Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

Zatímco v případě minulé generace Octavie bylo provedení Tour jakýmsi rozloučením, dnes se jedná o akční verzi, která se podle informací Škody k výběhu stávající generace nevztahuje. Nová Octavia se už sice ve formě prototypů prohání po českých silnicích, reálně je ale záležitostí příštího roku, protože druhá polovina toho letošního bude patřit městskému crossoveru Kamiq.

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Škoda Kamiq oficiálně: Už jsme v ní seděli! A udělala nám velkou radost

Co se akčních vydání Octavie týče, nemáme si u Škody na co stěžovat. Na začátku loňského roku vstoupilo do prodeje provedení Trumf s motorem 1.4 TSI/110 kW a velmi slušnou výbavou, které bylo s cenou 444.900 Kč ještě o 10.000 Kč levnější než základní Active se stejným pohonem. Nyní se historie v podstatě opakuje, výsledek však nese tradiční označení Tour, volit můžete mezi dvěma motory a vždy se bude jednat o kombi.

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Akční Škoda Octavia Tour vychází z linie Ambition a s motorem 1.0 TSI/85 kW a manuální šestistupňovou převodovkou stojí 439.900 Kč (1.6 TDI/85 kW je za 499.900 Kč). Oproti verzi Ambition má navíc klimatizaci Climatronic, multifunkční volant, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním (běžně v paketu Ambition Plus za 15.000 Kč), Sunset, funkci SmartLink+ pro zrcadlení telefonu na displej infotainmentu či paket Mobilita Plus (záruka mobility Plus a prodloužená záruka na 5 let/100 000 km).

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Škoda uvádí, že v porovnání se stejně vybavenou Octavií Ambition ušetříte 118.400 Kč. Tour je ale ten typ auta, které si koupíte jak je a akceptujete omezený rozsah doplňkové výbavy. Podle ceníku platného od 7. února letošního roku stojí základní Octavia Combi 1.0 TSI/85 kW Active 472.900 Kč a za vybavenější Ambition dáte nejméně 532.900 Kč. V případě turbodieselu se bavíme o 532.900 Kč, respektive 592.900 Kč.

Škoda Octavia Combi Tour je už u prodejců k objednání. Podle našich informací nebude prodej omezen časově ani počtem kusů. Soupis základní výbavy najdete níže.

Škoda Octavia Combi Tour 2019: Technická data a ceny
Motor 1.0 TSI 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 999 1598
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/5000-5500 85/3250-4000
Točivý moment [N.m/min] 200/2000-3500 250/1750-3200
Převodovka 6M 5M
Max. rychlost [km/h] 199 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2 10,4
Provozní hmotnost [kg] 1286 1370
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8-5,0 4,2
Cena [Kč] 439.900 499.900

Škoda Octavia Combi Tour - základní výbava: Litá 16palcová kola, přední mlhovky, 8 reproduktorů, Front Assist, tempomat, bluetooth, zadní sedák nedělený, zadní opěradlo dělené a sklopné z kufru, elektrické ovládání předních a zadních oken, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrkou, schránka na deštník pod sedadlem spolujezdce (včetně deštníku), síťový program, vyjímatelná LED svítilna v zavazadelníku, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, asistent rozjezdu do kopce, halogenové světlomety s LED denním svícením, zadní LED svítilny, automatická klimatizace Climatronic, multifunkční volant, Sunset, funkce SmartLink+, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a další.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků