Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: první dojmy

Ženevský autosalon přinesl kromě jiného hned několik zajímavých „autosalonových“ soubojů. Z českého pohledu ale to nejzajímavější najdeme logicky na stánku mladoboleslavské Škody Auto. Svou premiéru si zde odbyla Octavia Combi, proti které se rovnou v Ženevě staví Golf Variant.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér?, Hodně blízko
  2. Fotogalerie

Pokud v blízké době uvažujete o koupi rodinného automobilu, pak na vás bude čekat velké dilema. Škodovka přichází s novou Octavií, Volkswagen začne brzy nabízet Golf Variant. Obě auta mají stejný základ, stejné motory a dá se očekávat, že ani cenovka se nebude příliš lišit. O případné koupi tak nakonec rozhodnou zdánlivé maličkosti.

Zpráva od Ženevského jezera: Octavia Combi bude stát 364 900 korun

Zpráva od Ženevského jezera: Octavia Combi bude stát 364 900 korun

Jak známo, design prodává. Sice jde o věc čistě subjektivní, ale zákazníci na vzhled hodně dají. Popisovat Škodu Octavii je myslím celkem zbytečné, protože je tento model pod takovým drobnohledem, že už oněm bylo napsáno obrovské množství informací. Musím uznat, že naživo vypadá Octavia Combi moc dobře. Jak už jsme vám ale ukázali, Škoda vzhled své novinky ještě trochu doladila pomocí podložek pod koly a trochu zvláštním způsobem upravenou světlou výškou. Přesto si myslím, že výsledek nebude ani bez těchto úprav špatný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle bude velké dilema. Oba konkurenti sází na strohé tvary a oba vypadají velmi dobře.

Naneštěstí také Golf Variant se po stránce designu moc neliší. Koncern Volkswagen sází na jednoduché tvary, takže ani Golf s karoserií kombi nenabídne žádné velké kreace. Na druhou stranu vypadá i on dost dobře. Vlastně abych byl upřímný, z nějakého zvláštního důvodu se mi líbí více.

Interiér?

Hledat rozdíly v interiéru je asi tak stejné, jako hledat onu pověstnou jehlu. Kabina je strohá, dobře zpracovaná a prostorná. Kdo si ale myslí, že Octavia nabídne pro zadní cestující více prostoru, ten se plete. Jak Golf, tak české (vlastně česko-německé) kombi na tom jsou vpředu i vzadu úplně stejně, respektive stejně dobře. Místa tu je na rozdávání. Ani v jednom případě ale nepotěší poměrně výrazný středový tunel, který bude omezovat prostředního zadního cestujícího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Škodovka vypadá na první pohled jako větší auto, základní objem zavazadleníku je ale téměř totožný. Větší rozdíl (ve prospěch Octavie) naměříte, pokud sklopíte zadní sedačky.

První výraznější rozdíly najdeme v zavazadelníku, který má Octavia podle očekávání o něco větší. Už na první pohled ale není rozdíl příliš velký. Tabulkové údaje hovoří ve prospěch Škody, rozdíl činí ale pouhých pět litrů (605 vs. 610 l).

Zatímco Golf nabídne pravidelný tvar, Octavia má zavazadelník více nepravidelný. Praktické využití tak bude velmi podobné. Zajímavé je, že jsme u Volkswagenu Golf Variant ve všech vystavených exemplářích našli v zavazadelníku páčky pro sklopení zadních opěradel, u Octavie tomu tak nebylo. Zdá se, že tato drobnost nebude výsadou všech výbav a že ty levnější se budou muset spokojit s klasickým řešením. Ani v jednou případě se zadní sedadla nesklápí zcela do roviny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ani jeden neumí sklopit sedačky úplně do roviny. Zajímavé je, že ne všechny Octavie vystavené v Ženevě byly vybaveny páčkou v zavazadelníku, pomocí které sklopíte zadní sedadlo podstatně snadněji.

Hodně blízko

Šikovnou drobností, kterou se prezentoval Golf, je tažné výklopné zařízení. V podstatě jde o něco podobného, s čím přišla druhá generace modelu Touareg. Zatáhnete za příslušné táhlo a tažné zařízení se uvolní. Do finální polohy jej umístíte nohou. Stejně jednoduše se také dává zpět.

Podle prvních dojmů z autosalonu bychom se rozhodovali mezi Octavií a Golfem Variant jen velmi těžko, jasné ale je, že si oba dva sourozenci jsou mnohem blíže, než tomu bylo u předchozí generace, což je jednoznačně špatná zpráva pro Octavii. Do ČR dorazí tato novinka v květnu, Golf Variant přijde koncem léta.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér?, Hodně blízko
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků