Škoda Octavia Combi vs. Fiat Stilo Multiwagon (srovnávací megatest)

Škoda Octavia Combi vs. Fiat Stilo Multiwagon (srovnávací megatest)

Kapitoly článku:


Ke kvalitě sedadel Fiatu Stilo Multiwagon jsem měl vážné připomínky již v dřívějším testu. Tehdy se mi dostal do ruky kus, u něhož se sedadla doslova párala před očima. Tentokráte bylo vše v pořádku, soustředil jsem se tedy více na komfort, který poskytují. Bohužel mě opět přivítal nepříjemný tlak v oblasti beder, který nepominul ani po delší jízdě. Je nade vší pochybnost a zkušenosti majitelů stila to potvrzují, že si záda na tvar sedadel po nějaké době zvyknou, mně se ve stilu příjemně nesedělo.

Silnou stránkou sedadel je dobré boční vedení, které poskytuje tělu dostatečnou oporu. Octavia Combi měla problém zcela opačný. Tvrdé sedačky v octavii nevyvolají v řidiči ani spolujezdci žádné nepříjemné pocity. Při delších trasách dorazí posádka do cíle zcela svěží, bez nepříjemných bolestí zad a pocitů rozlámanosti. Na druhé straně jsou široká opěradla určena spíše objemnějšímu řidiči i pasažérovi, neboť útlejší osoba se při průjezdu ostrou  zatáčkou pohybuje ze strany na stranu.

Vnitřní prostor

Hojně kritizovaná je Octavie za nedostatek prostoru na zadních sedadlech. Nikoho asi nepřekvapí, když prohlásím, že problém nastane teprve ve chvíli, kdy se za volant posadí osoba vyšší 185 cm. Jelikož se do této skupiny řadím, mohl jsem sledovat reakce stejně vysokých cestujících, kteří se za mě posadili. Komentáře lze shrnout větou: „Jé tady je málo místa“. Fiat Stilo Multiwagon je na tom s prostorem na zadních sedadlech o něco lépe. Ani 190 cm řidič nezpůsobí stejně vysokému cestujícímu na zadních sedadlech fyzické utrpení. 

   
 
 
Tolikrát diskutovaný problém: octavia a místo na zadních sedadlech.
Pokud měříte více jak 185 cm, bude stejně vysoký pasážer vzadu poněkud
ztísněný. Ve Stilu Multiwagon je to s prostorem o něco lepší

Kdo by čekal prostor hodný limuzíny, bude zklamán. Stilo Multiwagon Octavii Combi prostorem přebije, rozdíl ale není nijak dramatický. Zajímavou alternativou je posuvná zadní lavice, kterou lze do Stila pořídit za 6000 Kč. Testovaný model posuvnou lavicí disponoval, takže jsem mohl vyzkoušet výhody a nevýhody tohoto řešení v praxi. Jsou zřejmé: Jednoznačná výhoda posuvné lavice spočívá v možnosti upravovat prostor pro nohy v závislosti na tělesné výšce pasažérů.

   
   
Samozřejmostí je výškové nastavaní sedadla řidiče. U Octavie je nastavení šikovnější,
nahoru a dolů se totiž posunuje celé sedadlo, nikoli pouze sedák
 

Budete-li v Multiwagonu přepravovat 10leté děti, není důvod se zadní lavicí manipulovat. Ratolesti budou mít dostatek prostoru, i když bude lavice v základní poloze. Pokud se však dozadu posadí děti starší a vzrostlejší, není problém lavici posunout a na úkor zavazadlového prostoru zvětšit prostor pro nohy na zadních sedadlech. I to nejlepší řešení má své ale. V případě Multiwagonu je jím snížená využitelnost zavazadlového prostoru po sklopení sedadel. Narozdíl od klasického řešení, kde vytvoří sklopená sedadla zcela rovnou podlahu, zůstane po sklopení posuvné lavice v zavazadlovém prostoru vysoký schod (viz. fotografie).

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud