Škoda Octavia Combi vs. Fiat Stilo Multiwagon (srovnávací megatest)

I přes dramatický nástup MPV se kombíky těší veliké oblibě. V dnešním srovnávacím testu proti sobě stanuli nesmiřitelní rivalové. Ostřílené Octavii Combi 1.9 TDI PD 96 kW se postavil ambiciozní Ital Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 84 kW.
Škoda Octavia Combi vs. Fiat Stilo Multiwagon (srovnávací megatest)
Seznam kapitol
  1. Populární octavia, Stilo Multiwagon, průběh testu
  2. Srovnání vzhledu, zpracování interiéru, přehlednost
  3. Klimatizace, plasty, podsvícení, audiosystémy
  4. Kvalita sedadel, vnitřní prostor, variabilita interiéru
  5. Zavazadlový prostor, odkládací plochy, výhled z vozů
  6. Setkání turbodieselů, charakteristika motorů, výkony
  7. Řazení, posilovač, spotřeba, jízdní vlasnosti vozů
  8. Srovnání výbavy a cen, testované modely, verdikt

Nejoblíbenější kombi ČR pochází zcela „nečekaně“ z domácího prostředí, nese  značku Škoda. Octavia Combi se vyrábí od roku 1998. Přes neúnavnou snahu výrobce, přes nesporné prodejní úspěchy, které přetrvaly do dnešních dnů a množství úprav je Škoda Octavia Combi „letitý“ vůz. Konkurenční automobilky vyrukovaly nedávno s několika produkty, které mají potenciál k tomu, aby stárnoucí Octavii Combi ukázaly, že nejen Škodou je Čech živ. Mezi nejvážnější konkurenty počítáme například Peugeot 307 SW nebo Fiat Stilo Multiwagon.

Klepněte pro větší obrázek -- Setkání na brněnském výstavišti

Každý ze jmenovaných konkurentů bojuje proti Octavii Combi vlastními zbraněmi. Peugeot 307 SW upoutá atraktivním vzhledem a jedinečnou variabilitou interiéru (objemný zavazadlový prostor je samozřejmostí), Fiat Stilo Multiwagon vyrukuje s dobrým podvozkem, osvědčenými motory a bohatou základní výbavou. Peugeot si nechá z svou jedinečnost zaplatit, Fiat Stilo Multiwagon také není zadarmo, hezkých pár tisíc však jeho koupí ušetříte.

Otázka zní: Je lepší koupit „letitou“ octavii kombi, atraktivní Peugeot 307 SW nebo „laciný“ Fiat Stilo Multiwagon? Odpovědět na tuto otázku si budete muset v konečném důsledku sami. V rozhodování se vám pokusím pomoci tímto článkem, ve kterém proti sobě postavím Škodu Octavii Combi a Fiat Stilo Multiwagon. Peugeot 307 SW dnes zůstane mimo hru, což však neznamená, že se dnešním soupeřům nepostaví později.

Jak test probíhal, co nevyšlo

Hned na úvod srovnávacího testu bych rád zdůraznil několik, řekněme nepříjemných, faktů. Bohužel se nepodařilo zajistit, aby proti sobě stanuli dva rovnocenní konkurenti jak výbavou, motorem i cenou. Navíc nebyly „kombíky“ k dispozici celý týden, respektive Octavia Combi ano Fiat Stilo Multiwagon bohužel ne. To je také důvod, proč jsou v testu použity některé fotografie z prvního testu MW, který jsme na Autorevue.cz uveřejnili v průběhu července.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiat Stilo Multiwagon působí dravým dojmem, Škoda Octavia Combi sází spíše na eleganci

Dalším limitujícím faktorem bylo stáří Fiatu Stilo Multiwagon. Testovaný model měl najeto všeho všudy 100 km, což se negativně projevilo na dynamice motoru. Po zcela novém, nezajetém voze můžete těžko požadovat výkony hodné ostříleného matadora. Přes tyto nedostatky poskytlo srovnání vozů cenné poznatky v oblasti interiéru a jeho uspořádání, jízdních vlastností, zavazadlového prostoru, částečně i motorů a v neposlední řadě výbavy a cen. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik detailů: přední světlomety - u Stila mají agresivnější tvar, zrcátka - u octavie v
barvě vozu, patnácitpalcová kola - v případě stila plechová u octavie litá

Škoda Octavia Combi se k testu dostavila ve výbavě Elegance (s motorem 1.9 TDI PD 96 kW/130 k), interiér i exterirér obohatila příplatková výbava za téměř 150 000 Kč. Fiat Stilo Multiwagon disponoval výbavou Active (s motorem 1.9 JTD 84 kW/115 k), nicméně i zde hýčkaly posádku příplatkové položky v celkové hodnotě 31 000 Kč. Srovnání vozů proběhlo v několika rovinách: design, interiér (zpracování, prostornost, variabilita), jízdní vlastnosti, motor (převodovka, posilovač atd.), zapomenuto nebylo na výbavy a ceny.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Populární octavia, Stilo Multiwagon, průběh testu
  2. Srovnání vzhledu, zpracování interiéru, přehlednost
  3. Klimatizace, plasty, podsvícení, audiosystémy
  4. Kvalita sedadel, vnitřní prostor, variabilita interiéru
  5. Zavazadlový prostor, odkládací plochy, výhled z vozů
  6. Setkání turbodieselů, charakteristika motorů, výkony
  7. Řazení, posilovač, spotřeba, jízdní vlasnosti vozů
  8. Srovnání výbavy a cen, testované modely, verdikt
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků