Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: první dojmy

Ženevský autosalon přinesl kromě jiného hned několik zajímavých „autosalonových“ soubojů. Z českého pohledu ale to nejzajímavější najdeme logicky na stánku mladoboleslavské Škody Auto. Svou premiéru si zde odbyla Octavia Combi, proti které se rovnou v Ženevě staví Golf Variant.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér?, Hodně blízko
  2. Fotogalerie

Pokud v blízké době uvažujete o koupi rodinného automobilu, pak na vás bude čekat velké dilema. Škodovka přichází s novou Octavií, Volkswagen začne brzy nabízet Golf Variant. Obě auta mají stejný základ, stejné motory a dá se očekávat, že ani cenovka se nebude příliš lišit. O případné koupi tak nakonec rozhodnou zdánlivé maličkosti.

Zpráva od Ženevského jezera: Octavia Combi bude stát 364 900 korun

Zpráva od Ženevského jezera: Octavia Combi bude stát 364 900 korun

Jak známo, design prodává. Sice jde o věc čistě subjektivní, ale zákazníci na vzhled hodně dají. Popisovat Škodu Octavii je myslím celkem zbytečné, protože je tento model pod takovým drobnohledem, že už oněm bylo napsáno obrovské množství informací. Musím uznat, že naživo vypadá Octavia Combi moc dobře. Jak už jsme vám ale ukázali, Škoda vzhled své novinky ještě trochu doladila pomocí podložek pod koly a trochu zvláštním způsobem upravenou světlou výškou. Přesto si myslím, že výsledek nebude ani bez těchto úprav špatný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle bude velké dilema. Oba konkurenti sází na strohé tvary a oba vypadají velmi dobře.

Naneštěstí také Golf Variant se po stránce designu moc neliší. Koncern Volkswagen sází na jednoduché tvary, takže ani Golf s karoserií kombi nenabídne žádné velké kreace. Na druhou stranu vypadá i on dost dobře. Vlastně abych byl upřímný, z nějakého zvláštního důvodu se mi líbí více.

Interiér?

Hledat rozdíly v interiéru je asi tak stejné, jako hledat onu pověstnou jehlu. Kabina je strohá, dobře zpracovaná a prostorná. Kdo si ale myslí, že Octavia nabídne pro zadní cestující více prostoru, ten se plete. Jak Golf, tak české (vlastně česko-německé) kombi na tom jsou vpředu i vzadu úplně stejně, respektive stejně dobře. Místa tu je na rozdávání. Ani v jednom případě ale nepotěší poměrně výrazný středový tunel, který bude omezovat prostředního zadního cestujícího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Škodovka vypadá na první pohled jako větší auto, základní objem zavazadleníku je ale téměř totožný. Větší rozdíl (ve prospěch Octavie) naměříte, pokud sklopíte zadní sedačky.

První výraznější rozdíly najdeme v zavazadelníku, který má Octavia podle očekávání o něco větší. Už na první pohled ale není rozdíl příliš velký. Tabulkové údaje hovoří ve prospěch Škody, rozdíl činí ale pouhých pět litrů (605 vs. 610 l).

Zatímco Golf nabídne pravidelný tvar, Octavia má zavazadelník více nepravidelný. Praktické využití tak bude velmi podobné. Zajímavé je, že jsme u Volkswagenu Golf Variant ve všech vystavených exemplářích našli v zavazadelníku páčky pro sklopení zadních opěradel, u Octavie tomu tak nebylo. Zdá se, že tato drobnost nebude výsadou všech výbav a že ty levnější se budou muset spokojit s klasickým řešením. Ani v jednou případě se zadní sedadla nesklápí zcela do roviny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ani jeden neumí sklopit sedačky úplně do roviny. Zajímavé je, že ne všechny Octavie vystavené v Ženevě byly vybaveny páčkou v zavazadelníku, pomocí které sklopíte zadní sedadlo podstatně snadněji.

Hodně blízko

Šikovnou drobností, kterou se prezentoval Golf, je tažné výklopné zařízení. V podstatě jde o něco podobného, s čím přišla druhá generace modelu Touareg. Zatáhnete za příslušné táhlo a tažné zařízení se uvolní. Do finální polohy jej umístíte nohou. Stejně jednoduše se také dává zpět.

Podle prvních dojmů z autosalonu bychom se rozhodovali mezi Octavií a Golfem Variant jen velmi těžko, jasné ale je, že si oba dva sourozenci jsou mnohem blíže, než tomu bylo u předchozí generace, což je jednoznačně špatná zpráva pro Octavii. Do ČR dorazí tato novinka v květnu, Golf Variant přijde koncem léta.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér?, Hodně blízko
  2. Fotogalerie

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků