Škoda Octavia Combi 4x4

Vůz Škoda Octavia Combi 4x4 představuje ve své kategorii ojedinělou a zákaznicky velmi atraktivní nabídku. Je nyní k dispozici ve čtyřech stupních výbav a se čtyřmi motory.
Škoda Octavia Combi 4x4
Vůz Škoda Octavia Combi 4x4 představuje ve své kategorii ojedinělou a zákaznicky velmi atraktivní nabídku. Je nyní k dispozici ve čtyřech stupních výbav a se čtyřmi motory.

Novinkou je verze s motorem TDI o výkonu 74 kW (101 k), který se vyznačuje nejmodernějším způsobem vysokotlakého vstřikování systém čerpadlo - tryska (tzv. „Pumpe-Düse-System”) a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Nabízí velmi příznivé hodnoty výkonu i točivého momentu (240 Nm již od 1800 min-1) při nízké spotřebě. Druhou novinkou v nabídce motorů pro Combi 4x4 je přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 110 kW/150 k, poskytující tomuto vozu mimořádné dynamické vlastnosti.

Škoda Octavia Combi 4x4 se i nadále dodává s osvědčeným motorem 1.9 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a s dvoulitrovým benzinovým motorem (85 kW/ 115 k).

Vůz Škoda Octavia Combi 4x4 se po technické stránce liší od „normální” verze tím, že má pohon i na zadní kola, který se v případě potřeby automaticky aktivuje. Za tím účelem je vybaven takzvanou mezinápravovou spojkou Haldex. Ta se skládá z elektronicky řízené lamelové spojky, která rozděluje hnací moment v závislosti na přilnavosti kol na přední a zadní nápravu. Verzi s pohonem všech kol lze zvenčí rozeznat podle nápisu na zadní části vozu. Dodatečný pohon zadní nápravy se speciálním víceprvkovým zavěšením a kotoučovými brzdami vyžaduje poněkud zvýšené dno zavazadlového prostoru. Při používání vozů ŠkodaOctavia Combi 4x4 na cestách s nezpevněným povrchem je k dispozici z nabídky výbav na přání pevný ochranný kryt motoru.

U vozů řady Škoda Octavia byly pro nový modelový rok změněny také názvy jednotlivých verzí výbav. Základní verze vozu Škoda Octavia nese nové označení Classic. Jeho výbava obsahuje např. airbag řidiče s přitahovači předních bezpečnostních pásů a posilovač řízení. Nově má světlomety s čirou optikou, přehlednější grafické řešení palubních přístrojů, bezpečnostní odrazky ve dveřích a nově řešené nastavitelné a sklopné opěrky hlavy na předních i zadních sedadlech. Dále nabízí také asymetricky dělené zadní sedadlo nebo novou odkládací síťku v zavazadlovém prostoru limuzíny, umístěnou bočně za pravým podběhem, a nově řešenou lištu s osvětlením SPZ na víku zavazadlového prostoru. Užitečné detaily, jako výškově nastavitelné sedadlo řidiče s plynulou regulací, výškově i podélně nastavitelný volant, upevňovací body pro dvě dětské bezpečnostní sedačky systému ISOFIX, příprava pro montáž radiopřijímače nebo osvětlení zavazadlového prostoru tu byly i dříve, právě tak jako roletový kryt zavazadlového prostoru u verze kombi nebo v něm umístěná dvanáctivoltová zásuvka. Novinkou standardních výbav je pylový a pachový filtr v systému větrání.

Model Ambiente má ve srovnání s verzí Classic navíc výstražné světlo pro nezapnutý pás řidiče a multifunkční ukazatel - palubní počítač, který zobrazuje mimo jiné vnější teplotu, průměrnou rychlost, průměrnou spotřebu aj. Navíc je tu centrální zamykání, mlhovky integrované v světlometech, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka v barvě vozu, zeleně tónovaná skla, boční ochranné lišty a kliky dveří v barvě vozu.

ŠkodaOctavia ve verzi Elegance je navíc vybavena airbagem spolujezdce, koly z lehkých slitin s novým designem, výškově nastavitelným sedadlem i pro spolujezdce, uzamykatelnou odkládací přihrádkou s osvětlením, elektrickým ovládáním předních a zadních oken, čelním sklem se šedým pruhem v horní části, loketními opěrkami vpředu i vzadu a také klimatizací. Sériově se dodává i příprava pro montáž radiopřijímače s anténou a osmi reproduktory.

Široká nabídka mimořádných výbav umožňuje přizpůsobit vůz Škoda Octavia i nejrůznějším specifickým přáním zákazníků. Výbava může být rozšířena např. o elektricky posuvné a výklopné střešní okno, boční airbagy, elektronické systémy stability jízdy včetně ASR a ESP, autorádia Škoda s novým designem, sound systém s vysoce kvalitními reproduktory, kola z lehkých slitin nebo tažné zařízení. Současně je v nabídce mimořádných výbav kompletní instalace autotelefonu nebo příprava pro autotelefon, přední sedadla s nastavitelnou bederní opěrkou, ostřikovače světlometů, elektronický systém kontroly bezpečnostních pásů, kvalitní, barevně ladící koberce a navigační systém.

Výbavu Ambiente a Elegance lze navíc rozšířit například o elektronickou klimatizaci („Climatronic”), vyhřívaná přední sedadla, kůží potažená sedadla a další vybrané prvky, interiér v kombinaci kůže a kvalitní látky, dešťový senzor pro stěrače, xenonové světlomety a o elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (včetně automatického nastavení zrcátek a paměti pro nastavení polohy pro tři různé řidiče).

Špičkový model Laurin & Klement je ve firmě ŠkodaAuto lahůdkou výrobní řady Škoda Octavia. Svůj název získal podle obou zakladatelů automobilky Václava Laurina a Václava Klementa. Škoda Octavia Laurin & Klement se vyznačuje výkonnými motory a luxusní výbavou

Kromě toho je pro všechny verze v nabídce na přání k dispozici i soubor výbavy určené pro jízdu na cestách se špatným povrchem. Její součástí jsou kryty spodku vozidla chránící brzdové a palivové potrubí a zvětšení světlé výšky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků