Škoda Octavia má další akční verzi. Touring Sport je stylovka za super peníze

Nabídku Škody Octavie nyní doplňuje další akční výbava. S odkazem na starý model z 60. let bude tahle Octavia působit alespoň navenek o špetku sportovněji.

Škoda před pár dny opět uvedla do prodeje známou dostupnou variantu Tour pro model Octavia – ačkoliv v tomto případě u třetí generace představuje akční výbavu, ne tradiční rozlučkovou verzi odchozí generace. K této novince však automobilka přidává do ještě jednu akční výbavu s názvem Touring Sport.

Nový stupeň v nabídce je dostupný výhradně ve verzi kombi a odkazuje na historickou specifikaci Octavie Touring Sport z 60. let. Této verze se tehdy vyrobilo jen pár tisíc kusů a upravené vozy se účastnily domácích i zahraničních soutěží. Největším úspěchem byla dvě vítězství ve třídě na Rallye Monte Carlo.

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Pochopitelně tak výbava Touring Sport zajistí Octavii Combi trochu sportovnější vzhled, a to hlavně díky ostřejším nárazníkům, které již známe z paketu Dynamic Plus. Standardně je karoserie doplněna o černě lakované doplňky a auto stojí na černých 17palcových kolech Trius (18- a 19palcové jsou stále za příplatek). Výchozí položkou jsou i LED světlomety.

Uvnitř jsou v základu přední sportovní sedadla, sportovní multifunkční volant, černý strop, vkládané tkané koberce, 8palcový infotainment Bolero, vnitřní zrcátko s automatických stmíváním, a jelikož akční linie vychází z klasické výbavy Style, čekejte i dvouzónovu klimatizaci, tempomat, bezklíčový přístup nebo parkovací senzory.

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Pod kapotu můžete u Touring Sport volit pouze ze dvou motorizací: benzinového dvoulitru TSI o výkonu 140 kW (190 koní), spojeným výhradně s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. S ním začíná cenovka na 699.900 Kč. Druhou možností je naftový dvoulitr TDI o výkonu 135 kW (183 koní) spojený rovněž s DSG a pohonem 4x4. Zde začíná cena na 745.900 Kč.

Nová akční výbava Touring Sport už je dostupná v konfigurátoru Škody Octavia Combi. V ceníku ji ale zatím nenajdete.

Škoda Octavia Combi Touring Sport: Technická data a ceny
Motor 2.0 TSI 4x4 DSG 2.0 TDI 4x4 DSG
Zdvihový objem [cm3] 1984 1968
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 140/4200-6000  135/3500-4000 
Točivý moment [N.m/min]  320/1500-4100 380/1750-3250
Převodovka 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 226 222
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,8 7,6
Pohotovostní hmotnost [kg] 1495  1539
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,6 5,1
Cena [Kč] 699.900 745.900
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 119 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků