Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: jehla v kupce sena?

149 komentářů

Jirka
6. března • 19:40

Ahoj chci se tu zeptat na skoda octavia 1.4 tsi 110 kw slysel sem ze se jim po par tisicich (+- 30000) zadre motor. Ma nekdo nakou zkusenost prosim.

Pedro
10. září • 16:00

:-D Kydy

Daniel
7. března • 17:04

Jaký střešní box je vhodný na octavii combi?

Erik
9. března • 16:15

Já mám už dlouho box Neumann, mám ho na autě v létě nonstop, takže na něj pere slunko a není to na něm ani poznat

Daniel
11. března • 22:09

A kde jste ho kupoval? a jaký typ máte?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ji
4. října • 9:21

Tohle fórum už odeznělo, ale přesto mi to nedá. Mám čerstvou zkušenost se Seatem Leon.
Jezdil jsem s ním dva dny. V přímém srovnání s O III, se kterou jsem jezdil také dva dny, jednoznačně Leon. Výrazně příjemnější posaz za volantem, U O III mě tlačil středový tunel do kolena a i tak jsem měl pravou nohu v nepřirozené poloze, u Seatu je to lepší, tak na úrovni O II, se kterou mám 385 000km, kdyby středový tunel nebyl vybočený k řidiči, tak by to mohlo být o mnoho lepší. Měřím 190cm, když si sednu dozadu, tak kolena v pořádku a nad hlavou dostatek prostoru. Asi mají nižši sedáky.Výborně sedí na silnici, dobře se vodí. Mám z něj jistější pocit a nenaklání se jako Octavie, přitom není tvrdý. 200km po rozbitých silnicích mě o tom přesvědčilo . Kufr mi nepřijde menší. Nevím o čem bude Leon za 200 000, ze Seaťáckou kvalitou zpracování nemám zkušenosti, ale technika je VW jako u Škody, takže spolehlivosti se neobávám. V tuto chvíli nevím jaký argument by musela vytasit Octavia, abych začal pochybovat, že Leon by pro mě byl vhodnější.

jan
2. prosince • 13:55

Taky to řeším, dnes by se hodilo vyhřívané čelní sklo - u Seata ani za příplatek :)

Klaus
12. května • 6:13

stací dat znacku,ktorá už není značka a intuitivne si myslia že je to ceské auto,nuz rovnako ceské ako povedzme citroen C1 alebo hyundai .inak samozrejme cím viac a akože aj používaju spolocné diely v VW skoda alebo seat alebo audi VW tým lacnejsia výroba!
Hodnotitel by mal vypátrat kolko spoloč dielov je vo VW octavia a kolko vo VW leon...okrem motora...etc.. dnes kvalita vsetkých aut sa vyrovnáva ale reklama robí svoje a u cechov aj slovákov hlavne
tzv znacka,keby nemci dali tam znacku VW asi by kupovali menej ...B-]

Tibor Záborský
6. května • 20:04

Na octavi Combi s ami paci dizajn ako celok, co s ami napci je predok maska je otrasna aj s tym nosom a svetla mi pridu nedorobene
interier nevyzera zle . az na celoplastove vyplne dveri a nevhodne na dnesnu dobu velkych displayov umietenen radio / naviu seatu s ami paci najma predok - voci oct je taky dorobenejsi
zadok nic moc , dvere ok , palubovka je taka plus minus a body za dobre umietenenie navi ..
skoda len maleho displaya ..moj nazor ... octavia III je zbytocne prerastena, OII mala idelanu velkost ...

John
6. května • 14:45

Mnohi tu taraju dve na tri. Hlavne o spotrebe. Kazda lyska si chvali svoj chvost.
U 1,4TSI 140k je spotreba v ciastocnom zatazeni relativne nizka. Jakmile je motor za tym na dialnici pri 130 je to daleko cez 7L.B-]

tlumex
6. května • 14:05

To je taková krize, že nemáte o čem psát? 3 měsíce starý článek.
Nějak to tu upadá....

mike
17. března • 11:40

Ked uz TSI tak 1.8 a nie 1,4 ani nie 1,2 - spotreba je zhruba rovnaka, dokonca 1,8tsi vyhral v teste a je to o niecom uplne inom 160k.

Spacer
25. února • 18:14

Je libo Seat, Škoda? Je to aj tak VW. B-]

P
25. února • 21:22

Akorat Seat pouziva technologie Audi

Martin
21. února • 16:11

proč mi nejdou zvětšit obrázky? na některých vašich testech to funguje bez problému ale prostě v tomto to nejde přiblížit :( ..chrome windows7

Miro
19. února • 11:10

by ma zaujimalo, ako redakcia meria tie rozne zrichlenia. Napr 80-120. Idu 80 a v momente stlacania pedalu sa pustaju stopky, alebo su pod 80 a ked rucicka pretne 80 spustaju stopky. Lebo to je dost rozdiel, kedze kazde auto inak reaguje na stlacenie pedalu. Este je otazne, ci sa vyuzivaju GPS rychlosti alebo tacho.

Miroslav Novotný
17. února • 14:10

Zajímavou otázkou by bylo porovnání kvality zpracování. Nemyslím to nijak špatně, ale Seat hrál v koncernu v minulosti vždy až "čtvrté housle". Na prvním místě, co se zpracování týče byla vždy Audi a pak již sestupně VW, Škoda a Seat. Nikdy bych tomu nevěřil a ani bych tomu nepřikládal zásadní důležitost, ale bohužel je rozdíl projet se zhruba stejně starými vozy s obdobným nájezdem kilometrů.
Měl jsem možnost srovnání svojí OI z roku 2002 s několika Audi A3, Golfem IV a jedním Leonem a byl jsem až překvapen. Neříkám, že je pravidlem, ale všechny A3 na mě velmi zapůsobily. Sám patřím k těm, kteří nesnesou sebemenší pazvuk a vrzání v interiéru. Auto si mazlím, věnuji se mu a po dvou stech tisících se tomuto stejně nevyhnu. Je to až zarážející, ale kamarádův Leon 2002 v kůži s poměrně vysokou výbavou vrže a skřípe kde to jde. A to se nebavím jen o vrzajících kožených sedačkách. Tapecírung tady, stropnice támhle. Ty Audiny docela překvapily v tomhle ohledu.
Samozřejmě doba pokročila a je těžké srovnávat auta s rokem výroby dvanáct let od sebe. Kontrola jakosti také bude na jiné úrovni. Člověk si ale říká, jestli dnešní soustavné snižování nákladů a snaha udělat z automobilů spotřební zboží, se přece jen na tom výsledku nepodepíše. V kombinaci s výše zmíněnou teorií, by to nemuselo tvořit úplně optimální mix.

ffdf
13. února • 14:12

500998088098 krat fotoa podvozok nikde

neon
13. února • 11:07

Už konečně napište něco o novém superbu - jen samá octávie

Honza
13. února • 9:03

Ahoj, Octavia, Leon, Golf = technika stejná. Rozdíl je v designu a ve velikosti. Pro normální rodinu bohatě stačí všechny 3 auta v kombíku. Nemylím si, že by mezi těmito auty byl rozdíl v kvalitě (spolehlivosti) vozu (technika stejná). Rozdíl je ve zpracování interiéru resp. ohlučnění a v ceně. Škoda Auto dle mého názoru ulítla na cenách vozů. Být dražší než Golf? Pořídit Golf Trend Line za ceno Rapida v prostřední výbavě??? Kdo kupuje rozumem, musí jít do Golfu či Leonu. Podle mě by Octavia měla stát stejně, nebo max o 20 000 Kč víc než Leon a mít stejně nakonfigurovanou výbavu. Jinak je to zbytečný luxus. Mějte se!

Milan
13. února • 9:00

Zhruba před 14 dny jsem stál před rozhodnutím, jaké koupit nové auto. Ve výběru jsem měl Octavii, Leona a Golfa. Zájem jsem měl o verzi kombi a přesně ten motor co je testován - 1.4Tsi, 103Kw, manuální převodovka. Pokud mám porovnat jednotlivá auta: Leon - hezký vnější design, dobře uspořádaný kuf (bez schodu) ... ale to je tak vše, interiér velmi slabý a to i ve vyššich verzích, manželka ma Ceeda a na ten se Seat kavalitou interiéru nechytá ani náhoddou. Octavia - obrovský kufr, bohužel u kombi se schodem (za příplatek je však mít možno rovnou podlahu), ve vyšších verzích hezký interiér, téměř za vše je však nutno připlácet a to žene cenu do výšin, kde se už pohybuje střední třída Celkově škodovka působí jako velké auto - skutečně velký je ale hlavně kufr, interiér neodpovídá vnějším rozměrům. Golf - auto vymyšlené do posledního detailu, i ze základní verze je cítit, jak je to auto dotažené do posledního šroubku, dobrý kufr, kavlitní interiér, bohatá výbava. Nakonec jsem vzal golfa kombi 1.4Tsi/103Kw)Highline, prodejce navíc přihodil slevu 10% (u seatu 7%, u škody 6%), tak nebylo nad čím váhat. Pro úplnost dodám, že nejsem žádný milovník koncernu a většina předchozích aut byla mimo koncern, ale Golf VII se vážně povedl a z těhle 3 aut je nejlepší.

P
13. února • 21:42

Kia Ceed lepsi interier? To snad ne!

Milan
18. února • 8:59

Nevím nad čím se podivujete, doporučuji se do nového ceeda někde posadit - ano golf to není, ale na leona stačí s přehledem, ergonomie je také v pořádku. Leon je bezesporu výborné auto, ale svojí cenovou politikou míří do nikam, golf je je jen o málo dražší a zcela upřímně, Seat jako značka nemá v Čr nijak extra zvuk. Jejím hlavním soupeřem jsou korejci a francouzi, ale tam zase Seat ztrácí cenou. Uvidíme jak leonu pomůže masivní reklama, kterou na něj dovozce spustil, za sebe mohu říci, že jezdím denně autem po Praze a potkat nový leon je téměř zázrak.

Honza
13. února • 12:02

ty asi posuzuješ kvalitu interiéru podle počtu tlačítek, že jo? Leon má totiž v interéru použité kvalitnější měkčené materiály s lepším slícováním než letitý Ceeeeed.

Honza
13. února • 12:24

ergonomií ovládacích prvků je Leon také lepší, všechny ovladače jsou dokonale přehledně rozmístěné a není tu takový chaos, jako v korejském voze

colin
13. února • 9:21

Všechno je to jen o osobních preferencích. Já jsem si objednal Leona ST ve verzi FR (motor 1.4 TSI 103kW). Svým vnějším designem mě Ceed přiliš neoslovuje a stejně tak je tomu uvnitř. Z mého pohledu je interiér komplikovaný a kýčový. Uvažoval jsem i nad Golfem, ale pořád mi vycházel dráž než Leon. Bohužel jsem měl pevně stanovený limit, přes který jsem nemohl jít. Na Golfa bych potřeboval cca 640.000,-Kč, aby se mi zamlouval a byl podobně vybavený jako Leon a to bylo o 50.000,-Kč víc, než byla cena Leonu před slevou. Netvrdím, že takový rozdíl není obhajitelný (lepší zpracování, materiály, ergonomie atd.). Být o něco levnější Honda Civic v kombíku, tak bych uvažoval i o ni.Jinak slevu na Leona 8 % pro FO a 11 % pro PO + LED světla "zdarma" při financování úvěrem.

Šaňo
12. února • 21:31

Je zajímavé, jak mnoho tzv. expertů vždy krtiticky reaguje na jakoukoliv novinku od firmy Škoda. Žádné jiné značce se taková pozornost na českém plácku nevěnuje. Do morku kosti se vše prokritizuje...pomluví, zpochybní... atd. Každé auto má samozřejmě svoje plus i mínus a do značné míry závisí na tom, kdo má jaké nároky na auto, co se mu líbí a co od něj očekává. Škoda dělá auta na světové úrovni a to je bez debat. Jsou určena a technicky řešena pro konkrétní klientelu která chce kvalitní, spolehlivá, pohledná auta s vysokou užitnou hodnotu. Pokud preferuji vysokou atraktivitu, odpich na křižovatce a kufr pro mne nehraje roli..tak si koupím na trhu auto, které mojim požadavkům odpovídá. Nechápu však, proč bych měl následně publikovat urážlivé úvahy o tom, že tu šunku od jiné značky ...tedy na př O3 bych si nikdy nekoupil. Nikdo ji nikomu nevnucuje tak co ty zlostné reakce. Je to tvoje jistě promyšlená volba a proč bych ji měl napadat .... Kup si co chceš a já ti to určitě nepohaním.

dave_007
15. února • 23:39

Vubec nevidim duvod, proc by se obcan mel vzdavat svych prav jen proto, ze se obcanske svobody nelibi Sanovi. ;-)Podle meho nazoru nejde o auta samotna, ale o zpusob komunikace firmy s potencialnimi spotrebiteli.Skodovka je ta, ktera verejnost masiruje reklamou na kazdem rohu a na kazde obrazovce. Skodovka je ta, ktera se snazi 'komunikovat' sve produkty. A tak se tedy komunikuje.A jakou Skodovka cekala odezvu, kdyz se snazi ohlupovat lidi vyzdvihovanim skrabky na dvirkach nadrze, litrovou lahvi v kapse prednich dveri, destnikem v madle? To jsou ty duvody, ktera maji obcany presvedcit k nakupnimu rozhodnuti auta? Verim, ze tento zpusob prezentace urazi inteligenci spotrebitele. Nelze se prilis divit tomu, ze se lidem nelibi, ze je ma Skoda Auto za uplne hlupaky.A co treba neustale podsouvani nazoru, ze Octavia patri do stejne tridy jako VW Passat? Kazdy, kdo tato dve auta ridil, vi svoje ... Proc se nejsilnejsi Octavia jmenuje RS? Neni to nahodou snaha vytvaret dojem, ze je to 'huste nadupany' auto? A opravdu je?Hlavni duvod ale zrejme lezi uplne jinde a je evidentni: Skoda je v CR nejprodavanejsi. Takze je to docela dobre tema na spolecenskou diskusi, pri ktere se clovek muze i lehce rozohnit. Proc obtezovat druhe svymi, ryze soukromymi starostmi, kdyz se lze schovat za toto relativne bezkonfliktni a neosobni tema?

dave_007
17. února • 0:04

Ti 'experti' co mi davaji minus, zase maji minus ode mne. ;-)A to za to, ze ani neumeji psat.

vinco
12. února • 20:42

oktavia je naschval na vsetkych spolocnych fotkach s leonom blizsie k fotaku, aby opticky posobila ze je vacsia ?

Revan_21
13. února • 9:24

To je opravdu originální dedukce:D Docela by mě zajímalo, jak jsi na to přišel.

dave_007
15. února • 23:08

Podival se na fotky?

yoggi
12. února • 19:52

Musim uznat, ze Seat urobil peknu pracu v podobe Leonu. Sice mam Leon hatchback, ale musim uznat, ze vydarene auto. Suhlasim s clankom a konecne celkom dobre napisany clanok, pan redaktor dufam, ze uz to bude v tomto duchu dalej. Podla mna sa kuzlo Octavie 3 celkom rychlo vytratilo. Aj u octavie I sa az po x rokoch zacalo priznavat, ze to nebolo az take terno. U octavie 3 zacalo masirovanie od vyrobcu, co je to nadauto a aky super kauf. Uz po roku sa zacina ukazovat, ze to v ramci koncernu nie je az tak vyhodna cena a uz sa pise o tom . Pockame este nejaky rocik, co sa zacne pisat. Na sidlisku parkuje octavia 3 a vedla toho octavia 2 facelift, naozaj clovek, ktory nesleduje akualne modely vyrobcov nepostrehne stojaci novy model. Az som bol prekavpeny ako sa stratil nevyraznostou. Vobec nemma taku odozvu: halo som novinka - novy model vidis ma, hned som ta uputal na ulici a vsimol si si ma. Apson je moznost vyberu:)

oon
17. března • 16:28

prvá Octavia profitovala jednoznačne z toho, že Česi (a Slováci, Poliaci, Maďari...) nemali na rodinné auto toľko, ako Nemci.spravili z Golfa rodinné auto, alebo priniesli celkom veľké, relatívne impozantné auto s obrovským kufrom (530 litrov je s praktickou liftback karosériou vs 475 vo vtedajšom passate sedan) za dobrú cenu, s kvalitou a motormi vw. úplne niečo iné v porovnaní s feliciou (combi).dnes ale kúpna sila vzrástla, je v triede väčšia konkurencia (nie iba z koncernu, aj kórejci, japonci, francúzi, ford...), viac malých a stredných MPV pre rodiny... už to nie je diera na trhu, už sa treba presadiť. úprimne sa teším, aspoň budú naše cesty pestrejšie, lebo teraz je pomaly jedno z piatich áut škodovka a jedno z desiatich octavia....

Dalin
14. února • 12:34

Taky mám krátkého Leona, OIII mi připadá zbytečně velká, drahá(ve stejné výbavě a stejný motor v mém případě + 80tis.) a nikdy jsem nechtěl jít s davem.
Ať ti slouží!

yoggi
14. února • 13:15

dik, co mas za motor ?

Dalin
14. února • 14:11

1,2TSi 6kvalt. Na mojeauto máš recenzi.

yoggi
14. února • 16:10

jasne, ty mas toho cierne a ja toho biele co su tam recenzie :)

VW
12. února • 17:11

Tak to snad NÉ!!! To se mě snad jen zdá!? Vždyť nejlepší auto na světě je přece Octavie!? Ale jinak smekám před pisatelem článku, který si dovolil konečně napsat pravdu i když tak trochu " Proti všem "! :-D

Petr Maleček (dj.kure)
14. února • 0:18

Tak "pravda mohla ven", když je to vše v rámci jednoho koncernu, takže ve výsledku peníze putují stále do stejných kapes. Kdyby to bylo srovnání třeba s jiným (nekoncernovým) výrobcem, tak tam by samozřejmě oktávka "musela" vyhrát. Už jen z principu.

Antiautomat
13. února • 9:09

No s tou ironiou by som suhlasil len napolo...ono ta oktavka naozaj ponuka pomerne dost, je to univerzalne auto...hlavne je to priestor (sadnite si dozadu v O1....ale ved to urcite poznate, ze) no a jazdne vlastnosti su takisto niekde inde. Lenze su tu aj dost zavazne problemy:a/ prehnana cena (no a chudobna vybava, ale to ide ciastocne spolu)
b/ nevyvazena motorova paleta (jediny vhodny motor je 1.4TSi - diesle su podpriemerne a predrazene, jednadvojke chyba objem)
c/ dizajn zadnej casti
d/ servisy - zatial som mal dobru skusenost iba s jednym jedinym, dobry bod v tomto smere na adresu AutoStyl-u ...ked sa toto da doporiadku, nevidim problem

Revan_21
12. února • 17:37

Ale notak:D nezačínej ze sebe dělat zase blbečka, a věty jako ty první tři si odpust...
Každopádně! Zcela upřímě musím říct, že vzhledově se mi víc líbí Seat... jestě kdyz bude navic v nějaké sportovnější verzi... Co ale u toho seatu nemužu vystát je ten interier... Prostě mi ktomu autu nesedí.

Radon
12. února • 20:04

Vidim to stejne, prachy mam jen na zakladni hatch a to se bohuzel ten Leon fakt nepovedl. Jak se mne libi z venku, tak sotva si do nej sednu, jsem z toho vyleceny 😳

Dalin
14. února • 12:36

Nezbývá než koupit něco jiného.

Standucha
12. února • 17:07

Nevíte někdo, jak se jmenuje barva na té Octávii?
Díky

Miro
12. února • 14:53

"Leon si řekl o 6,4 l/100 km, Octavia potřebovala o dvě deci víc. Další příklad je dálniční jízda tachometrových 120 km/h. Leon jel za 7,2, Octavia přidala za 7,6 l/100 km " tu je snad nieco spatne. Bud autor zabudol napisat ze sli na snehu, alebo to nieje pri 120 ale 140 . Alebo to boli stvorkolky ?

Jiriik
12. února • 15:18

Mám krátkého Leona (2014) v 1.4 TSI 103kW a na dálnici při 130km/h osciluje spotřeba kolem 6.5 - 7 l/100km. Přes 7l jde opravdu je v kopcích. Pochybuji, že by u Leona ST byl takovej rozdíl, jak zmiňují recenzenti.

MM
14. února • 14:43

Mám 1.4 TSI 90kW a trasu Praha Ostrava při průměrné rychlosti 130 km/h je 6,9 l/100km. Podle mého do 7 litrů jedou prakticky všechny TSIčka.

Michal
17. března • 13:21

aj ja Mam Leon 2013/14 1.4 TSI 103Kw, mam najazdene cca 55 000 km a spotrebu mam 5.9-6,1l. Vykonom som spokojny, je to dost svizne auto. Odporucam co po vzhladovej aj vykonovej stranke Tie spotreby 7,6l mi pridu nerelane, alebo jazdili na plny plyn s tehlou na pedali

Antiautomat
12. února • 15:53

Myslim ze ked sa zabehne, pojde o tri deci dolu, co tam mate obute?

Jiriik
12. února • 16:05

Mam tam zimni Dunlop Wintersport 4D, takze na letnich to pak pujde samozrejme take dolu. Uvidim po tech 1.500 km, co jsou doporucene na zajeti, zda se to jeste pohne i na tech zimnich pneu. Pozitri pojedu pojedu delsi cestu po dalnici, tak to budu opet pozorovat.
btw tady (http://www.auto.cz/srovnani-skoda-octavia-1-... ... meli spotrebu na dalnici 6.4l/100km u 1.4.

Antiautomat
13. února • 8:55

Dik za info, ono 15oo km je myslim este skoro na nejake zavery, zabehnute to bude od cca 5.ooo a vyssie, niektore motory za rozdychaju az po 1o.ooo (plati aj pre benzinak) : mate este casu dost, tu je to doslova individualne od motora k motoru. Hlavne aby sa tych prvych a najdolezitejsich 15oo - 2ooo tam striedalo co najviac roznych jazdnych rezimov (mesto, okreska, trosku to prevetrat aj na dialnici), nepodtacat to, sem tam si len tak zo srandy preradit hore dolu a tak...konstantny jazdny rezim na zabeh vhodny nie je (vsetko samozrejme s citom). Kazdopadne do toho auta je ta motorizacia urcite nalepsia z toho co tam maju (koncernovy diesel je jeden predrazeny nezmysel), mam za to ze z chyb prvej generacie tych motorov sa uz dostatocne poucili, myslim ze dovod na nespokojnost nebude > tak nech sluzi :-)

Jiriik
12. února • 15:19

krom toho auto je nezajeté, mám momentálně najetých 800km.

Miro
12. února • 15:35

to mas pravdu, ale aj tak ta spotreba je vysokana ustalenych 120 TACHO. Alebo chces povedat, ze po 10tkm to klesne o viac ako 1l , aby to bolo +- o.k ? Potreba o nieco klesa, mal som zatial len 3 nove auta, ale to tak +- daky dcl, nieco okolo chyby merania, zmeny stylu jazdenia atd. 800km uz nieje tak malo. Osobne si myslim, ze tam nieco nesedi, kedze obe auta sipytali viac nez je bezne pri takej ekojazde

colin
12. února • 15:06

no a nebo to taky může být tím, že se jedná o nezajeté motory. Jednou jsem jel trasu dlouhou cca 250 km a se svým 200 koňovým dieslem v automatu. Při dodržování 120km/h na dálnici jsem dosáhl spotřeby 6,2l. Takže mě nepřijde 7,2l u Seatu moc, když je to navíc benzín a ještě méně výkonný než můj diesel. Ale jak už jsem napsal na začátku příspěvku, může to být nezajetým motorem (protivětrem atd.).Tím nechci říct, že by ta spotřeba nemohla být u obou testovaných aut nižší. Kdyby byla, tak by to celkem příjemně překvapilo :)

Miro
12. února • 15:39

a som siel 2x s 200k 3.0TDi a pri priemernej rychlosti cez 130 som bol do 7l
na mazde 6 pri tempomate na 120 v horsom pocasi som bol do 7l
A OIII ma dokonca 7.6l. Neviem, ale to by mozno sedelo na staru 1.6 a aj to by mi prislo dost. Uz si nepamatam presne, ale tie 1.4 v tychto autach by tolko mali brat pri cca 140 tacho

Antiautomat
12. února • 16:03

jednasestka si pri 13o kmh na tempomate vezme okolo 7 (plus nejake drobne), zalezi ako je nalozena a ci ma v ceste kopce. Na okreske dokaze jazdit za sest - sest a pol. Pri 12o kmh (beruc do uvahy ze ten motor je konstrukcne naozaj stary) sa s prehladom a chvalyhodne zmesti do sedmicky.

Petr Maleček (dj.kure)
14. února • 0:15

1.9dCi při 130km/h bere 5.0-5.1/100km. Při 120ti 4.9-5.0/100km (Laguna II). Pořád v těch TSIčkách nevidím žádnou slávu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dalin
14. února • 12:24

Musíš porovnávat jabka s jabkama TSi je benzín!:-D

Jirka
12. února • 14:10

Toto nejsou dvojčata,ale úplně jiná auta, která jen podobně vypadají. Rozvor je základní veličina definující velikost auta. Dvojčata by musela být postavena na stejné podlahové plošině.

ObiWanKenobi
12. února • 14:32

Neviem, ci si uz pocul o MQB, ale tie auta su postavene na rovnakej plosine! :-) ale kedze je modularna, da sa rozvor trosku natiahnut a skratit, tolko k slovicku modularna.

Dalin
14. února • 12:22

Např moje paní má UP! a ten má taky MQB a včil mudruj.

oon
17. března • 16:12

máte v tom hokej.up, citigo a mii (a možno budúce audi E1) sú postavené na platforme NSF (new small family), pričom tu ide o skutočne rovnaké platformy -- podvozky aj s motormi, pričom len tvar karosérie je (veľmi mierne) odlišný, všetky sa vyrábajú v jednej fabrike.kdežto MQB platforma je (citujem wiki): "While a model may be said to use an MQB platform, it is not so much a platform per se, but rather a system for introducing rationality across disparate platforms that share engine orientation — regardless of model, vehicle size or brand. Thus MQB uses a core "matrix" of components across a wide variety of platforms — for example, sharing a common engine-mounting core for all drivetrains (e.g., gasoline, diesel, natural gas, hybrid and purely electric).""All MQB cars will share the same front axle, pedal box and engine positioning, despite varying wheelbase, track and external dimensions."čiže ide o štandardizáciu uloženia (prednej) nápravy, motora (quer- naprieč) a prevodovky, aby sa znížili výrobné náklady a bolo jednoduchšie dodávať náhradné diely, pričom zvyšok podvozku a karosérie môže byť odlišný... preto majú tie autá rozličný rozchod kolies aj rázvor náprav a úplne inú karosériu (3 dverová A3 vs Octavia combi vs Touran)

John
12. února • 11:51

Spotreba nie je nic moc. Ja by som radsej volil 150k TDI.B-]

Peter75
13. února • 12:29

ano, tak pri najazde 40-50 tis. kilometrov rocne je to uz poznat...
Z vlastnej skusenosti v OIII - 2.0 TDI mozno nereaguje okamzite ale potom ma medvedi zatah.. a taha relativne vysoko na to ze je to nafta. Benzin je urcite sviznejsi, TSI su po stranke dynamiky vyborne. Aj spotrebu maju dobru ale to uz zalezi na vodicovi a na rocnom najazde co je vhodnejsie..
V kazdom pripade 2.0 TDI ma nechutny akusticky prejav. Pod zatazou ho v aute pocut a to mi proste vadi.

John
13. února • 14:37

Akusticky prejav bol problem u Pumpe duse. Nove motory su lepsie v akustike.
Tak isto prejav motoru co sa tyka tahu je lepsi ako bol.
Manzelka ma Golf TSI 1,4 103kW s vypinanim valcov, ale ziadne spotreby len o liter vacsie ako u rovnako vykonneho dizla sa nekonaju.
Ked nejdem ako dochodca, tak spotreba je 8L a viac. Ked tomu osolim tak 12L.
Tie spotreby niektorych diskuterov tu su skor zbozne priania ako realita.B-]

oon
17. března • 15:58

ty nejazdíš ako dôchodca, skôr ako bežný cholerický taxikár -- plyn/brzda.s A3 1.2 TFSI (77 kW, 8P sportback facelift, 7st. DSG) jazdím úplne bežne v meste za 6-7, ak je časť mimo tak 5-6, ak v noci/nedeľu tak bežne okolo 5. s klímou za takmer liter viac. a nie som brzdou premávky, možno tých zopár nervákov, s ktorými sa aj tak často stretávam na ďalších svetlách... na diaľnici kľudne do 7 (do 130 km/h), ak ho naložíš, žerie samozrejme viac.

namikaze.21@seznam.cz
17. března • 16:06

Na 50Km?

Peter75
13. února • 21:43

:) no hlucnost bola vacsim problemom u PD ale to neznamena ze u CR neexistuje. Moc mi to s tou OIII proste nesedelo. Cakal by som lepsi akusticky komfort. Traktor je proste traktor a je len malo modelov ktore su naozaj kultivovane. Napriklad Jaguar XF by bol celkom OK :) pripadne nieco od BMw alebo Mercedesu, pripadne hondy.. Octavia ale rozhodne nepatri medzi "tiche diesle".
Co sa ekonomiky prevadzky tyka je to presne ako som hovoril. O vodicovi a pocte najazdenych kilometrov. Ked som na 2.0 tdi isiel po meste ako trubka, ze som nezmyselne zrychloval a nasledne vydatne brzdil, mal som spotrebu 6,3 litra. So zapnutym start/stop. S lahsou nohou sa da za 5,9. 8 litrov s 1.4 tsi uz nie je zrovna jazda na dochodcu. Je to rozdiel 2 litre oproti dieslu ale pri rozdiele +3000 eur chvilu potrva kym sa to vyplati. Navyse ak clovek vela trci v meste je otazne ako bude stihat regenerovat dpf. To je ale uz stara pesnicka :)

Petr Maleček (dj.kure)
14. února • 0:10

Oktávka je obecně velice mizerně odhlučněná a to ať po stránce odhlučnění motorové části, tak i po stránce aerodynamického hluku. Jízda při 130km/h v Oktávii RS (1) za trest, jízda v Oktávii (2) 1.6 TDI při 130km/h za trest, jízda v Oktávii (3) 2.0 TDI za trest (ačkoli o dost lepší, jak v případě předchozích). To i moje Laguna II je na tom s odhlučněním podstatně lépe (i když pravda, je to střední třída, ne nižší střední, jako Oktávka).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter75
14. února • 8:20

Ano, asi to bude vseobecnym odhlucnenim interieru.. Ale napriklad z nizsej strednej je tichsi Cee`d / i30. Aj 1,6 CRDi bola prijmne ticha. Trochu pocut 1,7 CRDi v Sportage. Asi odladenie alebo co.. Oni maju trochu nedostatok v benzinovych motoroch. Zatial co SkyActive sa da povazovat za plnohodnotnu konkurenciu tychto fukanych motorov, 1,6 GDI uz nie.. Nie je to zly motor ale chyba mu objem.

Antiautomat
12. února • 11:29

Hm, vziat predok z kokty a zadok zo Seata (ten naburany zadny dekel na kokte je doslova des bes hnus) a mohlo by to byt co do dizajnu fajn. Rozdiel v zrychleni je dost zaujimavy, co tak to vziat na brzdu a natocit ekg?

Revan_21
12. února • 17:42

Hmmm. Viděl jsem upravenéro Rapida, který měl zakitovaný zadní prolis na kufru... A vypadalo to naprosto ohavně... Ono to má nějakej duvod proč to tam je.

Petr
12. února • 10:19

Super test, trochu mě překvapil ten rozdíl v motorech, že by Seat lépe čípoval?Každopádně jen tak dále!

rousini
12. února • 11:04

Motory stejný, převody stejný, hmotnosti stejný a aerodynamika taky. Prostě se sešly motory z opačného spektra výkonové tolerance nebo Seat dává čip o hodně dál než papírové údaje.
Nemám nic proti Seatu, ale ta cena je jasně daná koncernem, aby Seat vybřednul z bídy způsobené monstry (pojízdnými chlívky), které dříve produkoval. Proč myslíte, že se podobá Octávce a jde na dračku???

Petr Maleček (dj.kure)
14. února • 0:06

Kdo touží po Oktávce a má trošku rozumu (což už samo o sobě je trošku v rozporu), tak sáhne po Leonu ST, čímž potvrdí, že opravdu rozum má (a trošku i vkus), protože je (pro mě) hezčí a za stejné peníze s použitelnou (ne-sociální) výbavou.

Revan_21
14. února • 10:38

A pokud překounse ten hrozně vypadající interier v Seatu...

Dalin
14. února • 12:16

Á pán má vkus. Ten interier je naopak super a má svoje kouzlo. Jezdím s ním denně, tak vím o čem mluvím.
Na obrázku se mi taky moc nelíbil ale fyzicky je to bomba.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
14. února • 16:35

Ten interier je otřesnej. Nesedí k designu toho auta a vypadá, jak kdyby byl navrženej v Hundaji.

Ferda
6. května • 19:05

Souhlas, interier je to jedine co mne na Leonu, kdyz jsem vybiral auto, vadilo.

D4nNy0o7
12. února • 9:35

Ja by som v prvom rade vyzdvihol kvalitu článku a samotného testu, klobúk dole, minimálne za posledného pol roka som lepší článok necital, palec hore

Aloha
12. února • 9:28

Obě to jsou pěkný auta a zajisté i kvalitní, přičemž Leon má výhodu ceny, ale za mě je slabina u obou aut interiér a tam jim dává bratránek Golf na pr.el oběma;-)

ObiWanKenobi
12. února • 9:20

Ja by som rozdiel v dynamike videl v inom naladeni motora. Asi nedavaju rovnaky chip do motorov VW, Skoda aj Audi, as si ho kazdy naladi sam a v Seate to vedia ocividne lepsie. Ale pre istotu by som auta aj tak postavil na vahu, ako by som sa mal drzat papierovych hodnot... Seat je jednoznacne lepsia volba a osobne sa strasne tesim na Cupru

Jááánošíííík
3. dubna • 14:27

Motor v Seate je iný, aj keď tabuľkovo rovnaký od motora v Škode, lebo Seat používa výkonnejšie motory vyrobené v továrni AUDI ! Napríklad kúpa 1.8 TSI s DSG znamená že v Seate je komplet celý predok pod kapotou, vrátane motorovej elektriky a hadíc zmontovaný a dovezený z motorárne AUDI v jednej veľkej bedne, z ktorej sa to vybalí a namontuje. Rozdiel medzi 1.8TSI ( teraz porovnávam verziu 116kW používanú do r.2013 ) bol na stolici vždy v prospech motora z AUDI .. Škodovácka 1.8 TSI vrcholila vždy na cca 160HP , motor z AUDI nikdy nebol pod 172HP !!!, Detto bol ( a je ) aj rozdiel v krútiacom momente. Aj z toho ( okrem trochu inej mapy ) aj pramení väčšia chuť motora ísť do otáčiek a ťahať .. Tá mapa má vplyv aj na spotrebu - v škode cca 2-2,5 dcl v neprospech v každom režime ..

Karamba
12. února • 9:12

U mě by jednoznačně vyhrál Leon. Proč? Už jen pro ten pocit, že mi před domem stojí hezké, dynamické (vzhledově) auto a ne plechovka, kterou má dnes opravdu každý. Z Leona mám pocit, jakoby chtěli vyrobit Audi včetně jeho kvalit a designu, ale s normální cenou. U Octavie má naprosto opačný dojem - vyrobíme něco jako Audi, ale aby to tak vypadalo jen na prezentačních fotkách, v realu ať si to je pořád Škoda a předražená. PS: tato fotka přesně vystihuje majitele Octavií - http://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx... Mlhovky prostě nonstop a proč? Protože to prej hezky vypadá.

Revan_21
12. února • 17:40

PRoblém je, že když někomu řeknete že máte nového seata... Tak reakce bude něco jako "jeee, vždyt je to kopie octavky s upravenýma plechama". Už jsem se s tímto názorem setkal.

eX
12. února • 22:17

Tak to sa musis rozpravat s inak jebnutymi ludmi:-D Zmen spolocnost ludi okolo seba, ta burania robi s Tebou divi:-D

Revan_21
13. února • 9:18

Ber to zcela logicky. Lidi tu budou určovat podle toho, co tu bylo dřív... a to byla octavka.

Jakub
13. února • 10:46

Nebyly tu dřív Golf?:-|

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
13. února • 15:24

Nebyl novej golf představenej až po octavii?

Mirek
13. února • 20:00

Ty, takový fanda koncernu a nevíš, že vždy s novou technikou je představen jako první automobil VW? Potrestat, dovzdělat a nepsat každou chvíli hlouposti. Golf je v prodeji již od roku 2012. Zkus si tipnout, kdy do prodeje přišla Octavia. Rok 2014 to nebyl, máš tři pokusy. :-D

VW
14. února • 9:17

Tak to vím naprosto přesně v roce 1958! A jestli kecám, tak ať se propadnu do Západního německa!B-]

Revan_21
13. února • 21:18

No tak jako:D Máš pravdu:D první byl golf... Přesto mi moc octavii nepřipomíná:D

Mirek
12. února • 19:12

S takovou blbostí jsem se ještě nesetkal. Stejně jako Zelímu, VW si půjčuje techniku od Škody?

VW
12. února • 19:26

To víš pokud by jim Škodovka něco nepustila, tak by žádný Golf ani Seat nemohly nikdy vzniknout! A to se hlavně týká motorů! Já se Škodovce opravdu divím že se na ně raz dva tři!:-)

Mirek
12. února • 19:32

:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
VW
12. února • 19:44

To víš taky jsem chtěl Octavii, moc jsem ji chtěl, ale bohužel jsem si ji nemohl dovolit! A teď z toho mám totální životní trauma a stále se s tím nemohu vyrovnat! Nejhorší to je ale v noci, to pak někdy ani nespím!:-(

Revan_21
12. února • 21:32

Tak pravda je vždy nepříjemná, a slabší jedinci jí nepříjmou:D
Já navíc nikdy neřekl že je to okopírovaná octavka:D To si domyslel váš zakrslej a chorej mozek:D

Pepik z Čechystánu
13. února • 6:49

Ty hlavně sedláš olítanou Ochcávku, tak tu nemachruj chudáku... jsi jen a pouze socka a každý to ví B-]Olítanou jebku za 150 si dnes může dovolit opravdu každý netáhlo... Provident to jistí B-]Tragéde... :-P

Roman
14. února • 9:24

Ty jseš hlava vygumovaná!

VW
14. února • 10:06

V 1958 skončila výroba Spartaku, facelift nová pření náprava, místo listového pera vinuté pružiny! To bylo zahájení výroby Octavie! Ale to jsi ještě chodil po horách!

Revan_21
13. února • 9:18

A čim jezdiš ty? ty troubo:D Pred bbarakem ti stojí 20 let starej fiat a mě tady budeš něco plácat:D
.... Jak je možný že tu je někdo tak dementí jako ty? :D
I s mirusem, mirkem a VW se dá celkem bavit:D Ale ty? Ty prokazuješ inteligenci skleničky vody :)

LOL
13. února • 12:29

na mně jsi zapomněl, mám tě rád! :-D

Revan_21
13. února • 15:23

:DDDD Omlouvám se .D :D :D

Mr. Gramotný
13. února • 10:24

Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet (ale Pepik má lepší gramatiku). Stačí se podívat na tvé příspěvky... podejte si ruce hoši B-]

VW
12. února • 18:02

JJ všichni kopírují Octavii! Ale v posledních testech je Golf i Seat hodnocen lépe, přestože okopírovali Octávii! Přečti si zpět článek nahoře podrobně! A co se komu líbí nebo ne je individuální!! Ale testy a hodnocení to je zase o něčem jiném! Každému se asi bude líbit to co si pořídil, nebo co si mohl dovolit koupit, proti tomu žádná! Když jsi si kupoval Megana tak se ti asi také líbil, nebo snad né!? Teď máš Octávii, takže je jasné že je nejlepší! Ale zase to je jen a jen tvůj názor!:-D

Mr. Gramotný
12. února • 9:51

Opravdu je pro mě nepochopitelné, že někdo koupí za stejné peníze O3, když může mít Golfa, nebo nového Leona... obě auta udělají víc parády a nabídnou lepší výbavu...

Shimi
12. února • 11:05

Mr.Gramotný: Teď si zahraju na bychaře, páč o nákupu neuvažuju, ale kdybych se rozhodoval v rámci koncernu o kombi nižší střední třídy, tak bych taky volil Golfa. Proč? To je jednoduchý, proč bych měl kupovat náhražku, když můžu mít originál, který je dotažený ve všech směrech. Respektive až na jeden a to je právě ten problém a částečná odpověď na tvůj nechápavý postoj. Pokud jsem trochu náročnější zákazník v kontextu motorů, tak mi nezbyde nic jiného, než Golfa vyřadit. Prostě není možný, aby motorová benzínová nabídka končila na úrovni 1.4TSI. Proto bych nakonec skončil buď u Leonu ST FR 1.8TSI nebo Octavie Combi RS.

valdert
12. února • 13:34

Pokud bych chtěl lepší motor v benzínu, asi bych si koupil vůz v jiné třídě. Nižší střední považuji za dobrý kompromis ceny, prostoru a výkonu pohonné jednotky. Což 1,4TSI určitě splňuje. Např Golf R, GTI jsou vozy, když někdo pod zadkem potřebuje mít raketu. VW Golf nabídne opravdu hodně. Záleží jen kolik peněz chcete utratit a je jasné, že nadupanou raketu nedají za pár šupů.

PetrX
7. května • 23:16

A k čemu mi to bude. Dneska se potřebuju dopravit z bodu A do bodu B za rozumnou cenu a ne sponzorovat PČR Passaty a Superby.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
revan_21
10. května • 19:35

Sponzorovat je budeš jen když se necháš chytit :D

dr. 120l
12. února • 10:25

to je snadné; spousta flotilových aut je prostě škoda a i kdyby bylo auto 2x tak drahé a 2x tak špatné stejně se pořídí znova Škoda, konzervatismus v Čechách je opravdu velmi silný a promítá se i do aut pro osobní ježdění . .něco jako měl sem Octu koupím si znova octu, Seat pffffff auto z jihu nikdy atd..... Ale tento konzervatismus a patriotství je vlastní spousta zemím, zkuste ve Francii nebo Japonsku vzít jiné než domácí auto :)))) Navíc tipuju že většině lidí nejde o to se odlišit ba právě naopak, splynout z davem, nijak nevybočovat. Takže stříbrná Octa je jasná volba, stejně jako v říši Golf nebo 308 ve Francii.

Rampa
12. února • 18:36

Do flotil má Škoda úplně jiné ceny (daleko nižší) než pro soukromníky. Takže odvozovat ceny Škodovky z oficiálního ceníku pro lidi z ulice je trochu mimo. Proto také škodovka prodává přes 80% do flotil a pro soukromníky ani ne 20%. U ostatních značek je to přesně naopak, ty snaží se o nízké ceny pro soukromníky a do flotil prodávají málo.

x
6. května • 9:52

To je blbost - pro fleet ti každý prodejce dá hodně jiné ceny a to včetně navázaného servisu a garančních prohlídek. Udělej poptávku už třeba na deset aut a uvidíš, jak se prodejci budou moct přetrhnout, aby tě ulovili.

ctrl_j
12. února • 19:40

Asi to mnohe prekvapi, ale prurez prodeji vsech aut na trhu odpovida pomeru 70:30. Vetsi dil pochopitelne predstavuji firemni nakupy…

Tomas B
12. února • 15:52

dr.120: nesmí se zapomínat, že u fleetových aut na to koukají firmy i z hlediska, jak a za kolik to ojeté prodají a v Čechách je nejjednodušší prodávat ojetou ochcávku plus za ní dostane firma i nejvíc peněz

x
6. května • 9:49

Zrovna tohle totálně nechápu - když srovnám ceny nových a ojetých po třech letech, tak se absolutně nevyplatí koupit škodu. Když si koupí nový za 350, prodají za tři roky za 150, když koupí za 500, prodají za tři roky za 250... Jo, je to při prodeji větší číslo, ale ztráta je taky mnohem větší. Nemluvě o drahém servisu a drahých garančních prohlídkách (a abych předešel oblíbenému argumentu - jo, korejci mají garančky pro koncáky drahý, ale u fleetu dokážou srazit cenu hodně hluboko pod koncern).

oon
17. března • 15:46

otázne je, či si rozumný človek kúpi také auto ;) keď vidím, ako sa bežný Čech či Slovák správa k "firemnému" a hlavne aký nájazd tie autá majú -- väčšina v meste studený diesel, plný kotol.. jediná výhoda je servisná história.

valdert
12. února • 13:20

Vlastně vysvětlujete princip chování stáda. Pokud je Octavia dražší než dovozové značky s lepší výbavou na domácím trhu, pak kupování Octávie s konzervatismu hraničí s tupostí. Když už i Golf je lepší a má stejnou techniku. A pokud někdo bude argumentovat kufrem tak má na výběr např. výbornou Civic. Jediný kladný výsledek v patriotství u Škody je, že podporuji pracovní místa vývojářů a pracovníků. Kdežto u Němců a Francouzů se podporuje celý podnik, jelikož vše zůstává u nich doma, pokud nekupují licence.

Honza
12. února • 12:41

Každého věc, když chce někdo jezdit autem, které je opravdu na každém rohu, ať si tu Octu pořídí, nezávidim. Možnosti tu jsou, jako třeba tento Leon, který nabízí prakticky to samé v hezčím balení a za nižší cenu a není první na seznamu ve statistikách ukradených vozů, jako Octa... hlavní je nemít klapky na očích a zbavit se nostalgie, ale protože většinu nových aut tu stejně kupují firmy, tak se asi nic nezmění, ty mají snad klapky na očích, přesně jak píšeš.

Jakub
12. února • 9:17

Vsadím boty, že na pravá mlhovka v ten moment nesvítila - funkce corner, víme? ;-)
ono to nejen hezky vypadá, ale navíc je to praktické - osvítí to místo, kam nenatáčecí světlo nesvítí. při odbočování ve městě je to docela praktické

Poupě
12. února • 9:36

Nechápu, proč by funkce corner měla fungovat i ve dne. Deně vídám desítky aut, kterým se naprosto zbytečné při každém odbočování rozsvěcují další světla navíc. Přijde mi to jen jako módní doplněk, nikoli důležitá věc. V noci prosím, ať to svítí, ale přes den?

Karamba
12. února • 9:41

Corner je zapnuté při rozsvícení hlavních světel. Buď této Octě rozsvítil světla senzor a nebo recenzent ručně. Jinak corner se rozsvítí snad jen s blinkry ne?

Efreeti
6. května • 9:12

Přisvěcování mlhovkou se zapíná natočením kol/volantu, s blinkrem to nemá nic společného.

oon
17. března • 15:37

no, bodaj by to svietilo iba pri zapnutých blinkroch, aspoň by to učilo priemerného česko-slovenského vodiča ich používať.

MM
12. února • 9:57

Corner funkce funguje pouze se zapnutými světly a do rychlosti 30 km/h. Ve dne máte mít nastaveno denní svícení, které obě auta mají a večer zapnout hlavní a potom je corner aktivní a slouží dobře.

Ondrej
12. února • 9:15

Presne tak to se seatem a skodou vidim ja. Jen jsem to nechtel napsat prvni :-)

Zelí
12. února • 9:11

Toto je odpověď VW na záchranu seatu ... odzrcadlení úspěšné nabídky škody. Nic jiného bych v tom nehledal.

VW
13. února • 11:17

Jasně, čo bolo to bolo! Dnes už absolutně nejlepší Golf a v závěsu Seat! Škodovka se pomalu stává výprodejem zbytků z Koncernu! Viz. Rapid a Fabie! Dnes už ji Němci nic moc nedovolí, krom vyšší ceny! Už se spálili jednou a Golf musí být už navždy nejlepší! B-]

fanda008
15. února • 16:56

Dovolím si jen malou poznámku... jestli je Škodovka výprodej zbytků z koncernu, tak co je SEAT? ve většině případů koncernový vůz s jiným logem... své modely má pouze 3 (Ibiza, Leon, Altea)
Mii - VW Up, Toledo - Škoda Rapid, Alhambra - VW Sharan, Exeo - Audi A4 B-]
Když si vezmu modelovou řadu Škodovky... Citigo, Fabia, Roomster, Octavia, Yeti, Superb...

giffoo
17. března • 16:13

Citigo? to je to isté ako Up! a Mii.

P
16. února • 10:59

Pro to ma stejnou nejmodernejsi techniku s Audi, kterou nema ani VW a uz vubec ne Skodovka. Koukam, ze tady je to samej znalec

frp
18. března • 14:52

myslis tu najmodernejsu techniku z audi A4 r.v. 2005 prenesenu do Exea 2010?

Mirek
12. února • 18:52

A já jsem nevěděl, že VW používá techniku Škoda. Opět pro mne důležitý poznatek. Osobně jsem viděl na vlastní oči od Seatu jen Leon HB. Musím přiznat, že po designové stránce bych mu dal přednost před Octavii.

LOL
13. února • 11:32

spíše jde o to, že do seatu nasadili filozofii škodovky a přidali mu trochu oproti škodě. Stejně jako je vždy (něbo téměř vždy) lepší hitlerwagen než škoda, tak je teď o ždibec lepší Auto Umočión než vehikly z Junge Schmerzfeiern.

Jan
12. února • 8:31

Ani jedno se mi nelíbí3-[

JuDr. Dolfi
12. února • 8:36

tak ty máš dost! :-D před barákem ti stojí hnůjdé no jooo

Mr. Gramotný
12. února • 9:49

A co tobě stojí před barákem... něco pěkného, olítaného? B-]

LOL
13. února • 11:30

Dolfimu stojí před barákem exekutor.. :-D

JůDr. Dolfi
14. února • 14:44

:-D muhehe se poseru :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
14. února • 20:25

v tom případě i hovnocuc

james
12. února • 10:50

sorry to malo ist judrovi

Franta
12. února • 11:41

no právě... zbytečně se tady zesměšňujete v reakcích na Dolfíka :-D

james
12. února • 10:50

silny argument

Ondrej
12. února • 9:13

Vzhledem k tomu, ze ani neumis napsat spravne titul, kterym se chlubis, spravne je JUDr., tak je tvuj prispevek znacne hospodsky. Hyundai a skoda vyrabi odlisne automobily, ktere uspokoji odlisne zakazniky. Jen ty jsi asi trochu omezeny a kdyz nekdo ma jiny nazor na koncern nez ty, tak hned to v tobe vre. Asi jsi mel skarede detstvi, co? :-D

JuDr. Dolfi
12. února • 11:10

:-O Ondřej tvoje táta ho kouřil mámovi že jo? že si tak vyrajcovanej co ty topinko s volítanou hnůjdéé i10 ? :-D

Petr
12. února • 13:20

takováto hovada by opravdu měla být blokována

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
12. února • 15:48

vynimocne suhlas, hlaska na pobavenie mozno dobra ale vhodne skor do stvrtej cenovej kategorie o jednej rano...

Doporučujeme

Články odjinud