Škoda Octavia Combi získala Národní cenu za design 2005

Nová Škoda Octavia Combi získala Národní cenu za produktový design. Prestižní ocenění převzal dnes v Betlémské kapli v Praze vedoucí technického vývoje společnosti Škoda Auto Harald Ludanek z rukou místopředsedy vlády ČR Martina Jahna a ředitele Design centra České republiky Karla Kobosila.

Národní designérskou soutěž „Vynikající výrobek roku“, jejíž součástí je i „Národní cena za produktový design“ vyhlašuje od roku 1991 z pověření ministerstva průmyslu a obchodu ČR Design centrum České republiky. Nominované výrobky hodnotí mezinárodní odborná porota složená z jedenácti profesionálních designérů, umělců, výtvarníků a vysokoškolských pedagogů. Národní cenu za design obdržel v České republice v roce 1999 také vůz Škoda Octavia Combi 1. generace.

Škoda Octavia Combi zvítězila v náročné konkurenci dalších sériově vyráběných průmyslových výrobků z celé České republiky. V hodnocení poroty se na adresu nové Octavie Combi mimo jiné objevilo: „Dominantními znaky nové generace karoserie vozu Octavia Combi jsou dlouhé měkké křivky. Jemně, ale zřetelně čitelné hrany odvážně procházející od předních sloupků až po nárazník podtrhují dynamický sportovní nádech přirozeně elegantního vzhledu. Promyšlenou koncepci a pečlivým vyřešením detailů je dosaženo vysoké užitné hodnoty a dojmu solidnosti.“ Porota, které předsedal známý český designér Václav Král ocenila také fakt, že nová Škoda Octavia je dílem vlastního vývojového centra společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků