotu a nevim, jak bych mel s touto informaci nalozit. Co se da zjistit z toho udaje ? Hlucnost - nerelevantni, otacky s tim nesouvisi az tak nesouvisi, pruznost ? - nerelevantni. Zatimco udaj o spotrebe ti muze dat zajimave vzajemne srovnani. Reknes si, jezdim po dalnici prumerne 130 km/h  ..... bude v teto rychlosti, zrat vice 1.2 HTP vytocena k 4000 anebo 1.8 T ve 3250 ? ... ja to nevim a rad bych to vedel.  K cemu ti je pro tento priklad znalost kombinovane spotreby ?

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  24. 03. 2004 13:26

k tvojej poslednej vete: znalost kombinovanej spotreby ti je dobra prave preto, ze jazda pri ustalenej rychlosti je v nasich podmienkach dost raritna. O dialnici Praha - Brno asi ani nema vyznam hovorit. A prave pri predbiehani moze nastat opacny priklad - auto, co ma pri ustalenej rychlosti nizsiu spotrebu ako spominane auto B, tak pri vyuziti vykona ju moze mat omnoho vacsiu ako spominane auto B takisto pri maximalnom vyuziti vykona. Zalezi od objemu motora, variabilneho casovania, vyuziti Turba...

Tebe by pozadovana informacia mozno pomohla, keby si denne jazdil 1000 mil po prazdnej Route 66 so zahaknutym tempomatom.

Ale mozem ti plne dat plne zapravdu, ze informacia o kombinovanej spotrebe udavana vyrobcom je o nicom. Jednak je podhodnotena a ani boh nevie, ako ju namerali. Najlepsie je vyskusat si sam viacero typov vozidiel a vyhodnotit si to sam.

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  25. 03. 2004 09:34

to by urcite bylo nejlepsi, ale protoze tu moznost prave nemam, musim se smirit s informacemi od testu. Ale mne nic nerekne udaj: behem testu jsme dosahli prumerne spotreby x. Abych si mohl vzajemne porovnat auta, potrebuji udaje co nejvice vztazitelne na kazde auto -okamzita spotreba pri konkretni rychlosti. Predstav si takovy udaj: provedli jsme 5 x mereni rychlosti 0-100 km, vysledkem je prumerne zrychleni 9.0, prumerna spotreba pri zrychleni 0-100 km je 50 l/100 km. Sice asi ne kazdy PP ukazuje do 50 l, ale nevadi, ber toto jen jako priklad . Docela by mne zajimala prumerna spotreba pri 0-100 u dieslu a benzinu

Odpovědět  |   | 
KO  |  24. 03. 2004 18:12

Vysvetleni je to pekny byt s nim nesouhlasim. Informace by to mohla byt zajimava i kdyz uznavam p. Broza ze znacne komplikovane proveditelna. Nicmene tvrdit ze TDI bere aktualne 40l se mi jevi jako prehanny. Nejezdil jsem s tim to je fakt, ale Omega 2,6 bere kdyz se to poradne seslapne jako maxima prave okolo tech 40l a to jeste jen chvilinku. Vas nazor nato??

Odpovědět  |   | 
peterL  |  25. 03. 2004 09:09

TDI - PD 96 kW si dokaze zobrat podla PP 40 l  - okamzita spotreba. To ti hovorim zo svojej skusenosti. A to ze ti Omega 2,6 ukazuje maximalnu okamzitu spotrebu 40 l znamena len to, ze vyrobca naprogramoval tuto hodnotu ako maximum, ktore sa zobrazuje, hoci skutocnost je ina. Fiaty maju naprogramovane maximum myslim 25 l. 

Odpovědět  |   | 
RedBaron  |  28. 03. 2004 11:21

Jestli to bereš takhle striktně, tak může brát i mnohem víc. Ve chvíli, kdy jedeš jen 3 km/h a dereš jedničku pod plným plynem, tak to vyjádřeno veličinou l / 100 km musí žrát opravdu hodně

Odpovědět  |   | 
Al Bunda  |  24. 03. 2004 15:10

Jestli máš palubní počítač, tak se zkus podívat na tvůj modelový případ ve třech režimech jízdy a to 1. po rovině, 2. do kopce a 3. z kopce - vždy budeš mít při stejných otáčkách a rychlosti jinou okamžitou spotřebu.

 A teď test pro tebe, kdy bude nejvyšší a kdy nejnižší?

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  25. 03. 2004 09:42

ty jsi asi tidyt, a pro tidyty upresnuji, ze se jedna o udaj spotreby pri konkretni rychlosti na rovine. Nebo si predstavujes, ze pro nekoho muze byt relevantni udaj o spotrebe pri rychlosti 80 km/h do 6% stoupani ?

Odpovědět  |   | 
Al Bunda  |  25. 03. 2004 13:34

Tidýýýýýt jsi ty, příště to upřesni hned - máš rád hodně čísel ktorovnání, tak dávej přesná zadání, ale na takovou krávovinu může přijít jenom Mazanej Filip.

Nedovedu si dost dobře představit jak tvůj požadavek technicky zajistit - protože je mnoho dalších vlivů na okamžitou spotřebu (nejen sklon měřeného úseku), a opravdu nechápu k čemu by taková srovnání vlastně byla. Pokud jsi cifrmaniak, tak si udělej v nějakým tabulkovým probramu generátor náhodných čísel a budeš mít informací habaděj

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  25. 03. 2004 14:30

jaky je problem pri mereni poctu otacek pri konkretni rychlosti mrknout na PP pro okamzitou spotrebu ? Z mereni udelat prumer. Pripada mi, ze jsi to vlakno necetl od zacatku, jinak bys zjistil, ze mi nejde o presnost na setiny, ale pouze o zajimavou informaci, ke ktere se obycejny clovek nemuze dostat. K cemu mi to je ? Povazuji za zajimave vedet jestli ma napr. 1.2 HT pri 120 km/h ve 4 t ot/min vetsi spotrebu nez treba 1.8T pri 120 pri 3 t.ot/min, atd.

 BTW: nejmenuji se Filip.

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  24. 03. 2004 09:16

Mně se nová Octavia docela líbí. A až bude silnejší verze 2.0 TDI a také 2.0 FSI Turbo (pokud budou, pokud budou za slušný peníz a pokud budou v tomto desetiletí).

Na druhou stranu je fakt, že v metalíze, na velkých litých kolech, s interiérem ve světlé kůži a s přístrojovou deskou plnou počítačů, navigací, climatroniců a DVD přehrávačů, by vypadal pěkně snad i Suzuki Swift .   Takže si musíme počkat, jak bude vypadat "běžná lidová" Octavia a ti, co by měli zájem o tu vybavenou, zase musí počkat, jestli nebude za milion.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 09:22

Seděl jsem i v Octavii Classic a nevypadala vůbec špatně, spíš naopak.

Odpovědět  |   | 
Leonardo Cupranek  |  24. 03. 2004 09:34

Tak to je prima. Me by ale spis zajimalo, jestli L&K 2.0 TDI 136kW DSG nebude za milion

Odpovědět  |   | 
Dinar  |  24. 03. 2004 09:48

Tipoval bych to mezi 900 a mil. i tak bude porad levnejsi nez srovnatelna konkurence.

 

 

Odpovědět  |   | 
Bob  |  24. 03. 2004 09:48

No, taky jsem zvědavý, kolik bude stát dvoulitr v Eleganci ...

Ale otázka: recenzi jsem viděl i na Automixu - kolik tam bylo celkem novinářů a kolik Čechů? Kolik aut vám celkem nabídli? Jak dlouhý ten výlet byl? Na jak dlouho vám půjčí jeden model? (pro šťouraly: nezávidím, recenze se hodí, jen by mě to zajímalo)

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 11:07

Do Atén se vydali zástupce všech významných médií v ČR; přesná čísla ale nevím. Ktestům bylo k dispozici několik desítek vozů, aby se dostalo na každého.

Odpovědět  |   | 
Huhla  |  24. 03. 2004 09:42

Kostky na letné jsou švýcarská dálnice proti sokolovský od balabenky k vysočanskýmu náměstí... A pokud máte zájem o teréní vložku doporučuji kratší, byť náročnější úsek trocnovská a pak směr rozkopaný karlín. Minule jsem tam málem nechal kolo .

pažout úpí, ale ani nevrzne :)

Huhla

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 03. 2004 20:02

Presne od te Balabenky k namesti OSN jsem vezl sveho obchodniho partnera z Francie, kteremu se podarila nechtene skvela hlaska: "Preci jenom si myslim, ze to v Praze s tou snahou o historicnost trochu prehanite, zachovavat historickou dlazbu tak daleko od centra mi prijde az zbytecne".
Ono je fakt, ze mit kocicaky mimo historicke centrum je skutecne v Evrope dost nezvykle.

Odpovědět  |   | 
dandsy  |  27. 03. 2004 09:54

nezvyklé to je, ale zase se mnohem rychleji opravuji poruchy na sitich ktere v te ulici vedou a ze jich tam je spousta starych  April Fools Day proste je jen rozeberou, daj na hromadu a pak zase na konec polozi. Za to zivice??? Ale lepsi se to, uz polozili zivice misto kostek na Invalidovne, tam to bylo taky desny a jestli tusim spravne, dodelavaji uz i v druhem smeru





Odpovědět  |   | 
Karol  |  24. 03. 2004 09:55


Ak je Octavia II drahsia ako Golf IV, tak potom Skodovka razantne strati na svojom 44 % podiely na slovenskom trhu.  

Podla mna si vyrobcovia neuvedomuju paritu kupnej sily slovenskeho obyvatelstva. Za taketo ceny sa Skoda stane luxusnou zanckou, len pre "hornych 10 000".

Este vacsi prepad Skoda zaznamena v dalsich rokoch po spusteni vyroby automobilky PSA (Peugeot, Citroen) a ked sa spusti Hyundai, neverim ze Skodovka bude mat vacsi ako 10 % podiel na predaji novych osobnych automobilov. Napriek tomu ze sa Peugeoty a Citroeny vyrabaju v zapadnej Europe (asi najma vo Francuzsku) a Hyundaie a Kie s vysokym clom az z Koree su uz teraz lacnejsie ako Skodovky a maju podstatne lepsiu vybavu. Len tak dalej

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 10:01

Je to bohužel tak, základní verze 1.4 55 kW stojí sice o 15 tisíc méně než Golf (424 900 vs. 439 000 Kč), ale Golf má v akci klimu zdarma, lepší výbavu a ještě na základní verzi slevu 25 tisíc.

Odpovědět  |   | 
PJ  |  24. 03. 2004 10:27

Jeste bych dodal, ze Golf v zakladni verzi nechce pusobit tak oholene jako Octavie. Vyradit z vybavy takove veci jako tonovana skla, elektricka zrcatka a lakovane kryty, bocni listy ci delene zadni sedadlo je zjevne snahou o diskreditaci zakladni verze a donuceni zajemce o koupi drazsiho modelu, vyrabet pro zakladni verzi extra sedacky ci skla se nemuze vyplatit, je to jen marketing. Co z toho vyplyva - ze Octavie je jeste drazsi nez se zda. Golfa v Trendlinu bych se koupit nebal, za oholenou Octavii bych se stydel. A presne o to vyrobci jde... Stejne je to s motory, takze za zakladni verzi Octavie (ktera my byt proti hodne tezkemu golfu jeste o 50 kg tezsi) je treba povazovat Ambiente 1,6... Muj nazor.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 10:38

Ono je to stejné jako u součansé verze: Classic je zcela bez výbavy (jen 2x airbag, ABS, posilovač) a navíc má starou palubní desku. Škoda zjevně nechce prodávat levné modely, ale jen ty dražší.

Odpovědět  |   | 
Karol  |  24. 03. 2004 11:10


Takže keď sa to zosumarizuje:

Škodovka je predražená (drahšia ako Golf! o iných značkách ani nehovoriac),

z mizernou základnou výbavou (ochudobnený príbuzný Golfa, o iných značkách ani nehovoriac).

Už sa teším keď sa začnú vyrabať v Čechách Toyoty, a na Slovensku Peugeoty, Citroeny, Hyundaie a Kie. Škodovka to bude môcť zabaliť (a to nielen na trhoch strednej a východnej Európy) a o súčasnom trhovom podiele len snívať.

Konečne!!! tu nebudu behať polovica áut len jednej značky.

Ja sa ľudom čudujem, že ešte Škody stále kupujú. O celej značke majú stále nejaký pseudo obraz prameniaci z histórie. Stále si myslia že pomer hodnota / cena je pri Škodovkách dobrý, ale to už nie je niekoľko rokov pravda a tento pomer sa z roka na rok zhoršuje ...

Odpovědět  |   | 
Huhla  |  24. 03. 2004 11:25

Už jen styl a provedení tohoto příspěvku jasně ukazuje jeho informační hodnotu. Víc snad není potřeba dodávat...

Huhla

Odpovědět  |   | 
PJ  |  24. 03. 2004 14:54

Škoda zjevně nechce prodávat levné modely, ale jen ty dražší.

Tomu bych rozumel, ale proc je tedy vubec nabizi? To samozrejme neni otazka pro redaktora motoristickeho casopisu... Jen me to zarazi, na jednu stranu Skodovka udela levnou verzi Octavie (proc ne), ale na druhou stranu ji odebere tak zakladni prvky vybavy, ze ji totalne zdiskredituje. I dnes (vim tedy, ze dnes je situace stejna, jen bych cekal posun...) je Octavie Classic dosti, diplomaticky receno, nereprezentativni auto - proste kdyz vidim Octavii s cernymi zrcatky, bez bocnich list, s cernou zadni listou a na 14" kolech, myslim si lecos, jen ne ze si nekdo koupil dobre auto. Kdyz k tomu pak prida 1,9 SDI motor co ma na sprintu potize s S120...

Prijde mi to jako kdyz se splacaji dve koncepce a na konci je absurdni vysledek. Aneb jako kdyby ve Wolfsburgu rekli: vy budete delat levna auta a ve skodovce na to rekli - jasne ze jo, ale pri tom si mysleli: my je udelame tak hrozny, ze si je stejne nikdo nekoupi... Podobne myslenky me napadaji, kdyz zjistim, ze Golf ma vzperu vika motoru a Octavie ne. Nesmirne prakticka vec s vyrobni cenou asi 68,30 Kc...

To uz je ovsem dost akademicka debata, neboli zbytecna diskuse...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 20:31

Je to prosté: může říct, Octavia stojí už 424 900 korun. Většina modelů, které nakonec prodá, bude mít ale cenu okolo půl milionu...

Odpovědět  |   | 
PJ  |  25. 03. 2004 12:29

Jasne, jen me prekvapuje, ze v pripade Golfu od teto koncepce ustoupili (zakladni model je slusne vybavene auto a ostudu znacce neudela) a Octavie ji snad naopak dale "zdokonaluje" (mam pocit, ze u noveho Classicu toho chybi jeste vice nez u soucasneho). Nemohu se v pripade Octavie zbavit pocitu, ze v pripade verze Classic jde o vysledek konfliktu dvou koncepci, ktery nakonec nevyhovi zajmu ani jedne ze stran...

Odpovědět  |   | 
PJ  |  24. 03. 2004 10:19

Clanek je docela onanie, nic vic, ale tak uz to u clanku z podobnych akci byva - jak zde nekdo jiz uvedl, neslusi se v takovych pripadech kritizovat. Vcera jsem cetl podobne ladeny clanek o nove Astre - bylo to totez, jak kdyby autori psali o jednom aute... Otazkou je, jestli ma vubec cenu takove clanky psat a na podobne akce jezdit, na Octavii je, jako na prakticky kteremkoli jinem aute, nekolik zjevnych chyb, ktere neni korektni opomenout. Minimalne bych ocenil, kdyby autor v kazde druhe vete sve ody durazne pripomenul, ze mel jako obvykle k dispozici verzi, kterou si prakticky nikdo nekoupi - standardni volant bude tenci a mene prijemny, standardni sedacky budou uplne jine, vybava, provedeni a barevne ladeni interieru rovnez atd. atd. a tedy testuje neco, co se vlastne na trhu prakticky neobjevi (podobnou Octavii si koupi jedno procento zajemcu? Kdo vi jestli...). Vyznam motorizace, vybavy a provedeni na pocit z vozu jiste nemusim vysvetlovat...

Clanek povazuji za bezcenny.

Na zaver bych chtel dodat, ze tim nekritizuji auto samotne, nejsem ani zadnym odpurcem skodovky, Octavii jsem mel nekolik let. Kritizuji autora, jeho vytvor a jsem odpurcem takovychto nicnerikajicich clanku.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 10:24

Pokud si někdo pořídí 2.0 TDI, bude to s největší pravděpodobností právě ve výbavě Elegance.

Jinak je docela jasné, že na krátké testovací jízdě se nemůže projevit to, čeho si všimnete až po delším testu, např. prohřešky proti ergonomii. Jinak nová Octavia je velmi dobré auto a ačkoliv jsem na testovacích jízdách nebyl a viděl jsem Octavii jen na statické prezentaci v Ženevě, neměl jsem prakticky co vytknout... A to říkám při plném vědomí a svědomí.

Odpovědět  |   | 
PJ  |  24. 03. 2004 10:34

Ale to co autor testoval prece viditelne neni zakladni Elegance...

Jinak si Octavie ponechala plno chyb soucasne verze, ktere se ji koneckoncu vytykaji snad v kazdem testu (budiky na pristrojovce pocinaje a provedenim verze Classic konce), takze me prekvapuje, ze ty same chyby najednou nelze vytknout. Kazde auto ma sve chyby a prijde mi nekorektni o tech u Octavie nehovorit. Jak rikam, nekritizuji samotne auto, ale medialni obraz, jaky je mu prisuzovan. Je zjevne nerealny a nekteri autori, vas nevyjimaje, si napr. srovnanim se starym modelem, protireci svym predchozim testum Octavie I. Jen upozornuji, ze diskreditujete sami sebe... A upozornuji na to take sve okoli.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 10:57

Jak říkám: až budu mít Octavii II na test, bude článek objektivní. Po několika desítkách minut strávených za volantem, kdy se soustředíte na jízdu, toho skutečně moc zjistit nemůžete. Pan Strnad napsal to, co napsal; kdybych byl na místě prezentace já, byl bych asi kritičtější, už jen jako uživatel současné Octavie. K čitelnosti přístrojů: ano, je skutečně horší než u staré Oktávky před faceliftem.

PS. Pokud si přečtete jakýkoliv můj test či test mého kolegy, Libora Zezulky, uvidíte, že se snažíme být objektivní i automobilů s cenovkou přesahující milion korun.

Odpovědět  |   | 
Laff  |  24. 03. 2004 11:15

Tak jsem o vikendu videl novou Ochcavku v realu... prijizdela zleva na cervenou na krizovatku, tmave svestkova barva. Prvni co mne napadlo bylo: Co je to za divnou Fabii sedan? Nemela by mit stejne hnusnej kulatej kufr jako nejosklivejsi auto momentalne k dostani- Renault Thalia? A proc je Fabie najednou sirsi, kdyz ma porad stejne sirokej gril na masce?

Jestli se vam stribrna zda jako Volvo, tak pockejte na jiny barvy (vcetne jedne, na kterou se tesim obzvlast- klasicke skodovacke vojenske khaki, ta byla k sezrani uz na S120

Odpovědět  |   | 
NovoCZ  |  24. 03. 2004 11:53

Cos tady vlastně chtěl napsat? Že máš voko z kašparovy krávy, jak říkával děda?

Odpovědět  |   | 
Laff  |  24. 03. 2004 12:08

Neboj, modri uz vedi

Odpovědět  |   | 
Boris  |  24. 03. 2004 11:41

Zaujala mě spotřeba, 7,5l/100km. Mám podobný motor ale common rail, 110kW, a mám stejné zkušenosti. Syrový motor, spotřeba 7,5 později klesá na 6,8-7l.

A to neustále čteme, že TDI PD má nižší spotřebu!

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 12:09

Šlo o syrový motor; nicméně i moje zkušenost z Audi A3 hovoří o tom, že 2.0 TDI má v běžném provozu vyšší spotřebu než 1.9 TDI PD (konkrétně verze s 96 kW).

Odpovědět  |   | 
PJ  |  24. 03. 2004 15:02

A ma cenu to resit? Myslim, ze kdo si kupuje auto s dieselem za +/- 700 tisic Kc, tak pri tom rozhodne nemysli na usporu paliva, ale spise preferuje vlastnosti dieselovych motoru. Takze nejaky pul litr sem tam...

Jinak ja jsem jel z Golfem 2,0 TDI pres 8 litru, coz se mi pri podobnem stylu s 1,9 PD 96 kW nepodarilo, ale neprikladam tomu velky vyznam, Golf 2,0 TDI neni auto pro setrilky ale dieselove fajnsmekry... (predpokladam, ja jim nejsem)

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 03. 2004 12:25

Zdravim,

chtel jsem se jenom zeptat, jestli ta fotka rozsvicene kaplicky s docela efektnim svetle modrym podsvicenim je skutecne z nove Octavie? Nemohu si pomoct, ale je to uplne jina deska, nez jaka je na jinych interierovych fotkach v tomto ckanku, nehlede na to, ze Skodovka jiz delsi dobu pouziva ciselne popisky "obtocene" podel kruhove stupnice. Jen se na to pozorne podivejte. Pro srovnani nabizim link na detailnejsi fotku z jineho serveru.

http://news.auto.cz/gaimages/ocat0001_40608200cb668.jpg

I presto, ze se jedna o vozy s jinou vybavou (a motorem), nechtejte mi namluvit, ze v 2.0 TDI  s vybavou Elegance jsou jine "budiky" nez v jinych modelech...

Diky za vysvetleni, Petr.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 12:46

Nejsou to fotografie z nové Octavie. Ve foťáku bohužel zůstalo několik fotek z testu Golfu, což jsem si uvědomil až teď, když jste mne na to upozornil.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  24. 03. 2004 13:43

Diky za odpoved. Uz jsem se lekl...

BTW, to s tim podsvicenim to neni vubec spatny. Myslim to, vyfotit u kazdeho testovaneho vozu osvicenou pristrojovou desku. Ono totiz zjistit, jak to ci ono auto v noci "sviti" neni uplne jednoduche a rada aut ma podsviceni skutecne povedene (a naopak). Myslim, ze nebudu jediny, ktereho by takovej obrazek zajimal. Co takhe podobne fotografie zavest...

Mejte se Petr!

Odpovědět  |   | 
DJ  |  24. 03. 2004 13:45

Zajimalo by me jestli se nejak zmenila konstrukce zamykani dveri a kufru? Je to opet "loupak" jako jsou soucasne Skody (i VW) nebo s tim konecne neco udelali?

Odpovědět  |   | 
xxl  |  24. 03. 2004 13:54

Milujem tieto prezentacne clanky. Vypovedna hodnoto nulova, dufam ze aspon ubytovanie a strava bola dobra... Nabuduce ked napisete znovu takyto clanok tak na zaver sa patri napisat ze to bola platena reklama.

Odpovědět  |   | 
lexus.rx  |  24. 03. 2004 19:09

velmi zajímavé tvary má ta sympatická dívka na fotografii.....o te hnusne plechové pixli je skoda pismenek

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  24. 03. 2004 19:16

Nevděčná je práce novináře; když něco pochválí, tak je podle čtenářů okamžitě zaplacen automobilkou. Možná tomu nevěříte, ale na světě jsou i věci, které stojí za pochvalu.

PS. Když jsem v testu vychválil BMW 3, tak se nikdo neozval...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  24. 03. 2004 22:39

Holt chválit koncern VW je asi nemorální.....

Odpovědět  |   | 
xxl  |  24. 03. 2004 22:46

Dalsi co to nepochopil, ja som nepovedal ze nova Octavka je zla. Ja len tvrdim ze clovek nemoze pisat objektivne ak mu niekto zaplati taku peknu dovolenku...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  25. 03. 2004 06:53

To se ale mýlíte.

Odpovědět  |   | 
xxl  |  25. 03. 2004 09:23

Nozno da..., ale preto Vas tam nezvali. Vyrobcovia vedia ze je to najlepsi sposob ako mat do tyzna vo vsetkych novinach oslavne clanky... Ja Vam to v podstate ani nemam za zle, len nabuduce to chce na koniec clanku napisat PLATENA REKLAMA.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  28. 03. 2004 23:01

Placená reklama zvyšuje obrat a zisk firmy. Tento článek neměl vliv ani na jeden z těchto ekonomických ukazatelů... To, že se novinář zdarma najedl ještě neznamená, že si u nás Škoda zadala nějakou reklamu.

PS. Podle vás by byl placenou reklamou každý článek z jakékoliv tiskové konference. Vždyť na každé se přece podává občerstvení!

Odpovědět  |   | 
xxl  |  01. 04. 2004 12:11

Precitajte si clanok v AUTOCARe od p.Cerneho, bol tiez na prezentacii. Na rozdiel od Vas nenapisal tak uplatny clanok v prospech Skody... Nabuduce sa nemusite liest az tak hlboku do za..u Skode.

Odpovědět  |   | 
LK  |  25. 03. 2004 13:37

Pokud si od někoho, koho máte objektivně hodnotit, necháte zaplatit (je jedno, zda poukázkou na benzín, zahraničním zájezdem apod.), nesmíte se divit, že aniž by člověk viděl jediné písmeno z připravovaného článku, nutně ho musí napadnout "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" a přijímáním těchto "úplatků" holt riskujete to, že novinářská "nezávislost" bude viděna v úplně jiném světle.
Aby bylo jasno - to není závist, že já jsem do Atén nejel, jen obecný postřeh. Když uvidíte vašeho klíčového zaměstnance, jak si nacpává břicho na luxusní večeři, kam ho pozval majitel konkurenční firmy, ihned (a zcela logicky) vás musí napadnout, co za to asi vykecal a těžko budete věřit, že ten majitel chtěl jen někomu udělat radost a ten někdo to jen nezištně přijal.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  29. 04. 2004 08:00

Ale vždyť Vás na 2 dny odvezli do Řecka a zpět. Takže jste placen VW (teda škoda-Auto).

Odpovědět  |   | 
Šumík  |  24. 03. 2004 19:35

...ale v podstatě nic moc informací. Už jsem zvědav na megatest Octávky 2.0 TDI nebo Golfa s tím samým motorem....

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  24. 03. 2004 20:38

Věřím, že to bude dobré auto.

PS: Ta slečna je standart ve kterém stupni výbavy?

Odpovědět  |   | 
Gordon  |  24. 03. 2004 21:44

Dobrá recenze - hlavně strašně rychlá!!!! V časopisech to bude možná v dubnu a jinde jsem to neviděl. Já to hodnotím jako nejlepší současnou Škodovku. Nádhera .

Odpovědět  |   | 
M@C  |  24. 03. 2004 22:49

Recenze celkem fajn, jen by me zajimalo, co to tam je za kocku na dvou fotkach?
Ta tam byla s vama nebo to byla mistni?

Odpovědět  |   | 
Hanka  |  24. 03. 2004 23:02

Je to vuboc mozne, ze nejaka automobilka jeste dnes vypusti takovyhle zmetek? Je to fujtajbl!

Odpovědět  |   | 
alien105  |  25. 03. 2004 20:43

Me se libi kdyz nam jezdila 2 roky na lince ve lakovne (SKODE) tak se mi moc nelibila byla to jen plecharina nedelal sem si nazor pockal sem na finale.Ja nejsem narocnej hlavne aby byla spolehliva jako minula a v dieslu neni co resit :) az na tu cenu ale jeta po 3-4 rokach za hubicku Jinak jak vidim diskuzi tak co clovek to nazor proto je tolik druhu aut  kazdy vybere co chce.Jinak skutecne lituji autora clanku to je smrst   otazek a detailistu.Cena zakladu je dobra rekl bych dokonce ze je trochu dotovana protoze stara octavia s touhle vybavou no aspon 450 odhad.ABS 4 airbagy kotouce central jen abs je tusim za priplatek 15 nebo tak nejak.Jinak cus

PS: combik je malej nakladak  pockejte si do podzimu a mimochodem blejskli ho v te AFRICE jen poradne hledat na netu panove ja tu fotku nasel v pohode.

Odpovědět  |   | 
paja  |  25. 03. 2004 20:46

Napisete nekdo recenzi na tu kocku na fotkach? Jako jak se chova ve vyssich otackach, kolik ma prum. spotrebu a jakou cenu? To bych s s chuti precet a autakach je toho tady az moc....

Odpovědět  |   | 
dandsy  |  27. 03. 2004 17:49

Alespon lepsi fotka


 

Odpovědět  |   | 
Aloha  |  26. 03. 2004 16:00

Už někdo taky přemýšlel o tom že přitom jak se teďka sníží daň na auta tak se ten cenový rozdíl mezi starou a novou Octavii ještě zvětší!

Odpovědět  |   | 
Petr  |  27. 03. 2004 15:16

Vypadá dobře, ikdyž hezčí je vnitřek.  V žádném případě to není bomba. Souhlasím s názorem, že vzákladu je to pro ostudu.

El. okna v takovémto autě musí být ve standardu.

Jestli to bude předražené, osobně půjdu do jiné značky, ikdyž o OII uvažuji. Přeplácet ji nebudu.

Doufám, že si škoda poradí u kombíku s odpočtem DPH jako např. Mazda 6.

Odpovědět  |   | 
pepa  |  27. 03. 2004 17:54

video z prezentace v Recku

 

Odpovědět  |   | 
pepa  |  27. 03. 2004 17:55

video z Recka - zapomel jsem vlozit odkaz

http://www.auto.cz/media/?video=octavia/octavia_hi.avi

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  29. 04. 2004 07:58

Hmm, co byste čekali, že bude v prezentaci, když Škoda na tejden odjede do Řecka a na 2 dny tam vozí postupně novináře z celé Evropy!
Asi bych taky nenapsal ani čárku proti s vědomím, že příště mě vezmou zase někam jinam.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  29. 04. 2004 07:58

Hmm, co byste čekali, že bude v prezentaci, když Škoda na tejden odjede do Řecka a po 2 dnech tam vozí postupně novináře z celé Evropy!
Asi bych taky nenapsal ani čárku proti s vědomím, že příště mě vezmou zase někam jinam.

Odpovědět  |   | 
sakal  |  01. 05. 2004 11:30

Nevite nekdo neco o tom autoradiu Audience, co se tam ma montovat? Ma to prehravat MP3, ale ma to i RDS? Fotka napr. zde: http://www.skoda.de/index.php?displaypic=OCN10104.jpg&non_lr . Diky

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Automobilkou s největší hodnotou je Toyota. Ve studii překonala BMW i Mercedes

Automobilkou s největší hodnotou je Toyota. Ve studii překonala BMW i Mercedes

V mezinárodní výzkumné studii obsadila Toyota prvenství mezi automobilkami již po osmé.

dnes | AutoRevue.cz
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

včera | Jan Mička | 23 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A