Kapitoly článku:
- Populární octavia, Stilo Multiwagon, průběh testu
- Srovnání vzhledu, zpracování interiéru, přehlednost
- Klimatizace, plasty, podsvícení, audiosystémy
- Kvalita sedadel, vnitřní prostor, variabilita interiéru
- Zavazadlový prostor, odkládací plochy, výhled z vozů
- Setkání turbodieselů, charakteristika motorů, výkony
- Řazení, posilovač, spotřeba, jízdní vlasnosti vozů
- Srovnání výbavy a cen, testované modely, verdikt
Zavazadlový prostor
Fiat Stilo Multiwagon je doslova prošpikováno odkládacími prostory: dvě schránky na straně spolujezdce (jedna z nich je klimatizovaná), schránka na straně řidiče, hluboké kapsy ve dveřích, prostor pro odložení brýlí. V tomto směru Octavia Combi výrazně zaostává. Schránka na straně spolujezdce sice má dostatečný objem, to se však nedá říci o kapsách ve dveřích. Testované octavii nechyběl držák nápojů vpředu ani v zadu. Přední držák mi ale spíše zavazel, než aby pomáhal.
V přístupnosti zavazadlového prostoru boduje Stilo Multiwagon. Víko zavazadlového
prostoru zasahuje hluboko do nárazníku, nakládací hrana je tedy velmi nízká
Stilo Multiwagon nabídlo okno pátých dveří s nezávislým otevíráním. -- Octavie má pod
podlahou plnohodnotnou rezervu
V příplatkové výbavě Stila Multiwagon figurovala také posuvná zadní lavice. Díky ní je
možné upravovat na úkor zavazadlového prostoru místo na zadních sedadlech
Ostře sledovanou veličinou je u kombi zavazadlový prostor. Octavia Combi sbírá v této oblasti tradičně hodně bodů, velikost zavazadelníku činí v jejím případě 548 l. Po sklopení sedadel lze získat až 1512 l. Fiat Stilo Multiwagon kontruje 510 l v základu a 1480 l se sklopenými sedadly. Papírově vítězí octavia, v praxi si nemají oba konkurenti co vyčítat. To co získává Octavia Combi objemem, vyrovná Stilo Multiwagon výškou kufru a jeho praktickou využitelností.
Abych tě lépe viděla
Octavie válcuje Stilo Multiwagon světlostí interiéru a výhledem z kabiny. Ani deseti minutové „pumpování“ sedadla nahoru a dolů mě nezbavilo dojmu, že nevidím pořádně na cestu. Po několika kilometrech jsem si zvykl, přesednutí zpět do octavie a jízda s ní se však podobala přechodu z potemnělého sklepa do prosvětleného skleníku. Octavie Combi svým mohutným čelní sklem a dobře posazenou palubní deskou dává řidiči (i spolujezdci) lepší výhled. Nechci tvrdit, že je ze Stila Multiwagon výhled špatný, z octavie je však výhled o poznání lepší.