Škoda Octavia má další akční verzi. Touring Sport je stylovka za super peníze

75 komentářů

Michal
4. června • 5:09

Ty lidi co mají peníze na vůz téhle cenové kategorie už nejsou náctiletý a mají rodiny takže potřebují prostor a v zatáčkách to nehoní.

Sir_CHerokee
4. června • 14:04

Já bych nepaušalizoval. Bylo by asi dobré znát průměrnou cenu prodané Octavie...myslím, že by byla o 200 000 nižší. Ale třeba se pletu.

bzzz
4. června • 14:47

Pac fleet/sluzebak i k soukromym ucelum nebo odkup/bazarovka.

Honza
3. června • 13:13

"Hele, máme na skladě nějak moc těch "sportovních" nárazníků..."
"Hele, co s tím motorem? S tou reklamou na tříhrnky jsme to přehnali a teď tu máme jeden motor "ležák"..."
"Hele, ty černý doplňky taky nikdo nechce, prej je to pak v autě jak v/na pohřebáku..."Co s tím? "Hele, šéfe, zkusíme cílovku mladej ne tak při penězích blb, co ještě nepronikl mezi sortu Audi, BMW, Mercedes manažerů. Pro starý páprdy přihodíme zmínku o naprosto nesouvisejícím autě jak karosérií, tak dobou, kdy bylo. Hlavně, že to má to Touring Sport."A kurňa, to by bylo, abychom ten sklad nevymetli...

Sir_CHerokee
3. června • 21:45

Takhle nějak by to mohlo být. A hned je z toho stylovka a podle zdejších majitelů (asi) auto střední třídy. :-)

Jarda
2. června • 11:47

Pro člověka který ho ma jen na nejaky ten vylet a nakupy bohate dostačující

Sir_CHerokee
2. června • 19:03

To asi jo, ale proč by se měl člověk spokojit s 3 válci, když může mít čtyři?

Jarda
2. června • 21:28

A vybavit a vejit se pod 400tis. No a jake??

Tom
5. června • 8:20

Toyota Auris Kombi 1.6 (132 koní) - 4-válec za 399 900,- (aut. klima, tempomat, park. kamera, senzor šera, aut. dálková světla, předkolizní systém, hlídaní pruhů, čtení značek.. Dle mého názoru dobrá výbava.. A jako bonus zimní komplety zdarma.. Jeden s nespolehlivějších benzínů vůbec..

Sir_CHerokee
3. června • 21:44

I takové auto se najde.

Jarda
2. června • 11:28

Radeji trivalec Focus za 370tis

Sir_CHerokee
2. června • 19:02

Kvůli těm 3 válcům jsem od forda odešel, když nic jiného ve Focusu nenabídli.

Pet
2. června • 15:51

Hmm, ale za ty peníze má jen 74 kW, s tím bych jezdit nechtěl v tak velkém autě.

Céčko
2. června • 11:44

Tříválec? Ani za boha.

Joe Doe
1. června • 21:36

Stylovka je to zejmena na Litomericku....

Hernandez
1. června • 22:19

Co je na Litoměřicku vyjma D8 na Drážďany?

Ben
2. června • 10:26

Nad tím nepřemýšlej, to stejně nepochopíš.

JirkaX
1. června • 10:55

Tak k to je vtip roku, nebo si dělají jen srandu jako vždy.

abc
1. června • 18:34

Tomu nerozumíš.

JirkaX
1. června • 21:01

Tomu nerozumí nikdo, snad jen prachatý škodofil.

Sir_CHerokee
1. června • 9:59

A teď mě napadá, v čem je ta cena super? Za auto nižší střední dát 700 - 750 000. To se dává tak za hot hatche.

Tom
3. června • 16:32

Akolik se dava za nizsi stredni? A kolik za stredni?

TVL
1. června • 11:22

Který že hot hatch v automatu a 4x4 se prodává za 750 tis.? Z koncernových nižší střední třídy mě napadá jen Golf R, který je výkonem jinde ale také začíná na 1 090 000,-. O Audi S3 nebo novém BMW 135i asi není ani třeba mluvit. Ona i ta 120d xDrive je cenou jinde. Taky by jeden mohl naskočit do A 250 4Matic ale tam je těch 987 000 taky jen začátek. Tak co tam máme dál jako alternativu, sem jedno ucho.B-]

Peter
1. června • 22:19

Octavia Touring Sport 2.0 tdi 4x4 DSG cena od 745 900 kč vs Volkswagen Golf Variant 2.0 tdi 4motion DSG Highline cena od 793 900 kč.Rozdiel cca 48 000 kč v neprospech Golfa ale ak máš dobré vyjednávacie schopnosti a nepotrebuješ dáždnik alebo škrabku tak Golf je lepšia volba.A vieš prečo? Lebo Golf je Golf .

qwertz
2. června • 8:29

Asi mám blbé vyjednávací schopnosti. Chtěl jsem koupit Golfa Variant 1.5TSI DSG 110kw. Fakt jsem ho měl na prvním místě, jenže nejlevnější nabídka od dealera v ČR byla o 110.00CZK vyšší než na Octavii Style ve stejné motorizaci. To koupí jen idiot.Cenová politika VW je fakt podivná, jediný smysluplný výbavový stupeň je ME (prakticky u všech VW modelů), jenže jakmile se netrefíte s požadavkem na motor/převodovku, máte smůlu. Jasně, VW umí zajímavé ceny, jenže k tomu má 150 podmínek včele s nákupem na IČO. Takže děkuji nechci.

Sir_CHerokee
2. června • 19:01

Golf patří desítky let k nejprodávanějším autům na světě. Je nejspíš kvalitnější. Ale nevím, neměl jsem.Přijde mi hodně chladný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
2. června • 20:42

Golf možná patří k nejprodávanějším autům na světě, ale nejprodávanější kombík v Evropě napříč třídami je Octavia. Což vzhledem k nízkým prodejům kombíků jinde ve světě může znamenat, že Octavia je nejprodávanější Combi vůbec (nevím)

Sir_CHerokee
3. června • 21:43

To je asi pozitivní ne? Ačkoliv kombíky teda zrovna nepreferuju.

mijunior
2. června • 0:03

Jenže Golfa ve 140 kW benzínu u nás nekoupíš. B-]

Peter
2. června • 6:25

Preto píšem iba o tdi lebo bežný Golf má iba 1.5 tsi 150 k.Neviem prečo ho neponukaju s 2.0 tsi.Ten sa cenovo moc neoplatí lebo voči 2.0 tsi je o dosť slabší.Nehovorím že Octavia je zlé auto ale behá ich strašne vela a kedže ako sukromná osoba sa nechcem zaradiť medzi ulietanych obchodakov tak by som si radšej vybral Golfa. Golf sa mi viac páči/hlavne z predu je O III dosť škaredá/ a hlavne myslím si že Golf ako legenda má vačší kredit ako O III.Ale musím uznať že na takto vybavenu aj výkonovu Octaviu je to dobrá cena lebo je problém najsť adekvatnu konkurenciu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
2. června • 8:36

běžný golf nemá ani 2.0TDI 135kW, když už chcete srovnávat.

Peter
2. června • 11:50

Jasne má slabší motor ale asi pri približne rovnakej cene Golf a Octavia by som oželel výkon alebo horšiu výbavu a radšej kupil Golfa ako to bolo aj v mojom prípade.Jasne že každý si kupi na čo má a čo sa mu páči ale ja mám stále pocit ked zoberiem tie autá hlavne vnutorný design,materiály,infoteinment atd. že Volkswagen má v autách oproti Škode taku tu pridanu hodnotu.Polo vs Fabia,Golf vs Octavia alebo Passat vs Superb v každom sa mi zdalo že VW je o síce malý ale predsa krok vpred.

qwertz
2. června • 20:47

To je otázka, jestli má tu přidanou hodnotu. Když se podíváte na VW forum, úplně stejné stížnosti na (ne)kvalitu provedení (např,. vrzající interiér) se objevují u Golfu i Octavie úplně shodně. Jednoznačná výhoda golfu jsou příplatkové sedadla ErgoActive, což je asi nejlepší sedadlo v této třídě (stupeň ME je má v základu). Ostatní věci jsou spíš věc vkusu. Ty obrovské plochy lesklého piano laku určitě nejsou pro každého.

E15
3. června • 15:32

Moje zkušenost s vrzajícím interiérem Golfu je taková, že je to o dva levely horší než v Octavii. Přičítám to mimo jiné i adaptivnímu podvozku, který je naprosto nemožný...

Michal
2. června • 2:04

A ještě je higline golf hůř vybaven.

pacho
1. června • 19:20

pozri sa, pokuaľ chceš octáviu s tými dlhými prevismi udržať na ceste, pri troche športovejšeej jazde, tak tam to 4x4 jednoducho musíš mať. "Bežný hot hatch, sedí ako prikovaný aj bez 4x4. dokonca aj s torzkou vzadu. Skús si pozrieť napr videa 77km a porovnať, tak hádam pochopíš.

Hernandez
1. června • 19:43

Jsem rád, že i ty, Škoda hater, má o osobní Oktávce tak vysoké mínění a srovnává ji s hothatchema kolem melounu. Je to od tebe hezké, ale zklamu tě. Oktávka je kvalitní cestovní rodinný kombík s úžasným motorem, nikoliv okreskový speciál.

Mini
2. června • 22:04

Vychladni, každému je jasný, že současná octa už je po technické stránce starý křáp. Jen nejlevnější plechy a plastik. Kde je hliník, karbon, baterky, elektromotor.. je to levná plečka, tak nevím co tady diskutujete. Kdo chce pořádný auto, asi těžko bude kupovat škodovku. Je to holt pracovní auto a ne auto pro radost nebo reprezentaci, tak už to konečně pochop.

pacho
1. června • 20:20

hej a zabudol si napísať, že s veééľkym kufrom.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hernandez
1. června • 22:18

Ano, to je smysl tohoto vozu narozdíl od hothatch. Vše je tedy v naprostém pořádku.

pacho
2. června • 7:16

presne tak ako píšeš, ale potom nedáva zmysel jej označenie. či len preto, aby si oteckovia mysleli aký sú "king".

Sir_CHerokee
1. června • 13:51

Většina hot hatchů je mezi 700 - 800 000. ;-)

Lol
1. června • 14:03

Ale na to se tě neptal? Máš problém s pochopením textu, nebo jen meleš h.vna který si pak ani neumíš obhájit věcným argumentem?B-]

Sir_CHerokee
1. června • 22:30

Tak ještě jednou. Psal jsem "Za auto nižší střední dát 700 - 750 000. To se dává tak za hot hatche."...a tak to zkrátka je. Nic více, nic méně. Můžeš se nad tím rozčilovat, ale to je asi tak vše. Přeju ti hezký večer, nebuď frustrovaný. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hernandez
1. června • 22:43

Ty si opravdu dneska sedíš na vedení. Ptal se tě JAKÝ hothatch. Úmyslně nepíšeš který, protože víš, že by tvůj argument neuspěl.

Sir_CHerokee
1. června • 23:18

Tak jsem zjevně asi některé diskutéry přecenil... Golf GTI, Megane R.S., Focus ST, Leon Cupra, 308 GTi.... to jsou auta, která se v nižší střední pořizují do těch 800 000. Proto mi nepřijde "akční cena" "stylové" Octavie příznivá. A jak vidím, u škodovky je to jednoduché, když stačí dát černou masku a kola, aby to byla stylovka :-P. Jinak nic proti škodě.

boB
1. června • 23:54

Ta tvoje "obhajoba" má drobný kaz na kráse ani jeden z uvedených hot hatchů nedisponuje pohonem 4x4. A ty které ho mají se pohybují v úplně jiných cenových relacích, už to zde bylo zmíněno. Nemusí se ti to jevit jako příznivá nabídka nic to ale nemění na faktu že alternativ za uvedenou cenu je pomálu, takže Škodovka nemá důvod se podbízet. Kup nebo nech být.

Sir_CHerokee
2. června • 0:25

Já se neobhajuju. Psal jsem svůj názor a o 4x4 jsem nic nepsal. Krom toho k čemu, nejsou to auta do terénu. Škodovka se skutečně nepodbízí, to je pravda. Ostatně proto se u nás prakticky nekupuje, ale fasuje.

Hernandez
2. června • 9:00

Konfigurátor golfu: benzín, automat, 4x4, startuješ na 1.09mil. Jako malý odběratel nebudeš mít významnou slevu. Ostatní vozy, přidej si virtuálně kombi +30tis, automat 60tis, 4x4 dalších 80tis. Buď vybíráš vybavené cestovní auto nebo jen výkonný motor. Jsou úplně jiné požadavky na vozy.

Sir_CHerokee
2. června • 15:31

Proč furt točíte nějaký Golf R..obsese? :-(

Hernandez
2. června • 17:06

Shrnul bych to takhle. Pro tebe je 100% výkon motoru. Výbava, jízdní vlastnosti, pohodlí, prostor, zkrátka vše ostaní 0%. To ti pak bude připadat cokoliv s automatem, 4x4 a výbavou drahé, proti naspýdovanému holobytu.

Sir_CHerokee
2. června • 19:00

Tak jednoduché to nemám. Auto mě musí především bavit. Nicméně to na denní ježdění musí uvést rodinu i s kočárkem (nerozloženým). Proto máme jednu předokolku a jednu zadokolku. Automat jsem ještě před pár lety měl, vůbec nic proti nim nemám. ideální je mít na výběr. 4x4 má smysl hlavně u těch, co jezdí do terénu, bydlí v horách apod. Jinak to jsou spíše kila navíc.

qwertz
2. června • 20:52

Jo, "Zábava" to je fakt objektivní kritérium třídy vozidla :-D

Sir_CHerokee
3. června • 21:41

Volba auta přeci není objektivní záležitost. Objektivně podle čísel vybírám nábytek nebo pračku, ale auto je, alespoň u mě, úplně někde jinde. Je to koníček.

qwertz
2. června • 8:44

Ne. Vy se tu jenom točíte na abstraktních pojmech typu "nižší střední" (přestože definice tohoto pojmu neexistuje, a i tak O3 z "nižší střední poněkud vyrostla). Vysmíváte de tady pojmu "stylovka", přestože ten výraz nemá nic společného se "sportovním vozem" a srovnáváte tady rodinný kombík O3 s nesmysly typu Megane R.S., což je auto úplně k hovnu, protože neumí ani polovinu výbavy co O3, nevleze se vám do toho příbuzenstvo a zvířectvo, ale hlavně že to práská výfukem na okresce. Ta nenávist ke škodovce z vás přímo stříká. Ty auta jsou nesrovnatelné a jedno nenahradíte druhým.

Sir_CHerokee
2. června • 15:30

Pokud se v třídách aut neorintujete, je to váš problém. Stylovkám se nevysmívám, obdivuju je, ale stylovkami jsou úplně jiná auta než Octavia (VW Brouk, Mini Cooper, Fiat 500...) a taktéž je vidět, že tomu pojmu nerozumíte. Se sportem to nemá nic společného. A i potřetí mi podsouváte něco, co jsem neudělal, já nic nesrovnával po stránce jízdní, výkonové, ale po stránce cenové. Jinak mezi námi, Focus ST kombi toho uveze jako ta Octa, ale to jsem vůbec neměl v úmyslu srovnávat. A nepodsouvejte mi nějakou nenávist, to je stejně daleko od pravdy jako předchozí vaše vyjádření.

qwertz
2. června • 19:48

No dobře. můžete nám tedy prosím sdělit, podle které normy při klasifikaci aut postupujete?ISO3833, US EPA classification, EURO NCAP, nebo nějaké jiné?Podle toho tady pak můžete dělat chytrého. Většina těchto standardů totiž definuje třídu prostou délkou vozu nebo objemem prostoru pro posádku a zavazadla, následkem čehož je pak Octavia většinou zařazena do segmentu D (mid-size) a Superb do E (large).https://www.autorevue.cz/vyznate-se-v-segmentech-a... ... Pokud snad vycházíte s kategorizace (ne)definované evropskou komisí, a ještě máte pocit, že tomu rozumíte, pak jste pravděpodobně jediný:
https://www.eafo.eu/knowledge-center/european... ... Jak se totiž zatřídí auto ve výčtu neuvedené nikdo neví, jen vy víte, pro auto rozměrově nejbližší vozidlu uvedenému v kategorii D vy řadíte do kategorie C.Příklad s Focusem ST je názorný. Současnou generaci (rozměrově odpovídající Octavii) nikdo neviděl, a ta předchozí tam se taková banalita jako tažné zařízení montovala jak? zasunutím koule do výfuku?

Sir_CHerokee
2. června • 20:39

Tím, že na podvozek Golfa dám větší kastli s převisy, ještě neznamená, že mám auto o třídu výše. Ale klidně si to myslete. A klidně srovnávejte předokolkového superba s třídou E či BMW 5:-). Každý má své preference. To je v pořádku. Ale zpět k jádru problému, 750 000 není za normální Octu zrovna žádná super cena.

Tom
3. června • 15:46

Ale ono to nema stejny podvozek jako golf. Chapu, ze pro cloveka, ktery takto reaguje na skodovku je to nepodstatne.

qwertz
2. června • 20:51

Nevyhýbajte se zbaběle otázce. Podle jaké definice třídy to auto hodnotíte? Bez toho jste jen internetový žvanil.Octavia má téměř o 7cm delší rozvor než Golf, takže vykládat něco o stejném podvozku je směšné. Fyziku neokecáte.

Honza
3. června • 13:27

https://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_Octavia... Já tam vidím Rapid, Cotavia II a Scala jako nižší střední, Superb pak jako střední třídu.
Golf je též řazen do nižší střední třídy, Passat na úroveň Superbu.https://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf...

qwertz
3. června • 18:08

Vtipné. Takže místo odkazu na normu máte článek na wikipedii, kam si vy, já nebo Fanta Vomáčka může napsat co chce.Víte co to je norma? A co obsahuje? Auto spadá do nějaké třídy, protože splňuje nějaké parametry, kde jsou definovány, jaké jsou. Výše máte uvedeny několik různých norem klasifikace automobilů, všechny řadí O3 jinam než Golf. A vy tady operujete wikipedií? Dnešní generace akt neumí pracovat s informacemi.:-P

lethal924
3. června • 22:27

Pane Franto, upravte prosim na EN wikipedii ze Mercedes S-class je kategorie male vozy. Uvidime jak dlouho to tam vydrzi.

Shimi
3. června • 19:52

qwertz: Norma sem, norma tam, položím ti jednoduchou otázku. Opravdu si ty sám myslíš, že je Octavia střední třída a je konkurencí BMW 3, MB C, Audi A4, Passatu, atd.? A že je Superb vyšší střední a je konkurencí BMW 5, MB E, Audi A6, atd.?

qwertz
4. června • 6:03

shimi: Co si myslím já nebo vy je nedpodstatné. Váš kolega se tu ohání třídami, přičemž evidentně vůbec netuší co znamenají a není potom shopen přijmout fakt, že neodpovídají jeho domnělé představě. Vůbec nechápu, proč se kdokoli z vás zabývá jakýmisi třídami a dohaduje se tu nad tím, které auto do které spadá a se kterým by se mělo srovnávat.Totéž platí o významu pojmu konkurence. Tvrzení, že Dacia Logan není konkurencí pro Mercedes C, je jen demonstrace nepochopení výzamu slova konkurence. Jistě, ty auta jsou každé úplně někde jinde a cílí na úplně jinou skupinu zákazníků, což ovšem neznamená, že nemůže existovat záazník, který bude zvažovat tyto dva konkrétní vozy, klidně si dosaďte Passat vs. Octavia, což je mimochodem volba, kterou jsem aktuálně řešil já. Tento hypotetický zákazník může řešit otázku, zda si koupí 1 Mercedes nebo 10 Dacií za sebou a to odpovídá významu slova konkurence. Stejně jako, když je Golf pro vás malý, a řešíte zda koupit větší Passat nebo Octavii, která vaše nároky uspokojí levněji. To prostě je konurence, protože koupí jednoho nekoupíte to druhé.

Shimi
4. června • 10:02

qwertz: Já se ale ptal na tvůj osobní názor, takže to podstatné je. Takže ještě jednou. Do jakého segmentu, podle tebe, patří Octavia a Superb? Díky.PS: Ohledně té konkurence to bylo myšleno jako třídní/segmentový konkurent, ne výběrový.

qwertz
4. června • 17:26

Shimi: Můj názor?
- Pokud řešíte rozměry pak je O3 výše než Golf (stejně jako podle některých standardizovaných norem).
- Pokud řešíte cenu pak jsou na tom +/- stejně (byť je golf v některých konfiguracích reálně dražší).
- Pokud řešíte kvalitu zpracování, pak jsou na tom +/- stejně (golf je na tom v průměru trošku lépe)Potřeba definovat nějaké segmenty pro srovnání je pochopitelná. Co je nepochopitelné, je rozhořčení některých, pokud jasně definovaná segmentace (např. rozměry) neodpovídá jejich vidění světa. Ale abych vám neutekl z otázky, mě se jeví pro účely srovnávání nejrozumnější segmentace podle ceny (tj. Octavia vs. Golf). Stejně tak mi ale nepřijde nic divného na segmentaci podle rozměrů (tj. Octavia vs. Passat), protože v řadě situací to může mít největší vypovídací hodnotu.

Sir_CHerokee
3. června • 21:40

Vzhledem k tomu, jak tu píše, myslí. :-)

lethal924
3. června • 22:23

Jesteze aspon tedka plusy a minusy celkem reflektuji realitu. Sir_CHerokee a Honza maji samozrejme pravdu, Octavia je stejna velikostni trida jako golf, leon, a3... To, ze skodovacky design a marketing se skodovky snazi natlacit do trid o uroven vyssich na tom nic nezmeni. Nemuzete si postavit auto na platforme pola a tvrdit ze je to premiovy korab (reklama na scalu, ze) a podobne. Nerikam ze napriklad rapid je uplne zly, spousta znamych to ma a jsou spoko, ale at se nikdo neznazi z toho delat neco vic nez polo liftback, protoze nic vic to neni. A stejne jako octa kombi je proste golf variant, ale zajimave ze golfa nikdo do stredni tridy netlaci.

Frankie
1. června • 14:09

Co bys taky čekal od zdejších křiklonů, věcného nic.;-)

Michal
1. června • 12:51

Když se dá pryč automat,4*4 a kombík nahradí krátkou verzí tak je cena ca 600tisíc a to už by šlo.Takový menší Rso.

bzzz
1. června • 10:48

Do fleetu pro mlade/drave 'managery' (+ pro soukrome pouziti jako benefit) s cenou o peknych par desitek tisic dolu...

MUDr. Chocholoušek
1. června • 20:04

Manažer v Octavii? To spíš nějakej ulítanej obchoďák.

Hernandez
1. června • 20:20

Dnes se managerem nazývá i hlavní hajzbába.

Dušan Flieger ml.
1. června • 9:54

Kdyby ta verze s 2.0 tsi byla o 100 tis levnejsi, překousl bych i ten starej interier a hnusnej předek, protože na ten motor slysim jen chvalu a prevodovka je robustni, mohla by byt bez problemu... + Ten prostor by daval snad nejlepsi pomer cena vykon

Doporučujeme

Články odjinud