Škoda Octavia Combi Green E Line pro Ministerstvo ŽP

Škoda Octavia Combi Green E Line pro Ministerstvo ŽP

Mladoboleslavská automobilka provozuje od letošního března flotilu celkem deseti elektrických Octavií Green E Line. Celkem už v testovacím provozu bylo najeto přes 70 000 čistě elektrických kilometrů. Nově se do testování zapojuje také Ministerstvo životního prostředí, které včera (8.srpna) jednu elektrickou Octavii převzalo z rukou ředitele Škoda Auto Petra Pečenky.

Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě

Elektrická Octavia jezdí na Pražském hradě

Vůz s dojezdem kolem 150 kilometrů (v ideálním případě) bude údajně sloužit pro přepravu mezi vládou, parlamentem a ministerstvem. Tedy alespoň to slíbil ministr životního prostředí Tomáš Chalupa. Kromě Ministerstva ŽP používají elektrickou Octavii samozřejmě také významné energetické společnosti nebo rodina jednoho ze zaměstnanců automobilky.

Maximální rychlost Octavie Combi Green E Line je 135 km/h, zrychlení z nuly na stovku proběhne za 12 s. O pohon se stará elektromotor s maximálním výkonem 85 kW. K dobití lithium-iontové baterie potřebuje auto dvě hodiny. 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků