Škoda Octavia Combi vs. VW Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Na trhu se nám dějí zajímavé věci. Krátce poté, co Škoda představila dlouho očekávanou a tolik oblíbenou Octavii Combi, přišel do prodeje také její sourozenec a zároveň velký soupeř, se kterým mladoboleslavský model ale nemůže hrát příliš vyrovnanou partii, neb si mateřská značka ponechala pro svůj automobil několik důležitých trumfů.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Důvod číslo 1: základní ceny
  2. Důvod číslo dva: výbavy, Příplatky?

Výčet toho, co už bylo napsáno na téma nové Škody Octavie, by zabral pěknou řádku stránek. Pokud se chcete podívat, které články už u nás na toto téma vyšly, následujte link www.autorevue.cz/nova-octavia. V nedávno vydaném testu verze kombi s pohonem všech kol jsme psali, že Octavia obecně není vůbec špatné auto. Naopak, má řadu kladných vlastností počínaje obřím zavazadelníkem a jízdou konče. Vlastně by to mohlo být asi výborné auto, kdyby si Volkswagen neponechal celkem pochopitelně některé trumfy ve svých rukou.

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

Můžeme se rozčilovat, jak chceme, ale jde o logický krok. Vlastník je jasný a ten určuje pravidla hry. Takže Octavia bude muset bojovat proti Volkswagenu Golf Variant s několika handicapy. Začít můžeme třeba dnes už velmi dobře známou zadní nápravou. Ta je sice nově vyvinutá, ale s víceprvkem vzadu to je prostě a jednoduše o něčem jiném. Nicméně toto už bylo taktéž probráno ze všech stran, takže se pojďme podívat na téma jiné, možná ještě důležitější. Na peníze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Dvojčata a zároveň velcí soupeři. Proti Volkswagenu Golf Variant to nebude mít Octavia vůbec jednoduché.

Důvod číslo jedna: základní ceny

Dát si trochu práce a srovnat ceníky těchto soupeřů má za výsledek docela překvapivá zjištění. Člověk by tak nějak očekával, že Octavia bude levnější, ale to je pravda pouze částečně. Když se pak podíváme blíže na jednotlivé položky, zjistíme, že alespoň co se základní výbavy týká, vychází Golf Variant překvapivě lépe.

Zpráva od Ženevského jezera: Octavia Combi bude stát 364 900 korun

Zpráva od Ženevského jezera: Octavia Combi bude stát 364 900 korun

První Octavia Combi může být vaše s motorem 1.2 TSI a výbavou Active. Škodovka si naúčtuje podle ceníku 334 900 Kč. To samé od Volkswagenu má v ceníku zapsanou částku vyšší o čtrnáct tisíc. Jenže čím vyšší je pořizovací cena, tím větší je cenový rozdíl – ve prospěch Volkswagenu! U prvního dieselu, který ke Golfu s karoserií kombi můžete získat (1.6 TDI 77 kW, Octavie nabízí ještě slabší verzi stejného motoru), je Volkswagen už levnější o dva tisíce Kč. U první naftové čtyřkolky s prostřední výbavou činí rozdíl již 22 000 Kč (opět ve prospěch VW), dvoulitrové TDI je levnější o 33 000 Kč (opět s prostřední výbavou) a to prozatím nejdražší, tedy 2.0 TDI 4x4 se již v ceně rozchází o 50 000 Kč. Znovu, ve prospěch Volkswagenu. U něj je tato motorizace dostupná pouze s vrcholnou výbavou Highline, u Octavie ji lze pořídit také s prostřední výbavou. Ta ovšem stojí stejně jako vrcholná u Volkswagenu.

Octavia Combi může sázet na své známé jméno, asi také na něco, čemu bychom mohli říkat stálí zákazníci, přidá o něco málo větší kufr, širší nabídku motorizací a levnější základní verzi. Jenže ceníky hovoří jasně. Takže prvním problémem pro Octavii je určitě základní nastavení oficiálních ceníků. Volkswagen Golf Variant je ve vyšších výbavách výhodnější.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Důvod číslo 1: základní ceny
  2. Důvod číslo dva: výbavy, Příplatky?
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků